Inpage Navigation Section: Överblick
KX-arvet har skapat en lång rad mästare. Drivkraften att skapa fler har aldrig avtagit. Vår helt nya flaggskeppsmodell, KX450, erbjuder banbrytande ingenjörskonst och kraft för att dominera banan. Under årtionden har vi lärt oss vad som krävs för att vinna och behålla ledningen. KX450 förkroppsligar detta arv till fullo.
Färg
113900,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Genom att använda smartphone-appen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
Genom att använda smartphone-appen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
ODI Lock-On grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
ODI Lock-On grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Redan högt uppskattade för sin smala ergonomi får KX450 och KX450X omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Redan högt uppskattade för sin smala ergonomi får KX450 och KX450X omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren justera motorinställningar direkt från sin telefon.**
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren justera motorinställningar direkt från sin telefon.**
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer har hittat sätt att göra den ännu starkare. Den kraftfullare nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och är utrustad med en rad funktioner som Launch Control-läge, elektrisk start och hydraulisk koppling – funktioner som visat sig ge förare en fördel på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer har hittat sätt att göra den ännu starkare. Den kraftfullare nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och är utrustad med en rad funktioner som Launch Control-läge, elektrisk start och hydraulisk koppling – funktioner som visat sig ge förare en fördel på banan.
En omdesignad ram anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
En omdesignad ram anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Reviderade bromskomponenter inkluderar förborrade Braking/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/Ø 240 mm) i kombination med Brembo-bromsok och huvudcylinder fram samt Nissin-bromsok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger ökad bromskontroll, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Reviderade bromskomponenter inkluderar förborrade Braking/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/Ø 240 mm) i kombination med Brembo-bromsok och huvudcylinder fram samt Nissin-bromsok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger ökad bromskontroll, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Som ett komplement till dess välrenommerade raklinjeprestanda och smidiga hantering möjliggör ett omdesignat chassi med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som är konsekvent över ett brett spektrum av förhållanden, samtidigt som en mer centraliserad massfördelning också bidrar till den förbättrade hanteringen. Premiumpartiklar som Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp ökar både prestanda och varumärkeskännedomen.
Som ett komplement till dess välrenommerade raklinjeprestanda och smidiga hantering möjliggör ett omdesignat chassi med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som är konsekvent över ett brett spektrum av förhållanden, samtidigt som en mer centraliserad massfördelning också bidrar till den förbättrade hanteringen. Premiumpartiklar som Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp ökar både prestanda och varumärkeskännedomen.
Downdraft-insug och symmetriskt placerade insug och avgaser ger ökad effekt över hela varvtalsområdet. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft-insug och symmetriskt placerade insug och avgaser ger ökad effekt över hela varvtalsområdet. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Genom att använda smartphone-appen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
Genom att använda smartphone-appen "RIDEOLOGY THE APP KX" kan föraren få tillgång till och justera motorcykelns motorkartor. Funktionaliteten (justering av bränsle- och tändningstidpunkt) liknar den som erbjuds av tillbehöret KX FI Calibration Kit som användes på tidigare modeller. Underhållsloggar finns också tillgängliga.
ODI Lock-On grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
ODI Lock-On grepp med medelhårt gummimaterial erbjuder utmärkt greppkänsla, medan deras skruvtyp av fastsättningssystem underlättar utbytet av grepp avsevärt.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Med hjälp av Mode (M)-knappen på vänster styre kan föraren snabbt och enkelt växla mellan två motorkartor (Normal, Mjuk respons) som finns tillgängliga i ECU:n.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Fabriksinspirerad framgaffel med Ø 49 mm upp-och-ner-vänd spiralfjäder och nya Uni-Trak bakfjädringen erbjuder tävlingsfärdig fjädringsprestanda och justerbarhet, så att föraren kan anpassa inställningarna efter förhållandena.
Redan högt uppskattade för sin smala ergonomi får KX450 och KX450X omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Redan högt uppskattade för sin smala ergonomi får KX450 och KX450X omdesignad kaross som erbjuder en ännu smidigare förarkontakt. Nydesignade kåpor, sidokåpor och bakskärm är styvare och eliminerar hakningspunkter, vilket ytterligare underlättar förarens rörelsefrihet.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
Jämfört med en konventionell koppling ger den hydrauliska kopplingen en mer direkt känsla och lättare handtagsrörelse. Mindre glapp när kopplingen värms upp vid intensiv användning resulterar i en jämnare och mer konsekvent känsla.
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren justera motorinställningar direkt från sin telefon.**
De nya KX450 och KX450X är de första KX-modellerna som erbjuder Power Mode-val och Kawasaki Traction Control med ett enkelt knapptryck. Med smartphone-anslutning kan föraren justera motorinställningar direkt från sin telefon.**
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer har hittat sätt att göra den ännu starkare. Den kraftfullare nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och är utrustad med en rad funktioner som Launch Control-läge, elektrisk start och hydraulisk koppling – funktioner som visat sig ge förare en fördel på banan.
KX450:s motor har alltid varit en styrka, men Kawasakis ingenjörer har hittat sätt att göra den ännu starkare. Den kraftfullare nya motorn erbjuder ökad prestanda över hela varvtalsområdet och är utrustad med en rad funktioner som Launch Control-läge, elektrisk start och hydraulisk koppling – funktioner som visat sig ge förare en fördel på banan.
En omdesignad ram anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
En omdesignad ram anpassar sig till uppdateringarna av motorns insugs- och avgassystem, samtidigt som den erbjuder en hög nivå av både lätt och smidig hantering samt en stabil karaktär. Optimerad styvhetsbalans bidrar till ökad känsla i framänden, vilket förbättrar kurvtagningsegenskaperna under en bredare variation av förhållanden.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Fabriksinspirerat launch control-system ökar chansen till en bra start genom att hjälpa föraren maximera greppet vid start på underlag med låg friktion.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster styrhandtag kan föraren snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att anpassa efter förhållanden och preferenser. Föraren kan även välja att stänga av systemet helt.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Ett val av fyra styrlägen och två fotpinnelägen gör det möjligt för föraren att anpassa sin körställning efter kroppsstorlek och personliga preferenser.
Reviderade bromskomponenter inkluderar förborrade Braking/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/Ø 240 mm) i kombination med Brembo-bromsok och huvudcylinder fram samt Nissin-bromsok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger ökad bromskontroll, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Reviderade bromskomponenter inkluderar förborrade Braking/Sunstar-skivor (Ø 270 mm/Ø 240 mm) i kombination med Brembo-bromsok och huvudcylinder fram samt Nissin-bromsok och huvudcylinder bak. Det högpresterande systemet ger ökad bromskontroll, vilket bidrar till förbättrad kurvtagning.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Sidokåpan kan tas bort utan verktyg, vilket underlättar åtkomst till luftfilterinsatsen.
Som ett komplement till dess välrenommerade raklinjeprestanda och smidiga hantering möjliggör ett omdesignat chassi med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som är konsekvent över ett brett spektrum av förhållanden, samtidigt som en mer centraliserad massfördelning också bidrar till den förbättrade hanteringen. Premiumpartiklar som Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp ökar både prestanda och varumärkeskännedomen.
Som ett komplement till dess välrenommerade raklinjeprestanda och smidiga hantering möjliggör ett omdesignat chassi med optimerad styvhetsbalans förbättrad kurvprestanda som är konsekvent över ett brett spektrum av förhållanden, samtidigt som en mer centraliserad massfördelning också bidrar till den förbättrade hanteringen. Premiumpartiklar som Brembo-bromskomponenter och ODI Lock-On-grepp ökar både prestanda och varumärkeskännedomen.
Downdraft-insug och symmetriskt placerade insug och avgaser ger ökad effekt över hela varvtalsområdet. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda.
Downdraft-insug och symmetriskt placerade insug och avgaser ger ökad effekt över hela varvtalsområdet. Det omdesignade insuget erbjuder en mycket rakare väg för luft-bränsleblandningen in i cylindern, medan en centralt placerad avgasport är i linje med insuget för hög luftflödeseffektivitet – båda bidrar till ökad prestanda.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Att kunna starta om motorn snabbt efter en vurpa kan vara skillnaden mellan att behålla ledningen eller att behöva kämpa sig tillbaka genom fältet. Elektrisk start gör det lika enkelt som att trycka på en knapp att starta om motorn.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
2-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), lätt valbar via switchar på vänster handtag.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
Startkontroll (Launch Control Mode) är ett startläge för motocross som hjälper föraren att ta starten genom att minimera hjulspinn vid start.
Inom motocross är en bra start avgörande. Några tiondelar av en sekund kan vara skillnaden mellan att ta starten eller hamna efter. Under hala förhållanden krävs exakt kontroll av både koppling och gas för att få maximal kraftöverföring från en motocrosshoj. Startkontrolläge (Launch Control Mode) hjälper föraren att få en optimal start genom att kombinera avancerad teknik med motorstyrning. Systemet introducerades för första gången på en serietillverkad motocrossmodell med Kawasaki KX450F, och aktiverar en separat motorinställning (engine map) som är framtagen för att ge ett mer effektivt startmoment. Det är utvecklat enligt samma specifikationer som det våra fabriksteam använder i AMA Supercross och Motocross-mästerskapen. Launch Control Mode aktiveras enkelt via en knapp på styret. När läget är aktivt fördröjs tändningen en aning, vilket hjälper till att tämja motorns kraftiga vridmoment och minska hjulspinn vid start. Systemet är endast aktivt i de två första växlarna, och kopplas automatiskt ur när föraren växlar upp till tredje växeln – därefter återgår motorn till standardinställningarna. Launch Control Mode ger föraren en klar fördel vid startgrinden och en bättre chans att ta ledningen direkt från början.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 12.5:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 96.0 x 62.1 mm |
Motorvolym | 449 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 44 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital DC-CDI |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
---|---|
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.727 (60/22) |
Växelförhållanden 1:a | 1.750 (28/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.412 (24/17) |
Växelförhållanden 3:e | 1.188 (19/16) |
Växelförhållanden 4:e | 1.000 (19/19) |
Växelförhållanden 5:e | 0.875 (21/24) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.846 (50/13) |
Ramtyp | Perimeter, aluminium |
---|---|
Spår | 115 mm |
Fjädringsväg fram | 305 mm |
Fjädringsväg bak | 307 mm |
Framdäck | 80/100-21 51M |
Bakdäck | 120/80-19 63M |
Längd x Bredd x Höjd | 2,180 x 820 x 1,270 mm |
Styrvinkel V H | 42° / 42° |
Hjulbas | 1,480 mm |
Markfrigång | 345 mm |
Bränslekapacitet | 6.2 liter |
Sadelhöjd | 960 mm |
Tjänstevikt | 112.9 kg |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 270 mm |
Typ av frambromsok | Brembo dubbelkolvs |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar kompressions- och returdämpning |
Framfjädringens diameter | Ø 49 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, justerbar dubbelområdeskompression (hög/låg hastighet) och justerbar returdämpning samt fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör