Inpage Navigation Section: Överblick
Tuff terräng kommer inte att stoppa oss från att vinna. Med mästerskapsbeprövad teknik och trimning för att möta alla utmaningar har KX450X vad som krävs för att vinna utomhus. Få ett försprång off-road genom att köra motorcykeln som är byggd för att hålla dig före resten.
Färg
123900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsregistret och har en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förare ett försprång ute på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsregistret och har en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förare ett försprång ute på banan.
Som ett komplement till dess hyllade prestanda och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över ett brett område av förhållanden, medan mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade körprestandan. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskvalite.
Som ett komplement till dess hyllade prestanda och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över ett brett område av förhållanden, medan mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade körprestandan. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskvalite.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningar direkt från sina smartphones* *
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningar direkt från sina smartphones* *
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 får omdesignad chassi som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm.
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 får omdesignad chassi som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när de startar på en yta med löst underlag.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när de startar på en yta med löst underlag.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare kopplingsgrepp. Mindre spel när kopplingen värms upp under tung användning resulterar i mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare kopplingsgrepp. Mindre spel när kopplingen värms upp under tung användning resulterar i mer konsekvent känsla.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagning.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagning.
Med en Ø 49 mm inverterad framgaffel och ny Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-ready fjädring prestanda och justerbarhet för att låta ryttare justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Med en Ø 49 mm inverterad framgaffel och ny Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-ready fjädring prestanda och justerbarhet för att låta ryttare justera sina inställningar för att passa förhållanden.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som kan uppstå i Offroad-racing.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som kan uppstå i Offroad-racing.
Bekvämt sidostöd är standardutrustning.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket ger bekväm åtkomst till luftfilteret.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket ger bekväm åtkomst till luftfilteret.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Downdraft-intagslayout och symmetriskt insug och avgaser ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft-intagslayout och symmetriskt insug och avgaser ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, båda bidrar till ökad prestanda.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Aggressiv) som finns i ECU:n.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Aggressiv) som finns i ECU:n.
Med hjälp av Traction Control-knappen (T) på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (svag, stark) av Traction Control för att passa förhållanden och önskemål. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Med hjälp av Traction Control-knappen (T) på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (svag, stark) av Traction Control för att passa förhållanden och önskemål. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Att snabbt kunna starta om en motor efter en omkullkörning kan betyda skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elstart gör att starta om motorn lika enkelt som att trycka på en knapp.
Att snabbt kunna starta om en motor efter en omkullkörning kan betyda skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elstart gör att starta om motorn lika enkelt som att trycka på en knapp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras fästsystem avsevärt underlättar uppgiften att byta handtagsgrepp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras fästsystem avsevärt underlättar uppgiften att byta handtagsgrepp.
Reviderade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet erbjuder ökad bromskänsla, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Reviderade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet erbjuder ökad bromskänsla, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Genom att använda smartphoneapplikationen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionaliteten (justering av bränsle och tändning) är som den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhålls- och installationsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGI APPEN KX är inte avsedd att användas under fordonsdrift. Använd endast RIEOLOGY THE APP KX när fordonet inte används och det är säkert att göra det.
Genom att använda smartphoneapplikationen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionaliteten (justering av bränsle och tändning) är som den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhålls- och installationsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGI APPEN KX är inte avsedd att användas under fordonsdrift. Använd endast RIEOLOGY THE APP KX när fordonet inte används och det är säkert att göra det.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsregistret och har en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förare ett försprång ute på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsregistret och har en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förare ett försprång ute på banan.
Som ett komplement till dess hyllade prestanda och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över ett brett område av förhållanden, medan mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade körprestandan. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskvalite.
Som ett komplement till dess hyllade prestanda och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över ett brett område av förhållanden, medan mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade körprestandan. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskvalite.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningar direkt från sina smartphones* *
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningar direkt från sina smartphones* *
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 får omdesignad chassi som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm.
