Inpage Navigation Section: Överblick
Från Kawasakis globala powersportmärke kommer Elektrode 20, en elektrisk balanscykel designad för åttaåringar och äldre. Byggd med lång körtid* och snabb acceleration, är denna cykel utformad för att ge mycket nöje. Oavsett vart du är på väg gör enkel justerbarhet och smidig hantering vardagskörningen roligare. Med Elektrode 20 har den allt du behöver för att göra varje dag elektrisk. *Topphastighet och körtid varierar beroende på batteriets ålder, laddning och antalet laddningscykler det har haft, förarens vikt, hastighet och körförhållanden.
Färg
Show all
Show less
24900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Med en kraftfull elmotor integrerat i bakhjulet, högkvalitativa delar och en robust konstruktion är Elektrode 20 byggd för att vara tuff och hållbar.
Med en kraftfull elmotor integrerat i bakhjulet, högkvalitativa delar och en robust konstruktion är Elektrode 20 byggd för att vara tuff och hållbar.
Spänning och körglädje väntar med denna lätta och aggressiva eldrivna hoj – perfekt för lek och äventyr i terrängen. Med tre valbara hastighetslägen kan föraren enkelt anpassa farten efter sin erfarenhetsnivå och rådande förhållanden – maximera det roliga när det är dags att leka och bygg upp självförtroendet för varje tur. Tack vare den klassiska Lime Green-lacken och den motocrossinspirerade designen kommer varje förare känna sig som en del av Kawasaki-familjen.
Spänning och körglädje väntar med denna lätta och aggressiva eldrivna hoj – perfekt för lek och äventyr i terrängen. Med tre valbara hastighetslägen kan föraren enkelt anpassa farten efter sin erfarenhetsnivå och rådande förhållanden – maximera det roliga när det är dags att leka och bygg upp självförtroendet för varje tur. Tack vare den klassiska Lime Green-lacken och den motocrossinspirerade designen kommer varje förare känna sig som en del av Kawasaki-familjen.
Med ett höj- och sänkbar sadel och 20" hjul kan Elektrode 20 enkelt justeras för att passa ryttare upp till 60 kg. Dess storlek och låga vikt gör att den inspirerar dig som byter från trampcyklar eller mindre motordrivna tvåhjulingar.
Med ett höj- och sänkbar sadel och 20" hjul kan Elektrode 20 enkelt justeras för att passa ryttare upp till 60 kg. Dess storlek och låga vikt gör att den inspirerar dig som byter från trampcyklar eller mindre motordrivna tvåhjulingar.
Med en 750-watts motor kommer Elektrode 20 säkerligen att tillfredsställa förare som vill ha en spänning och få ett leende på läpparna varje gång de vrider på gasen. Motorn i hjulet ger också en låg tyngdpunkt och en idealisk balans till cykeln, vilket förbättrar styrning och hantering.
Med en 750-watts motor kommer Elektrode 20 säkerligen att tillfredsställa förare som vill ha en spänning och få ett leende på läpparna varje gång de vrider på gasen. Motorn i hjulet ger också en låg tyngdpunkt och en idealisk balans till cykeln, vilket förbättrar styrning och hantering.
Avsaknaden av en kedja minskar antalet rörliga delar, medan den tysta, elektriska driften eliminerar avgasljud, vilket gör Elektrode 20 mindre skrämmande för de yngre förarna.
Avsaknaden av en kedja minskar antalet rörliga delar, medan den tysta, elektriska driften eliminerar avgasljud, vilket gör Elektrode 20 mindre skrämmande för de yngre förarna.
Förare kommer att älska den motocrossinspirerade stilen, som nummerskylten framtill, den limegröna färgen i kombination med Kawasaki-grafik och offroadinspirerade hjul.
Förare kommer att älska den motocrossinspirerade stilen, som nummerskylten framtill, den limegröna färgen i kombination med Kawasaki-grafik och offroadinspirerade hjul.
Pedaler i cykelstil som följer förarna när de rör sig, vilket gör att förarna enkelt kan hitta sin perfekta körställning.
Pedaler i cykelstil som följer förarna när de rör sig, vilket gör att förarna enkelt kan hitta sin perfekta körställning.
En lätt, robust aluminiumram och med ekerhjul för ett hållbart chassi som erbjuder en bekvämare körställning.
En lätt, robust aluminiumram och med ekerhjul för ett hållbart chassi som erbjuder en bekvämare körställning.
Tre valbara hastighetslägen (Låg: 21 km/h [13 mph] max., Mellan: 39 km/h [24 mph] max. (med mjuk acceleration), Hög: 39 km/h [24 mph] max.) gör att föraren kan ställa in den idealiska hastigheten för skicklighetsnivå och körsituation.* *Topphastighet och driftstid varierar beroende på batteriets ålder, laddning och antalet laddcykler, förarens vikt, hastighet och körförhållanden.
Tre valbara hastighetslägen (Låg: 21 km/h [13 mph] max., Mellan: 39 km/h [24 mph] max. (med mjuk acceleration), Hög: 39 km/h [24 mph] max.) gör att föraren kan ställa in den idealiska hastigheten för skicklighetsnivå och körsituation.* *Topphastighet och driftstid varierar beroende på batteriets ålder, laddning och antalet laddcykler, förarens vikt, hastighet och körförhållanden.
En teleskopisk framgaffel som liknar de som används på mountainbikes hjälper till att absorbera stötar så att förare kan njuta av att utmana sig själva med terrängkörning.
En teleskopisk framgaffel som liknar de som används på mountainbikes hjälper till att absorbera stötar så att förare kan njuta av att utmana sig själva med terrängkörning.
Elektrode 20:s premium skivbromsar fram och bak erbjuder gott om stoppkraft och utmärkt känsla.
Elektrode 20:s premium skivbromsar fram och bak erbjuder gott om stoppkraft och utmärkt känsla.
Litiumjonbatteriet håller länge och är inbyggt i ramen för att skydda det från smuts, damm och skador. Batteriet ger upp till 60 minuters körtid i högt effektläge och 180 minuter i lågt effektläge. (Körtiden kan variera beroende på förhållandena.)
Litiumjonbatteriet håller länge och är inbyggt i ramen för att skydda det från smuts, damm och skador. Batteriet ger upp till 60 minuters körtid i högt effektläge och 180 minuter i lågt effektläge. (Körtiden kan variera beroende på förhållandena.)
De 20" ekerhjulen är lätta och absorberar ojämnheter bra. Med innerslangar och däck som trampcyklar är de också enkla att serva.
De 20" ekerhjulen är lätta och absorberar ojämnheter bra. Med innerslangar och däck som trampcyklar är de också enkla att serva.
Med en kraftfull elmotor integrerat i bakhjulet, högkvalitativa delar och en robust konstruktion är Elektrode 20 byggd för att vara tuff och hållbar.
Med en kraftfull elmotor integrerat i bakhjulet, högkvalitativa delar och en robust konstruktion är Elektrode 20 byggd för att vara tuff och hållbar.
Spänning och körglädje väntar med denna lätta och aggressiva eldrivna hoj – perfekt för lek och äventyr i terrängen. Med tre valbara hastighetslägen kan föraren enkelt anpassa farten efter sin erfarenhetsnivå och rådande förhållanden – maximera det roliga när det är dags att leka och bygg upp självförtroendet för varje tur. Tack vare den klassiska Lime Green-lacken och den motocrossinspirerade designen kommer varje förare känna sig som en del av Kawasaki-familjen.
Spänning och körglädje väntar med denna lätta och aggressiva eldrivna hoj – perfekt för lek och äventyr i terrängen. Med tre valbara hastighetslägen kan föraren enkelt anpassa farten efter sin erfarenhetsnivå och rådande förhållanden – maximera det roliga när det är dags att leka och bygg upp självförtroendet för varje tur. Tack vare den klassiska Lime Green-lacken och den motocrossinspirerade designen kommer varje förare känna sig som en del av Kawasaki-familjen.
Med ett höj- och sänkbar sadel och 20" hjul kan Elektrode 20 enkelt justeras för att passa ryttare upp till 60 kg. Dess storlek och låga vikt gör att den inspirerar dig som byter från trampcyklar eller mindre motordrivna tvåhjulingar.
Med ett höj- och sänkbar sadel och 20" hjul kan Elektrode 20 enkelt justeras för att passa ryttare upp till 60 kg. Dess storlek och låga vikt gör att den inspirerar dig som byter från trampcyklar eller mindre motordrivna tvåhjulingar.
Med en 750-watts motor kommer Elektrode 20 säkerligen att tillfredsställa förare som vill ha en spänning och få ett leende på läpparna varje gång de vrider på gasen. Motorn i hjulet ger också en låg tyngdpunkt och en idealisk balans till cykeln, vilket förbättrar styrning och hantering.
Med en 750-watts motor kommer Elektrode 20 säkerligen att tillfredsställa förare som vill ha en spänning och få ett leende på läpparna varje gång de vrider på gasen. Motorn i hjulet ger också en låg tyngdpunkt och en idealisk balans till cykeln, vilket förbättrar styrning och hantering.
Avsaknaden av en kedja minskar antalet rörliga delar, medan den tysta, elektriska driften eliminerar avgasljud, vilket gör Elektrode 20 mindre skrämmande för de yngre förarna.
Avsaknaden av en kedja minskar antalet rörliga delar, medan den tysta, elektriska driften eliminerar avgasljud, vilket gör Elektrode 20 mindre skrämmande för de yngre förarna.
Förare kommer att älska den motocrossinspirerade stilen, som nummerskylten framtill, den limegröna färgen i kombination med Kawasaki-grafik och offroadinspirerade hjul.
Förare kommer att älska den motocrossinspirerade stilen, som nummerskylten framtill, den limegröna färgen i kombination med Kawasaki-grafik och offroadinspirerade hjul.
Pedaler i cykelstil som följer förarna när de rör sig, vilket gör att förarna enkelt kan hitta sin perfekta körställning.
Pedaler i cykelstil som följer förarna när de rör sig, vilket gör att förarna enkelt kan hitta sin perfekta körställning.
En lätt, robust aluminiumram och med ekerhjul för ett hållbart chassi som erbjuder en bekvämare körställning.
En lätt, robust aluminiumram och med ekerhjul för ett hållbart chassi som erbjuder en bekvämare körställning.
Tre valbara hastighetslägen (Låg: 21 km/h [13 mph] max., Mellan: 39 km/h [24 mph] max. (med mjuk acceleration), Hög: 39 km/h [24 mph] max.) gör att föraren kan ställa in den idealiska hastigheten för skicklighetsnivå och körsituation.* *Topphastighet och driftstid varierar beroende på batteriets ålder, laddning och antalet laddcykler, förarens vikt, hastighet och körförhållanden.
Tre valbara hastighetslägen (Låg: 21 km/h [13 mph] max., Mellan: 39 km/h [24 mph] max. (med mjuk acceleration), Hög: 39 km/h [24 mph] max.) gör att föraren kan ställa in den idealiska hastigheten för skicklighetsnivå och körsituation.* *Topphastighet och driftstid varierar beroende på batteriets ålder, laddning och antalet laddcykler, förarens vikt, hastighet och körförhållanden.
En teleskopisk framgaffel som liknar de som används på mountainbikes hjälper till att absorbera stötar så att förare kan njuta av att utmana sig själva med terrängkörning.
En teleskopisk framgaffel som liknar de som används på mountainbikes hjälper till att absorbera stötar så att förare kan njuta av att utmana sig själva med terrängkörning.
Elektrode 20:s premium skivbromsar fram och bak erbjuder gott om stoppkraft och utmärkt känsla.
Elektrode 20:s premium skivbromsar fram och bak erbjuder gott om stoppkraft och utmärkt känsla.
Litiumjonbatteriet håller länge och är inbyggt i ramen för att skydda det från smuts, damm och skador. Batteriet ger upp till 60 minuters körtid i högt effektläge och 180 minuter i lågt effektläge. (Körtiden kan variera beroende på förhållandena.)
Litiumjonbatteriet håller länge och är inbyggt i ramen för att skydda det från smuts, damm och skador. Batteriet ger upp till 60 minuters körtid i högt effektläge och 180 minuter i lågt effektläge. (Körtiden kan variera beroende på förhållandena.)
De 20" ekerhjulen är lätta och absorberar ojämnheter bra. Med innerslangar och däck som trampcyklar är de också enkla att serva.
De 20" ekerhjulen är lätta och absorberar ojämnheter bra. Med innerslangar och däck som trampcyklar är de också enkla att serva.
Drivna av elmotorer erbjuder Kawasakis elektriska fordon ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer, samtidigt som de bibehåller den körupplevelse som Kawasaki-modeller är kända för.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki flera framtida mobilitetslösningar. Kawasakis elektriska fordon erbjuder ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer (ICE). Med en lång historia av att producera motorcyklar designade för att vara roliga att köra och att kontrollera, bibehåller Kawasakis EV-motorcyklar den körupplevelse som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Stark acceleration och respons vid start kompletteras av attraktiv motorcykeldesign och en motorcykelliknande körupplevelse som erbjuder trygg hantering och lätt manövrerbarhet, vilket visar att roliga upplevelser inte är begränsade till ICE-modeller, och kan vara lätt tillgängliga för ett brett spektrum av förare.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Drivna av elmotorer erbjuder Kawasakis elektriska fordon ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer, samtidigt som de bibehåller den körupplevelse som Kawasaki-modeller är kända för.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki flera framtida mobilitetslösningar. Kawasakis elektriska fordon erbjuder ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer (ICE). Med en lång historia av att producera motorcyklar designade för att vara roliga att köra och att kontrollera, bibehåller Kawasakis EV-motorcyklar den körupplevelse som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Stark acceleration och respons vid start kompletteras av attraktiv motorcykeldesign och en motorcykelliknande körupplevelse som erbjuder trygg hantering och lätt manövrerbarhet, vilket visar att roliga upplevelser inte är begränsade till ICE-modeller, och kan vara lätt tillgängliga för ett brett spektrum av förare.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Ramtyp | Aluminium |
---|---|
Längd x Bredd x Höjd | 1,505 x 668 x 929 mm |
Hjulbas | 898 mm |
Markfrigång | 181 mm |
Tjänstevikt | 20.9 kg |
Typ av frambroms | Mekanisk skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 160 mm |
Typ av bakre broms | Mekanisk skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 160 mm |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 28 mm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör