Inpage Navigation Section: Överblick
Överbrygga gapet till fullstorleksmotorcyklar med KX112 motocrosscykel. Vi pressar gränserna med en stor 112cc tvåtaktsmotor på denna supermini. Förbered din aspirerande förare för att gå över till större cyklar med en vinnande kombination av proportionerlig kraft, lätt hantering och en optimerad chassi.
Färg
61900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kylarvingar utformade för att passa ett bredare utbud av förare gör det lättare för förare att hitta en bra sitttällning på cykeln.
Kylarvingar utformade för att passa ett bredare utbud av förare gör det lättare för förare att hitta en bra sitttällning på cykeln.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX112-motorn finns en helt ny växellåda.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX112-motorn finns en helt ny växellåda.
När det gäller både ergonomisk passform som underlättar kontroll och funktionellt utseende, tar stylingen av denna trio av KX-maskiner ett steg närmare Kawasakis stora motocross-modeller.
När det gäller både ergonomisk passform som underlättar kontroll och funktionellt utseende, tar stylingen av denna trio av KX-maskiner ett steg närmare Kawasakis stora motocross-modeller.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Liksom Kawasakis främsta motocrossmodeller återspeglar det djärva, funktionella utseendet även på dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya chassit bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Liksom Kawasakis främsta motocrossmodeller återspeglar det djärva, funktionella utseendet även på dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya chassit bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
KX112 bygger på sin föregångares styrkor och erbjuder mer tävlingsvinnande potential. Den ökade kraften märks omedelbart, vilket gör att KX112 känns snabbare överallt på banan, särskilt där föraren kan dra nytta av dess starka vridmoment.
KX112 bygger på sin föregångares styrkor och erbjuder mer tävlingsvinnande potential. Den ökade kraften märks omedelbart, vilket gör att KX112 känns snabbare överallt på banan, särskilt där föraren kan dra nytta av dess starka vridmoment.
Att känna sig ett med sin maskin är oerhört viktigt för maximal kontroll – speciellt för blivande racerförare som lär sig att få ut det mesta av sig själva och sina cyklar. Med flera modeller att välja mellan kan föraren välja den modell som bäst passar deras storlek och förmåga.
Att känna sig ett med sin maskin är oerhört viktigt för maximal kontroll – speciellt för blivande racerförare som lär sig att få ut det mesta av sig själva och sina cyklar. Med flera modeller att välja mellan kan föraren välja den modell som bäst passar deras storlek och förmåga.
Den nya kylarvingsdesignen leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till kylningsprestanda.
Den nya kylarvingsdesignen leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till kylningsprestanda.
KX112:s större slagvolym är resultatet av en längre slaglängd. Med en borrning och slaglängd på 52,5 x 51,6 mm levererar den nya 112 cm³-motorn ett starkare vridmoment i lågvarv, vilket ger bättre holeshot-prestanda och starkare drivkraft vid acceleration från kurvor.
KX112:s större slagvolym är resultatet av en längre slaglängd. Med en borrning och slaglängd på 52,5 x 51,6 mm levererar den nya 112 cm³-motorn ett starkare vridmoment i lågvarv, vilket ger bättre holeshot-prestanda och starkare drivkraft vid acceleration från kurvor.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Kylarvingar utformade för att passa ett bredare utbud av förare gör det lättare för förare att hitta en bra sitttällning på cykeln.
Kylarvingar utformade för att passa ett bredare utbud av förare gör det lättare för förare att hitta en bra sitttällning på cykeln.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX112-motorn finns en helt ny växellåda.
Som ett komplement till den ökade kraften hos KX112-motorn finns en helt ny växellåda.
När det gäller både ergonomisk passform som underlättar kontroll och funktionellt utseende, tar stylingen av denna trio av KX-maskiner ett steg närmare Kawasakis stora motocross-modeller.
När det gäller både ergonomisk passform som underlättar kontroll och funktionellt utseende, tar stylingen av denna trio av KX-maskiner ett steg närmare Kawasakis stora motocross-modeller.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Minimalistisk kaross, platt tank och smal, platt sadel har designats för att underlätta rörelsefriheten på motorcykeln.
Liksom Kawasakis främsta motocrossmodeller återspeglar det djärva, funktionella utseendet även på dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya chassit bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
Liksom Kawasakis främsta motocrossmodeller återspeglar det djärva, funktionella utseendet även på dessa modellers tävlingsvinnande potential. De nya chassit bidrar både till ergonomin och den aggressiva stylingen. Fabriksinspirerade detaljer som svarta alumite-fälgar och gröna alumite-fjädringsjusteringar stärker likheten med KX-familjen.
KX112 bygger på sin föregångares styrkor och erbjuder mer tävlingsvinnande potential. Den ökade kraften märks omedelbart, vilket gör att KX112 känns snabbare överallt på banan, särskilt där föraren kan dra nytta av dess starka vridmoment.
KX112 bygger på sin föregångares styrkor och erbjuder mer tävlingsvinnande potential. Den ökade kraften märks omedelbart, vilket gör att KX112 känns snabbare överallt på banan, särskilt där föraren kan dra nytta av dess starka vridmoment.
Att känna sig ett med sin maskin är oerhört viktigt för maximal kontroll – speciellt för blivande racerförare som lär sig att få ut det mesta av sig själva och sina cyklar. Med flera modeller att välja mellan kan föraren välja den modell som bäst passar deras storlek och förmåga.
Att känna sig ett med sin maskin är oerhört viktigt för maximal kontroll – speciellt för blivande racerförare som lär sig att få ut det mesta av sig själva och sina cyklar. Med flera modeller att välja mellan kan föraren välja den modell som bäst passar deras storlek och förmåga.
Den nya kylarvingsdesignen leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till kylningsprestanda.
Den nya kylarvingsdesignen leder mer effektivt luft till kylaren, vilket bidrar till kylningsprestanda.
KX112:s större slagvolym är resultatet av en längre slaglängd. Med en borrning och slaglängd på 52,5 x 51,6 mm levererar den nya 112 cm³-motorn ett starkare vridmoment i lågvarv, vilket ger bättre holeshot-prestanda och starkare drivkraft vid acceleration från kurvor.
KX112:s större slagvolym är resultatet av en längre slaglängd. Med en borrning och slaglängd på 52,5 x 51,6 mm levererar den nya 112 cm³-motorn ett starkare vridmoment i lågvarv, vilket ger bättre holeshot-prestanda och starkare drivkraft vid acceleration från kurvor.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
Sex valbara positioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 2-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 9.9:1 (low speed) / 8.6:1 (high speed) |
Ventilsystem | Kolv reed-ventil |
Cylinderdiameter x slaglängd | 52.5 x 51.6 mm |
Motorvolym | 112 cm³ |
Bränslesystem | Förgasare: 28 mm x 1 |
Smörjning | Bensinblandning |
Startsystem | Primär kick |
Tändning | Digital CDI |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 3.400 (68/20) |
Växelförhållanden 1:a | 2.538 (33/13) |
Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.500 (27/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.250 (25/20) |
Växelförhållanden 5:e | 1.090 (24/22) |
Växelförhållanden 6:e | 0.956 (22/23) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.923 (51/31) |
Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
---|---|
Spår | 108 mm |
Fjädringsväg fram | 275 mm |
Fjädringsväg bak | 275 mm |
Framdäck | 70/100-19 42M |
Bakdäck | 90/100-16 51M |
Längd x Bredd x Höjd | 1,920 x 765 x 1,150 mm |
Styrvinkel V H | 45° / 45° |
Hjulbas | 1,310 mm |
Markfrigång | 330 mm |
Bränslekapacitet | 5.0 liter |
Sadelhöjd | 870 mm |
Tjänstevikt | 77 kg |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Typ av framfjädring | USD-gaffel |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak svingarm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör