Inpage Navigation Section: Överblick
Z-andan hittar sitt senaste uttryck i den Sugomi-stylade Z900. Maximal kraft, instinktiv hantering och traction control omdefinierar supernaked-upplevelsen. LED-lampor och en TFT-skärm levererar den senaste teknologin. Bryt gränser och dominera din körning. Ständigt i toppen av sin kapacitetsklass inom nakensegmentet, finns Z900 i två versioner: en fullkraftsmaskin med 125PS (92,2 kW) och en A2-specifikation med 95PS (70 kW).
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
109400,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Ett val av lägen med Full Power eller Low Power gör att förare kan ställa in motorns kraft efter önskemål och förhållanden. Lågeffektläget begränsar effekten till cirka 55 % av full effekt. (Den reducerade effekten, som varierar beroende på motorvarvtal (rpm) och gasspjällsläge, ger förbättrad hanterbarhet.)
Ett val av lägen med Full Power eller Low Power gör att förare kan ställa in motorns kraft efter önskemål och förhållanden. Lågeffektläget begränsar effekten till cirka 55 % av full effekt. (Den reducerade effekten, som varierar beroende på motorvarvtal (rpm) och gasspjällsläge, ger förbättrad hanterbarhet.)
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till Z900:ans suveräna egenskaper.
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till Z900:ans suveräna egenskaper.
Ny LED-strålkastare, positionsljus, nummerplåtsbelysning och blinkers† bidrar till Z900:s vassare nya design.
Ny LED-strålkastare, positionsljus, nummerplåtsbelysning och blinkers† bidrar till Z900:s vassare nya design.
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Medan Z900:s distinkta sugomi-design (framåtlutande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakända) förblir oförändrade, drar dess iögonfallande stil nytta av ett antal uppdateringar som gör dess aggressiva design ännu skarpare.
Medan Z900:s distinkta sugomi-design (framåtlutande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakända) förblir oförändrade, drar dess iögonfallande stil nytta av ett antal uppdateringar som gör dess aggressiva design ännu skarpare.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Ett val av lägen med Full Power eller Low Power gör att förare kan ställa in motorns kraft efter önskemål och förhållanden. Lågeffektläget begränsar effekten till cirka 55 % av full effekt. (Den reducerade effekten, som varierar beroende på motorvarvtal (rpm) och gasspjällsläge, ger förbättrad hanterbarhet.)
Ett val av lägen med Full Power eller Low Power gör att förare kan ställa in motorns kraft efter önskemål och förhållanden. Lågeffektläget begränsar effekten till cirka 55 % av full effekt. (Den reducerade effekten, som varierar beroende på motorvarvtal (rpm) och gasspjällsläge, ger förbättrad hanterbarhet.)
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till Z900:ans suveräna egenskaper.
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till Z900:ans suveräna egenskaper.
Ny LED-strålkastare, positionsljus, nummerplåtsbelysning och blinkers† bidrar till Z900:s vassare nya design.
Ny LED-strålkastare, positionsljus, nummerplåtsbelysning och blinkers† bidrar till Z900:s vassare nya design.
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Medan Z900:s distinkta sugomi-design (framåtlutande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakända) förblir oförändrade, drar dess iögonfallande stil nytta av ett antal uppdateringar som gör dess aggressiva design ännu skarpare.
Medan Z900:s distinkta sugomi-design (framåtlutande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakända) förblir oförändrade, drar dess iögonfallande stil nytta av ett antal uppdateringar som gör dess aggressiva design ännu skarpare.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.5:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 73.4 x 56.0 mm |
Motorvolym | 948 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med sub-gasspjäll: 36 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 70.0 kW {95 PS} / 8,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 91.2 N•m {9.3 kgf•m} / 6,500 varv/min |
CO2-utsläpp | 135 g/km |
Bränsleförbrukning | 5.9 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 137.0 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 5.7 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.627 (83/51) |
Växelförhållanden 1:a | 2.692 (35/13) |
Växelförhållanden 2:a | 2.059 (35/17) |
Växelförhållanden 3:e | 1.650 (33/20) |
Växelförhållanden 4:e | 1.409 (31/22) |
Växelförhållanden 5:e | 1.222 (33/27) |
Växelförhållanden 6:e | 1.034 (30/29) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46/15) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 110 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 140 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,070 x 825 x 1,080 mm |
Styrvinkel V H | 33° / 33° |
Hjulbas | 1,455 mm |
Markfrigång | 145 mm |
Bränslekapacitet | 17.0 liter |
Sadelhöjd | 820 mm |
Tjänstevikt | 212 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande petalformade skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | 4-kolvsok |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med steglös returdämpning och justerbar fjäderförspänning |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link med returdämpning och justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Detta snyggt designade avgassystem har en mer kompakt form som passar motorcykelns naked och sportiga look.
Tillverkat med handgjorda kolfiberkomponenter och avslutat med en ändkåpa i samma perfekt bearbetade, tävlingsbeprövade material.
Ger ökad effekt och vridmoment genom hela registret samt en viktbesparing jämfört med originalsystemet, vilket förbättrar prestandan.
Dessutom levererar det ett fylligare ljud för ökad körupplevelse och är EC/ECE-typgodkänt.
Det större instrumentskyddet ökar luftflödet från frontpanelen samtidigt som det ger ett övergripande aggressivt utseende.
Utvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Hjälp till att skydda dina motorhus från vältningsskador. Tre individuella skydd har ett högstyrkande självhäftande baksida för enklare installation på koppling, generator och pulsar höljena. Snygg och snygg design för en integrerad passform. Tillverkad av svart ABS-plast med hög densitet. Märkt med Kawasaki-logotypen.
Hjälp till att skydda din motorcykel från skador vid vältningsskador
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Tillverkad av slitstark ABS-nylon, den funktionella men ändå snygga och kompakta designen av denna framaxelskydd ger en extra nivå av skydd för motorcykeln och hjälper till att skydda gafflarna från potentiella skador orsakade av att välta.
Halvstyv nylon-tankväska, speciellt utformad för bränsletankens form.
Svart/grå tankväska med reflekterande passpoaler och Kawasaki-logotyp..
Ficka med genomskinligt plastfönster på ovansidan av tankväskan med hål för hörlurar.
Inuti har den skiljeväggar för att förhindra att varor rör sig.
Inkluderar axelrem och regnskydd med genomskinligt fönster.
L350 mm, B223 mm, H150 mm
Max lastvikt: 2 kg
Kapacitet: cirka 4 liter
Ett matchande fäste krävs för montering.
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart
CNC machined billet aluminium Oil Filler Cap with gold finish Note: Compatibility and availability of accessories may vary per specific model year, please check with your Kawasaki Dealer on availability and additional parts needed for installation
LÄS MEROavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: