Inpage Navigation Section: Överblick
Med säker hantering är KLX140R-motorcyklar den perfekta starten till terrängkörning. Den lättkörda KLX140R-serien erbjuder en stark 144cc-motor, avstämd fjädring och elektrisk start med tryckknapp, vilket ger fantastiska körningar.
Färg
46990,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Skivbromsar fram och bak ger en stark progressiv bromskraft. Den 220 mm främre vågformade bromsskivan med dubbelkolvsok kompletteras av en 186 mm* bakre vågformad bromsskiva med enkelkolvsok, vilket ger förtroende på Offroadslingan.
*KLX140R F bakre skiva är ø190 mm
Skivbromsar fram och bak ger en stark progressiv bromskraft. Den 220 mm främre vågformade bromsskivan med dubbelkolvsok kompletteras av en 186 mm* bakre vågformad bromsskiva med enkelkolvsok, vilket ger förtroende på Offroadslingan.
*KLX140R F bakre skiva är ø190 mm
En lätt ram med "box"sektioner tillverkad av höghållfast stål ger exceptionell styvhet och styrka. Den smala ramprofilen bidrar till ett bättre grepp och mjukare rörelser på cykeln. Tillsammans med den mycket kapabla fjädringen och det lätta chassit som utstrålar självförtroende.KlX140R L har större hjul (19F, 16R), högre sadelhöjd (800 mm) och högre markfrigång på 255 mm, medan KLX140R F-1F-hjulet har 21F och 18 B-hjul. 315 mm markfrigång.
En lätt ram med "box"sektioner tillverkad av höghållfast stål ger exceptionell styvhet och styrka. Den smala ramprofilen bidrar till ett bättre grepp och mjukare rörelser på cykeln. Tillsammans med den mycket kapabla fjädringen och det lätta chassit som utstrålar självförtroende.KlX140R L har större hjul (19F, 16R), högre sadelhöjd (800 mm) och högre markfrigång på 255 mm, medan KLX140R F-1F-hjulet har 21F och 18 B-hjul. 315 mm markfrigång.
Den högvarviga, 144cc, luftkylda SOHC 4-taktsmotorn startar enkelt med en knapptryckning. Luftkylning eliminerar behovet av kylare, vilket håller chassit smalt och lätt medan en 5-växlad växellåda med manuell koppling ger mjuk växling och acceleration.
Den högvarviga, 144cc, luftkylda SOHC 4-taktsmotorn startar enkelt med en knapptryckning. Luftkylning eliminerar behovet av kylare, vilket håller chassit smalt och lätt medan en 5-växlad växellåda med manuell koppling ger mjuk växling och acceleration.
Skivbromsar fram och bak ger en stark progressiv bromskraft. Den 220 mm främre vågformade bromsskivan med dubbelkolvsok kompletteras av en 186 mm* bakre vågformad bromsskiva med enkelkolvsok, vilket ger förtroende på Offroadslingan.
*KLX140R F bakre skiva är ø190 mm
Skivbromsar fram och bak ger en stark progressiv bromskraft. Den 220 mm främre vågformade bromsskivan med dubbelkolvsok kompletteras av en 186 mm* bakre vågformad bromsskiva med enkelkolvsok, vilket ger förtroende på Offroadslingan.
*KLX140R F bakre skiva är ø190 mm
En lätt ram med "box"sektioner tillverkad av höghållfast stål ger exceptionell styvhet och styrka. Den smala ramprofilen bidrar till ett bättre grepp och mjukare rörelser på cykeln. Tillsammans med den mycket kapabla fjädringen och det lätta chassit som utstrålar självförtroende.KlX140R L har större hjul (19F, 16R), högre sadelhöjd (800 mm) och högre markfrigång på 255 mm, medan KLX140R F-1F-hjulet har 21F och 18 B-hjul. 315 mm markfrigång.
En lätt ram med "box"sektioner tillverkad av höghållfast stål ger exceptionell styvhet och styrka. Den smala ramprofilen bidrar till ett bättre grepp och mjukare rörelser på cykeln. Tillsammans med den mycket kapabla fjädringen och det lätta chassit som utstrålar självförtroende.KlX140R L har större hjul (19F, 16R), högre sadelhöjd (800 mm) och högre markfrigång på 255 mm, medan KLX140R F-1F-hjulet har 21F och 18 B-hjul. 315 mm markfrigång.
Den högvarviga, 144cc, luftkylda SOHC 4-taktsmotorn startar enkelt med en knapptryckning. Luftkylning eliminerar behovet av kylare, vilket håller chassit smalt och lätt medan en 5-växlad växellåda med manuell koppling ger mjuk växling och acceleration.
Den högvarviga, 144cc, luftkylda SOHC 4-taktsmotorn startar enkelt med en knapptryckning. Luftkylning eliminerar behovet av kylare, vilket håller chassit smalt och lätt medan en 5-växlad växellåda med manuell koppling ger mjuk växling och acceleration.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.5:1 |
Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 58.0 x 54.4 mm |
Motorvolym | 144 cm³ |
Bränslesystem | Förgasare |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.880 (72/25) |
Växelförhållanden 1:a | 2.667 (40/15) |
Växelförhållanden 2:a | 1.895 (36/19) |
Växelförhållanden 3:e | 1.474 (28/19) |
Växelförhållanden 4:e | 1.182 (26/22) |
Växelförhållanden 5:e | 1.000 (24/24) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 4.385 (57/13) |
Ramtyp | Perimeter, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 116 mm |
Fjädringsväg fram | 190 mm |
Fjädringsväg bak | 200 mm |
Framdäck | 2.75-21 45M |
Bakdäck | 4.10-18 59M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,005 x 790 x 1,135 mm |
Styrvinkel V H | 41° / 41° |
Hjulbas | 1,330 mm |
Markfrigång | 315 mm |
Bränslekapacitet | 5.8 liter |
Sadelhöjd | 860 mm |
Tjänstevikt* | 99 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 93 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 192 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 156 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak svingarm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör