Nyhetsbrev

Kawasaki's officiella nyhetsbrev

7 November 2017 Kawasaki tillkännager kommande 125cc-modeller i Ninja och Z familjerna

En av många höjdpunkter på Kawasaki’s presskonferens under EICMA i Milano var att välkomna två nya 125cc motorcyklar för den Europeiska marknaden som en del av 2018 års planer.
Ett översiktigt koncept för nya Z125 och Ninja (som förväntas presenteras i sin helhet i slutet av 2018) presenterades på mässan i siluettform av Kazuo Ota, VD för Kawasaki’s Motorcycle & Engine Company.
 
Som en central del i talet mr Ota höll framhölls Kawasaki’s sanna engagemang i motorcykelmarknaden och framhävde behovet av 125cc motorcyklar på den europeiska marknaden och behovet för att utvidga Kawasaki’s produktlinje med den typ av motorcyklar.
 
“Dessa två nya modeller – och andra som är under utveckling – delar Kawasaki's unika design, ingenjörskonst och körkvalitet som bara vi kan leverera”, kommenterar Mr Ota; som fortsatte med att säga:
 
“Varumärkessamhörighet är något vi strävar efter. Att köra sina första kilometer på en Kawasaki är en vision vi har för människor som väljer två hjul, både nu och i framtiden. Dessa första motorcyklar kan komma att bli både den enda visa förare någonsin kommer behöva och för vissa kommer bli språngbräda till större Kawasaki motorcyklar – vi är övertygade om att våra planer täcker båda behoven”.
 
”Stads- och pendlingstrafiken fortsätter förändras och Mr Ota’s tillkännagivande av dessa två nya motorcyklar välkomnas. I en viktig sektor för personliga transportbehov och marknadstillväxt kommer de två nya maskinerna passa in i det växande utbud av motorcyklar Kawasaki erbjuder i Europa av Morihiro Ikoma, ansvarig för Kawasaki Motors Europe.
 
“Vårt forsknings- och utvecklingsteam på vårt Europeiska huvudkontor i kombination med feedback från återförsäljare och resultat på kundfokusgrupper. En konsekvent efterfrågan gällde fler instegsmodeller, särskilt i 125cc eller A1-körtkortssegmentet.
 
Vi välkomnar beslutet att utveckla dessa maskiner som blir en del utav redan populära Z och Ninja familjerna då dessa reflekterar drömmarna och ambitionerna hos våra europeiska kunder”.