Nyhetsbrev

Kawasaki's officiella nyhetsbrev

8 Juli 2020 Små förändringar förfinar KX450 ytterligare för 2021

Inför säsongen 2021 har Kawasakis raceingenjörer fokuserat på förfinandet av detaljer hos den framgångsrika KX450 med fokus på att tillfredsställa behovet hos mer avancerade förare, som utgör grunden i KX450 kundbas.
Vad det gäller motorn är är den mest framstående förändringen tillägget av den torra smörjfilmen på kolvkjolen vilket minskar friktionen mellan kolv och cylinder och bidrar till ökad prestanda.

En vid dess introducering väldigt uppskattad funktion, KX450's hydrauliska koppling, har förbättrats ytterligare för att förbättra känslan och kopplingens livstid under hårda racingförhållanden.

För att ge lättare kopplingshantering med handtaget intryck, och större aktionsradie, har de traditionella fjädrarna blivit utbytta till konformade sådana. Den förbättrade känslan och kontrollen är tydlig under användning, och speciellt vid "halvkoppling".

I samma område så har Kawasakis ingenjörer även förändrat friktionsmaterialet i kopplingens fiberplattor och storleken av stålplattorna för att förbättra kopplingen ytterligare.

Slutligen när det gäller förändringar så är nu ett Renthal Fatbar monterat som standard på nya KX450. Med 28.6mm i diameter hjälper aluminiumstyret att förminska vibrationer och stötar. Positionen för greppen är nu 19mm lägre och 8mm närmare föraren, vilket gör det enklare att lägga vikt på framhjulet.

Skillnaden mellan vinst och andraplats är ibland hundradelar. Likaså är en vinnande maskin sammansatt av uppsjö av funktioner, inför 2021 är nu KX450 mer komplett än någonsin.

Modeller som omfattas: