Inpage Navigation Section: Överblick
MULE PRO-FX Side by Side är ett kraftfullt fordon med hög kapacitet för 3 passagerare som är byggt för att klara de mest krävande dagarna. Med pålitlig kraft och exceptionell komfort hela dagen är denna robusta Side by Side den perfekta följeslagaren för arbete och avkoppling. Börja och avsluta jobbet med den pålitliga kapaciteten hos MULE PRO-FX.
Färg
Show all
Show less
242900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
När du behöver få jobbet gjort kan du lita på en MULE! MULE PRO-FX 1000 förbättrar den hyllade motor- och chassiprestandan hos modellerna i MULE PRO-serien med en ny Kawasaki-byggd motor med större slagvolym och ett robust chassi förstärkt med fjädring med längre rörelser.
När du behöver få jobbet gjort kan du lita på en MULE! MULE PRO-FX 1000 förbättrar den hyllade motor- och chassiprestandan hos modellerna i MULE PRO-serien med en ny Kawasaki-byggd motor med större slagvolym och ett robust chassi förstärkt med fjädring med längre rörelser.
Kawasaki MULE SbS är kända för sin styrka och hållbarhet, och nya PRO-FX är inget undantag. Liksom andra MULE SbS i Kawasakis sortiment byggdes dessa nya flaggskeppsmodeller för att hålla i en mängd olika krävade förhållanden.
Kawasaki MULE SbS är kända för sin styrka och hållbarhet, och nya PRO-FX är inget undantag. Liksom andra MULE SbS i Kawasakis sortiment byggdes dessa nya flaggskeppsmodeller för att hålla i en mängd olika krävade förhållanden.
Klassledande komfort har varit ett kännetecken för Kawasakis hårt arbetande side-by-sides. MULE PRO-FX 1000 levererar på den fronten, med den nya fjädringen med längre slaglängd som ytterligare bidrar till körkomforten som erbjuds av den välbalanserade chassistrukturen och det rymliga interiören. Bekvämligheter som EPS, justerbart rattstöd, praktiska förvaringsutrymmen och flera dryckeshållare kompletteras av förbättrade underhållsrelaterade element.
Klassledande komfort har varit ett kännetecken för Kawasakis hårt arbetande side-by-sides. MULE PRO-FX 1000 levererar på den fronten, med den nya fjädringen med längre slaglängd som ytterligare bidrar till körkomforten som erbjuds av den välbalanserade chassistrukturen och det rymliga interiören. Bekvämligheter som EPS, justerbart rattstöd, praktiska förvaringsutrymmen och flera dryckeshållare kompletteras av förbättrade underhållsrelaterade element.
Med en lastkapacitet på hela 453 kg, får du med dig mer varje körning och får jobbet klart snabbare. Med hydralik till hjälp, är det enkelt att hissa eller sänka flaket.
Med en lastkapacitet på hela 453 kg, får du med dig mer varje körning och får jobbet klart snabbare. Med hydralik till hjälp, är det enkelt att hissa eller sänka flaket.
Liksom modellerna i MULE PRO-serien erbjuder MULE PRO-FX 1000T/FX/FXR 1000 en lastkapacitet på 453 kg och en dragkapacitet på 907 kg.
Liksom modellerna i MULE PRO-serien erbjuder MULE PRO-FX 1000T/FX/FXR 1000 en lastkapacitet på 453 kg och en dragkapacitet på 907 kg.
Kawasakis första självnivåreglerande fjädring hjälper till att hålla fordonet plant när du har en tung last. När vikten komprimerar den bakre fjädringen, pumpar ett inbyggt mekaniskt pumpsystem automatiskt upp fjädringen när fordonet rör sig för att återställa den bakre delen av fordonet till sin optimala nivå. Att fördela vikten jämnare gynnar både köregenskaper och bromsprestanda.
Kawasakis första självnivåreglerande fjädring hjälper till att hålla fordonet plant när du har en tung last. När vikten komprimerar den bakre fjädringen, pumpar ett inbyggt mekaniskt pumpsystem automatiskt upp fjädringen när fordonet rör sig för att återställa den bakre delen av fordonet till sin optimala nivå. Att fördela vikten jämnare gynnar både köregenskaper och bromsprestanda.
Den kompakta motorn i literklassen levererar både hög effekt och högt vridmoment, samt en ökad toppfart. Den milda karaktären, kompletterad med en CVT (kontinuerligt variabel transmission), erbjuder förarvänlig gasrespons och ger mjuk acceleration och motorbroms.
Den kompakta motorn i literklassen levererar både hög effekt och högt vridmoment, samt en ökad toppfart. Den milda karaktären, kompletterad med en CVT (kontinuerligt variabel transmission), erbjuder förarvänlig gasrespons och ger mjuk acceleration och motorbroms.
Förutom sin tuffa motor och robusta ramkonstruktion, bidrar många funktioner (som för att förhindra inträngning av vatten och lera, effektiv luftrenare design med snorkelintag, etc.) till MULE PRO-FX 1000:s starka konstruktion.
Förutom sin tuffa motor och robusta ramkonstruktion, bidrar många funktioner (som för att förhindra inträngning av vatten och lera, effektiv luftrenare design med snorkelintag, etc.) till MULE PRO-FX 1000:s starka konstruktion.
Enkel åtkomst till oljefilter (och oljesticka) och luftrenarfilter underlättar avsevärt underhållet. Vidare resulterar det förbättrade dammskyddet hos det nya insugningskanalsystemet till längre underhållsintervall.
Enkel åtkomst till oljefilter (och oljesticka) och luftrenarfilter underlättar avsevärt underhållet. Vidare resulterar det förbättrade dammskyddet hos det nya insugningskanalsystemet till längre underhållsintervall.
Markfrigång på 300 mm minskar chansen att MULE PRO FX skrapar underredet och ger ökad tillgänglighet och ökad åkkomfort.
Markfrigång på 300 mm minskar chansen att MULE PRO FX skrapar underredet och ger ökad tillgänglighet och ökad åkkomfort.
Ett brett chassi möjliggör ett rymligt inre utrymme som erbjuder axel- och benutrymme för tre vuxna att bekvämt sitta sida vid sida.
Ett brett chassi möjliggör ett rymligt inre utrymme som erbjuder axel- och benutrymme för tre vuxna att bekvämt sitta sida vid sida.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) är hastighetskänsligt och erbjuder lätt styrning vid låg hastighet, samtidigt som det minskar assistansen när fordonshastigheten ökar för att styva upp styrningen. Den förbättrar också åkkomforten och kontrollen genom att fungera som dämpningssystem, vilket minskar oönskade rörelser i ratten orsakade av stötar på hjulen. Förare kan ställa in positionen för den justerbara ratten för att passa deras önskemål, samt vika upp den, för att underlätta in- och utstigning ur fordonet.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) är hastighetskänsligt och erbjuder lätt styrning vid låg hastighet, samtidigt som det minskar assistansen när fordonshastigheten ökar för att styva upp styrningen. Den förbättrar också åkkomforten och kontrollen genom att fungera som dämpningssystem, vilket minskar oönskade rörelser i ratten orsakade av stötar på hjulen. Förare kan ställa in positionen för den justerbara ratten för att passa deras önskemål, samt vika upp den, för att underlätta in- och utstigning ur fordonet.
MULE PRO-FX 1000 har en front baserad på den hos MULE PRO-FX 1000R, inklusive fyrkantiga strålkastare. Det seriösa utseendet återspeglar de nya modellernas förmåga att prestera på arbetet och fritiden. Ett silver Kawasaki-emblem på alla modeller och målade/färgade delar på vissa modeller ger en förstklassig, förstklassig image.
MULE PRO-FX 1000 har en front baserad på den hos MULE PRO-FX 1000R, inklusive fyrkantiga strålkastare. Det seriösa utseendet återspeglar de nya modellernas förmåga att prestera på arbetet och fritiden. Ett silver Kawasaki-emblem på alla modeller och målade/färgade delar på vissa modeller ger en förstklassig, förstklassig image.
Dubbla länkarmsfjädring används både fram och bak för att vart och ett av hjulen ska kunna köra över hinder med minimal effekt på chassit. Högre frigång (F: 279 mm; R: 256 mm) bidrar till ökad markfrigång samt åkkomfort.
Dubbla länkarmsfjädring används både fram och bak för att vart och ett av hjulen ska kunna köra över hinder med minimal effekt på chassit. Högre frigång (F: 279 mm; R: 256 mm) bidrar till ökad markfrigång samt åkkomfort.
Ramen erbjuder en bra balans mellan sido- och vridstyvhet. Detta ger hög hållbarhet samtidigt som det tillåter precis rätt mängd chassiflex för att kunna hantera stötarna från terrängkörning, vilket säkerställer en hög nivå av åkkomfort.
Ramen erbjuder en bra balans mellan sido- och vridstyvhet. Detta ger hög hållbarhet samtidigt som det tillåter precis rätt mängd chassiflex för att kunna hantera stötarna från terrängkörning, vilket säkerställer en hög nivå av åkkomfort.
När du behöver få jobbet gjort kan du lita på en MULE! MULE PRO-FX 1000 förbättrar den hyllade motor- och chassiprestandan hos modellerna i MULE PRO-serien med en ny Kawasaki-byggd motor med större slagvolym och ett robust chassi förstärkt med fjädring med längre rörelser.
När du behöver få jobbet gjort kan du lita på en MULE! MULE PRO-FX 1000 förbättrar den hyllade motor- och chassiprestandan hos modellerna i MULE PRO-serien med en ny Kawasaki-byggd motor med större slagvolym och ett robust chassi förstärkt med fjädring med längre rörelser.
Kawasaki MULE SbS är kända för sin styrka och hållbarhet, och nya PRO-FX är inget undantag. Liksom andra MULE SbS i Kawasakis sortiment byggdes dessa nya flaggskeppsmodeller för att hålla i en mängd olika krävade förhållanden.
Kawasaki MULE SbS är kända för sin styrka och hållbarhet, och nya PRO-FX är inget undantag. Liksom andra MULE SbS i Kawasakis sortiment byggdes dessa nya flaggskeppsmodeller för att hålla i en mängd olika krävade förhållanden.
Klassledande komfort har varit ett kännetecken för Kawasakis hårt arbetande side-by-sides. MULE PRO-FX 1000 levererar på den fronten, med den nya fjädringen med längre slaglängd som ytterligare bidrar till körkomforten som erbjuds av den välbalanserade chassistrukturen och det rymliga interiören. Bekvämligheter som EPS, justerbart rattstöd, praktiska förvaringsutrymmen och flera dryckeshållare kompletteras av förbättrade underhållsrelaterade element.
Klassledande komfort har varit ett kännetecken för Kawasakis hårt arbetande side-by-sides. MULE PRO-FX 1000 levererar på den fronten, med den nya fjädringen med längre slaglängd som ytterligare bidrar till körkomforten som erbjuds av den välbalanserade chassistrukturen och det rymliga interiören. Bekvämligheter som EPS, justerbart rattstöd, praktiska förvaringsutrymmen och flera dryckeshållare kompletteras av förbättrade underhållsrelaterade element.
Med en lastkapacitet på hela 453 kg, får du med dig mer varje körning och får jobbet klart snabbare. Med hydralik till hjälp, är det enkelt att hissa eller sänka flaket.
Med en lastkapacitet på hela 453 kg, får du med dig mer varje körning och får jobbet klart snabbare. Med hydralik till hjälp, är det enkelt att hissa eller sänka flaket.
Liksom modellerna i MULE PRO-serien erbjuder MULE PRO-FX 1000T/FX/FXR 1000 en lastkapacitet på 453 kg och en dragkapacitet på 907 kg.
Liksom modellerna i MULE PRO-serien erbjuder MULE PRO-FX 1000T/FX/FXR 1000 en lastkapacitet på 453 kg och en dragkapacitet på 907 kg.
Kawasakis första självnivåreglerande fjädring hjälper till att hålla fordonet plant när du har en tung last. När vikten komprimerar den bakre fjädringen, pumpar ett inbyggt mekaniskt pumpsystem automatiskt upp fjädringen när fordonet rör sig för att återställa den bakre delen av fordonet till sin optimala nivå. Att fördela vikten jämnare gynnar både köregenskaper och bromsprestanda.
Kawasakis första självnivåreglerande fjädring hjälper till att hålla fordonet plant när du har en tung last. När vikten komprimerar den bakre fjädringen, pumpar ett inbyggt mekaniskt pumpsystem automatiskt upp fjädringen när fordonet rör sig för att återställa den bakre delen av fordonet till sin optimala nivå. Att fördela vikten jämnare gynnar både köregenskaper och bromsprestanda.
Den kompakta motorn i literklassen levererar både hög effekt och högt vridmoment, samt en ökad toppfart. Den milda karaktären, kompletterad med en CVT (kontinuerligt variabel transmission), erbjuder förarvänlig gasrespons och ger mjuk acceleration och motorbroms.
Den kompakta motorn i literklassen levererar både hög effekt och högt vridmoment, samt en ökad toppfart. Den milda karaktären, kompletterad med en CVT (kontinuerligt variabel transmission), erbjuder förarvänlig gasrespons och ger mjuk acceleration och motorbroms.
Förutom sin tuffa motor och robusta ramkonstruktion, bidrar många funktioner (som för att förhindra inträngning av vatten och lera, effektiv luftrenare design med snorkelintag, etc.) till MULE PRO-FX 1000:s starka konstruktion.
Förutom sin tuffa motor och robusta ramkonstruktion, bidrar många funktioner (som för att förhindra inträngning av vatten och lera, effektiv luftrenare design med snorkelintag, etc.) till MULE PRO-FX 1000:s starka konstruktion.
Enkel åtkomst till oljefilter (och oljesticka) och luftrenarfilter underlättar avsevärt underhållet. Vidare resulterar det förbättrade dammskyddet hos det nya insugningskanalsystemet till längre underhållsintervall.
Enkel åtkomst till oljefilter (och oljesticka) och luftrenarfilter underlättar avsevärt underhållet. Vidare resulterar det förbättrade dammskyddet hos det nya insugningskanalsystemet till längre underhållsintervall.
Markfrigång på 300 mm minskar chansen att MULE PRO FX skrapar underredet och ger ökad tillgänglighet och ökad åkkomfort.
Markfrigång på 300 mm minskar chansen att MULE PRO FX skrapar underredet och ger ökad tillgänglighet och ökad åkkomfort.
Ett brett chassi möjliggör ett rymligt inre utrymme som erbjuder axel- och benutrymme för tre vuxna att bekvämt sitta sida vid sida.
Ett brett chassi möjliggör ett rymligt inre utrymme som erbjuder axel- och benutrymme för tre vuxna att bekvämt sitta sida vid sida.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) är hastighetskänsligt och erbjuder lätt styrning vid låg hastighet, samtidigt som det minskar assistansen när fordonshastigheten ökar för att styva upp styrningen. Den förbättrar också åkkomforten och kontrollen genom att fungera som dämpningssystem, vilket minskar oönskade rörelser i ratten orsakade av stötar på hjulen. Förare kan ställa in positionen för den justerbara ratten för att passa deras önskemål, samt vika upp den, för att underlätta in- och utstigning ur fordonet.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) är hastighetskänsligt och erbjuder lätt styrning vid låg hastighet, samtidigt som det minskar assistansen när fordonshastigheten ökar för att styva upp styrningen. Den förbättrar också åkkomforten och kontrollen genom att fungera som dämpningssystem, vilket minskar oönskade rörelser i ratten orsakade av stötar på hjulen. Förare kan ställa in positionen för den justerbara ratten för att passa deras önskemål, samt vika upp den, för att underlätta in- och utstigning ur fordonet.
MULE PRO-FX 1000 har en front baserad på den hos MULE PRO-FX 1000R, inklusive fyrkantiga strålkastare. Det seriösa utseendet återspeglar de nya modellernas förmåga att prestera på arbetet och fritiden. Ett silver Kawasaki-emblem på alla modeller och målade/färgade delar på vissa modeller ger en förstklassig, förstklassig image.
MULE PRO-FX 1000 har en front baserad på den hos MULE PRO-FX 1000R, inklusive fyrkantiga strålkastare. Det seriösa utseendet återspeglar de nya modellernas förmåga att prestera på arbetet och fritiden. Ett silver Kawasaki-emblem på alla modeller och målade/färgade delar på vissa modeller ger en förstklassig, förstklassig image.
Dubbla länkarmsfjädring används både fram och bak för att vart och ett av hjulen ska kunna köra över hinder med minimal effekt på chassit. Högre frigång (F: 279 mm; R: 256 mm) bidrar till ökad markfrigång samt åkkomfort.
Dubbla länkarmsfjädring används både fram och bak för att vart och ett av hjulen ska kunna köra över hinder med minimal effekt på chassit. Högre frigång (F: 279 mm; R: 256 mm) bidrar till ökad markfrigång samt åkkomfort.
Ramen erbjuder en bra balans mellan sido- och vridstyvhet. Detta ger hög hållbarhet samtidigt som det tillåter precis rätt mängd chassiflex för att kunna hantera stötarna från terrängkörning, vilket säkerställer en hög nivå av åkkomfort.
Ramen erbjuder en bra balans mellan sido- och vridstyvhet. Detta ger hög hållbarhet samtidigt som det tillåter precis rätt mängd chassiflex för att kunna hantera stötarna från terrängkörning, vilket säkerställer en hög nivå av åkkomfort.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 92.0 x 75.1 mm |
Motorvolym | 999 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 32.8 kW {45 PS} / 4,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 81.9 N•m {8.4 kgf•m} / 3,500 varv/min |
Växellåda | CVT, 2-växlad & back, automatisk |
Slutväxel | Kardanaxel 2WD/4WD med dubbelmodusdifferential |
Slutlig utväxlingsförhållande | 6.382 (31/17 x 35/10) |
Ramtyp | Stege typ, rörtyp stål |
---|---|
Spår | 20 mm |
Fjädringsväg fram | 279 mm |
Fjädringsväg bak | 256 mm |
Framdäck | 26 x 9.00-12 4PR |
Bakdäck | 26 x 11.00-12 4PR |
Längd x Bredd x Höjd | 3,450 x 1,625 x 2,060 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 31° |
Hjulbas | 2,345 mm |
Markfrigång | 300 mm |
Bränslekapacitet | 30.0 liter |
Sadelhöjd | 920 mm |
Tjänstevikt* | 852 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 818 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Parkeringsbroms | Dual discs (mechanical) |
---|---|
Typ av frambroms | Dubbla skivor |
Frambromsens diameter | Ø 212 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Dubbla skivor |
Diameter på bakre broms | Ø 212 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Dubbel triangellänk |
Typ av bakre fjädring | Dubbla länkarmar |
Inpage Navigation Section: Tillbehör