Inpage Navigation Section: Överblick
Genom att tänja på gränserna för ingenjörskonst och prestanda är detta en av få motorcyklar som verkligen förtjänar att kallas omedelbara ikoner. Skapad utan kompromisser och med stöd av Kawasaki Heavy Industries samlade styrka, kräver Ninja H2R respekt och lockar de mest skickliga och engagerade förarna. H2R har: Öhlins bakfjädring, Quickshifter för både upp- och nedväxling, aerodynamiska enheter, kurvhantering och en vinkelmätare. Ninja H2R, skriv din del i historien. Detta fordon är inte tillverkat för användning på allmän väg.
Färg
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kompressorn som används i Ninja H2R designades av Kawasaki motorcykelmotordesigners med hjälp av andra företag inom KHI Group, nämligen Gasturbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division.
Kompressorn som används i Ninja H2R designades av Kawasaki motorcykelmotordesigners med hjälp av andra företag inom KHI Group, nämligen Gasturbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division.
Trots den välbekanta In-Line Four-konfigurationen är motorn i Ninja H2R laddad med teknologi som utvecklats speciellt för denna kompressormatade motor: några nya lösningar, andra baserade på know-how från hela Kawasaki Group.
Trots den välbekanta In-Line Four-konfigurationen är motorn i Ninja H2R laddad med teknologi som utvecklats speciellt för denna kompressormatade motor: några nya lösningar, andra baserade på know-how från hela Kawasaki Group.
För att underlätta smidig, snabb växling valdes en växellåda av Dog-ring typ. Det är den typ av transmission som vanligtvis finns i MotoGP eller Formel 1, och utvecklades med feedback från Kawasaki Racing Team i WSBK.
För att underlätta smidig, snabb växling valdes en växellåda av Dog-ring typ. Det är den typ av transmission som vanligtvis finns i MotoGP eller Formel 1, och utvecklades med feedback från Kawasaki Racing Team i WSBK.
Kawasakis helt elektroniska gasreglage aktiveringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränslet (via bränsleinsprutare) och luften (via gasreglagen) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasreglageposition resulterar i en jämn, naturlig motorns respons och optimal motoreffekt. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp.
Kawasakis helt elektroniska gasreglage aktiveringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränslet (via bränsleinsprutare) och luften (via gasreglagen) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasreglageposition resulterar i en jämn, naturlig motorns respons och optimal motoreffekt. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp.
Det är ingen slump att när den ses från sidan, verkar Ninja H2R inte ha den aggressiva körställningen som de flesta moderna supersportmodeller.
Det är ingen slump att när den ses från sidan, verkar Ninja H2R inte ha den aggressiva körställningen som de flesta moderna supersportmodeller.
Istället för backspeglar, har Ninja H2R CFRP vingar monterade på toppkåpan
Avgassystemet helt i titan har en mycket enkel design som består av avgaskrökar, kollektor, slutrör och en ljuddämpare i megafonliknande stil.
Avgassystemet helt i titan har en mycket enkel design som består av avgaskrökar, kollektor, slutrör och en ljuddämpare i megafonliknande stil.
Med en enkelsidig svingarm kan avgasljuddämparen monteras närmare cykelns mittlinje, vilket säkerställer en hög nedläggningsvinkel för sportig kurvtagning.
Med en enkelsidig svingarm kan avgasljuddämparen monteras närmare cykelns mittlinje, vilket säkerställer en hög nedläggningsvinkel för sportig kurvtagning.
Kawasakis nya Highly Durable-färg har en speciell beläggning som gör att repor kan reparera sig själva, vilket gör att färgen behåller sin högkvalitativa finish. * Mjuka och hårda segment i lacken samverkar och skapar en mjukt som absorberar stötar. † Anmärkningar: 1. I vissa fall tar det ungefär en vecka för återhämtning. 2. Färgen kommer inte att återhämta sig vid djupa repor orsakade av ett mynt eller nyckel, eller blixtlås.
Kawasakis nya Highly Durable-färg har en speciell beläggning som gör att repor kan reparera sig själva, vilket gör att färgen behåller sin högkvalitativa finish. * Mjuka och hårda segment i lacken samverkar och skapar en mjukt som absorberar stötar. † Anmärkningar: 1. I vissa fall tar det ungefär en vecka för återhämtning. 2. Färgen kommer inte att återhämta sig vid djupa repor orsakade av ett mynt eller nyckel, eller blixtlås.
En högkvalitativ hydraulisk koppling ger mindre underhåll, vilket säkerställer att originalkänslan kan bibehållas.
En högkvalitativ hydraulisk koppling ger mindre underhåll, vilket säkerställer att originalkänslan kan bibehållas.
Ett antal överväganden togs till topplockets design för att säkerställa den kyleffekt som krävs för den kompressorladdade motorn. De stora kylvätskekanalerna ger en idealisk kylning för förbränningskammaren.
Ett antal överväganden togs till topplockets design för att säkerställa den kyleffekt som krävs för den kompressorladdade motorn. De stora kylvätskekanalerna ger en idealisk kylning för förbränningskammaren.
Luft som tillförs kompressorn kommer in via dubbla Ram Air-insug i den övre kåpan. Deras totala frontyta är cirka 13 000 mm2 – vilket visar hur mycket luft som behövs för att uppnå över 300 PS-effekten.
Luft som tillförs kompressorn kommer in via dubbla Ram Air-insug i den övre kåpan. Deras totala frontyta är cirka 13 000 mm2 – vilket visar hur mycket luft som behövs för att uppnå över 300 PS-effekten.
Att använda en rundrörskonstruktion erbjöds en elegant, lätt lösning för att möta prestandakraven för chassit.
Att använda en rundrörskonstruktion erbjöds en elegant, lätt lösning för att möta prestandakraven för chassit.
För att hålla motorn kompakt och enkel, tillhandahåller ett enda smörjsystem kylolja för motorkomponenterna, kompressorn och transmissionen.
För att hålla motorn kompakt och enkel, tillhandahåller ett enda smörjsystem kylolja för motorkomponenterna, kompressorn och transmissionen.
Speciellt tillstånd erhölls för att använda Rivermark på Ninja H2R. Vanligtvis används Rivermark bara på en produkt av historisk betydelse.
Speciellt tillstånd erhölls för att använda Rivermark på Ninja H2R. Vanligtvis används Rivermark bara på en produkt av historisk betydelse.
Nya instrumentfunktioner inkluderar lutningsvinkelvisning och max lutningsvinkelregistrering (möjligt tack vare tillägget av Inertial Measurement Unit, IMU).
Nya instrumentfunktioner inkluderar lutningsvinkelvisning och max lutningsvinkelregistrering (möjligt tack vare tillägget av Inertial Measurement Unit, IMU).
Ninja H2R var den första Kawasaki-motorcykeln som var standard med en quick shifter. Från 2017 modell möjliggör även kopplingsfria nedväxlingar.
Ninja H2R var den första Kawasaki-motorcykeln som var standard med en quick shifter. Från 2017 modell möjliggör även kopplingsfria nedväxlingar.
KCMF övervakar motor- och chassiparametrar i hela kurvan – från ingången, genom kurvan och utgång – hanterar broms och motorkraft för att underlätta smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen, och för att hjälpa förare att hålla sitt spår genom kurvan. På Ninja H2 övervakar KCMF följande system: - KTRC (Effekt mot mark, wheelie och kontroll av bakhjulssläpp)- KLCM - KIBS (inklusive kontroll av pitching och broms i kurva) - Kawasaki motorbromskontroll
KCMF övervakar motor- och chassiparametrar i hela kurvan – från ingången, genom kurvan och utgång – hanterar broms och motorkraft för att underlätta smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen, och för att hjälpa förare att hålla sitt spår genom kurvan. På Ninja H2 övervakar KCMF följande system: - KTRC (Effekt mot mark, wheelie och kontroll av bakhjulssläpp)- KLCM - KIBS (inklusive kontroll av pitching och broms i kurva) - Kawasaki motorbromskontroll
Körställningen har utformats för att åka i höga hastigheter och banracing. För att stödja föraren under den intensiv acceleration flankerar höftstödsdynor bakdelen av sätet. Höftstödet är justerbart 15 mm bakåt för att passa förarens storlek.
Körställningen har utformats för att åka i höga hastigheter och banracing. För att stödja föraren under den intensiv acceleration flankerar höftstödsdynor bakdelen av sätet. Höftstödet är justerbart 15 mm bakåt för att passa förarens storlek.
Ett par massiva Ø 330 mm Brembo halvflytande skivor med en tjocklek på 5,5 mm ger enastående bromskraft.
Ett par massiva Ø 330 mm Brembo halvflytande skivor med en tjocklek på 5,5 mm ger enastående bromskraft.
Öhlins mycket hyllade TTX-fjädring erbjuder många fördelar: Ökad stabilitet bak - utmärkt dämpning och ökad åkkomfort - Ökad stabilitet bak- Fantastisk feedback från vägen - Mer stabilitet vid hastighet.
Öhlins mycket hyllade TTX-fjädring erbjuder många fördelar: Ökad stabilitet bak - utmärkt dämpning och ökad åkkomfort - Ökad stabilitet bak- Fantastisk feedback från vägen - Mer stabilitet vid hastighet.
Kawasakis elektroniska styrdämpare utvecklades tillsammans med Öhlins, en av de mest populära och respekterade tillverkarna av styrdämpare.
Kawasakis elektroniska styrdämpare utvecklades tillsammans med Öhlins, en av de mest populära och respekterade tillverkarna av styrdämpare.
Användningen av Boschs kompakta IMU gör att ytterligare ett lager av precision kan läggas till KTRC, KLCM och KIBS på redan hög nivå. IMU gör det möjligt att övervaka tröghet längs 6 DOF (frihetsgrader). Acceleration längs längsgående, tvärgående och vertikala axlar, plus rullningshastighet och stigningshastighet mäts.
Användningen av Boschs kompakta IMU gör att ytterligare ett lager av precision kan läggas till KTRC, KLCM och KIBS på redan hög nivå. IMU gör det möjligt att övervaka tröghet längs 6 DOF (frihetsgrader). Acceleration längs längsgående, tvärgående och vertikala axlar, plus rullningshastighet och stigningshastighet mäts.
Kompressorn som används i Ninja H2R designades av Kawasaki motorcykelmotordesigners med hjälp av andra företag inom KHI Group, nämligen Gasturbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division.
Kompressorn som används i Ninja H2R designades av Kawasaki motorcykelmotordesigners med hjälp av andra företag inom KHI Group, nämligen Gasturbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division.
Trots den välbekanta In-Line Four-konfigurationen är motorn i Ninja H2R laddad med teknologi som utvecklats speciellt för denna kompressormatade motor: några nya lösningar, andra baserade på know-how från hela Kawasaki Group.
Trots den välbekanta In-Line Four-konfigurationen är motorn i Ninja H2R laddad med teknologi som utvecklats speciellt för denna kompressormatade motor: några nya lösningar, andra baserade på know-how från hela Kawasaki Group.
För att underlätta smidig, snabb växling valdes en växellåda av Dog-ring typ. Det är den typ av transmission som vanligtvis finns i MotoGP eller Formel 1, och utvecklades med feedback från Kawasaki Racing Team i WSBK.
För att underlätta smidig, snabb växling valdes en växellåda av Dog-ring typ. Det är den typ av transmission som vanligtvis finns i MotoGP eller Formel 1, och utvecklades med feedback från Kawasaki Racing Team i WSBK.
Kawasakis helt elektroniska gasreglage aktiveringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränslet (via bränsleinsprutare) och luften (via gasreglagen) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasreglageposition resulterar i en jämn, naturlig motorns respons och optimal motoreffekt. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp.
Kawasakis helt elektroniska gasreglage aktiveringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränslet (via bränsleinsprutare) och luften (via gasreglagen) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasreglageposition resulterar i en jämn, naturlig motorns respons och optimal motoreffekt. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp.
Det är ingen slump att när den ses från sidan, verkar Ninja H2R inte ha den aggressiva körställningen som de flesta moderna supersportmodeller.
Det är ingen slump att när den ses från sidan, verkar Ninja H2R inte ha den aggressiva körställningen som de flesta moderna supersportmodeller.
Istället för backspeglar, har Ninja H2R CFRP vingar monterade på toppkåpan
Avgassystemet helt i titan har en mycket enkel design som består av avgaskrökar, kollektor, slutrör och en ljuddämpare i megafonliknande stil.
Avgassystemet helt i titan har en mycket enkel design som består av avgaskrökar, kollektor, slutrör och en ljuddämpare i megafonliknande stil.
Med en enkelsidig svingarm kan avgasljuddämparen monteras närmare cykelns mittlinje, vilket säkerställer en hög nedläggningsvinkel för sportig kurvtagning.
Med en enkelsidig svingarm kan avgasljuddämparen monteras närmare cykelns mittlinje, vilket säkerställer en hög nedläggningsvinkel för sportig kurvtagning.
Kawasakis nya Highly Durable-färg har en speciell beläggning som gör att repor kan reparera sig själva, vilket gör att färgen behåller sin högkvalitativa finish. * Mjuka och hårda segment i lacken samverkar och skapar en mjukt som absorberar stötar. † Anmärkningar: 1. I vissa fall tar det ungefär en vecka för återhämtning. 2. Färgen kommer inte att återhämta sig vid djupa repor orsakade av ett mynt eller nyckel, eller blixtlås.
Kawasakis nya Highly Durable-färg har en speciell beläggning som gör att repor kan reparera sig själva, vilket gör att färgen behåller sin högkvalitativa finish. * Mjuka och hårda segment i lacken samverkar och skapar en mjukt som absorberar stötar. † Anmärkningar: 1. I vissa fall tar det ungefär en vecka för återhämtning. 2. Färgen kommer inte att återhämta sig vid djupa repor orsakade av ett mynt eller nyckel, eller blixtlås.
En högkvalitativ hydraulisk koppling ger mindre underhåll, vilket säkerställer att originalkänslan kan bibehållas.
En högkvalitativ hydraulisk koppling ger mindre underhåll, vilket säkerställer att originalkänslan kan bibehållas.
Ett antal överväganden togs till topplockets design för att säkerställa den kyleffekt som krävs för den kompressorladdade motorn. De stora kylvätskekanalerna ger en idealisk kylning för förbränningskammaren.
Ett antal överväganden togs till topplockets design för att säkerställa den kyleffekt som krävs för den kompressorladdade motorn. De stora kylvätskekanalerna ger en idealisk kylning för förbränningskammaren.
Luft som tillförs kompressorn kommer in via dubbla Ram Air-insug i den övre kåpan. Deras totala frontyta är cirka 13 000 mm2 – vilket visar hur mycket luft som behövs för att uppnå över 300 PS-effekten.
Luft som tillförs kompressorn kommer in via dubbla Ram Air-insug i den övre kåpan. Deras totala frontyta är cirka 13 000 mm2 – vilket visar hur mycket luft som behövs för att uppnå över 300 PS-effekten.
Att använda en rundrörskonstruktion erbjöds en elegant, lätt lösning för att möta prestandakraven för chassit.
Att använda en rundrörskonstruktion erbjöds en elegant, lätt lösning för att möta prestandakraven för chassit.
För att hålla motorn kompakt och enkel, tillhandahåller ett enda smörjsystem kylolja för motorkomponenterna, kompressorn och transmissionen.
För att hålla motorn kompakt och enkel, tillhandahåller ett enda smörjsystem kylolja för motorkomponenterna, kompressorn och transmissionen.
Speciellt tillstånd erhölls för att använda Rivermark på Ninja H2R. Vanligtvis används Rivermark bara på en produkt av historisk betydelse.
Speciellt tillstånd erhölls för att använda Rivermark på Ninja H2R. Vanligtvis används Rivermark bara på en produkt av historisk betydelse.
Nya instrumentfunktioner inkluderar lutningsvinkelvisning och max lutningsvinkelregistrering (möjligt tack vare tillägget av Inertial Measurement Unit, IMU).
Nya instrumentfunktioner inkluderar lutningsvinkelvisning och max lutningsvinkelregistrering (möjligt tack vare tillägget av Inertial Measurement Unit, IMU).
Ninja H2R var den första Kawasaki-motorcykeln som var standard med en quick shifter. Från 2017 modell möjliggör även kopplingsfria nedväxlingar.
Ninja H2R var den första Kawasaki-motorcykeln som var standard med en quick shifter. Från 2017 modell möjliggör även kopplingsfria nedväxlingar.
KCMF övervakar motor- och chassiparametrar i hela kurvan – från ingången, genom kurvan och utgång – hanterar broms och motorkraft för att underlätta smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen, och för att hjälpa förare att hålla sitt spår genom kurvan. På Ninja H2 övervakar KCMF följande system: - KTRC (Effekt mot mark, wheelie och kontroll av bakhjulssläpp)- KLCM - KIBS (inklusive kontroll av pitching och broms i kurva) - Kawasaki motorbromskontroll
KCMF övervakar motor- och chassiparametrar i hela kurvan – från ingången, genom kurvan och utgång – hanterar broms och motorkraft för att underlätta smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen, och för att hjälpa förare att hålla sitt spår genom kurvan. På Ninja H2 övervakar KCMF följande system: - KTRC (Effekt mot mark, wheelie och kontroll av bakhjulssläpp)- KLCM - KIBS (inklusive kontroll av pitching och broms i kurva) - Kawasaki motorbromskontroll
Körställningen har utformats för att åka i höga hastigheter och banracing. För att stödja föraren under den intensiv acceleration flankerar höftstödsdynor bakdelen av sätet. Höftstödet är justerbart 15 mm bakåt för att passa förarens storlek.
Körställningen har utformats för att åka i höga hastigheter och banracing. För att stödja föraren under den intensiv acceleration flankerar höftstödsdynor bakdelen av sätet. Höftstödet är justerbart 15 mm bakåt för att passa förarens storlek.
Ett par massiva Ø 330 mm Brembo halvflytande skivor med en tjocklek på 5,5 mm ger enastående bromskraft.
Ett par massiva Ø 330 mm Brembo halvflytande skivor med en tjocklek på 5,5 mm ger enastående bromskraft.
Öhlins mycket hyllade TTX-fjädring erbjuder många fördelar: Ökad stabilitet bak - utmärkt dämpning och ökad åkkomfort - Ökad stabilitet bak- Fantastisk feedback från vägen - Mer stabilitet vid hastighet.
Öhlins mycket hyllade TTX-fjädring erbjuder många fördelar: Ökad stabilitet bak - utmärkt dämpning och ökad åkkomfort - Ökad stabilitet bak- Fantastisk feedback från vägen - Mer stabilitet vid hastighet.
Kawasakis elektroniska styrdämpare utvecklades tillsammans med Öhlins, en av de mest populära och respekterade tillverkarna av styrdämpare.
Kawasakis elektroniska styrdämpare utvecklades tillsammans med Öhlins, en av de mest populära och respekterade tillverkarna av styrdämpare.
Användningen av Boschs kompakta IMU gör att ytterligare ett lager av precision kan läggas till KTRC, KLCM och KIBS på redan hög nivå. IMU gör det möjligt att övervaka tröghet längs 6 DOF (frihetsgrader). Acceleration längs längsgående, tvärgående och vertikala axlar, plus rullningshastighet och stigningshastighet mäts.
Användningen av Boschs kompakta IMU gör att ytterligare ett lager av precision kan läggas till KTRC, KLCM och KIBS på redan hög nivå. IMU gör det möjligt att övervaka tröghet längs 6 DOF (frihetsgrader). Acceleration längs längsgående, tvärgående och vertikala axlar, plus rullningshastighet och stigningshastighet mäts.
9-läges KTRC (Kawasaki Traction Control), Kawasaki’s mest avancerade traction control-system, erbjuder både förbättrad sportkörningsprestanda och sinnesro för att hantera hala ytor med självförtroende.
9-läges KTRC kombinerar de bästa elementen från Kawasakis tidigare traction control-system. Föraren kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en successivt högre nivå av ingripande. Inom varje läge finns tre justerbara nivåer som ger mer eller mindre ingripande (förarens preferenser för varje läge kan programmeras för enkel justering under körning via vänster handtag), vilket ger totalt nio möjliga inställningar. Föraren kan även välja att stänga av systemet. Det nya KTRC-systemet kombinerar logiken och kontrollen från Kawasakis tidigare traction control-system (S-KTRC, 1-läges KTRC) i varje läge. Grundläggande funktion är liknande S-KTRC, som prioriterar maximal framåtdrivning genom förutsägande ingripande. Men om överdriven bakhjulshastighet upptäcks, oavsett vilket läge som används, reduceras motoroutputen till en nivå där grepp kan återfås, vilket ger föraren trygghet genom att möjliggöra mjukare körning på hala underlag. Beroende på modell ingår även ett Rain Mode, som kan aktiveras och inaktiveras oberoende av KTRC. När Rain Mode aktiveras ställs KTRC till läge 3+, och motoroutput, vridmoment och respons begränsas. Likt en Low Power-inställning reduceras den maximala motoroutputen och gasresponsen blir mjukare.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Kawasakis original silver-spegelfärg använder ett lager av silver för att skapa ett högreflekterande, glasliknande metallutseende.
Kawasakis högkvalitativa originalfärg har ett högreflekterande, glasliknande metallutseende. Färgens debut på 2015 års Ninja H2 och Ninja H2R markerade dess första användning på en serietillverkad fordon inom både bil- och motorcykelindustrin. I skuggan har färgen utseendet av basfärgens färg, men när den träffas av solljus får den sin högreflekterande yta att anta utseendet av den omgivande miljön. Den starka skillnaden i hur färgen framstår i ljus och skugga framhäver den skulpterade formen på karossdelarna där den är applicerad. Den högreflekterande ytan skapas genom att inducera en silver-spegelreaktion (en kemisk reaktion mellan en lösning av silverjoner och ett reduktionsmedel) som bildar ett lager av rent silver (Ag). Detta Ag-lager är det som skapar färgens glasliknande metallutseende. Jämfört med "candy paints", som använder aluminiumpulver för att skapa en glittrande effekt, framstår Ag-lagret som en enhetlig metallisk yta. I skuggan är Ag-lagret genomskinligt, vilket gör att basfärgens färg syns igenom. Detta ger färgen en djup, tredimensionell kvalitet. Medan de flera lagren färg på typiska serietillverkade modeller appliceras av robotmålare, görs varje lager – från grundfärg till klarlack – noggrant för hand av Kawasakis hantverkare för att säkerställa en felfri, glänsande yta.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) optimerar acceleration från stillastående genom att elektroniskt hantera motorns effekt för att förhindra hjulspinn.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) är designad för att hjälpa förare genom att optimera accelerationen från stillastående. Den elektroniskt hanterar motorns effekt för att förhindra hjulspinn när man rör sig iväg. Förare kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en allt större nivå av ingripande. Varje läge gör det möjligt för föraren att starta från stillastående med full gas. Med kopplingshandtaget intryckt och systemet aktiverat, begränsas motorvarvtalet till en bestämd nivå medan föraren håller gasen öppen. När föraren släpper kopplingshandtaget för att koppla i kopplingen, tillåts motorvarvtalet att öka, men effekten regleras för att förhindra hjulspinn och hjälpa till att hålla framhjulet på marken. (I läge 1, det minst ingripande, kan framhjulet lyfta lite.) Systemet kopplas automatiskt ur vid 150 km/h eller när föraren växlar upp till 3:e växeln.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) gör det möjligt för förare att ställa in motorbromsningen efter preferens.
Kawasaki motorbroms kontrollsystem gör det möjligt för förare att välja hur mycket motorbromsning de föredrar. När systemet är aktiverat minskas motorbromseffekten, vilket ger mindre störningar vid körning på bana.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Designad helt internt, är den enorma potentialen hos den kompakta och högpresterande superladdade motorn ett bevis på teknologin som KHI-gruppen besitter.
Med hjälp av den kunskap och teknologi som KHI-gruppen besitter levererar Kawasakis superladdade motor hög motoreffekt samtidigt som en kompakt design bibehålls. Nyckeln till att uppnå denna otroliga prestanda ligger i motorns kompressor – en motorcykelspecifik enhet som är helt designad internt med teknologi från Kawasakis Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division. En av de största fördelarna med att designa kompressorn internt och skräddarsy dess design för att passa motorns egenskaper var att ingenjörer kunde uppnå hög-effektiv drift över ett brett spektrum av förhållanden – något som inte hade varit möjligt genom att bara använda eller försöka anpassa en eftermarknads bilkompressor. Vikten av hög effektivitet i en kompressor är att när luften komprimeras, är värmeökningen som stjäl effekt minimal. Och medan många kompressorer kan erbjuda hög-effektiv drift i ett mycket begränsat spektrum av förhållanden, erbjuder Kawasakis kompressor hög effektivitet över ett brett spektrum av tryckförhållanden och flödeshastigheter – vilket innebär över ett brett spektrum av motorvarvtal och fordonshastigheter. Detta breda spektrum av effektiv drift (liknande att ha ett brett effektband) översätts enkelt till stark acceleration. Kompressorns höga effektivitet och minimala värmeökning innebar också att en intercooler var onödig, vilket sparade både vikt och utrymme och möjliggjorde motorns kompakta design.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
9-läges KTRC (Kawasaki Traction Control), Kawasaki’s mest avancerade traction control-system, erbjuder både förbättrad sportkörningsprestanda och sinnesro för att hantera hala ytor med självförtroende.
9-läges KTRC kombinerar de bästa elementen från Kawasakis tidigare traction control-system. Föraren kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en successivt högre nivå av ingripande. Inom varje läge finns tre justerbara nivåer som ger mer eller mindre ingripande (förarens preferenser för varje läge kan programmeras för enkel justering under körning via vänster handtag), vilket ger totalt nio möjliga inställningar. Föraren kan även välja att stänga av systemet. Det nya KTRC-systemet kombinerar logiken och kontrollen från Kawasakis tidigare traction control-system (S-KTRC, 1-läges KTRC) i varje läge. Grundläggande funktion är liknande S-KTRC, som prioriterar maximal framåtdrivning genom förutsägande ingripande. Men om överdriven bakhjulshastighet upptäcks, oavsett vilket läge som används, reduceras motoroutputen till en nivå där grepp kan återfås, vilket ger föraren trygghet genom att möjliggöra mjukare körning på hala underlag. Beroende på modell ingår även ett Rain Mode, som kan aktiveras och inaktiveras oberoende av KTRC. När Rain Mode aktiveras ställs KTRC till läge 3+, och motoroutput, vridmoment och respons begränsas. Likt en Low Power-inställning reduceras den maximala motoroutputen och gasresponsen blir mjukare.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Kawasakis original silver-spegelfärg använder ett lager av silver för att skapa ett högreflekterande, glasliknande metallutseende.
Kawasakis högkvalitativa originalfärg har ett högreflekterande, glasliknande metallutseende. Färgens debut på 2015 års Ninja H2 och Ninja H2R markerade dess första användning på en serietillverkad fordon inom både bil- och motorcykelindustrin. I skuggan har färgen utseendet av basfärgens färg, men när den träffas av solljus får den sin högreflekterande yta att anta utseendet av den omgivande miljön. Den starka skillnaden i hur färgen framstår i ljus och skugga framhäver den skulpterade formen på karossdelarna där den är applicerad. Den högreflekterande ytan skapas genom att inducera en silver-spegelreaktion (en kemisk reaktion mellan en lösning av silverjoner och ett reduktionsmedel) som bildar ett lager av rent silver (Ag). Detta Ag-lager är det som skapar färgens glasliknande metallutseende. Jämfört med "candy paints", som använder aluminiumpulver för att skapa en glittrande effekt, framstår Ag-lagret som en enhetlig metallisk yta. I skuggan är Ag-lagret genomskinligt, vilket gör att basfärgens färg syns igenom. Detta ger färgen en djup, tredimensionell kvalitet. Medan de flera lagren färg på typiska serietillverkade modeller appliceras av robotmålare, görs varje lager – från grundfärg till klarlack – noggrant för hand av Kawasakis hantverkare för att säkerställa en felfri, glänsande yta.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) optimerar acceleration från stillastående genom att elektroniskt hantera motorns effekt för att förhindra hjulspinn.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) är designad för att hjälpa förare genom att optimera accelerationen från stillastående. Den elektroniskt hanterar motorns effekt för att förhindra hjulspinn när man rör sig iväg. Förare kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en allt större nivå av ingripande. Varje läge gör det möjligt för föraren att starta från stillastående med full gas. Med kopplingshandtaget intryckt och systemet aktiverat, begränsas motorvarvtalet till en bestämd nivå medan föraren håller gasen öppen. När föraren släpper kopplingshandtaget för att koppla i kopplingen, tillåts motorvarvtalet att öka, men effekten regleras för att förhindra hjulspinn och hjälpa till att hålla framhjulet på marken. (I läge 1, det minst ingripande, kan framhjulet lyfta lite.) Systemet kopplas automatiskt ur vid 150 km/h eller när föraren växlar upp till 3:e växeln.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) gör det möjligt för förare att ställa in motorbromsningen efter preferens.
Kawasaki motorbroms kontrollsystem gör det möjligt för förare att välja hur mycket motorbromsning de föredrar. När systemet är aktiverat minskas motorbromseffekten, vilket ger mindre störningar vid körning på bana.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Designad helt internt, är den enorma potentialen hos den kompakta och högpresterande superladdade motorn ett bevis på teknologin som KHI-gruppen besitter.
Med hjälp av den kunskap och teknologi som KHI-gruppen besitter levererar Kawasakis superladdade motor hög motoreffekt samtidigt som en kompakt design bibehålls. Nyckeln till att uppnå denna otroliga prestanda ligger i motorns kompressor – en motorcykelspecifik enhet som är helt designad internt med teknologi från Kawasakis Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company och Corporate Technology Division. En av de största fördelarna med att designa kompressorn internt och skräddarsy dess design för att passa motorns egenskaper var att ingenjörer kunde uppnå hög-effektiv drift över ett brett spektrum av förhållanden – något som inte hade varit möjligt genom att bara använda eller försöka anpassa en eftermarknads bilkompressor. Vikten av hög effektivitet i en kompressor är att när luften komprimeras, är värmeökningen som stjäl effekt minimal. Och medan många kompressorer kan erbjuda hög-effektiv drift i ett mycket begränsat spektrum av förhållanden, erbjuder Kawasakis kompressor hög effektivitet över ett brett spektrum av tryckförhållanden och flödeshastigheter – vilket innebär över ett brett spektrum av motorvarvtal och fordonshastigheter. Detta breda spektrum av effektiv drift (liknande att ha ett brett effektband) översätts enkelt till stark acceleration. Kompressorns höga effektivitet och minimala värmeökning innebar också att en intercooler var onödig, vilket sparade både vikt och utrymme och möjliggjorde motorns kompakta design.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra med kompressor |
---|---|
Kompressionsförhållande | 8.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 76.0 x 55.0 mm |
Motorvolym | 998 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med dubbel insprutning: 50 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 228.0 kW {310 PS} / 14,000 varv/min |
---|---|
Maximal effekt med RAM Air | 240,0 kW {326 PS} / 14.000 varv/min |
Maximalt vridmoment | 165.0 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 varv/min |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.551 (76/49) |
Växelförhållanden 1:a | 3.188 (51/16) |
Växelförhållanden 2:a | 2.526 (48/19) |
Växelförhållanden 3:e | 2.045 (45/22) |
Växelförhållanden 4:e | 1.727 (38/22) |
Växelförhållanden 5:e | 1.524 (32/21) |
Växelförhållanden 6:e | 1.348 (31/23) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.333 (42/18) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 108 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 135 mm |
Framdäck | 120/600 R17 |
Bakdäck | 190/650 R17 |
Längd x Bredd x Höjd | 2,070 x 850 x 1,160 mm |
Styrvinkel V H | 27° / 27° |
Hjulbas | 1,450 mm |
Markfrigång | 130 mm |
Bränslekapacitet | 17.0 liter |
Sadelhöjd | 830 mm |
Tjänstevikt | 216 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande Brembo-skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 330 mm |
Typ av frambromsok | Brembo radialmontering, Stylema monoblock, motsatta 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Brembo, motsatta dubbelkolvs |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med kompressions- och returdämpning, justerbar fjäderförspänning och toppfjädrar |
Framfjädringens diameter | Ø 43 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, Öhlins TTX36 gasfylld stötdämpare med piggyback-reservoar, kompressions- och returdämpning, justerbar fjäderförspänning och toppfjäder |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Akrapovic lättvikts avgassystem i titan/kol i full racing med förljuddämpare. Ny stil sexkantig kolljuddämpare. Boss med dubbel plugg för montering av valfri syresensor (2 diametrar). Monteringsfäste i kolfiber. Ljudnivån är 104 dB utan dB killer och 98 dB med dB killer installerad vilket gör den lämplig för nästan alla racerbanor.
LÄS MERDepåstöd fram för modeller med radial frambromsok. Denna ställning är designad för att ge stabilt och säkert stöd för din motorcykel under underhåll, och gör det lätt att utföra uppgifter som däckbyten och rengöring. De justerbara adaptrarna säkerställer en anpassad passform för olika modeller med radiala frambromsok.
Speciellt enkelsidig bakre depåstöd gjord speciellt för Ninja H2-modellerna.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar: