Inpage Navigation Section: Överblick
KX-arvet har skapat en lång rad mästare. Drivkraften att producera mer har inte avtagit. Vår helt nya flaggskeppsracemaskin, KX450, erbjuder ingenjörskonst och kraft på nästa nivå för att dominera banan. Under decennierna har vi lärt oss vad som krävs för att vinna och hålla sig på toppen. KX450 förkroppsligar detta arv till fullo.
Färg
106400,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och stöds av en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förarna ett försprång på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och stöds av en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förarna ett försprång på banan.
Som komplement till dess hyllade prestanda rakt fram och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över många olika körförhållanden, samtidigt som mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade köregenskaperna. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskännedom.
Som komplement till dess hyllade prestanda rakt fram och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över många olika körförhållanden, samtidigt som mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade köregenskaperna. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskännedom.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningen direkt från sina smartphones* *
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningen direkt från sina smartphones* *
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 och KX450X får omdesignade chassin som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm är fastare och eliminerar detaljer att fastna i, vilket ytterligare underlättar förarens rörelser.
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 och KX450X får omdesignade chassin som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm är fastare och eliminerar detaljer att fastna i, vilket ytterligare underlättar förarens rörelser.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när griden släpps.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när griden släpps.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare bromsgreppsverkan.Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla..
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare bromsgreppsverkan.Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla..
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhet bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagningsprestanda under ett bredare spektrum av körförhållanden.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhet bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagningsprestanda under ett bredare spektrum av körförhållanden.
Fabriksracing inspirerad Ø 49 mm inverterad spiralfjäder framgaffel och New Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-klar fjädring och justerbarhet för att låta föraren justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Fabriksracing inspirerad Ø 49 mm inverterad spiralfjäder framgaffel och New Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-klar fjädring och justerbarhet för att låta föraren justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfiltret.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfiltret.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Downdraft och symmetriskt riktade insug och avgas ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, vilket båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft och symmetriskt riktade insug och avgas ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, vilket båda bidrar till ökad prestanda.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra delen av styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Mild respons) som finns i ECU:n.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra delen av styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Mild respons) som finns i ECU:n.
Med hjälp av "Traction"knappen (T) på det vänstra delen av styre, kan förare snabbt och enkelt välja mellan två olika nivåer (svag, stark) för att passa de förhållanden som råder. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Med hjälp av "Traction"knappen (T) på det vänstra delen av styre, kan förare snabbt och enkelt välja mellan två olika nivåer (svag, stark) för att passa de förhållanden som råder. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Att kunna starta om en motor snabbt efter ett stopp kan betyda skillnaden mellan att behålla sin ledning eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet.
Att kunna starta om en motor snabbt efter ett stopp kan betyda skillnaden mellan att behålla sin ledning eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvade fästen avsevärt underlättar uppgiften att byta grepp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvade fästen avsevärt underlättar uppgiften att byta grepp.
Uppdaterade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger en bättre kontroll på bromsarna, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Uppdaterade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger en bättre kontroll på bromsarna, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionalitet (justering av bränsle och tändning) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionalitet (justering av bränsle och tändning) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och stöds av en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förarna ett försprång på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer hittade ett sätt att göra den ännu starkare. Den mer kraftfulla nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och stöds av en mängd funktioner som Launch Control Mode, elektrisk start och en hydraulisk koppling, som har visat sig ge förarna ett försprång på banan.
Som komplement till dess hyllade prestanda rakt fram och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över många olika körförhållanden, samtidigt som mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade köregenskaperna. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskännedom.
Som komplement till dess hyllade prestanda rakt fram och smidiga hantering, möjliggör en omdesignad ram med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som förblir konsekvent över många olika körförhållanden, samtidigt som mer centraliserad massa också bidrar till den förbättrade köregenskaperna. Premium Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp bidrar till både prestanda och varumärkeskännedom.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningen direkt från sina smartphones* *
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med en knapptryckning. Och med smartphone-anslutning kan förare justera motormappningen direkt från sina smartphones* *
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 och KX450X får omdesignade chassin som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm är fastare och eliminerar detaljer att fastna i, vilket ytterligare underlättar förarens rörelser.
Redan mycket hyllad för sin smala ergonomi, KX450 och KX450X får omdesignade chassin som erbjuder ett ännu smidigare förarmiljö. Nydesignade kylarvingar, sidokåpor och bakskärm är fastare och eliminerar detaljer att fastna i, vilket ytterligare underlättar förarens rörelser.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när griden släpps.
Launch control ökar chansen att få en bra start genom att hjälpa förare att maximera greppet när griden släpps.
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare bromsgreppsverkan.Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla..
Jämfört med en konventionell koppling erbjuder den hydrauliska kopplingen mer direkt känsla och lättare bromsgreppsverkan.Mindre spel när kopplingen blir varm under hård användning, vilket ger en mer direkt kopplingskänsla..
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhet bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagningsprestanda under ett bredare spektrum av körförhållanden.
En omdesignad ram rymmer uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den levererar en hög nivå av både lätt, smidig hantering. Optimerad styvhet bidrar till ökad front-end-känsla som översätts till förbättrad kurvtagningsprestanda under ett bredare spektrum av körförhållanden.
Fabriksracing inspirerad Ø 49 mm inverterad spiralfjäder framgaffel och New Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-klar fjädring och justerbarhet för att låta föraren justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Fabriksracing inspirerad Ø 49 mm inverterad spiralfjäder framgaffel och New Uni-Trak bakfjädring erbjuder race-klar fjädring och justerbarhet för att låta föraren justera sina inställningar för att passa förhållanden.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfiltret.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfiltret.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val mellan fyra styrlägen och två fotpinnspositioner gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Downdraft och symmetriskt riktade insug och avgas ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, vilket båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft och symmetriskt riktade insug och avgas ger ökad kraft över varvtalsområdet. Omdesignat insug erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandning att komma in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport i linje med intaget för hög luftflödeseffektivitet, vilket båda bidrar till ökad prestanda.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra delen av styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Mild respons) som finns i ECU:n.
Genom att använda Mode (M)-knappen på det vänstra delen av styret kan förare snabbt och enkelt växla mellan två motormappningar (Normal, Mild respons) som finns i ECU:n.
Med hjälp av "Traction"knappen (T) på det vänstra delen av styre, kan förare snabbt och enkelt välja mellan två olika nivåer (svag, stark) för att passa de förhållanden som råder. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Med hjälp av "Traction"knappen (T) på det vänstra delen av styre, kan förare snabbt och enkelt välja mellan två olika nivåer (svag, stark) för att passa de förhållanden som råder. Föraren kan också välja att stänga av systemet.
Att kunna starta om en motor snabbt efter ett stopp kan betyda skillnaden mellan att behålla sin ledning eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet.
Att kunna starta om en motor snabbt efter ett stopp kan betyda skillnaden mellan att behålla sin ledning eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvade fästen avsevärt underlättar uppgiften att byta grepp.
Medelmjuka ODI Lock-On handtag erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvade fästen avsevärt underlättar uppgiften att byta grepp.
Uppdaterade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger en bättre kontroll på bromsarna, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Uppdaterade bromskomponenter inkluderar borrade broms-/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/ Ø 240 mm) tillsammans med ett Brembo-ok och huvudcylinder fram och ett Nissin-ok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger en bättre kontroll på bromsarna, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionalitet (justering av bränsle och tändning) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan förare komma åt och justera motormappningar för sin cykel. Funktionalitet (justering av bränsle och tändning) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som används med tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 12.5:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 96.0 x 62.1 mm |
Motorvolym | 449 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital DC-CDI |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.727 (60/22) |
Växelförhållanden 1:a | 1.750 (28/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.412 (24/17) |
Växelförhållanden 3:e | 1.188 (19/16) |
Växelförhållanden 4:e | 1.000 (19/19) |
Växelförhållanden 5:e | 0.875 (21/24) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.846 (50/13) |
Ramtyp | Perimeter, aluminium |
---|---|
Spår | 115 mm |
Fjädringsväg fram | 305 mm |
Fjädringsväg bak | 307 mm |
Framdäck | 80/100-21 51M |
Bakdäck | 120/80-19 63M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,180 x 820 x 1,270 mm |
Styrvinkel V H | 42° / 42° |
Hjulbas | 1,480 mm |
Markfrigång | 345 mm |
Bränslekapacitet | 6.2 liter |
Sadelhöjd | 960 mm |
Tjänstevikt | 112.9 kg |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 270 mm |
Typ av frambromsok | Brembo dubbelkolvs |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar kompressions- och returdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 49 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, justerbar dubbelområdeskompression (hög/låg hastighet) och justerbar returdämpning samt fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör