Inpage Navigation Section: Överblick
Med alla de robusta, pålitliga och mångsidiga egenskaper som Kawasakis MULE-utilityfordonsserie är välkänd för, förlitar sig nya Kawasaki MULE PRO-MX-serien inte bara på en vridmomentstark 700cc CVT-enkelcylindrig motor utan drar också nytta av Shinari-designfilosofin.
Färg
Show all
Show less
175900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
En multifunktionsdisplay är inbyggd i instrumentpanelen. Funktionerna inkluderar: Körlägesindikator (2WD/4WD), Digital hastighetsmätare, Digital bränslemätare, Klocka, Mätarställning (odometer), Dubbel trippmätare, Timräknare, Differential indikatorlampa, Motorfelslampa, EPS-varningslampa, Varningslampa för vattentemperatur, Säkerhetsbältesvarningslampa, Parkeringsindikatorlampa, Backvarningslampa, Neutralindikatorlampa
En multifunktionsdisplay är inbyggd i instrumentpanelen. Funktionerna inkluderar: Körlägesindikator (2WD/4WD), Digital hastighetsmätare, Digital bränslemätare, Klocka, Mätarställning (odometer), Dubbel trippmätare, Timräknare, Differential indikatorlampa, Motorfelslampa, EPS-varningslampa, Varningslampa för vattentemperatur, Säkerhetsbältesvarningslampa, Parkeringsindikatorlampa, Backvarningslampa, Neutralindikatorlampa
MULE PRO-MX är utrustad med 25-tumsdäck på 12-tumsfälgar. De stora 25-tums radialsdäcken ger utmärkt grepp offroad, säkerställer gott markfrigång och kompletterar den robusta designen.
MULE PRO-MX är utrustad med 25-tumsdäck på 12-tumsfälgar. De stora 25-tums radialsdäcken ger utmärkt grepp offroad, säkerställer gott markfrigång och kompletterar den robusta designen.
Det elektriskt "valbara" 1 2WD/4WD-systemet och bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem för att anpassa sig efter varierande terräng och användningsområden.
Det elektriskt "valbara" 1 2WD/4WD-systemet och bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem för att anpassa sig efter varierande terräng och användningsområden.
Förvaringsfacket (5,3 liter) under passagerarsätet erbjuder praktisk förvaring. En stålplatta skyddar förvaringsfacket från stenskott.
Förvaringsfacket (5,3 liter) under passagerarsätet erbjuder praktisk förvaring. En stålplatta skyddar förvaringsfacket från stenskott.
Precis som alla modeller i MULE PRO-serien levereras PRO-MX som standard med dörrar, vilket ger ett visst skydd mot smuts samtidigt som det underlättar på- och avstigning från fordonet.
Precis som alla modeller i MULE PRO-serien levereras PRO-MX som standard med dörrar, vilket ger ett visst skydd mot smuts samtidigt som det underlättar på- och avstigning från fordonet.
Shinari är en japansk term som beskriver den elasticitet som gör att ett föremål kan böjas utan att gå av och återgå till sin ursprungliga form – liknande hur en jaktbåge eller ett fiskespö beter sig. Chassit på PRO-MX är justerat för att uppnå de idealiska shinari-egenskaperna, vilket inte bara ger en robust och hållbar konstruktion utan också förbättrar hantering och körkomfort.
Shinari är en japansk term som beskriver den elasticitet som gör att ett föremål kan böjas utan att gå av och återgå till sin ursprungliga form – liknande hur en jaktbåge eller ett fiskespö beter sig. Chassit på PRO-MX är justerat för att uppnå de idealiska shinari-egenskaperna, vilket inte bara ger en robust och hållbar konstruktion utan också förbättrar hantering och körkomfort.
Den korta svängradien på 4,2 meter (13,8 fot) gör det lättare att ta tajta kurvor i skogen eller på terrängbanor.
Den korta svängradien på 4,2 meter (13,8 fot) gör det lättare att ta tajta kurvor i skogen eller på terrängbanor.
Kawasakis högkvalitativa elstyrning (EPS) är hastighetskänslig och ger lättare styrning vid låg hastighet, samtidigt som assistansen minskar när fordonets hastighet ökar för att göra styrningen mer exakt. Den förbättrar även körkomfort och kontroll genom att fungera som ett dämpningssystem, vilket minskar stötar och tillbakaslag i ratten orsakade av hjulens stötar. Föraren kan justera rattens lutning efter egen preferens och även fälla den åt sidan för att underlätta på- och avstigning.
Kawasakis högkvalitativa elstyrning (EPS) är hastighetskänslig och ger lättare styrning vid låg hastighet, samtidigt som assistansen minskar när fordonets hastighet ökar för att göra styrningen mer exakt. Den förbättrar även körkomfort och kontroll genom att fungera som ett dämpningssystem, vilket minskar stötar och tillbakaslag i ratten orsakade av hjulens stötar. Föraren kan justera rattens lutning efter egen preferens och även fälla den åt sidan för att underlätta på- och avstigning.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) fungerar bäst när det behövs som mest: vid mycket låg hastighet och när fordonet står stilla. När ratten vrids skickas en signal till EPS-styrsystemets ECU, som aktiverar assistansen. ECU:n använder information från en hastighetssensor och en vridmomentsensor för att avgöra hur mycket styrassistans som behövs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller stillastående är assistansen som störst, och den minskar när hastigheten ökar, vilket gör styrningen mer precis.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) fungerar bäst när det behövs som mest: vid mycket låg hastighet och när fordonet står stilla. När ratten vrids skickas en signal till EPS-styrsystemets ECU, som aktiverar assistansen. ECU:n använder information från en hastighetssensor och en vridmomentsensor för att avgöra hur mycket styrassistans som behövs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller stillastående är assistansen som störst, och den minskar när hastigheten ökar, vilket gör styrningen mer precis.
Förutom att erbjuda gott om drag- och lastkapacitet för att transportera utrustning på jobbet eller fritidsprylar för helgäventyret, bidrar den mycket pålitliga bränsleinsprutade 700cc encylindriga motorn med sitt överlägsna vridmoment till en körglad karaktär och underlättar körning i låg hastighet.
Förutom att erbjuda gott om drag- och lastkapacitet för att transportera utrustning på jobbet eller fritidsprylar för helgäventyret, bidrar den mycket pålitliga bränsleinsprutade 700cc encylindriga motorn med sitt överlägsna vridmoment till en körglad karaktär och underlättar körning i låg hastighet.
Precis som på MULE PRO Series flaggskeppsmodeller placerar en bilinspirerad instrumentpanel alla reglage inom lätt räckhåll. Digital instrumentering ger snabb överblick över viktig information, och mittkonsolen är förberedd för ett tillbehörs-audiosystem.
Precis som på MULE PRO Series flaggskeppsmodeller placerar en bilinspirerad instrumentpanel alla reglage inom lätt räckhåll. Digital instrumentering ger snabb överblick över viktig information, och mittkonsolen är förberedd för ett tillbehörs-audiosystem.
Förutom PRO Series-stålet skyddsbalk, bidrar det medvetna valet att använda ståldelar för områden som diamantmönstrad lastflak och fotplattor till PRO-MX:s robusta image och speglar dess starka konstruktion.
Förutom PRO Series-stålet skyddsbalk, bidrar det medvetna valet att använda ståldelar för områden som diamantmönstrad lastflak och fotplattor till PRO-MX:s robusta image och speglar dess starka konstruktion.
Fram- och bakskivbromsar säkerställer stark och säker bromskraft – särskilt i kombination med motorbromsen. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och ger bromskraft som motsvarar trycket på bromspedalen.
Fram- och bakskivbromsar säkerställer stark och säker bromskraft – särskilt i kombination med motorbromsen. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och ger bromskraft som motsvarar trycket på bromspedalen.
PRO-MX har en dragkapacitet på 680 kg (1 500 lbs). Den standardiserade 2-tums dragkroken är kompatibel med ett brett utbud av tillbehörsdragkrokar.
PRO-MX har en dragkapacitet på 680 kg (1 500 lbs). Den standardiserade 2-tums dragkroken är kompatibel med ett brett utbud av tillbehörsdragkrokar.
Som komplement till generöst med utrymme för axlar, knän och ben för två vuxna, har bänksadeln en formad sits för både förare och passagerare, vilket bidrar till PRO-MX:ens enastående komfort.
Som komplement till generöst med utrymme för axlar, knän och ben för två vuxna, har bänksadeln en formad sits för både förare och passagerare, vilket bidrar till PRO-MX:ens enastående komfort.
Designade för att spegla sin robusta konstruktion och imponerande prestanda har MULE PRO-MX-modellerna fått en ny styling inspirerad av det tåliga och funktionella formspråket hos MULE PRO-seriens flaggskeppsmodeller.
Designade för att spegla sin robusta konstruktion och imponerande prestanda har MULE PRO-MX-modellerna fått en ny styling inspirerad av det tåliga och funktionella formspråket hos MULE PRO-seriens flaggskeppsmodeller.
Höga infarts- och utgångsvinklar (67˚ respektive 63˚) bidrar också till MULE PRO-MX:s terrängprestanda. Att minimera karossöverhänget (placera hjulen så nära stötfångarna som möjligt) minskar risken att träffa stötfångaren eller skrapa bakpartiet vid körning uppför eller nedför branta sluttningar.
Höga infarts- och utgångsvinklar (67˚ respektive 63˚) bidrar också till MULE PRO-MX:s terrängprestanda. Att minimera karossöverhänget (placera hjulen så nära stötfångarna som möjligt) minskar risken att träffa stötfångaren eller skrapa bakpartiet vid körning uppför eller nedför branta sluttningar.
Med en längd på 2 795 mm (110”) och en bredd på 1 525 mm (60”), samt en hjulbas på 2 005 mm (79”), erbjuder PRO-MX:ens medelstora format rörlighet och smidighet som underlättar vid körning på trånga stigar, samtidigt som den med lätthet klarar av transportuppgifter eller att frakta utrustning för en helg i det fria.
Med en längd på 2 795 mm (110”) och en bredd på 1 525 mm (60”), samt en hjulbas på 2 005 mm (79”), erbjuder PRO-MX:ens medelstora format rörlighet och smidighet som underlättar vid körning på trånga stigar, samtidigt som den med lätthet klarar av transportuppgifter eller att frakta utrustning för en helg i det fria.
Dubbelt triangelbensfjädring används både fram och bak för att göra det möjligt för varje hjul att ta sig över hinder med minimal påverkan på chassit.
Dubbelt triangelbensfjädring används både fram och bak för att göra det möjligt för varje hjul att ta sig över hinder med minimal påverkan på chassit.
En multifunktionsdisplay är inbyggd i instrumentpanelen. Funktionerna inkluderar: Körlägesindikator (2WD/4WD), Digital hastighetsmätare, Digital bränslemätare, Klocka, Mätarställning (odometer), Dubbel trippmätare, Timräknare, Differential indikatorlampa, Motorfelslampa, EPS-varningslampa, Varningslampa för vattentemperatur, Säkerhetsbältesvarningslampa, Parkeringsindikatorlampa, Backvarningslampa, Neutralindikatorlampa
En multifunktionsdisplay är inbyggd i instrumentpanelen. Funktionerna inkluderar: Körlägesindikator (2WD/4WD), Digital hastighetsmätare, Digital bränslemätare, Klocka, Mätarställning (odometer), Dubbel trippmätare, Timräknare, Differential indikatorlampa, Motorfelslampa, EPS-varningslampa, Varningslampa för vattentemperatur, Säkerhetsbältesvarningslampa, Parkeringsindikatorlampa, Backvarningslampa, Neutralindikatorlampa
MULE PRO-MX är utrustad med 25-tumsdäck på 12-tumsfälgar. De stora 25-tums radialsdäcken ger utmärkt grepp offroad, säkerställer gott markfrigång och kompletterar den robusta designen.
MULE PRO-MX är utrustad med 25-tumsdäck på 12-tumsfälgar. De stora 25-tums radialsdäcken ger utmärkt grepp offroad, säkerställer gott markfrigång och kompletterar den robusta designen.
Det elektriskt "valbara" 1 2WD/4WD-systemet och bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem för att anpassa sig efter varierande terräng och användningsområden.
Det elektriskt "valbara" 1 2WD/4WD-systemet och bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem för att anpassa sig efter varierande terräng och användningsområden.
Förvaringsfacket (5,3 liter) under passagerarsätet erbjuder praktisk förvaring. En stålplatta skyddar förvaringsfacket från stenskott.
Förvaringsfacket (5,3 liter) under passagerarsätet erbjuder praktisk förvaring. En stålplatta skyddar förvaringsfacket från stenskott.
Precis som alla modeller i MULE PRO-serien levereras PRO-MX som standard med dörrar, vilket ger ett visst skydd mot smuts samtidigt som det underlättar på- och avstigning från fordonet.
Precis som alla modeller i MULE PRO-serien levereras PRO-MX som standard med dörrar, vilket ger ett visst skydd mot smuts samtidigt som det underlättar på- och avstigning från fordonet.
Shinari är en japansk term som beskriver den elasticitet som gör att ett föremål kan böjas utan att gå av och återgå till sin ursprungliga form – liknande hur en jaktbåge eller ett fiskespö beter sig. Chassit på PRO-MX är justerat för att uppnå de idealiska shinari-egenskaperna, vilket inte bara ger en robust och hållbar konstruktion utan också förbättrar hantering och körkomfort.
Shinari är en japansk term som beskriver den elasticitet som gör att ett föremål kan böjas utan att gå av och återgå till sin ursprungliga form – liknande hur en jaktbåge eller ett fiskespö beter sig. Chassit på PRO-MX är justerat för att uppnå de idealiska shinari-egenskaperna, vilket inte bara ger en robust och hållbar konstruktion utan också förbättrar hantering och körkomfort.
Den korta svängradien på 4,2 meter (13,8 fot) gör det lättare att ta tajta kurvor i skogen eller på terrängbanor.
Den korta svängradien på 4,2 meter (13,8 fot) gör det lättare att ta tajta kurvor i skogen eller på terrängbanor.
Kawasakis högkvalitativa elstyrning (EPS) är hastighetskänslig och ger lättare styrning vid låg hastighet, samtidigt som assistansen minskar när fordonets hastighet ökar för att göra styrningen mer exakt. Den förbättrar även körkomfort och kontroll genom att fungera som ett dämpningssystem, vilket minskar stötar och tillbakaslag i ratten orsakade av hjulens stötar. Föraren kan justera rattens lutning efter egen preferens och även fälla den åt sidan för att underlätta på- och avstigning.
Kawasakis högkvalitativa elstyrning (EPS) är hastighetskänslig och ger lättare styrning vid låg hastighet, samtidigt som assistansen minskar när fordonets hastighet ökar för att göra styrningen mer exakt. Den förbättrar även körkomfort och kontroll genom att fungera som ett dämpningssystem, vilket minskar stötar och tillbakaslag i ratten orsakade av hjulens stötar. Föraren kan justera rattens lutning efter egen preferens och även fälla den åt sidan för att underlätta på- och avstigning.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) fungerar bäst när det behövs som mest: vid mycket låg hastighet och när fordonet står stilla. När ratten vrids skickas en signal till EPS-styrsystemets ECU, som aktiverar assistansen. ECU:n använder information från en hastighetssensor och en vridmomentsensor för att avgöra hur mycket styrassistans som behövs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller stillastående är assistansen som störst, och den minskar när hastigheten ökar, vilket gör styrningen mer precis.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrningssystem (EPS) fungerar bäst när det behövs som mest: vid mycket låg hastighet och när fordonet står stilla. När ratten vrids skickas en signal till EPS-styrsystemets ECU, som aktiverar assistansen. ECU:n använder information från en hastighetssensor och en vridmomentsensor för att avgöra hur mycket styrassistans som behövs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller stillastående är assistansen som störst, och den minskar när hastigheten ökar, vilket gör styrningen mer precis.
Förutom att erbjuda gott om drag- och lastkapacitet för att transportera utrustning på jobbet eller fritidsprylar för helgäventyret, bidrar den mycket pålitliga bränsleinsprutade 700cc encylindriga motorn med sitt överlägsna vridmoment till en körglad karaktär och underlättar körning i låg hastighet.
Förutom att erbjuda gott om drag- och lastkapacitet för att transportera utrustning på jobbet eller fritidsprylar för helgäventyret, bidrar den mycket pålitliga bränsleinsprutade 700cc encylindriga motorn med sitt överlägsna vridmoment till en körglad karaktär och underlättar körning i låg hastighet.
Precis som på MULE PRO Series flaggskeppsmodeller placerar en bilinspirerad instrumentpanel alla reglage inom lätt räckhåll. Digital instrumentering ger snabb överblick över viktig information, och mittkonsolen är förberedd för ett tillbehörs-audiosystem.
Precis som på MULE PRO Series flaggskeppsmodeller placerar en bilinspirerad instrumentpanel alla reglage inom lätt räckhåll. Digital instrumentering ger snabb överblick över viktig information, och mittkonsolen är förberedd för ett tillbehörs-audiosystem.
Förutom PRO Series-stålet skyddsbalk, bidrar det medvetna valet att använda ståldelar för områden som diamantmönstrad lastflak och fotplattor till PRO-MX:s robusta image och speglar dess starka konstruktion.
Förutom PRO Series-stålet skyddsbalk, bidrar det medvetna valet att använda ståldelar för områden som diamantmönstrad lastflak och fotplattor till PRO-MX:s robusta image och speglar dess starka konstruktion.
Fram- och bakskivbromsar säkerställer stark och säker bromskraft – särskilt i kombination med motorbromsen. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och ger bromskraft som motsvarar trycket på bromspedalen.
Fram- och bakskivbromsar säkerställer stark och säker bromskraft – särskilt i kombination med motorbromsen. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och ger bromskraft som motsvarar trycket på bromspedalen.
PRO-MX har en dragkapacitet på 680 kg (1 500 lbs). Den standardiserade 2-tums dragkroken är kompatibel med ett brett utbud av tillbehörsdragkrokar.
PRO-MX har en dragkapacitet på 680 kg (1 500 lbs). Den standardiserade 2-tums dragkroken är kompatibel med ett brett utbud av tillbehörsdragkrokar.
Som komplement till generöst med utrymme för axlar, knän och ben för två vuxna, har bänksadeln en formad sits för både förare och passagerare, vilket bidrar till PRO-MX:ens enastående komfort.
Som komplement till generöst med utrymme för axlar, knän och ben för två vuxna, har bänksadeln en formad sits för både förare och passagerare, vilket bidrar till PRO-MX:ens enastående komfort.
Designade för att spegla sin robusta konstruktion och imponerande prestanda har MULE PRO-MX-modellerna fått en ny styling inspirerad av det tåliga och funktionella formspråket hos MULE PRO-seriens flaggskeppsmodeller.
Designade för att spegla sin robusta konstruktion och imponerande prestanda har MULE PRO-MX-modellerna fått en ny styling inspirerad av det tåliga och funktionella formspråket hos MULE PRO-seriens flaggskeppsmodeller.
Höga infarts- och utgångsvinklar (67˚ respektive 63˚) bidrar också till MULE PRO-MX:s terrängprestanda. Att minimera karossöverhänget (placera hjulen så nära stötfångarna som möjligt) minskar risken att träffa stötfångaren eller skrapa bakpartiet vid körning uppför eller nedför branta sluttningar.
Höga infarts- och utgångsvinklar (67˚ respektive 63˚) bidrar också till MULE PRO-MX:s terrängprestanda. Att minimera karossöverhänget (placera hjulen så nära stötfångarna som möjligt) minskar risken att träffa stötfångaren eller skrapa bakpartiet vid körning uppför eller nedför branta sluttningar.
Med en längd på 2 795 mm (110”) och en bredd på 1 525 mm (60”), samt en hjulbas på 2 005 mm (79”), erbjuder PRO-MX:ens medelstora format rörlighet och smidighet som underlättar vid körning på trånga stigar, samtidigt som den med lätthet klarar av transportuppgifter eller att frakta utrustning för en helg i det fria.
Med en längd på 2 795 mm (110”) och en bredd på 1 525 mm (60”), samt en hjulbas på 2 005 mm (79”), erbjuder PRO-MX:ens medelstora format rörlighet och smidighet som underlättar vid körning på trånga stigar, samtidigt som den med lätthet klarar av transportuppgifter eller att frakta utrustning för en helg i det fria.
Dubbelt triangelbensfjädring används både fram och bak för att göra det möjligt för varje hjul att ta sig över hinder med minimal påverkan på chassit.
Dubbelt triangelbensfjädring används både fram och bak för att göra det möjligt för varje hjul att ta sig över hinder med minimal påverkan på chassit.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.3:1 |
Ventilsystem | SOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 102.0 x 85.0 mm |
Motorvolym | 695 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Batteri & spole (transistoriserad tändning) |
Maximal effekt | 32.8 kW {45 PS} / 6,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 57.6 N•m {5.8 kgf•m} / 5,000 varv/min |
Växellåda | CVT, 2-växlad & back, automatisk |
Slutväxel | Kardanaxel 2WD/4WD |
Ramtyp | Stege typ, rörtyp stål |
---|---|
Fjädringsväg fram | 218 mm |
Fjädringsväg bak | 232 mm |
Framdäck | 25 x 8.00 R12 |
Bakdäck | 25 x 10.00 R12 |
Längd x Bredd x Höjd | 2,795 x 1,525 x 1,890 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 30° (43° in - 38° out) - SE |
Hjulbas | 2,005 mm |
Markfrigång | 270 mm |
Bränslekapacitet | 36.0 liter |
Sadelhöjd | 850 mm |
Tjänstevikt* | 719 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 685 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Parkeringsbroms | Auto adjust, mechanical disc |
---|---|
Typ av frambroms | Hydraulisk skiva |
Typ av bakre broms | Hydraulskiva |
Typ av framfjädring | Dubbel triangellänk |
Typ av bakre fjädring | Dubbla länkarmar |
Inpage Navigation Section: Tillbehör