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 får omdesignad chassi som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när de startar på en yta med löst underlag.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när de startar på en yta med löst underlag.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare kopplingsgrepp. Mindre spel när kopplingen värms upp under tung användning resulterar i mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare kopplingsgrepp. Mindre spel när kopplingen värms upp under tung användning resulterar i mer konsekvent känsla.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagning.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagning.
Med en Ø 49 mm inverterad framgaffel och ny Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-ready fjädring prestanda och justerbarhet för att låta ryttare justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Med en Ø 49 mm inverterad framgaffel och ny Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-ready fjädring prestanda och justerbarhet för att låta ryttare justera sina inställningar för att passa förhållanden.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som kan uppstå i Offroad-racing.
F21”/R18”-hjul och däck av endurotyp är väl lämpade för de situationer som kan uppstå i Offroad-racing.
Bekvämt sidostöd är standardutrustning.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket ger bekväm åtkomst till luftfilteret.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket ger bekväm åtkomst till luftfilteret.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Downdraft-intagslayout och symmetriskt insug och avgaser ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft-intagslayout och symmetriskt insug och avgaser ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, båda bidrar till ökad prestanda.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Aggressiv) som finns i ECU:n.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Aggressiv) som finns i ECU:n.
Med hjälp av Traction Control-knappen (T) på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (svag, stark) av Traction Control för att passa förhållanden och önskemål. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Med hjälp av Traction Control-knappen (T) på det vänstra styret kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (svag, stark) av Traction Control för att passa förhållanden och önskemål. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Att snabbt kunna starta om en motor efter en omkullkörning kan betyda skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elstart gör att starta om motorn lika enkelt som att trycka på en knapp.
Att snabbt kunna starta om en motor efter en omkullkörning kan betyda skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elstart gör att starta om motorn lika enkelt som att trycka på en knapp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras fästsystem avsevärt underlättar uppgiften att byta handtagsgrepp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras fästsystem avsevärt underlättar uppgiften att byta handtagsgrepp.
Reviderade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet erbjuder ökad bromskänsla, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Reviderade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet erbjuder ökad bromskänsla, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Genom att använda smartphoneapplikationen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionaliteten (justering av bränsle och tändning) är som den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhålls- och installationsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGI APPEN KX är inte avsedd att användas under fordonsdrift. Använd endast RIEOLOGY THE APP KX när fordonet inte används och det är säkert att göra det.
Genom att använda smartphoneapplikationen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionaliteten (justering av bränsle och tändning) är som den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhålls- och installationsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGI APPEN KX är inte avsedd att användas under fordonsdrift. Använd endast RIEOLOGY THE APP KX när fordonet inte används och det är säkert att göra det.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 12.5:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 96.0 x 62.1 mm |
Motorvolym | 449 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.727 (60/22) |
Växelförhållanden 1:a | 1.750 (28/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.412 (24/17) |
Växelförhållanden 3:e | 1.188 (19/16) |
Växelförhållanden 4:e | 1.000 (19/19) |
Växelförhållanden 5:e | 0.875 (21/24) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.846 (50/13) |
Ramtyp | Perimeter, aluminium |
---|---|
Spår | 119 mm |
Fjädringsväg fram | 305 mm |
Fjädringsväg bak | 307 mm |
Framdäck | AT 24 x 8-12 |
Bakdäck | 140/80-18M/C 70R |
Längd x Bredd x Höjd | 2,180 x 815 x 1,260 mm |
Styrvinkel V H | 42° / 42° |
Hjulbas | 1,480 mm |
Markfrigång | 335 mm |
Bränslekapacitet | 6.2 liter |
Sadelhöjd | 955 mm |
Tjänstevikt | 113.8 kg |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 270 mm |
Typ av frambromsok | Brembo dubbelkolvs |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar kompressions- och returdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 49 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, justerbar dubbelområdeskompression (hög/låg hastighet) och justerbar returdämpning samt fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör