Kawasaki's officiella nyhetsbrev
Alla obligatoriska fält
Genom att skicka in dina uppgifter samtycker du med Kawasaki's privacy policy och godkänn att du läst och accepterat den.
Vårt mål är att möjliggöra för förare att mer fullständigt kontrollera högprestanda maskiner och njuta av nöjet att åka. Att hjälpa förare att inse denna enkla och medfödda önskan är målet för Kawasakis teknik
Ända sedan vår första motorcykelmotor 1950, har Kawasaki kontinuerligt skapat nya tekniker i våra högpresterande motorer.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) enables clutchless shifting.
Electronic Cruise Control, farthållare möjliggör fixering av fordonets hastighet ökar touringkomforten
ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.
Dubbla insprutare har båda olika roller och verkar vid olika varvtal för att ge snabb respons och ökad effekt vid höga varvtal
3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control.
KTRC (Kawasaki TRaction Control) ger föraren trygghet genom att förhindra bakre hjulspinn på olika ytor. 1 läge, av eller på.
Launch Control är ett startläge som används för att få effektiv start utan att hjulet spinner för motorcrossförare.
Tre valbara effektlägen, inklusive ett läge i vilket effekten varierar beroende på gaspåslag.
Fuel Economy Assistance Mode är ett valbart läge som ställer om fordonets ECU till en snällare bränsleförbrukning, vilket prioriterar bränsleekonomi för att längre touringdistanser.
Dubbla gasspjäll ger ökad effekt och större användarvänlighet
Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp.
Power Mode val av olika effektlägen gör det möjligt för motorn att leverera kraft efter körsituation
S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) är baserad på racingteknologi designad för att pusha hårdare på racingbanorna genom att maximera acceleration
Denna motorcykel kan justeras ned till en maxeffekt på 35kW för att vara godkänd för A2 reglementen och de behov som finns hos körskolor.
Kawasaki Engine Brake Control möjliggör för förare att ställa in motorbromsens effekt efter eget önskemål
Powered by an electric motor, this model creates no emissions when being operated.
With e-boost, riders can access increased power for approximately 15 seconds. When activated, acceleration is stronger and top speed is increased.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar för säkrare kurvtagning.
Helt designad in-house är den enorma potentialen i den mycket kompakta, högeffektiva överladdade motorn ett bevis på den teknik som utvecklats av KHI Group.
Tvåläges Traction control täcker en rad av olika körförhållanden och ger antingen ett mer sportigt körläge eller ett som ger dig självförtroende att klara även mer hala underlag.
KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerar accelerationen vid start genom att elektroniskt hantera motoreffekt för att förhindra hjulspinn.
ACC (Adaptive Cruise Control) maintains the speed set by the rider, but adjusts the vehicle speed to maintain a suitable following distance from the vehicle in front.
Kawasaki’s roadgoing EVs are powered by a compact brushless electric motor offering strong off-the-line acceleration and low-end response.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) allows riders to select their preferred amount of engine braking.
Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.
I kombination med Kawasaki´s egenutvecklade dynamiska modelleringsprogram kan data från IMU (Inertial Measurement Unit) ge ännu mer exakt chassidata, nyckeln till att ta Kawasaki´s elektronik till nästa nivå.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör kopplingsfri uppväxling (vissa modeller även nerväxling).
9-nivås KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avancerade traction control system erbjuder både sportkörningsprestanda på hög nivå samt trygghet vid körning vid hala väglag.
Elektroniskt spjällhus möjliggör för ECU att leverera ideal mängd och bränsle och luft till motorn.
Resultatet av vår avancerade teknik, omfattande tester ochkontinuerliga strävan efter överlägsen tillförlitlighet, säkerhet och prestanda.
Kawasaki Motors Europe N.V. använder cookies för att komma ihåg besökares inställningar och optimera sin webbplats. En cookie är en liten textfil som webbplatser tillfälligt kan spara på din hårddisk. De cookies vi använder på vår webbplats samlar inte in några personuppgifter från dig. I händelse av att vi i särskilda fall måste spara personuppgifter i en cookie kommer vi först att be om ditt uttryckliga medgivande. Den typ av information som vi samlar in är specifik för din dator och inkluderar IP-adress, åtkomstdatum och åtkomsttid, vilka delar av vår webbplats som besöktes och om de begärda sidorna kunde levereras. Informationen hjälper oss att anpassa innehållet på vår webbplats till dina behov och förbättra vårt erbjudande så att vi kan erbjuda dig en underhållande och innovativ onlineupplevelse. INTEGRITETSPOLICY