Nyhetsbrev

Kawasaki's officiella nyhetsbrev

21 September 2023 Bara Åk: 2024 Kawasaki Eliminator 500-detaljer släpps

Nyligen avslöjades vissa detaljer av 2024 års Kawasaki-modeller, fullständiga detaljer om de nya Kawasaki Eliminator 500 och Eliminator 500 SE släpps nu.
Eliminator-namnet kommer att ha en stark närvaro i 500cc-klassen och gör en come-back för Kawasaki med en maskin med ett unikt designspråk. Den A2-licensklasskompatibla Eliminator 500 är redo att sätta sin prägel med sin urbana design och matchar det med en vätskekyld parallell tvåcylindrig motor med Kawasakis berömda Trellisram-teknologi som skapar ett fantastiskt förhållande mellan kraft och vikt plus en modern design med en lång och låg form med horisontella linjer som smälter in med tank, sadel och bakdelen.
Eliminator levererar ett ergonomiskt paket som förenar förare till maskin i en naturlig "komfort för hela dagen" och kan skryta med en låg sitthöjd på bara 735 mm vilket gör det lätt att nå marken samtidigt erbjuds totalt tre sadelhöjdsalternativ. standardsadeln plus två andra (Högre 765 mm och en lägre 715 mm) som en del av tillbehörssortimentet Ergo-Fit*.
All LED-belysning ökar synligheten dag och natt ytterligare, medan en helt digital LCD-mätare håller föraren informerad om all viktig fordonsinformation. Upphängd från det rörformade Trellis-chassit erbjuder Eliminators parallella twinmotor ett starkt lågt vridmoment, vilket i hög grad gynnar lågfartskörning och manövrerbarhet samtidigt som den bidrar till vardagskörning med låg stressnivå. Körupplevelsen förstärkts med funktionerna som finns tillgängliga i Kawasakis unika Rideology Smartphone-app som gör att förare kan koppla ihop sin motorcykel med sin handhållna enhet för en ny nivå av förare och motorcykelkommunikation.
Fram sitter ett 18-tums hjul och bak ett imponerande 16-tums däck som ger ett tydligt budskap om urban stil och Eliminatorns och dess förares personlighet. Och under tanken utnyttjar Eliminatorns motor all Kawasakis expertis i en lång historia av parallella twinmotorer. Funktioner som downdraft-insug ger en kort, direkt väg för insugningsluften att komma in i cylindrarna, en stor 5,8 L luftburk med vänster och höger insugstrattar av olika höjd, bidrar till motorns mjuka respons plus stora ø32 mm trottelventiler som hjälper till att ge en större volym luft, vilket bidrar till stark prestanda.
I kolumnen chassi, kommer designinspiration från Ninja 400. Som ett komplement till den eleganta designen är styrgeometrin noggrant utvald för att uppnå en lätt, naturlig hantering. Med ett axelavstånd på 1 520 mm erbjuder det imponerande chassit låg vikt samtidigt som den uppnår sin imponerande design. Dessutom en pressgjuten svingarmsmonteringen på baksidan av motorn, gör så att svingarmen kan monteras direkt till motorn, vilket bidrar till stabilitet och låg vikt.
När det gäller alla dessa viktiga designdetaljer skapas en lång och låg design med eleganta proportioner av den vertikalt låga bränsletanken och de horisontella linjerna som framgår från ramhuvudet till bakdelen. Designen på detta imponerande, mellanklasschassie antyder en balans mellan prestanda och kraft medan den runda strålkastaren och de dubbla bakfjädrarna bidrar till den autentiska motorcykelstilen. SE-modellen har en unikt färg- och grafiksammansättning, ihopkopplat med ett snyggt strålkastarhus, framgaffelgummin, en USB-C-port på styret och en speciell SE-sadel med ett distinkt sömmönster.
Lägg till en rad originaltillbehör och 2024 Eliminator 500 och Eliminator 500 SE levererar allt de unga och modemedvetna motorcykelkunder kräver. Design med substans har sällan varit så lätt att definiera. Så sätt dig på Eliminator 500 och Bara Åk.