Inpage Navigation Section: Överblick
Den senaste medlemmen i W-familjen flörtar med det förflutna men kör full fart in i framtiden. Med design inspirerad av 1965 års 650-W1-modell, har den helt nya W230, en modern kraft med Kawasakis beprövade 233cc bränsleinsprutade 4-taktsmotor. Den ursprungliga ikonen fortsätter med en lätt vikt, låg sitthöjd och vänlig kraftkaraktär som öppnar upp 60-talsdesign för fler förare än någonsin tidigare.
Färg
54900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
W230 är en av de lättaste modellerna i retrosportkategorin 250cc på 143 kg, vilket underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt effekt/viktförhållande är en annan fördel.
W230 är en av de lättaste modellerna i retrosportkategorin 250cc på 143 kg, vilket underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt effekt/viktförhållande är en annan fördel.
W230 bär på den stolta traditionen från W-serien med stylingdetaljer som är i stil med den ursprungliga W. W230 har en enkel, tidlös skönhet som fantaster av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
W230 bär på den stolta traditionen från W-serien med stylingdetaljer som är i stil med den ursprungliga W. W230 har en enkel, tidlös skönhet som fantaster av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
Särskild uppmärksamhet ägnades åt att säkerställa att W230 har en behaglig, mullrande karaktär när man vrider på gasen vid låga till mellanregistret av varvtal. Den klassiska körställningen, rytmiska pulsen och finjusterade avgasljudet ökar förarens njutning.
Särskild uppmärksamhet ägnades åt att säkerställa att W230 har en behaglig, mullrande karaktär när man vrider på gasen vid låga till mellanregistret av varvtal. Den klassiska körställningen, rytmiska pulsen och finjusterade avgasljudet ökar förarens njutning.
För att göra W230 lätt och underlätta hanteringen för ett brett spektrum av förare är ramen tunn, kompakt och lätt, och sitthöjden är låg, vilket gör den lättillgänglig för både nya och erfarna förare. Resultatet är ett kompakt, välbalanserat motorcykelchassi. Den erbjuder en låg torrvikt på endast 133 kg.
För att göra W230 lätt och underlätta hanteringen för ett brett spektrum av förare är ramen tunn, kompakt och lätt, och sitthöjden är låg, vilket gör den lättillgänglig för både nya och erfarna förare. Resultatet är ett kompakt, välbalanserat motorcykelchassi. Den erbjuder en låg torrvikt på endast 133 kg.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Grenröret flyter elegant från motorn och slutar i en ljuddämpare i peashooter-stil för att återskapa det vackra utseendet från tidiga W-modeller för den äkta klassiska stilen. Avgasljudet finjusterades för att ge ett djupt basljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgasvolymen ungefär samma nivå som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig åkkänsla.
Grenröret flyter elegant från motorn och slutar i en ljuddämpare i peashooter-stil för att återskapa det vackra utseendet från tidiga W-modeller för den äkta klassiska stilen. Avgasljudet finjusterades för att ge ett djupt basljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgasvolymen ungefär samma nivå som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig åkkänsla.
Med en av de lägsta sitthöjderna i sin klass är W230 lämpad för ett brett spektrum av förare, vilket ger W-arvet till en bredare publik och gör denna W till en av de mest tillgängliga maskinerna i 250cc-klassen.
Med en av de lägsta sitthöjderna i sin klass är W230 lämpad för ett brett spektrum av förare, vilket ger W-arvet till en bredare publik och gör denna W till en av de mest tillgängliga maskinerna i 250cc-klassen.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Chassit är smalt med kompakta proportioner för smidig, enkel hantering för många förare. Den slimmade designen bidrar också till en avslappnad sitthöjd.
Chassit är smalt med kompakta proportioner för smidig, enkel hantering för många förare. Den slimmade designen bidrar också till en avslappnad sitthöjd.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm erbjuder det bästa av två världar: klassiska, lättlästa utseenden med den extra informationen från en modern LCD-skärm.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm erbjuder det bästa av två världar: klassiska, lättlästa utseenden med den extra informationen från en modern LCD-skärm.
Bränsletankens droppform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem fångar ögat och utmärker denna modell inom kategorin.
Bränsletankens droppform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem fångar ögat och utmärker denna modell inom kategorin.
Strålkastare och baklykta i retrostil har runda höljen som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Strålkastare och baklykta i retrostil har runda höljen som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Motorcykelns övergripande proportioner är välbalanserade, med en klassisk siluett inspirerad av originalet W och dess äldre syskon i W-serien.
Motorcykelns övergripande proportioner är välbalanserade, med en klassisk siluett inspirerad av originalet W och dess äldre syskon i W-serien.
För både utseendet och känslan när du åker ger W230:s motor en vintagekaraktär. Särskild omsorg ägnades åt designen för att designa det klassiska utseendet på en modern motor.
För både utseendet och känslan när du åker ger W230:s motor en vintagekaraktär. Särskild omsorg ägnades åt designen för att designa det klassiska utseendet på en modern motor.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
Styrningen är designad för att vara lugn som äldre maskiner, med en motorcykel som reagerar förutsägbart och flyter smidigt in i böjarna.
Styrningen är designad för att vara lugn som äldre maskiner, med en motorcykel som reagerar förutsägbart och flyter smidigt in i böjarna.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekerhjul bidrar till maskinens tidlösa skönhet och en vintagekänsla som förarna kommer att märka när de sätter sig på maskinen första gången.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekerhjul bidrar till maskinens tidlösa skönhet och en vintagekänsla som förarna kommer att märka när de sätter sig på maskinen första gången.
W230 är en av de lättaste modellerna i retrosportkategorin 250cc på 143 kg, vilket underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt effekt/viktförhållande är en annan fördel.
W230 är en av de lättaste modellerna i retrosportkategorin 250cc på 143 kg, vilket underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt effekt/viktförhållande är en annan fördel.
W230 bär på den stolta traditionen från W-serien med stylingdetaljer som är i stil med den ursprungliga W. W230 har en enkel, tidlös skönhet som fantaster av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
W230 bär på den stolta traditionen från W-serien med stylingdetaljer som är i stil med den ursprungliga W. W230 har en enkel, tidlös skönhet som fantaster av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
Särskild uppmärksamhet ägnades åt att säkerställa att W230 har en behaglig, mullrande karaktär när man vrider på gasen vid låga till mellanregistret av varvtal. Den klassiska körställningen, rytmiska pulsen och finjusterade avgasljudet ökar förarens njutning.
Särskild uppmärksamhet ägnades åt att säkerställa att W230 har en behaglig, mullrande karaktär när man vrider på gasen vid låga till mellanregistret av varvtal. Den klassiska körställningen, rytmiska pulsen och finjusterade avgasljudet ökar förarens njutning.
För att göra W230 lätt och underlätta hanteringen för ett brett spektrum av förare är ramen tunn, kompakt och lätt, och sitthöjden är låg, vilket gör den lättillgänglig för både nya och erfarna förare. Resultatet är ett kompakt, välbalanserat motorcykelchassi. Den erbjuder en låg torrvikt på endast 133 kg.
För att göra W230 lätt och underlätta hanteringen för ett brett spektrum av förare är ramen tunn, kompakt och lätt, och sitthöjden är låg, vilket gör den lättillgänglig för både nya och erfarna förare. Resultatet är ett kompakt, välbalanserat motorcykelchassi. Den erbjuder en låg torrvikt på endast 133 kg.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Positionen på styret, sadeln och fotpinnarna sätter föraren i ett avslappnat, upprätt läge som underlättar kontrollen över cykeln.
Grenröret flyter elegant från motorn och slutar i en ljuddämpare i peashooter-stil för att återskapa det vackra utseendet från tidiga W-modeller för den äkta klassiska stilen. Avgasljudet finjusterades för att ge ett djupt basljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgasvolymen ungefär samma nivå som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig åkkänsla.
Grenröret flyter elegant från motorn och slutar i en ljuddämpare i peashooter-stil för att återskapa det vackra utseendet från tidiga W-modeller för den äkta klassiska stilen. Avgasljudet finjusterades för att ge ett djupt basljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgasvolymen ungefär samma nivå som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig åkkänsla.
Med en av de lägsta sitthöjderna i sin klass är W230 lämpad för ett brett spektrum av förare, vilket ger W-arvet till en bredare publik och gör denna W till en av de mest tillgängliga maskinerna i 250cc-klassen.
Med en av de lägsta sitthöjderna i sin klass är W230 lämpad för ett brett spektrum av förare, vilket ger W-arvet till en bredare publik och gör denna W till en av de mest tillgängliga maskinerna i 250cc-klassen.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Ekrade 18” fram- och 17” bakhjul ger W230 ett distingerat, snyggt utseende och känsla som bidrar till smidig hantering samt ett utseende som på de större modellerna.
Chassit är smalt med kompakta proportioner för smidig, enkel hantering för många förare. Den slimmade designen bidrar också till en avslappnad sitthöjd.
Chassit är smalt med kompakta proportioner för smidig, enkel hantering för många förare. Den slimmade designen bidrar också till en avslappnad sitthöjd.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm erbjuder det bästa av två världar: klassiska, lättlästa utseenden med den extra informationen från en modern LCD-skärm.
Runda mätare i retrostil med en inbyggd LCD-skärm erbjuder det bästa av två världar: klassiska, lättlästa utseenden med den extra informationen från en modern LCD-skärm.
Bränsletankens droppform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem fångar ögat och utmärker denna modell inom kategorin.
Bränsletankens droppform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem fångar ögat och utmärker denna modell inom kategorin.
Strålkastare och baklykta i retrostil har runda höljen som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Strålkastare och baklykta i retrostil har runda höljen som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Motorcykelns övergripande proportioner är välbalanserade, med en klassisk siluett inspirerad av originalet W och dess äldre syskon i W-serien.
Motorcykelns övergripande proportioner är välbalanserade, med en klassisk siluett inspirerad av originalet W och dess äldre syskon i W-serien.
För både utseendet och känslan när du åker ger W230:s motor en vintagekaraktär. Särskild omsorg ägnades åt designen för att designa det klassiska utseendet på en modern motor.
För både utseendet och känslan när du åker ger W230:s motor en vintagekaraktär. Särskild omsorg ägnades åt designen för att designa det klassiska utseendet på en modern motor.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
När du åker ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt vridmoment finns att tillgå, allt från den inledande vridningen av gashandtaget och ger en rolig körning – särskilt i området med låga till mellanvarv.
Styrningen är designad för att vara lugn som äldre maskiner, med en motorcykel som reagerar förutsägbart och flyter smidigt in i böjarna.
Styrningen är designad för att vara lugn som äldre maskiner, med en motorcykel som reagerar förutsägbart och flyter smidigt in i böjarna.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekerhjul bidrar till maskinens tidlösa skönhet och en vintagekänsla som förarna kommer att märka när de sätter sig på maskinen första gången.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekerhjul bidrar till maskinens tidlösa skönhet och en vintagekänsla som förarna kommer att märka när de sätter sig på maskinen första gången.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.0:1 |
Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 67.0 x 66.0 mm |
Motorvolym | 233 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 12.9 kW {17.5 PS} / 7,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 18.6 N•m {1.9 kgf•m} / 5,800 varv/min |
CO2-utsläpp | 58 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.5 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.871 (89/31) |
Växelförhållanden 1:a | 3.000 (39/13) |
Växelförhållanden 2:a | 2.067 (31/15) |
Växelförhållanden 3:e | 1.556 (28/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.261 (29/23) |
Växelförhållanden 5:e | 1.040 (26/25) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.714 (38/14) |
Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
---|---|
Spår | 99 mm |
Fjädringsväg fram | 117 mm |
Fjädringsväg bak | 95 mm |
Framdäck | 90/90-18 M/C 51S |
Bakdäck | 110/90-17 M/C 60S |
Längd x Bredd x Höjd | 2,125 x 800 x 1,090 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 40° |
Hjulbas | 1,415 mm |
Markfrigång | 150 mm |
Bränslekapacitet | 12.0 liter |
Sadelhöjd | 745 mm |
Tjänstevikt* | 143 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 133 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 265 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Detta knäskydds set för W230 hjälper till att skydda tankens lack från repor och normalt slitage.
Krompläterat bagageställ i stål som monteras på den bakre ramen.
Ladda dina USB-enheter på språng med ett USB-uttag kit