Inpage Navigation Section: Överblick
Den nyaste medlemmen i W-familjen nickar åt det förflutna men gasar fullt in i framtiden. Med en design inspirerad av 1965 års 650-W1 modell, levererar den helt nya W230-motorcykeln modern kraft tack vare Kawasakis beprövade 233cc bränsleinsprutade fyrtaktsmotor. Den ursprungliga ikonen lever vidare med lätt vikt, låg sadelhöjd och en lättillgänglig kraftkaraktär som gör 60-talsdesignen tillgänglig för fler förare än någonsin tidigare.
Färg
54900,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
W230 är en av de lättaste modellerna i retro sport-kategorin för 250cc, med en vikt på endast 143 kg. Det underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt förhållande mellan effekt och vikt är ytterligare en fördel.
W230 är en av de lättaste modellerna i retro sport-kategorin för 250cc, med en vikt på endast 143 kg. Det underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt förhållande mellan effekt och vikt är ytterligare en fördel.
W230 för vidare den stolta traditionen från W-serien med designinslag som varit stilrena sedan den ursprungliga W-modellen. W230 har en enkel, tidlös skönhet som älskare av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
W230 för vidare den stolta traditionen från W-serien med designinslag som varit stilrena sedan den ursprungliga W-modellen. W230 har en enkel, tidlös skönhet som älskare av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
Särskild uppmärksamhet har lagts på att W230 ska ha en behaglig, mullrande karaktär vid gaspådrag i låga till medelhöga varvtal. Den klassiska körställningen, den rytmiska pulsen och det finjusterade avgassoundet ökar förarens njutning.
Särskild uppmärksamhet har lagts på att W230 ska ha en behaglig, mullrande karaktär vid gaspådrag i låga till medelhöga varvtal. Den klassiska körställningen, den rytmiska pulsen och det finjusterade avgassoundet ökar förarens njutning.
Med en av de lägsta sadelhöjderna i sin klass passar W230 för ett brett spektrum av förare. Det gör att W-arvet når ut till fler och gör denna W till en av de mest tillgängliga motorcyklarna i 250cc-klassen.
Med en av de lägsta sadelhöjderna i sin klass passar W230 för ett brett spektrum av förare. Det gör att W-arvet når ut till fler och gör denna W till en av de mest tillgängliga motorcyklarna i 250cc-klassen.
För att göra W230 lätt och lättmanövrerad för en bred grupp förare är ramen smal, kompakt och lätt, och sadelhöjden låg. Det gör modellen mycket tillgänglig både för nya och återvändande förare. Resultatet är ett kompakt och välbalanserat motorcykelchassi.
För att göra W230 lätt och lättmanövrerad för en bred grupp förare är ramen smal, kompakt och lätt, och sadelhöjden låg. Det gör modellen mycket tillgänglig både för nya och återvändande förare. Resultatet är ett kompakt och välbalanserat motorcykelchassi.
Placeringen av styret, sadeln och fotpinnarna ger föraren en avslappnad, upprätt körställning som underlättar kontrollen över motorcykeln.
Placeringen av styret, sadeln och fotpinnarna ger föraren en avslappnad, upprätt körställning som underlättar kontrollen över motorcykeln.
Grenröret löper elegant från motorn och slutar i en peashooter-stil ljuddämpare för att återskapa det vackra utseendet från de tidiga W-modellerna och ge en äkta klassisk stil. Avgasljudet har finjusterats för att ge ett djupbasigt ljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgassystemets ljudnivå ungefär samma som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig körupplevelse.
Grenröret löper elegant från motorn och slutar i en peashooter-stil ljuddämpare för att återskapa det vackra utseendet från de tidiga W-modellerna och ge en äkta klassisk stil. Avgasljudet har finjusterats för att ge ett djupbasigt ljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgassystemets ljudnivå ungefär samma som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig körupplevelse.
Ekade hjul med 18 tum fram och 17 tum bak ger W230 ett stilfullt och distingerat utseende som bidrar till smidig hantering och en känsla av en stor motorcykel.
Ekade hjul med 18 tum fram och 17 tum bak ger W230 ett stilfullt och distingerat utseende som bidrar till smidig hantering och en känsla av en stor motorcykel.
Chassit är smalt med kompakta proportioner, vilket ger smidig och lätt hantering för ett brett spektrum av förare. Den smala designen bidrar också till att föraren lätt når marken med fötterna, vilket ger en avslappnad körställning.
Chassit är smalt med kompakta proportioner, vilket ger smidig och lätt hantering för ett brett spektrum av förare. Den smala designen bidrar också till att föraren lätt når marken med fötterna, vilket ger en avslappnad körställning.
Styrningen är utformad för att vara lugn och avspänd, precis som på maskiner från förr, där motorcykeln reagerar förutsägbart på förarens input och följer smidigt med i kurvorna.
Styrningen är utformad för att vara lugn och avspänd, precis som på maskiner från förr, där motorcykeln reagerar förutsägbart på förarens input och följer smidigt med i kurvorna.
Runda mätare i retrostil med inbyggd LCD-display erbjuder det bästa av två världar – ett klassiskt, lättläst utseende kombinerat med den extra informationen som en modern LCD-skärm ger.
Runda mätare i retrostil med inbyggd LCD-display erbjuder det bästa av två världar – ett klassiskt, lättläst utseende kombinerat med den extra informationen som en modern LCD-skärm ger.
Bränsletankens tårform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem drar till sig blickar och särskiljer denna modell inom sin kategori.
Bränsletankens tårform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem drar till sig blickar och särskiljer denna modell inom sin kategori.
Retroinspirerad fram- och baklykta har runda kåpor som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Retroinspirerad fram- och baklykta har runda kåpor som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Maskinens totala proportioner är välbalanserade, med en klassisk silhuett inspirerad av den ursprungliga W-modellen och dess äldre syskon i W-serien.
Maskinens totala proportioner är välbalanserade, med en klassisk silhuett inspirerad av den ursprungliga W-modellen och dess äldre syskon i W-serien.
Både till utseendet och känslan vid körning ger W230:ans motor en vintagestil. Särskild omsorg har lagts vid designen för att skapa ett klassiskt utseende i en modern motor, med skulpterade motordelar inklusive stora, rundade kylflänsar på cylinderhuvudet.
Både till utseendet och känslan vid körning ger W230:ans motor en vintagestil. Särskild omsorg har lagts vid designen för att skapa ett klassiskt utseende i en modern motor, med skulpterade motordelar inklusive stora, rundade kylflänsar på cylinderhuvudet.
När du kör ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt med vridmoment redan vid minsta gaspådrag ger en rolig och engagerande körupplevelse – särskilt i låga till medelhöga varvtal.
När du kör ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt med vridmoment redan vid minsta gaspådrag ger en rolig och engagerande körupplevelse – särskilt i låga till medelhöga varvtal.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekrade hjul bidrar till motorcykelns tidlösa skönhet och vintagestil, något förarna märker direkt när de sätter sig på maskinen.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekrade hjul bidrar till motorcykelns tidlösa skönhet och vintagestil, något förarna märker direkt när de sätter sig på maskinen.
W230 är en av de lättaste modellerna i retro sport-kategorin för 250cc, med en vikt på endast 143 kg. Det underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt förhållande mellan effekt och vikt är ytterligare en fördel.
W230 är en av de lättaste modellerna i retro sport-kategorin för 250cc, med en vikt på endast 143 kg. Det underlättar hanteringen och ökar förarens självförtroende. Ett utmärkt förhållande mellan effekt och vikt är ytterligare en fördel.
W230 för vidare den stolta traditionen från W-serien med designinslag som varit stilrena sedan den ursprungliga W-modellen. W230 har en enkel, tidlös skönhet som älskare av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
W230 för vidare den stolta traditionen från W-serien med designinslag som varit stilrena sedan den ursprungliga W-modellen. W230 har en enkel, tidlös skönhet som älskare av klassiska motorcyklar kommer att uppskatta.
Särskild uppmärksamhet har lagts på att W230 ska ha en behaglig, mullrande karaktär vid gaspådrag i låga till medelhöga varvtal. Den klassiska körställningen, den rytmiska pulsen och det finjusterade avgassoundet ökar förarens njutning.
Särskild uppmärksamhet har lagts på att W230 ska ha en behaglig, mullrande karaktär vid gaspådrag i låga till medelhöga varvtal. Den klassiska körställningen, den rytmiska pulsen och det finjusterade avgassoundet ökar förarens njutning.
Med en av de lägsta sadelhöjderna i sin klass passar W230 för ett brett spektrum av förare. Det gör att W-arvet når ut till fler och gör denna W till en av de mest tillgängliga motorcyklarna i 250cc-klassen.
Med en av de lägsta sadelhöjderna i sin klass passar W230 för ett brett spektrum av förare. Det gör att W-arvet når ut till fler och gör denna W till en av de mest tillgängliga motorcyklarna i 250cc-klassen.
För att göra W230 lätt och lättmanövrerad för en bred grupp förare är ramen smal, kompakt och lätt, och sadelhöjden låg. Det gör modellen mycket tillgänglig både för nya och återvändande förare. Resultatet är ett kompakt och välbalanserat motorcykelchassi.
För att göra W230 lätt och lättmanövrerad för en bred grupp förare är ramen smal, kompakt och lätt, och sadelhöjden låg. Det gör modellen mycket tillgänglig både för nya och återvändande förare. Resultatet är ett kompakt och välbalanserat motorcykelchassi.
Placeringen av styret, sadeln och fotpinnarna ger föraren en avslappnad, upprätt körställning som underlättar kontrollen över motorcykeln.
Placeringen av styret, sadeln och fotpinnarna ger föraren en avslappnad, upprätt körställning som underlättar kontrollen över motorcykeln.
Grenröret löper elegant från motorn och slutar i en peashooter-stil ljuddämpare för att återskapa det vackra utseendet från de tidiga W-modellerna och ge en äkta klassisk stil. Avgasljudet har finjusterats för att ge ett djupbasigt ljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgassystemets ljudnivå ungefär samma som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig körupplevelse.
Grenröret löper elegant från motorn och slutar i en peashooter-stil ljuddämpare för att återskapa det vackra utseendet från de tidiga W-modellerna och ge en äkta klassisk stil. Avgasljudet har finjusterats för att ge ett djupbasigt ljud och en pulserande känsla vid acceleration. Vid cruising är avgassystemets ljudnivå ungefär samma som vindbruset, vilket bidrar till en behaglig körupplevelse.
Ekade hjul med 18 tum fram och 17 tum bak ger W230 ett stilfullt och distingerat utseende som bidrar till smidig hantering och en känsla av en stor motorcykel.
Ekade hjul med 18 tum fram och 17 tum bak ger W230 ett stilfullt och distingerat utseende som bidrar till smidig hantering och en känsla av en stor motorcykel.
Chassit är smalt med kompakta proportioner, vilket ger smidig och lätt hantering för ett brett spektrum av förare. Den smala designen bidrar också till att föraren lätt når marken med fötterna, vilket ger en avslappnad körställning.
Chassit är smalt med kompakta proportioner, vilket ger smidig och lätt hantering för ett brett spektrum av förare. Den smala designen bidrar också till att föraren lätt når marken med fötterna, vilket ger en avslappnad körställning.
Styrningen är utformad för att vara lugn och avspänd, precis som på maskiner från förr, där motorcykeln reagerar förutsägbart på förarens input och följer smidigt med i kurvorna.
Styrningen är utformad för att vara lugn och avspänd, precis som på maskiner från förr, där motorcykeln reagerar förutsägbart på förarens input och följer smidigt med i kurvorna.
Runda mätare i retrostil med inbyggd LCD-display erbjuder det bästa av två världar – ett klassiskt, lättläst utseende kombinerat med den extra informationen som en modern LCD-skärm ger.
Runda mätare i retrostil med inbyggd LCD-display erbjuder det bästa av två världar – ett klassiskt, lättläst utseende kombinerat med den extra informationen som en modern LCD-skärm ger.
Bränsletankens tårform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem drar till sig blickar och särskiljer denna modell inom sin kategori.
Bränsletankens tårform bidrar till den tidlösa skönheten hos en W-modell, medan ett specialdesignat 3D-emblem drar till sig blickar och särskiljer denna modell inom sin kategori.
Retroinspirerad fram- och baklykta har runda kåpor som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Retroinspirerad fram- och baklykta har runda kåpor som påminner om de ursprungliga W-modellerna.
Maskinens totala proportioner är välbalanserade, med en klassisk silhuett inspirerad av den ursprungliga W-modellen och dess äldre syskon i W-serien.
Maskinens totala proportioner är välbalanserade, med en klassisk silhuett inspirerad av den ursprungliga W-modellen och dess äldre syskon i W-serien.
Både till utseendet och känslan vid körning ger W230:ans motor en vintagestil. Särskild omsorg har lagts vid designen för att skapa ett klassiskt utseende i en modern motor, med skulpterade motordelar inklusive stora, rundade kylflänsar på cylinderhuvudet.
Både till utseendet och känslan vid körning ger W230:ans motor en vintagestil. Särskild omsorg har lagts vid designen för att skapa ett klassiskt utseende i en modern motor, med skulpterade motordelar inklusive stora, rundade kylflänsar på cylinderhuvudet.
När du kör ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt med vridmoment redan vid minsta gaspådrag ger en rolig och engagerande körupplevelse – särskilt i låga till medelhöga varvtal.
När du kör ger motorn en behaglig pulserande känsla tack vare vevaxelns höga tröghetsmoment. Rikligt med vridmoment redan vid minsta gaspådrag ger en rolig och engagerande körupplevelse – särskilt i låga till medelhöga varvtal.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekrade hjul bidrar till motorcykelns tidlösa skönhet och vintagestil, något förarna märker direkt när de sätter sig på maskinen.
Detaljer som en klassisk sadeldesign, stålskärmar och ekrade hjul bidrar till motorcykelns tidlösa skönhet och vintagestil, något förarna märker direkt när de sätter sig på maskinen.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.0:1 |
Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 67.0 x 66.0 mm |
Motorvolym | 233 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 12.9 kW {17.5 PS} / 7,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 18.6 N•m {1.9 kgf•m} / 5,800 varv/min |
CO2-utsläpp | 58 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.5 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.871 (89/31) |
Växelförhållanden 1:a | 3.000 (39/13) |
Växelförhållanden 2:a | 2.067 (31/15) |
Växelförhållanden 3:e | 1.556 (28/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.261 (29/23) |
Växelförhållanden 5:e | 1.040 (26/25) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.714 (38/14) |
Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
---|---|
Spår | 99 mm |
Fjädringsväg fram | 117 mm |
Fjädringsväg bak | 95 mm |
Framdäck | 90/90-18 M/C 51S |
Bakdäck | 110/90-17 M/C 60S |
Längd x Bredd x Höjd | 2,125 x 800 x 1,090 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 40° |
Hjulbas | 1,415 mm |
Markfrigång | 150 mm |
Bränslekapacitet | 12.0 liter |
Sadelhöjd | 745 mm |
Tjänstevikt* | 143 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 133 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 265 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör