Inpage Navigation Section: Överblick
När det gäller KX-motorcyklar går vinnandet i familjen. Den helt nya KX450X-motorcykeln för crosscountry är utrustad med teknik från ett arv av mästare och finjusterad för att klara de tuffaste terrängerna. Få fördel på off-road med motorcykeln byggd för att ligga före resten. Utrustad med: kraftfull 449cc fyrtaktsmotor, tävlingsklar X-fjädring, F21"/R18" hjul och offroad-däck, skyddsplåt och sidostöd.
Färg
101900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som uppstår vid X-åkning.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som uppstår vid X-åkning.
Elstart gör det lika enkelt att starta om motorn som att trycka på en knapp.
KX450 bromspaket optimerat för X-körning och ger stark bromskraft och med kontroll.
KX450 bromspaket optimerat för X-körning och ger stark bromskraft och med kontroll.
Att justera motorinställningarna för att passa förhållandena är enkelt med KX-typ DFI-kopplingar. Plug-and-play-system är snabbt och enkelt.
Att justera motorinställningarna för att passa förhållandena är enkelt med KX-typ DFI-kopplingar. Plug-and-play-system är snabbt och enkelt.
KX FI Calibration Kit innehåller den handhållna KX FI Calibration kontrollen, som gör det möjligt för förare att justera motoregenskaper (genom att skriva om faktiska motormappningar) för att passa deras preferenser. Det här praktiska verktyget kan användas utan PC, helt enkelt genom att ansluta till motorns ECU.
KX FI Calibration Kit innehåller den handhållna KX FI Calibration kontrollen, som gör det möjligt för förare att justera motoregenskaper (genom att skriva om faktiska motormappningar) för att passa deras preferenser. Det här praktiska verktyget kan användas utan PC, helt enkelt genom att ansluta till motorns ECU.
Ett val på fyra lägen för styret och två för fotpinnarna gör det möjligt för förare att skräddarsy sin körställning för att passa kroppsstorlek och preferenser.
Ett val på fyra lägen för styret och två för fotpinnarna gör det möjligt för förare att skräddarsy sin körställning för att passa kroppsstorlek och preferenser.
Att kunna ta starten före dina rivaler tidigt betyder att du inte behöver arbeta dig igenom fältet senare. Kawasakis fabrikslika Launch Control Mode är standardutrustning som ger förare ett försprång när de ställer upp vid start-griden.
Att kunna ta starten före dina rivaler tidigt betyder att du inte behöver arbeta dig igenom fältet senare. Kawasakis fabrikslika Launch Control Mode är standardutrustning som ger förare ett försprång när de ställer upp vid start-griden.
Den smala ramen och den minimalistiska chassiet erbjuder en smal körställning som underlättar kontrollen.
Den smala ramen och den minimalistiska chassiet erbjuder en smal körställning som underlättar kontrollen.
Högpresterande fjädring som kommer direkt från KX450. Fjäderhastigheter och dämpningsinställningar optimerade för MX-scenen ger ökad feedback, särskilt när du åker aggressivt.
Högpresterande fjädring som kommer direkt från KX450. Fjäderhastigheter och dämpningsinställningar optimerade för MX-scenen ger ökad feedback, särskilt när du åker aggressivt.
Välbalanserad ram från KX450 bidrar till KX450X:s lätta vikt, lätta hantering och slimmade ergonomi.
Välbalanserad ram från KX450 bidrar till KX450X:s lätta vikt, lätta hantering och slimmade ergonomi.
Hasplåt och sidostöd är båda standardutrustning
Precis som på KX450 ger en hydraulisk koppling en mer direkt bromskänsla och lättare bromsgreppsverkan. Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla.
Precis som på KX450 ger en hydraulisk koppling en mer direkt bromskänsla och lättare bromsgreppsverkan. Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som uppstår vid X-åkning.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som uppstår vid X-åkning.
Elstart gör det lika enkelt att starta om motorn som att trycka på en knapp.
KX450 bromspaket optimerat för X-körning och ger stark bromskraft och med kontroll.
KX450 bromspaket optimerat för X-körning och ger stark bromskraft och med kontroll.
Att justera motorinställningarna för att passa förhållandena är enkelt med KX-typ DFI-kopplingar. Plug-and-play-system är snabbt och enkelt.
Att justera motorinställningarna för att passa förhållandena är enkelt med KX-typ DFI-kopplingar. Plug-and-play-system är snabbt och enkelt.
KX FI Calibration Kit innehåller den handhållna KX FI Calibration kontrollen, som gör det möjligt för förare att justera motoregenskaper (genom att skriva om faktiska motormappningar) för att passa deras preferenser. Det här praktiska verktyget kan användas utan PC, helt enkelt genom att ansluta till motorns ECU.
KX FI Calibration Kit innehåller den handhållna KX FI Calibration kontrollen, som gör det möjligt för förare att justera motoregenskaper (genom att skriva om faktiska motormappningar) för att passa deras preferenser. Det här praktiska verktyget kan användas utan PC, helt enkelt genom att ansluta till motorns ECU.
Ett val på fyra lägen för styret och två för fotpinnarna gör det möjligt för förare att skräddarsy sin körställning för att passa kroppsstorlek och preferenser.
Ett val på fyra lägen för styret och två för fotpinnarna gör det möjligt för förare att skräddarsy sin körställning för att passa kroppsstorlek och preferenser.
Att kunna ta starten före dina rivaler tidigt betyder att du inte behöver arbeta dig igenom fältet senare. Kawasakis fabrikslika Launch Control Mode är standardutrustning som ger förare ett försprång när de ställer upp vid start-griden.
Att kunna ta starten före dina rivaler tidigt betyder att du inte behöver arbeta dig igenom fältet senare. Kawasakis fabrikslika Launch Control Mode är standardutrustning som ger förare ett försprång när de ställer upp vid start-griden.
Den smala ramen och den minimalistiska chassiet erbjuder en smal körställning som underlättar kontrollen.
Den smala ramen och den minimalistiska chassiet erbjuder en smal körställning som underlättar kontrollen.
Högpresterande fjädring som kommer direkt från KX450. Fjäderhastigheter och dämpningsinställningar optimerade för MX-scenen ger ökad feedback, särskilt när du åker aggressivt.
Högpresterande fjädring som kommer direkt från KX450. Fjäderhastigheter och dämpningsinställningar optimerade för MX-scenen ger ökad feedback, särskilt när du åker aggressivt.
Välbalanserad ram från KX450 bidrar till KX450X:s lätta vikt, lätta hantering och slimmade ergonomi.
Välbalanserad ram från KX450 bidrar till KX450X:s lätta vikt, lätta hantering och slimmade ergonomi.
Hasplåt och sidostöd är båda standardutrustning
Precis som på KX450 ger en hydraulisk koppling en mer direkt bromskänsla och lättare bromsgreppsverkan. Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla.
Precis som på KX450 ger en hydraulisk koppling en mer direkt bromskänsla och lättare bromsgreppsverkan. Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 12.5:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 96.0 x 62.1 mm |
Motorvolym | 449 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.727 (60/22) |
Växelförhållanden 1:a | 1.750 (28/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.412 (24/17) |
Växelförhållanden 3:e | 1.188 (19/16) |
Växelförhållanden 4:e | 1.000 (19/19) |
Växelförhållanden 5:e | 0.875 (21/24) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.923 (51/13) |
Ramtyp | Perimeter, aluminium |
---|---|
Spår | 120 mm |
Fjädringsväg fram | 305 mm |
Fjädringsväg bak | 307 mm |
Framdäck | 80/100-21 51M |
Bakdäck | 120/90-18 65M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,185 x 820 x 1,265 mm |
Styrvinkel V H | 42° / 42° |
Hjulbas | 1,485 mm |
Markfrigång | 335 mm |
Bränslekapacitet | 6.2 liter |
Sadelhöjd | 950 mm |
Tjänstevikt | 111.6 kg |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 270 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar kompressions- och returdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 49 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, justerbar dubbelområdeskompression (hög/låg hastighet) och justerbar returdämpning samt fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Akrapovič lättvikts Evolution Line fullständiga avgassystem med titanrör och titanljuddämpare. Designat för maximal motorprestanda och viktbesparing. Avgassystemet uppfyller FIM:s ljudgränser och har ett hållbart svetsat fäste samt en titanände.
LÄS MERTillverkad av Progrip för Kawasaki. Diameter från 33 till 61 mm.
LÄS MEROavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.