Inpage Navigation Section: Överblick
2024 markerar hundraårsdagen av grundandet av Meguro, ett av Japans äldsta motorcykelmärken. Ny för 250cc-klassen, introducerar Kawasaki Meguro S1, en luftkyld retroklassisk modell som har 100 år av arv och förtroende. Ikonisk stil som kommer direkt från Kawasaki 250 Meguro SG från 1964 åtföljs av en behaglig körkänsla som kombinerar en feel-good-känsla vid låga varvtal och karaktär vid höga varvtal – vilket gör den till en sann efterträdare till vad som var en av Meguros sista road sport modeller. Samtidigt gör ett lätt chassi och låg sitthöjd den till ett utmärkt inträde i Meguros värld för alla som älskar märket.
Färg
61900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Meguro S1:s utseende kommer direkt från den ursprungliga Kawasaki 250 Meguro SG. En titt på dess svarta och kromade bränsletankdesign och associationen blir tydlig. Med den stolta traditionen av gamla Meguro-modeller har Meguro S1:s utseende varit i stil i 100 år och förblir så idag.
Meguro S1:s utseende kommer direkt från den ursprungliga Kawasaki 250 Meguro SG. En titt på dess svarta och kromade bränsletankdesign och associationen blir tydlig. Med den stolta traditionen av gamla Meguro-modeller har Meguro S1:s utseende varit i stil i 100 år och förblir så idag.
The Meguro S1 is inspired by the ride feel of Meguro models of the past, with a riding position, exhaust note, and ride feel that will be familiar to those who love classic motorcycles. It makes an excellent entry into the world of Meguro for everyone who loves the brand.
The Meguro S1 is inspired by the ride feel of Meguro models of the past, with a riding position, exhaust note, and ride feel that will be familiar to those who love classic motorcycles. It makes an excellent entry into the world of Meguro for everyone who loves the brand.
Meguro S1:s kvalitet framgår av maskinens högkvalitativa detaljer. Från sadel till belysningen till avgassystemet, en rik uppmärksamhet på detaljer visar Meguros status som en förstklassig retrosportmaskin.
Meguro S1:s kvalitet framgår av maskinens högkvalitativa detaljer. Från sadel till belysningen till avgassystemet, en rik uppmärksamhet på detaljer visar Meguros status som en förstklassig retrosportmaskin.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Chassit är smalt och har kompakta proportioner, vilket möjliggör smidig och enkel hantering. Den designades också för att vara lätt (143 kg) med en låg sitthöjd på 740 mm, vilket gör Meguro-arvet tillgängligt för fler förare än någonsin tidigare.
Chassit är smalt och har kompakta proportioner, vilket möjliggör smidig och enkel hantering. Den designades också för att vara lätt (143 kg) med en låg sitthöjd på 740 mm, vilket gör Meguro-arvet tillgängligt för fler förare än någonsin tidigare.
Svart lackat chassit är ihop med kromfinish ger denna modell ett Meguro-signaturutseende, som liknar Meguro-modeller från det förflutna.
Svart lackat chassit är ihop med kromfinish ger denna modell ett Meguro-signaturutseende, som liknar Meguro-modeller från det förflutna.
En sadeldesign i vintagestil med vita rör, stålskärmar fram och bak och ekerhjul ger Meguro S1 en look som påminner om de ursprungliga Meguro-modellerna och ger en look som motorcykelfans kommer att uppskatta.
En sadeldesign i vintagestil med vita rör, stålskärmar fram och bak och ekerhjul ger Meguro S1 en look som påminner om de ursprungliga Meguro-modellerna och ger en look som motorcykelfans kommer att uppskatta.
Avgasljudet hämtar sin inspiration från den från den ursprungliga modellen, Kawasaki 250 Meguro SG. Resultatet är ett ljud med mycket bas, liknande originalet när man accelererar
Avgasljudet hämtar sin inspiration från den från den ursprungliga modellen, Kawasaki 250 Meguro SG. Resultatet är ett ljud med mycket bas, liknande originalet när man accelererar
Avgasröret och ljuddämparen är i rostfritt stål och har fått Kawasakis finish på högsta nivå. Grenröret är draget elegant ut från motorn och kulminerar i en ljuddämpare i pea-shooter-stil, som återskapar det vackra utseendet från tidiga Meguro-modeller för äkta klassisk stil.
Avgasröret och ljuddämparen är i rostfritt stål och har fått Kawasakis finish på högsta nivå. Grenröret är draget elegant ut från motorn och kulminerar i en ljuddämpare i pea-shooter-stil, som återskapar det vackra utseendet från tidiga Meguro-modeller för äkta klassisk stil.
Särskild omsorg ägnades åt designen för att få det klassiska utseenendet på en modern motor, med designade motordelar.
Särskild omsorg ägnades åt designen för att få det klassiska utseenendet på en modern motor, med designade motordelar.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm har en speciell färg och typsnitt på mätartavlan som liknar äldre Meguro-modeller, tillsammans med en ikonisk röd "Meguro"-logotyp tryckt i katakana längst ner.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm har en speciell färg och typsnitt på mätartavlan som liknar äldre Meguro-modeller, tillsammans med en ikonisk röd "Meguro"-logotyp tryckt i katakana längst ner.
Det eleganta, klassiska Meguro-utseendet förstärks av det klassiska strålkastarhuset, baklykta i retrostil och stora blinkers.
Det eleganta, klassiska Meguro-utseendet förstärks av det klassiska strålkastarhuset, baklykta i retrostil och stora blinkers.
Bränsletanken har en droppform som bidrar till maskinens Meguro-inspirerade utseende och har ett nydesignat 3D Meguro-emblem som fångar blicken och identifierar detta som en Meguro-modell.
Bränsletanken har en droppform som bidrar till maskinens Meguro-inspirerade utseende och har ett nydesignat 3D Meguro-emblem som fångar blicken och identifierar detta som en Meguro-modell.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
Meguro S1:s utseende kommer direkt från den ursprungliga Kawasaki 250 Meguro SG. En titt på dess svarta och kromade bränsletankdesign och associationen blir tydlig. Med den stolta traditionen av gamla Meguro-modeller har Meguro S1:s utseende varit i stil i 100 år och förblir så idag.
Meguro S1:s utseende kommer direkt från den ursprungliga Kawasaki 250 Meguro SG. En titt på dess svarta och kromade bränsletankdesign och associationen blir tydlig. Med den stolta traditionen av gamla Meguro-modeller har Meguro S1:s utseende varit i stil i 100 år och förblir så idag.
The Meguro S1 is inspired by the ride feel of Meguro models of the past, with a riding position, exhaust note, and ride feel that will be familiar to those who love classic motorcycles. It makes an excellent entry into the world of Meguro for everyone who loves the brand.
The Meguro S1 is inspired by the ride feel of Meguro models of the past, with a riding position, exhaust note, and ride feel that will be familiar to those who love classic motorcycles. It makes an excellent entry into the world of Meguro for everyone who loves the brand.
Meguro S1:s kvalitet framgår av maskinens högkvalitativa detaljer. Från sadel till belysningen till avgassystemet, en rik uppmärksamhet på detaljer visar Meguros status som en förstklassig retrosportmaskin.
Meguro S1:s kvalitet framgår av maskinens högkvalitativa detaljer. Från sadel till belysningen till avgassystemet, en rik uppmärksamhet på detaljer visar Meguros status som en förstklassig retrosportmaskin.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Chassit är smalt och har kompakta proportioner, vilket möjliggör smidig och enkel hantering. Den designades också för att vara lätt (143 kg) med en låg sitthöjd på 740 mm, vilket gör Meguro-arvet tillgängligt för fler förare än någonsin tidigare.
Chassit är smalt och har kompakta proportioner, vilket möjliggör smidig och enkel hantering. Den designades också för att vara lätt (143 kg) med en låg sitthöjd på 740 mm, vilket gör Meguro-arvet tillgängligt för fler förare än någonsin tidigare.
Svart lackat chassit är ihop med kromfinish ger denna modell ett Meguro-signaturutseende, som liknar Meguro-modeller från det förflutna.
Svart lackat chassit är ihop med kromfinish ger denna modell ett Meguro-signaturutseende, som liknar Meguro-modeller från det förflutna.
En sadeldesign i vintagestil med vita rör, stålskärmar fram och bak och ekerhjul ger Meguro S1 en look som påminner om de ursprungliga Meguro-modellerna och ger en look som motorcykelfans kommer att uppskatta.
En sadeldesign i vintagestil med vita rör, stålskärmar fram och bak och ekerhjul ger Meguro S1 en look som påminner om de ursprungliga Meguro-modellerna och ger en look som motorcykelfans kommer att uppskatta.
Avgasljudet hämtar sin inspiration från den från den ursprungliga modellen, Kawasaki 250 Meguro SG. Resultatet är ett ljud med mycket bas, liknande originalet när man accelererar
Avgasljudet hämtar sin inspiration från den från den ursprungliga modellen, Kawasaki 250 Meguro SG. Resultatet är ett ljud med mycket bas, liknande originalet när man accelererar
Avgasröret och ljuddämparen är i rostfritt stål och har fått Kawasakis finish på högsta nivå. Grenröret är draget elegant ut från motorn och kulminerar i en ljuddämpare i pea-shooter-stil, som återskapar det vackra utseendet från tidiga Meguro-modeller för äkta klassisk stil.
Avgasröret och ljuddämparen är i rostfritt stål och har fått Kawasakis finish på högsta nivå. Grenröret är draget elegant ut från motorn och kulminerar i en ljuddämpare i pea-shooter-stil, som återskapar det vackra utseendet från tidiga Meguro-modeller för äkta klassisk stil.
Särskild omsorg ägnades åt designen för att få det klassiska utseenendet på en modern motor, med designade motordelar.
Särskild omsorg ägnades åt designen för att få det klassiska utseenendet på en modern motor, med designade motordelar.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm har en speciell färg och typsnitt på mätartavlan som liknar äldre Meguro-modeller, tillsammans med en ikonisk röd "Meguro"-logotyp tryckt i katakana längst ner.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm har en speciell färg och typsnitt på mätartavlan som liknar äldre Meguro-modeller, tillsammans med en ikonisk röd "Meguro"-logotyp tryckt i katakana längst ner.
Det eleganta, klassiska Meguro-utseendet förstärks av det klassiska strålkastarhuset, baklykta i retrostil och stora blinkers.
Det eleganta, klassiska Meguro-utseendet förstärks av det klassiska strålkastarhuset, baklykta i retrostil och stora blinkers.
Bränsletanken har en droppform som bidrar till maskinens Meguro-inspirerade utseende och har ett nydesignat 3D Meguro-emblem som fångar blicken och identifierar detta som en Meguro-modell.
Bränsletanken har en droppform som bidrar till maskinens Meguro-inspirerade utseende och har ett nydesignat 3D Meguro-emblem som fångar blicken och identifierar detta som en Meguro-modell.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.0:1 |
Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 67.0 x 66.0 mm |
Motorvolym | 233 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 12.9 kW {17.5 PS} / 7,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 18.6 N•m {1.9 kgf•m} / 5,800 varv/min |
CO2-utsläpp | 58 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.5 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.871 (89/31) |
Växelförhållanden 1:a | 3.000 (39/13) |
Växelförhållanden 2:a | 2.067 (31/15) |
Växelförhållanden 3:e | 1.556 (28/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.261 (29/23) |
Växelförhållanden 5:e | 1.040 (26/25) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.714 (38/14) |
Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
---|---|
Spår | 99 mm |
Fjädringsväg fram | 117 mm |
Fjädringsväg bak | 95 mm |
Framdäck | 90/90-18 M/C 51S |
Bakdäck | 110/90-17 M/C 60S |
Längd x Bredd x Höjd | 2,125 x 800 x 1,090 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 40° |
Hjulbas | 1,415 mm |
Markfrigång | 150 mm |
Bränslekapacitet | 12.0 liter |
Sadelhöjd | 740 mm |
Tjänstevikt* | 143 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 133 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 265 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Detta knäskydds set för W230 hjälper till att skydda tankens lack från repor och normalt slitage.
Krompläterat bagageställ i stål som monteras på den bakre ramen.
Ladda dina USB-enheter på språng med ett USB-uttag kit