Kawasaki
Technologi

Vårt mål är att möjliggöra för förare att mer fullständigt kontrollera högprestanda maskiner och njuta av nöjet att åka. Att hjälpa förare att inse denna enkla och medfödda önskan är målet för Kawasakis teknik

Motorteknikutveckling

Ända sedan vår första motorcykelmotor 1950, har Kawasaki kontinuerligt skapat nya tekniker i våra högpresterande motorer.

WALK Mode with Reverse

This convenient mode assists with manoeuvring in a parking lot. When engaged, opening the throttle moves the bike forward at walking speed. Closing the throttle past the “zero” point moves the bike in reverse.

LÄS MER

KQS - Kawasaki Quick Shifter

KQS (Kawasaki Quick Shifter) enables clutchless shifting.

LÄS MER

Electronic Cruise Control

Electronic Cruise Control, farthållare möjliggör fixering av fordonets hastighet ökar touringkomforten

LÄS MER

ECO mode

ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.

LÄS MER

Dual Injectors

Dubbla insprutare har båda olika roller och verkar vid olika varvtal för att ge snabb respons och ökad effekt vid höga varvtal

LÄS MER

KTRC (3-mode)

3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control. 

LÄS MER

KTRC (1-mode)

KTRC (Kawasaki TRaction Control) ger föraren trygghet genom att förhindra bakre hjulspinn på olika ytor. 1 läge, av eller på. 

LÄS MER

Launch Control Mode

Launch Control är ett startläge som används för att få effektiv start utan att hjulet spinner för motorcrossförare. 

LÄS MER

Power Mode

Tre valbara effektlägen, inklusive ett läge i vilket effekten varierar beroende på gaspåslag.

LÄS MER

ECO mode

Fuel Economy Assistance Mode är ett valbart läge som ställer om fordonets ECU till en snällare bränsleförbrukning, vilket prioriterar bränsleekonomi för att längre touringdistanser.

LÄS MER

Dual Throttle Valves

Dubbla gasspjäll ger ökad effekt och större användarvänlighet

LÄS MER

Assist & Slipper Clutch

Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp. 

LÄS MER

Power Mode

Power Mode val av olika effektlägen gör det möjligt för motorn att leverera kraft efter körsituation

LÄS MER

S-KTRC - Sport-Kawasaki TRaction Control

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) är baserad på racingteknologi designad för att pusha hårdare på racingbanorna genom att maximera acceleration

LÄS MER

A2 Kompatibel med effektbegränsning (EURO 4)

Denna motorcykel kan justeras ned till en maxeffekt på 35kW för att vara godkänd för A2 reglementen och de behov som finns hos körskolor. 

LÄS MER

Kawasaki Engine Brake Control

Kawasaki Engine Brake Control möjliggör för förare att ställa in motorbromsens effekt efter eget önskemål

LÄS MER

Zero Emission Riding

Powered by an electric motor, this model creates no emissions when being operated.


LÄS MER

e-boost

With e-boost, riders can access increased power for approximately 15 seconds. When activated, acceleration is stronger and top speed is increased.

LÄS MER

KCMF - Kawasaki Cornering Management Function

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar för säkrare kurvtagning.

LÄS MER

Överladdad motor

Helt designad in-house är den enorma potentialen i den mycket kompakta, högeffektiva överladdade motorn ett bevis på den teknik som utvecklats av KHI Group.

LÄS MER

KTRC (2-mode)

Tvåläges Traction control täcker en rad av olika körförhållanden och ger antingen ett mer sportigt körläge eller ett som ger dig självförtroende att klara även mer hala underlag.

LÄS MER

KLCM - Kawasaki Launch Control Mode

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerar accelerationen vid start genom att elektroniskt hantera motoreffekt för att förhindra hjulspinn.

LÄS MER

ACC

ACC (Adaptive Cruise Control) maintains the speed set by the rider, but adjusts the vehicle speed to maintain a suitable following distance from the vehicle in front.

LÄS MER

EV

Kawasaki’s roadgoing EVs are powered by a compact brushless electric motor offering strong off-the-line acceleration and low-end response. 

LÄS MER

KEBC

KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) allows riders to select their preferred amount of engine braking.

LÄS MER

Koppla med telefonen

Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.

LÄS MER

IMU - Inertial Measurement Unit

I kombination med Kawasaki´s egenutvecklade dynamiska modelleringsprogram kan data från IMU (Inertial Measurement Unit) ge ännu mer exakt chassidata, nyckeln till att ta Kawasaki´s elektronik till nästa nivå.

LÄS MER

KQS - Kawasaki Quick Shifter

KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör kopplingsfri uppväxling (vissa modeller även nerväxling).

LÄS MER

KTRC (3-mode, 9-levels)

9-nivås KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avancerade traction control system erbjuder både sportkörningsprestanda på hög nivå samt trygghet vid körning vid hala väglag. 

LÄS MER

Electronic Throttle Valves

Elektroniskt spjällhus möjliggör för ECU att leverera ideal mängd och bränsle och luft till motorn.

LÄS MER
SE MER CLOSE

Chassiteknikutveckling

Resultatet av vår avancerade teknik, omfattande tester och
kontinuerliga strävan efter överlägsen tillförlitlighet, säkerhet och prestanda.

SE MER CLOSE