Inpage Navigation Section: Överblick
Från deras första åktur till att lyfta pokalen, väljer legender KX – Skapad för att dominera och byggd för vinnare, KX65 och nya KX85 är tävlingsklara maskiner utformade för att främja unga talanger, vilket låter dem utvecklas och resultera i tävlingsvinster och mästerskapsframgångar.
Färg
50400,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Kylarvingarna omdesignade för att rymma ett bredare utbud av förare. Gör det lättare för förare att hitta en bra passform på cykeln.
Kylarvingarna omdesignade för att rymma ett bredare utbud av förare. Gör det lättare för förare att hitta en bra passform på cykeln.
Förare kan välja mellan två tillgängliga hjulstorlekar: KX85-II har 19” främre och 16” bakhjul; KX85-I är utrustad med 17” fram och 14” bak
Förare kan välja mellan två tillgängliga hjulstorlekar: KX85-II har 19” främre och 16” bakhjul; KX85-I är utrustad med 17” fram och 14” bak
Liksom Kawasakis stora motocrossmodeller återspeglar dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya kylarvingarna bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Liksom Kawasakis stora motocrossmodeller återspeglar dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya kylarvingarna bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Den nya designen på kylarvingarna leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till förbättrad kylning.
Den nya designen på kylarvingarna leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till förbättrad kylning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX85-I-motorn finns en helt ny växellåda – en förändring som även gynnar KX85-II.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX85-I-motorn finns en helt ny växellåda – en förändring som även gynnar KX85-II.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Kylarvingarna omdesignade för att rymma ett bredare utbud av förare. Gör det lättare för förare att hitta en bra passform på cykeln.
Kylarvingarna omdesignade för att rymma ett bredare utbud av förare. Gör det lättare för förare att hitta en bra passform på cykeln.
Förare kan välja mellan två tillgängliga hjulstorlekar: KX85-II har 19” främre och 16” bakhjul; KX85-I är utrustad med 17” fram och 14” bak
Förare kan välja mellan två tillgängliga hjulstorlekar: KX85-II har 19” främre och 16” bakhjul; KX85-I är utrustad med 17” fram och 14” bak
Liksom Kawasakis stora motocrossmodeller återspeglar dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya kylarvingarna bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Liksom Kawasakis stora motocrossmodeller återspeglar dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya kylarvingarna bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Den nya designen på kylarvingarna leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till förbättrad kylning.
Den nya designen på kylarvingarna leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till förbättrad kylning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX85-I-motorn finns en helt ny växellåda – en förändring som även gynnar KX85-II.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX85-I-motorn finns en helt ny växellåda – en förändring som även gynnar KX85-II.
Motortyp | Vätskekyld, 2-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.9:1 (low speed); 9.0:1 (high speed) |
Ventilsystem | Kolv reed-ventil |
Cylinderdiameter x slaglängd | 48.5 x 45.8 mm |
Motorvolym | 84 cm³ |
Bränslesystem | Förgasare |
Smörjning | Bensinblandning |
Startsystem | Primär kick |
Tändning | Digital |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 3.400 (68/20) |
Växelförhållanden 1:a | 2.538 (33/13) |
Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.500 (27/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.250 (25/20) |
Växelförhållanden 5:e | 1.090 (24/22) |
Växelförhållanden 6:e | 0.956 (22/23) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.643 (51/14) |
Ramtyp | Perimeter, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 97 mm |
Fjädringsväg fram | 275 mm |
Fjädringsväg bak | 275 mm |
Framdäck | 70/100-17 40M |
Bakdäck | 90/100-14 49M |
Längd x Bredd x Höjd | 1,825 x 765 x 1,100 mm |
Styrvinkel V H | 45° / 45° |
Hjulbas | 1,260 mm |
Markfrigång | 290 mm |
Bränslekapacitet | 5.0 liter |
Sadelhöjd | 830 mm |
Tjänstevikt | 74.6 kg |
Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 220 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 184 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med 20-vägs kompressionsdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 36 mm |
Typ av bakre fjädring | Nedre länk Uni-Trak med 24-vägs kompression och 21-vägs returdämpning samt justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör