Inpage Navigation Section: Överblick
Fullpackad med Offroad-FUN vill KLX230R komma ut och leka. Ta dig ut i terräng med smidig hantering och massor av kraft. Långslagig fjädring i kombination med förbättrad låghastighetskontroll ger denna cykel en sportig känsla som sticker ut bland resten. Styling inspirerad av KX-serien, det mycket kapabla, lätta paketet av KLX230R ger en stor dos av nöje till varje terrängkörning.
Färg
51900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
När vägen blir utmanande är nya KLX230R redo med längre fjädringsväg och gott om markfrigång. Tjockare sadelstoppning gör ojämna stigar till ett nöje att åka, medan den fantastiska prestandan hos den beprövade motorn har utökats med en balansaxel för en ännu roligare och mer användbar offroad-maskin, och en större bränsletank innebär mer tid i terrängen mellan bränslestoppen.
När vägen blir utmanande är nya KLX230R redo med längre fjädringsväg och gott om markfrigång. Tjockare sadelstoppning gör ojämna stigar till ett nöje att åka, medan den fantastiska prestandan hos den beprövade motorn har utökats med en balansaxel för en ännu roligare och mer användbar offroad-maskin, och en större bränsletank innebär mer tid i terrängen mellan bränslestoppen.
Att se till att göra en lätt och manövrerbart motorcykel har varit en viktig faktor sedan KLX230R ursprungligen designades. Den enkla luftkylda motorn och lätthanterliga chassi bidrar till ett kompakt paket, medan balansen mellan motor och ram resulterar i prestanda som kan njutas av många förare.
Att se till att göra en lätt och manövrerbart motorcykel har varit en viktig faktor sedan KLX230R ursprungligen designades. Den enkla luftkylda motorn och lätthanterliga chassi bidrar till ett kompakt paket, medan balansen mellan motor och ram resulterar i prestanda som kan njutas av många förare.
En 7,6 liters bränsletank (jämfört med den tidigare modellens 6,6 liter) ger större räckvidd och tillåter längre intervall mellan tankning för roligare körtid. Bränsletanken har också ett nyckelmanövrerat tanklock.
En 7,6 liters bränsletank (jämfört med den tidigare modellens 6,6 liter) ger större räckvidd och tillåter längre intervall mellan tankning för roligare körtid. Bränsletanken har också ett nyckelmanövrerat tanklock.
Designad från början för Offroadkörning, den höghållfasta stålramen erbjuder den hanteringsstabilitet som behövs för säker Offroadkörning. Sitthöjden är 20 mm lägre för att göra maskinen enklare att använda, vilket i kombination med en överlag mer balanserad förartriangel (styre, sits och fotpinnar) passar ett bredare utbud av förare.
Designad från början för Offroadkörning, den höghållfasta stålramen erbjuder den hanteringsstabilitet som behövs för säker Offroadkörning. Sitthöjden är 20 mm lägre för att göra maskinen enklare att använda, vilket i kombination med en överlag mer balanserad förartriangel (styre, sits och fotpinnar) passar ett bredare utbud av förare.
Den senaste KX-seriens "Aggressive & Agile" designkoncept bibehålls, med en platt och rak design som flyter från främre till bakskärm, vilket skapar en känsla av enhet och en helhetslook. Den släta chassit har utformats för att ha så få utstickande delar som möjligt för att underlätta förflyttning på cykeln, vilket bidrar till utmärkt ergonomi.
Den senaste KX-seriens "Aggressive & Agile" designkoncept bibehålls, med en platt och rak design som flyter från främre till bakskärm, vilket skapar en känsla av enhet och en helhetslook. Den släta chassit har utformats för att ha så få utstickande delar som möjligt för att underlätta förflyttning på cykeln, vilket bidrar till utmärkt ergonomi.
KLX230R:s nydesignade säte har 6 mm tjockare uretan för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en platt siluett som ger föraren rörelsefrihet, vilket resulterar i en mycket bekväm men ändå mycket funktionell sits för offroadkörning.
KLX230R:s nydesignade säte har 6 mm tjockare uretan för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en platt siluett som ger föraren rörelsefrihet, vilket resulterar i en mycket bekväm men ändå mycket funktionell sits för offroadkörning.
Styret är 25 mm längre fram än den tidigare modellens för att matcha den lägre sitthöjden, vilket ger föraren utmärkt kontroll, vilket leder till förbättrad hantering vid kurvtagning. Fotpinnarna är 9 mm längre bak för att uppnå en körställning med extra bra kontroll.
Styret är 25 mm längre fram än den tidigare modellens för att matcha den lägre sitthöjden, vilket ger föraren utmärkt kontroll, vilket leder till förbättrad hantering vid kurvtagning. Fotpinnarna är 9 mm längre bak för att uppnå en körställning med extra bra kontroll.
KLX230R:s uppdaterade motor erbjuder mer vridmoment vid låg till mellanhög varvtal för bättre kontroll vid låg hastighet, vilket resulterar i en förarvänlig motorkaraktär och linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör detta denna lekfulla motorcykel ännu roligare än tidigare.
KLX230R:s uppdaterade motor erbjuder mer vridmoment vid låg till mellanhög varvtal för bättre kontroll vid låg hastighet, vilket resulterar i en förarvänlig motorkaraktär och linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör detta denna lekfulla motorcykel ännu roligare än tidigare.
Riktig terrängkörning tack vare en idealisk fjädring, aluminiumhjul med stor diameter, som mäter 21” fram och 18” bak.
Riktig terrängkörning tack vare en idealisk fjädring, aluminiumhjul med stor diameter, som mäter 21” fram och 18” bak.
När vägen blir utmanande är nya KLX230R redo med längre fjädringsväg och gott om markfrigång. Tjockare sadelstoppning gör ojämna stigar till ett nöje att åka, medan den fantastiska prestandan hos den beprövade motorn har utökats med en balansaxel för en ännu roligare och mer användbar offroad-maskin, och en större bränsletank innebär mer tid i terrängen mellan bränslestoppen.
När vägen blir utmanande är nya KLX230R redo med längre fjädringsväg och gott om markfrigång. Tjockare sadelstoppning gör ojämna stigar till ett nöje att åka, medan den fantastiska prestandan hos den beprövade motorn har utökats med en balansaxel för en ännu roligare och mer användbar offroad-maskin, och en större bränsletank innebär mer tid i terrängen mellan bränslestoppen.
Att se till att göra en lätt och manövrerbart motorcykel har varit en viktig faktor sedan KLX230R ursprungligen designades. Den enkla luftkylda motorn och lätthanterliga chassi bidrar till ett kompakt paket, medan balansen mellan motor och ram resulterar i prestanda som kan njutas av många förare.
Att se till att göra en lätt och manövrerbart motorcykel har varit en viktig faktor sedan KLX230R ursprungligen designades. Den enkla luftkylda motorn och lätthanterliga chassi bidrar till ett kompakt paket, medan balansen mellan motor och ram resulterar i prestanda som kan njutas av många förare.
En 7,6 liters bränsletank (jämfört med den tidigare modellens 6,6 liter) ger större räckvidd och tillåter längre intervall mellan tankning för roligare körtid. Bränsletanken har också ett nyckelmanövrerat tanklock.
En 7,6 liters bränsletank (jämfört med den tidigare modellens 6,6 liter) ger större räckvidd och tillåter längre intervall mellan tankning för roligare körtid. Bränsletanken har också ett nyckelmanövrerat tanklock.
Designad från början för Offroadkörning, den höghållfasta stålramen erbjuder den hanteringsstabilitet som behövs för säker Offroadkörning. Sitthöjden är 20 mm lägre för att göra maskinen enklare att använda, vilket i kombination med en överlag mer balanserad förartriangel (styre, sits och fotpinnar) passar ett bredare utbud av förare.
Designad från början för Offroadkörning, den höghållfasta stålramen erbjuder den hanteringsstabilitet som behövs för säker Offroadkörning. Sitthöjden är 20 mm lägre för att göra maskinen enklare att använda, vilket i kombination med en överlag mer balanserad förartriangel (styre, sits och fotpinnar) passar ett bredare utbud av förare.
Den senaste KX-seriens "Aggressive & Agile" designkoncept bibehålls, med en platt och rak design som flyter från främre till bakskärm, vilket skapar en känsla av enhet och en helhetslook. Den släta chassit har utformats för att ha så få utstickande delar som möjligt för att underlätta förflyttning på cykeln, vilket bidrar till utmärkt ergonomi.
Den senaste KX-seriens "Aggressive & Agile" designkoncept bibehålls, med en platt och rak design som flyter från främre till bakskärm, vilket skapar en känsla av enhet och en helhetslook. Den släta chassit har utformats för att ha så få utstickande delar som möjligt för att underlätta förflyttning på cykeln, vilket bidrar till utmärkt ergonomi.
KLX230R:s nydesignade säte har 6 mm tjockare uretan för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en platt siluett som ger föraren rörelsefrihet, vilket resulterar i en mycket bekväm men ändå mycket funktionell sits för offroadkörning.
KLX230R:s nydesignade säte har 6 mm tjockare uretan för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en platt siluett som ger föraren rörelsefrihet, vilket resulterar i en mycket bekväm men ändå mycket funktionell sits för offroadkörning.
Styret är 25 mm längre fram än den tidigare modellens för att matcha den lägre sitthöjden, vilket ger föraren utmärkt kontroll, vilket leder till förbättrad hantering vid kurvtagning. Fotpinnarna är 9 mm längre bak för att uppnå en körställning med extra bra kontroll.
Styret är 25 mm längre fram än den tidigare modellens för att matcha den lägre sitthöjden, vilket ger föraren utmärkt kontroll, vilket leder till förbättrad hantering vid kurvtagning. Fotpinnarna är 9 mm längre bak för att uppnå en körställning med extra bra kontroll.
KLX230R:s uppdaterade motor erbjuder mer vridmoment vid låg till mellanhög varvtal för bättre kontroll vid låg hastighet, vilket resulterar i en förarvänlig motorkaraktär och linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör detta denna lekfulla motorcykel ännu roligare än tidigare.
KLX230R:s uppdaterade motor erbjuder mer vridmoment vid låg till mellanhög varvtal för bättre kontroll vid låg hastighet, vilket resulterar i en förarvänlig motorkaraktär och linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör detta denna lekfulla motorcykel ännu roligare än tidigare.
Riktig terrängkörning tack vare en idealisk fjädring, aluminiumhjul med stor diameter, som mäter 21” fram och 18” bak.
Riktig terrängkörning tack vare en idealisk fjädring, aluminiumhjul med stor diameter, som mäter 21” fram och 18” bak.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.4:1 |
Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 67.0 x 66.0 mm |
Motorvolym | 233 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Batteri & spole (transistoriserad tändning) |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.871 (89/31) |
Växelförhållanden 1:a | 3.000 (39/13) |
Växelförhållanden 2:a | 2.067 (31/15) |
Växelförhållanden 3:e | 1.556 (28/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.261 (29/23) |
Växelförhållanden 5:e | 1.040 (26/25) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.538 (46/13) |
Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
---|---|
Spår | 100 mm |
Fjädringsväg fram | 220 mm |
Fjädringsväg bak | 217 mm |
Framdäck | 80/100-21 51M |
Bakdäck | 100/100-18 59M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,035 x 845 x 1,185 mm |
Styrvinkel V H | 45° / 45° |
Hjulbas | 1,355 mm |
Markfrigång | 270 mm |
Bränslekapacitet | 7.6 liter |
Sadelhöjd | 875 mm |
Tjänstevikt | 184 kg |
Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 240 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör