Nyhetsbrev

Kawasaki's officiella nyhetsbrev

8 Juni 2017 Fler innovationer för KX250F till 2018

Kawasaki har just lanserat efterlängtade 2018 års MX2 racingmaskin med en rad förbättringar inför kommande säsong… och det är den mest tekniskt avancerade hittills. 
Länkageinställningarna har finjusterats för bättre stötabsorbering och fjädring vilket gör det enklare för föraren att hålla spårval i kurvorna samt säkrare inbromsning och accelerering. 

De åtgärder som står längst upp på listan är motoruppdateringar. Med reducerade varvtider som mål samt mer fokus på holeshot acceleration från grinden – har nya KX250F fått förändringar i bränsleinsprutningsfunktionen, ändrad insugskanal och ny design på avgassystemet. 

Utöver nya inställningar för bränsleinsprutning har KX250F till 2018 fått högre bränslepumpstryck samt längre vinkel på injektorn. När det gäller själva inloppskanalen har den omformats och fått kortare insugstratt. För att slutföra bilden är inloppstimingen nu mer avancerad än någonsin förr. Detta paket matchas med lägre kompressionsförhållande på 13.4:1 och skapar mer kraft och vridmoment än den tidigare maskinen.

Bidragande till de dubbla fördelarna av extra kraft och vridmoment är det omformade avgassystemet som är både längre och bredare när det lämnar cylindertoppen och mot ljuddämparen. Resultatet?  Bättre effekt från låg-  till mellanregister, förbättrad och jämnare effektkänsla över hela varvtalsområdet vilket gör det ännu enklare att använda det höga varvtalsområdet.

Med fokus på holeshot-fördelarna, mjuk, lättillgänglig kraft och vridmoment plus andra innovativa uppdateringar gör nya 2018 års KX250F till förstahandsvalet i MX2 klassen.