Inpage Navigation Section: Överblick
Kör mot seger med motorcykeln som är byggd för att vinna. KX250 är det mest konkurrenskraftiga racingpaketet hittills, med ett förbättrat chassi, en uppdaterad motor samt helt nya Power Mode Selection och Kawasaki Traction Control (KTRC). Dessutom erbjuder banbrytande teknik som ERGO-FIT-komponenter och RIDEOLOGY THE APP KX maximal anpassningsbarhet, så att du kan hitta din unika vinnande stil. Var snabbast i fältet. Bli nästa mästare på KX250.
Färg
104900,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Redan högt uppskattad för sin smala ergonomi får KX250 omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Redan högt uppskattad för sin smala ergonomi får KX250 omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Den omdesignade ramen, baserad på 2024 års KX450, anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
Den omdesignade ramen, baserad på 2024 års KX450, anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
KX250:s nya ram är baserad på 2024 års KX450, och uppdateringar för 2025 för att passa den nya insugs- och avgassystemlayouten bidrar till förbättrad hantering. Den släta karossen är utformad för att underlätta förarens rörelse och kontroll, och finjusterade fjädrings- och bromskomponenter bidrar ytterligare till KX250:s lätta och smidiga hantering. Nya ODI Lock-On-grepp och ett snabböppnande sidolock ökar också bekvämligheten.
KX250:s nya ram är baserad på 2024 års KX450, och uppdateringar för 2025 för att passa den nya insugs- och avgassystemlayouten bidrar till förbättrad hantering. Den släta karossen är utformad för att underlätta förarens rörelse och kontroll, och finjusterade fjädrings- och bromskomponenter bidrar ytterligare till KX250:s lätta och smidiga hantering. Nya ODI Lock-On-grepp och ett snabböppnande sidolock ökar också bekvämligheten.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
En primärbalanserare med enkel axel bidrar till en jämnare kraftöverföring och minskade vibrationer, vilket förbättrar kontrollen, särskilt vid utgången från kurvor i låg hastighet.
En primärbalanserare med enkel axel bidrar till en jämnare kraftöverföring och minskade vibrationer, vilket förbättrar kontrollen, särskilt vid utgången från kurvor i låg hastighet.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Som ett komplement till det avsevärt ökade vridmomentet på låga varv och den jämnare kraftleveransen är gasresponsen mer linjär, vilket ger omedelbar kraft i proportion till hur mycket gasreglaget vrids. Detta underlättar kontrollen avsevärt, möjliggör mjuk acceleration på utmanande eller lågfriktionsunderlag, hjälper förarna att våga pressa gränserna med större självförtroende och minskar förartrötthet så att de lättare kan hålla ett jämnt tempo under hela loppet.
Som ett komplement till det avsevärt ökade vridmomentet på låga varv och den jämnare kraftleveransen är gasresponsen mer linjär, vilket ger omedelbar kraft i proportion till hur mycket gasreglaget vrids. Detta underlättar kontrollen avsevärt, möjliggör mjuk acceleration på utmanande eller lågfriktionsunderlag, hjälper förarna att våga pressa gränserna med större självförtroende och minskar förartrötthet så att de lättare kan hålla ett jämnt tempo under hela loppet.
De grundläggande faktorerna som gjort KX250-motorn till en toppresterande i sin klass – fingerföljande ventilmanövrering, downdraft-insug och dubbla insprutare – kompletteras av en reviderad insugs- och avgassystemlayout samt en primärbalanser med enkel axel, vilket ger ett starkare paket med förbättrad kontroll som bättre kan utmana om tävlingsresultat.
De grundläggande faktorerna som gjort KX250-motorn till en toppresterande i sin klass – fingerföljande ventilmanövrering, downdraft-insug och dubbla insprutare – kompletteras av en reviderad insugs- och avgassystemlayout samt en primärbalanser med enkel axel, vilket ger ett starkare paket med förbättrad kontroll som bättre kan utmana om tävlingsresultat.
Symmetriskt placerade insug och avgaser ger stark övervarvning och jämn vridmomentkaraktäristik vid låga varvtal. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda. Det optimerade downdraft-insuget bidrar också till bättre prestanda vid låga varvtal.
Symmetriskt placerade insug och avgaser ger stark övervarvning och jämn vridmomentkaraktäristik vid låga varvtal. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda. Det optimerade downdraft-insuget bidrar också till bättre prestanda vid låga varvtal.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Genom att använda smartphone-appen ”RIDEOLOGY THE APP KX” kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) är liknande den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhålls- och inställningsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGY THE APP KX är inte avsedd att användas under körning. Använd endast RIDEOLOGY THE APP KX när fordonet inte är i drift och det är säkert att göra det.
Genom att använda smartphone-appen ”RIDEOLOGY THE APP KX” kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) är liknande den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhålls- och inställningsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGY THE APP KX är inte avsedd att användas under körning. Använd endast RIDEOLOGY THE APP KX när fordonet inte är i drift och det är säkert att göra det.
ODI Lock-On-grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
ODI Lock-On-grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Som ett komplement till den uppdaterade Launch Control-läget erbjuder nya KX250 och KX250X Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren dessutom justera motorinställningar direkt från sin telefon.
Som ett komplement till den uppdaterade Launch Control-läget erbjuder nya KX250 och KX250X Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren dessutom justera motorinställningar direkt från sin telefon.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Redan högt uppskattad för sin smala ergonomi får KX250 omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Redan högt uppskattad för sin smala ergonomi får KX250 omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Den omdesignade ramen, baserad på 2024 års KX450, anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
Den omdesignade ramen, baserad på 2024 års KX450, anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
KX250:s nya ram är baserad på 2024 års KX450, och uppdateringar för 2025 för att passa den nya insugs- och avgassystemlayouten bidrar till förbättrad hantering. Den släta karossen är utformad för att underlätta förarens rörelse och kontroll, och finjusterade fjädrings- och bromskomponenter bidrar ytterligare till KX250:s lätta och smidiga hantering. Nya ODI Lock-On-grepp och ett snabböppnande sidolock ökar också bekvämligheten.
KX250:s nya ram är baserad på 2024 års KX450, och uppdateringar för 2025 för att passa den nya insugs- och avgassystemlayouten bidrar till förbättrad hantering. Den släta karossen är utformad för att underlätta förarens rörelse och kontroll, och finjusterade fjädrings- och bromskomponenter bidrar ytterligare till KX250:s lätta och smidiga hantering. Nya ODI Lock-On-grepp och ett snabböppnande sidolock ökar också bekvämligheten.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
En primärbalanserare med enkel axel bidrar till en jämnare kraftöverföring och minskade vibrationer, vilket förbättrar kontrollen, särskilt vid utgången från kurvor i låg hastighet.
En primärbalanserare med enkel axel bidrar till en jämnare kraftöverföring och minskade vibrationer, vilket förbättrar kontrollen, särskilt vid utgången från kurvor i låg hastighet.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Som ett komplement till det avsevärt ökade vridmomentet på låga varv och den jämnare kraftleveransen är gasresponsen mer linjär, vilket ger omedelbar kraft i proportion till hur mycket gasreglaget vrids. Detta underlättar kontrollen avsevärt, möjliggör mjuk acceleration på utmanande eller lågfriktionsunderlag, hjälper förarna att våga pressa gränserna med större självförtroende och minskar förartrötthet så att de lättare kan hålla ett jämnt tempo under hela loppet.
Som ett komplement till det avsevärt ökade vridmomentet på låga varv och den jämnare kraftleveransen är gasresponsen mer linjär, vilket ger omedelbar kraft i proportion till hur mycket gasreglaget vrids. Detta underlättar kontrollen avsevärt, möjliggör mjuk acceleration på utmanande eller lågfriktionsunderlag, hjälper förarna att våga pressa gränserna med större självförtroende och minskar förartrötthet så att de lättare kan hålla ett jämnt tempo under hela loppet.
De grundläggande faktorerna som gjort KX250-motorn till en toppresterande i sin klass – fingerföljande ventilmanövrering, downdraft-insug och dubbla insprutare – kompletteras av en reviderad insugs- och avgassystemlayout samt en primärbalanser med enkel axel, vilket ger ett starkare paket med förbättrad kontroll som bättre kan utmana om tävlingsresultat.
De grundläggande faktorerna som gjort KX250-motorn till en toppresterande i sin klass – fingerföljande ventilmanövrering, downdraft-insug och dubbla insprutare – kompletteras av en reviderad insugs- och avgassystemlayout samt en primärbalanser med enkel axel, vilket ger ett starkare paket med förbättrad kontroll som bättre kan utmana om tävlingsresultat.
Symmetriskt placerade insug och avgaser ger stark övervarvning och jämn vridmomentkaraktäristik vid låga varvtal. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda. Det optimerade downdraft-insuget bidrar också till bättre prestanda vid låga varvtal.
Symmetriskt placerade insug och avgaser ger stark övervarvning och jämn vridmomentkaraktäristik vid låga varvtal. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda. Det optimerade downdraft-insuget bidrar också till bättre prestanda vid låga varvtal.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Genom att använda smartphone-appen ”RIDEOLOGY THE APP KX” kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) är liknande den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhålls- och inställningsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGY THE APP KX är inte avsedd att användas under körning. Använd endast RIDEOLOGY THE APP KX när fordonet inte är i drift och det är säkert att göra det.
Genom att använda smartphone-appen ”RIDEOLOGY THE APP KX” kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) är liknande den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhålls- och inställningsloggar finns också tillgängliga.
*RIDEOLOGY THE APP KX är inte avsedd att användas under körning. Använd endast RIDEOLOGY THE APP KX när fordonet inte är i drift och det är säkert att göra det.
ODI Lock-On-grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
ODI Lock-On-grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Som ett komplement till den uppdaterade Launch Control-läget erbjuder nya KX250 och KX250X Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren dessutom justera motorinställningar direkt från sin telefon.
Som ett komplement till den uppdaterade Launch Control-läget erbjuder nya KX250 och KX250X Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren dessutom justera motorinställningar direkt från sin telefon.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 14.0:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 78.0 x 52.2 mm |
Motorvolym | 249 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 3.350 (67/20) |
Växelförhållanden 1:a | 2.077 (27/13) |
Växelförhållanden 2:a | 1.688 (27/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.438 (23/16) |
Växelförhållanden 4:e | 1.235 (21/17) |
Växelförhållanden 5:e | 1.045 (23/22) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.846 (50/13) |
Ramtyp | Perimeter, aluminium |
---|---|
Spår | 118 mm |
Fjädringsväg fram | 305 mm |
Fjädringsväg bak | 307 mm |
Framdäck | 80/100-21 51M |
Bakdäck | 110/90-19 62M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,190 x 820 x 1,265 mm |
Styrvinkel V H | 42° / 42° |
Hjulbas | 1,485 mm |
Markfrigång | 340 mm |
Bränslekapacitet | 6.2 liter |
Sadelhöjd | 955 mm |
Tjänstevikt | 109.5 kg |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 270 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar kompressions- och returdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 49 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, justerbar dubbelområdeskompression (hög/låg hastighet) och justerbar returdämpning samt fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör