Inpage Navigation Section: Överblick
Du kan slå alla motståndare, men det finns alltid en utmaning du fortfarande måste möta, den inom dig själv. För dem som, precis som du, stiger upp till varje utmaning har vi utvecklat motorcykeln som en sann mästare förtjänar. Den nya Ninja ZX-10R och Ninja ZX-10RR har allt som krävs för att vinna: helt ny aerodynamisk kaross med integrerade vingar, små och lätta LED-strålkastare, TFT-färginstrumentering och smartphone-anslutning, samt uppdateringar hämtade från Kawasaki Racing Team World Superbike-expertis. Nu när du har den ultimata racefokuserade Ninja, Möt Dig Själv.
Färg
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
316000,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
VAI-systemet är monterat inuti luftburk och använder en uppsättning rörliga insugstrattar för att ändra insugstrattens höjd. När VAI-trattarna höjs, går insugningsluften förbi systemet för optimal prestanda vid höga varvtal; när den är sänkt passerar insugningsluften genom de högre insugstrattarna, för ökad prestanda i låg-mellanregistret. Rörelsen av trattarna regleras för att maximera effekten vid alla varvtal. Användningen av VAI-systemet är begränsad till racingapplikationer. För att aktivera systemet måste cykeln vara utrustad med race-kit ECU. I gatulaglig konfiguration är systemet inaktivt: trattarna är fixerade i upphöjt läge.
VAI-systemet är monterat inuti luftburk och använder en uppsättning rörliga insugstrattar för att ändra insugstrattens höjd. När VAI-trattarna höjs, går insugningsluften förbi systemet för optimal prestanda vid höga varvtal; när den är sänkt passerar insugningsluften genom de högre insugstrattarna, för ökad prestanda i låg-mellanregistret. Rörelsen av trattarna regleras för att maximera effekten vid alla varvtal. Användningen av VAI-systemet är begränsad till racingapplikationer. För att aktivera systemet måste cykeln vara utrustad med race-kit ECU. I gatulaglig konfiguration är systemet inaktivt: trattarna är fixerade i upphöjt läge.
Allomfattande körlägen som länkar sammanS- KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation.
Allomfattande körlägen som länkar sammanS- KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation.
Användningen av lätta vevstakar i titan bidrar till Ninja ZX-10RR:s höga varvtalsgräns, såväl som dess toppeffektfördel jämfört med standardmodellen Ninja ZX-10R.
Användningen av lätta vevstakar i titan bidrar till Ninja ZX-10RR:s höga varvtalsgräns, såväl som dess toppeffektfördel jämfört med standardmodellen Ninja ZX-10R.
Ninja ZX-10R:s växelförhållanden har optimerats för banåkning. Ett större bakdrevs (39T >> 41T) och kortare växelförhållanden för 1:a, 2:a och 3:e växeln ger stark acceleration i låg- och mellanregister, vilket möjliggör snabbare utgångar ur kurvor, samt snabbare acceleration från stillastående för kraftfulla starter på banan.
Ninja ZX-10R:s växelförhållanden har optimerats för banåkning. Ett större bakdrevs (39T >> 41T) och kortare växelförhållanden för 1:a, 2:a och 3:e växeln ger stark acceleration i låg- och mellanregister, vilket möjliggör snabbare utgångar ur kurvor, samt snabbare acceleration från stillastående för kraftfulla starter på banan.
Lättviktskolvar sparar 20 g vardera. Den lägre upp- och nedåtgående vikten hjälper till att uppnå den högre varvtalsgränsen och bidrar till mjukt stigande varvtal.
Lättviktskolvar sparar 20 g vardera. Den lägre upp- och nedåtgående vikten hjälper till att uppnå den högre varvtalsgränsen och bidrar till mjukt stigande varvtal.
Baserat på feedback från Kawasakis WSB-racemaskiner har den nya luftkylda oljekylaren en oberoende krets. En design som ofta ses på högpresterande modeller.
Baserat på feedback från Kawasakis WSB-racemaskiner har den nya luftkylda oljekylaren en oberoende krets. En design som ofta ses på högpresterande modeller.
Den enkla sadeln stärker fokus på banprestanda hos Ninja ZX-10RR.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Ninja ZX-10RR har som standard toppklassiga Pirelli Diablo Supercorsa SP-däck.
Ninja ZX-10RR har som standard toppklassiga Pirelli Diablo Supercorsa SP-däck.
RR-specifika kamaxlar, designade för att ge prestanda vid höga varvtal.
RR-specifika kamaxlar, designade för att ge prestanda vid höga varvtal.
Den aerodynamiska race-inspirerade frontkåpan, framhävd av kompakta LED-strålkastare, nytt Ram Air-intag och en högre vindruta, är "ansiktet" på Ninja ZX-10R:s nästa generations Ninja-styling.
Den aerodynamiska race-inspirerade frontkåpan, framhävd av kompakta LED-strålkastare, nytt Ram Air-intag och en högre vindruta, är "ansiktet" på Ninja ZX-10R:s nästa generations Ninja-styling.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte konstant hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte konstant hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
7-ekrade gjutna aluminiumfälgar, speciellt utvecklade av Marchesini, bidrar till lättare hantering – speciellt vid svängar. De erbjuder en balans mellan hög styvhet och ett avsevärt reducerat tröghetsmoment, samtidigt som deras bearbetade finish bidrar till ett högkvalitativt utseende.
7-ekrade gjutna aluminiumfälgar, speciellt utvecklade av Marchesini, bidrar till lättare hantering – speciellt vid svängar. De erbjuder en balans mellan hög styvhet och ett avsevärt reducerat tröghetsmoment, samtidigt som deras bearbetade finish bidrar till ett högkvalitativt utseende.
Som ett komplement till den mycket hyllade stabiliteten hos 2019-modellen bidrar uppdateringar av chassigeometrin till ökad kurvprestanda och lätt hantering.
Som ett komplement till den mycket hyllade stabiliteten hos 2019-modellen bidrar uppdateringar av chassigeometrin till ökad kurvprestanda och lätt hantering.
Kolvbulten är anpassade till kolvarna och har en DLC-beläggning (Diamond-Like Carbon) för att skydda mot slitage.
Kolvbulten är anpassade till kolvarna och har en DLC-beläggning (Diamond-Like Carbon) för att skydda mot slitage.
Dubbla Brembo M50 monoblock bromsok som greppar stora Ø 330 mm skivor. Huvudcylinder med radialpump och stålomspunna bromsslangar av racekvalitet* ger dig nästa nivå av bromsprestanda. *stålomspunna bromsslangar endast på Ninja ZX-10RR
Dubbla Brembo M50 monoblock bromsok som greppar stora Ø 330 mm skivor. Huvudcylinder med radialpump och stålomspunna bromsslangar av racekvalitet* ger dig nästa nivå av bromsprestanda. *stålomspunna bromsslangar endast på Ninja ZX-10RR
Vingar inbyggda i den övre kåpan genererar nedåtkraft som hjälper till att hålla framhjulet på marken under kraftig acceleration.
Vingar inbyggda i den övre kåpan genererar nedåtkraft som hjälper till att hålla framhjulet på marken under kraftig acceleration.
Som ett erkännande för sin prestation i Superbike World Championship, beviljades särskilt tillstånd att använda River Mark på Ninja ZX-10R. Detta är dess första användning på en icke kompressorladdad produktionsmodell.
Som ett erkännande för sin prestation i Superbike World Championship, beviljades särskilt tillstånd att använda River Mark på Ninja ZX-10R. Detta är dess första användning på en icke kompressorladdad produktionsmodell.
Uppdaterade styr- och fotpinnspositioner bidrar till en mer aggressiv och fokuserad körställning. En ny sadeldesign hjälper förare att minimera luftmotståndet när de ligger bakom vindrutan på raksträckan.
Uppdaterade styr- och fotpinnspositioner bidrar till en mer aggressiv och fokuserad körställning. En ny sadeldesign hjälper förare att minimera luftmotståndet när de ligger bakom vindrutan på raksträckan.
Uppdateringar av Ninja ZX-10R:s kraftfulla motor ger renare utsläpp samtidigt som prestandan från sin föregångare bibehålls.
Uppdateringar av Ninja ZX-10R:s kraftfulla motor ger renare utsläpp samtidigt som prestandan från sin föregångare bibehålls.
Den WSB-utvecklade BFF (Balance Free Front Fork) och BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) stötdämpare drar nytta av mer banfokuserade inställningar, inklusive en lägre fjäderhastighet (21,5 N/mm >>21,0 N/mm), kompletterat med fastare kompressionsdämpning och mjukare returdämpning.
Den WSB-utvecklade BFF (Balance Free Front Fork) och BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) stötdämpare drar nytta av mer banfokuserade inställningar, inklusive en lägre fjäderhastighet (21,5 N/mm >>21,0 N/mm), kompletterat med fastare kompressionsdämpning och mjukare returdämpning.
VAI-systemet är monterat inuti luftburk och använder en uppsättning rörliga insugstrattar för att ändra insugstrattens höjd. När VAI-trattarna höjs, går insugningsluften förbi systemet för optimal prestanda vid höga varvtal; när den är sänkt passerar insugningsluften genom de högre insugstrattarna, för ökad prestanda i låg-mellanregistret. Rörelsen av trattarna regleras för att maximera effekten vid alla varvtal. Användningen av VAI-systemet är begränsad till racingapplikationer. För att aktivera systemet måste cykeln vara utrustad med race-kit ECU. I gatulaglig konfiguration är systemet inaktivt: trattarna är fixerade i upphöjt läge.
VAI-systemet är monterat inuti luftburk och använder en uppsättning rörliga insugstrattar för att ändra insugstrattens höjd. När VAI-trattarna höjs, går insugningsluften förbi systemet för optimal prestanda vid höga varvtal; när den är sänkt passerar insugningsluften genom de högre insugstrattarna, för ökad prestanda i låg-mellanregistret. Rörelsen av trattarna regleras för att maximera effekten vid alla varvtal. Användningen av VAI-systemet är begränsad till racingapplikationer. För att aktivera systemet måste cykeln vara utrustad med race-kit ECU. I gatulaglig konfiguration är systemet inaktivt: trattarna är fixerade i upphöjt läge.
Allomfattande körlägen som länkar sammanS- KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation.
Allomfattande körlägen som länkar sammanS- KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation.
Användningen av lätta vevstakar i titan bidrar till Ninja ZX-10RR:s höga varvtalsgräns, såväl som dess toppeffektfördel jämfört med standardmodellen Ninja ZX-10R.
Användningen av lätta vevstakar i titan bidrar till Ninja ZX-10RR:s höga varvtalsgräns, såväl som dess toppeffektfördel jämfört med standardmodellen Ninja ZX-10R.
Ninja ZX-10R:s växelförhållanden har optimerats för banåkning. Ett större bakdrevs (39T >> 41T) och kortare växelförhållanden för 1:a, 2:a och 3:e växeln ger stark acceleration i låg- och mellanregister, vilket möjliggör snabbare utgångar ur kurvor, samt snabbare acceleration från stillastående för kraftfulla starter på banan.
Ninja ZX-10R:s växelförhållanden har optimerats för banåkning. Ett större bakdrevs (39T >> 41T) och kortare växelförhållanden för 1:a, 2:a och 3:e växeln ger stark acceleration i låg- och mellanregister, vilket möjliggör snabbare utgångar ur kurvor, samt snabbare acceleration från stillastående för kraftfulla starter på banan.
Lättviktskolvar sparar 20 g vardera. Den lägre upp- och nedåtgående vikten hjälper till att uppnå den högre varvtalsgränsen och bidrar till mjukt stigande varvtal.
Lättviktskolvar sparar 20 g vardera. Den lägre upp- och nedåtgående vikten hjälper till att uppnå den högre varvtalsgränsen och bidrar till mjukt stigande varvtal.
Baserat på feedback från Kawasakis WSB-racemaskiner har den nya luftkylda oljekylaren en oberoende krets. En design som ofta ses på högpresterande modeller.
Baserat på feedback från Kawasakis WSB-racemaskiner har den nya luftkylda oljekylaren en oberoende krets. En design som ofta ses på högpresterande modeller.
Den enkla sadeln stärker fokus på banprestanda hos Ninja ZX-10RR.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Ninja ZX-10RR har som standard toppklassiga Pirelli Diablo Supercorsa SP-däck.
Ninja ZX-10RR har som standard toppklassiga Pirelli Diablo Supercorsa SP-däck.
RR-specifika kamaxlar, designade för att ge prestanda vid höga varvtal.
RR-specifika kamaxlar, designade för att ge prestanda vid höga varvtal.
Den aerodynamiska race-inspirerade frontkåpan, framhävd av kompakta LED-strålkastare, nytt Ram Air-intag och en högre vindruta, är "ansiktet" på Ninja ZX-10R:s nästa generations Ninja-styling.
Den aerodynamiska race-inspirerade frontkåpan, framhävd av kompakta LED-strålkastare, nytt Ram Air-intag och en högre vindruta, är "ansiktet" på Ninja ZX-10R:s nästa generations Ninja-styling.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte konstant hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte konstant hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
7-ekrade gjutna aluminiumfälgar, speciellt utvecklade av Marchesini, bidrar till lättare hantering – speciellt vid svängar. De erbjuder en balans mellan hög styvhet och ett avsevärt reducerat tröghetsmoment, samtidigt som deras bearbetade finish bidrar till ett högkvalitativt utseende.
7-ekrade gjutna aluminiumfälgar, speciellt utvecklade av Marchesini, bidrar till lättare hantering – speciellt vid svängar. De erbjuder en balans mellan hög styvhet och ett avsevärt reducerat tröghetsmoment, samtidigt som deras bearbetade finish bidrar till ett högkvalitativt utseende.
Som ett komplement till den mycket hyllade stabiliteten hos 2019-modellen bidrar uppdateringar av chassigeometrin till ökad kurvprestanda och lätt hantering.
Som ett komplement till den mycket hyllade stabiliteten hos 2019-modellen bidrar uppdateringar av chassigeometrin till ökad kurvprestanda och lätt hantering.
Kolvbulten är anpassade till kolvarna och har en DLC-beläggning (Diamond-Like Carbon) för att skydda mot slitage.
Kolvbulten är anpassade till kolvarna och har en DLC-beläggning (Diamond-Like Carbon) för att skydda mot slitage.
Dubbla Brembo M50 monoblock bromsok som greppar stora Ø 330 mm skivor. Huvudcylinder med radialpump och stålomspunna bromsslangar av racekvalitet* ger dig nästa nivå av bromsprestanda. *stålomspunna bromsslangar endast på Ninja ZX-10RR
Dubbla Brembo M50 monoblock bromsok som greppar stora Ø 330 mm skivor. Huvudcylinder med radialpump och stålomspunna bromsslangar av racekvalitet* ger dig nästa nivå av bromsprestanda. *stålomspunna bromsslangar endast på Ninja ZX-10RR
Vingar inbyggda i den övre kåpan genererar nedåtkraft som hjälper till att hålla framhjulet på marken under kraftig acceleration.
Vingar inbyggda i den övre kåpan genererar nedåtkraft som hjälper till att hålla framhjulet på marken under kraftig acceleration.
Som ett erkännande för sin prestation i Superbike World Championship, beviljades särskilt tillstånd att använda River Mark på Ninja ZX-10R. Detta är dess första användning på en icke kompressorladdad produktionsmodell.
Som ett erkännande för sin prestation i Superbike World Championship, beviljades särskilt tillstånd att använda River Mark på Ninja ZX-10R. Detta är dess första användning på en icke kompressorladdad produktionsmodell.
Uppdaterade styr- och fotpinnspositioner bidrar till en mer aggressiv och fokuserad körställning. En ny sadeldesign hjälper förare att minimera luftmotståndet när de ligger bakom vindrutan på raksträckan.
Uppdaterade styr- och fotpinnspositioner bidrar till en mer aggressiv och fokuserad körställning. En ny sadeldesign hjälper förare att minimera luftmotståndet när de ligger bakom vindrutan på raksträckan.
Uppdateringar av Ninja ZX-10R:s kraftfulla motor ger renare utsläpp samtidigt som prestandan från sin föregångare bibehålls.
Uppdateringar av Ninja ZX-10R:s kraftfulla motor ger renare utsläpp samtidigt som prestandan från sin föregångare bibehålls.
Den WSB-utvecklade BFF (Balance Free Front Fork) och BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) stötdämpare drar nytta av mer banfokuserade inställningar, inklusive en lägre fjäderhastighet (21,5 N/mm >>21,0 N/mm), kompletterat med fastare kompressionsdämpning och mjukare returdämpning.
Den WSB-utvecklade BFF (Balance Free Front Fork) och BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) stötdämpare drar nytta av mer banfokuserade inställningar, inklusive en lägre fjäderhastighet (21,5 N/mm >>21,0 N/mm), kompletterat med fastare kompressionsdämpning och mjukare returdämpning.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) is a racing technology-based predictive traction control system designed to help riders push harder on the racetrack by maximising acceleration.
S-KTRC, Kawasaki's original predictive traction control, uses the same base technology as Kawasaki’s works machines. Designed to maximise acceleration, it allows riding at the edge of traction on the track. This technology continually controls the rear wheel slip that occurs when power is applied, ensuring optimal acceleration. In general, maximum forward drive requires a certain amount of slip. To ensure the most effective transfer of power to the tarmac, S-KTRC monitors the slip ratio in real time, and governs engine power delivery to optimise rear wheel traction.
S-KTRC monitors a number of parameters, including front and rear wheel speed (slip), engine rpm, throttle position and acceleration. Conditions are confirmed every 5 milliseconds, at which time the system looks at each of the parameters as well has how much they are changing (i.e. their rate of change). This unique Kawasaki method makes it possible to make interpolations and precisely calibrate engine output to suit traction conditions. By acting before slippage exceeds the limits of traction, drops in power can be minimised, resulting in ultra-smooth operation.
Because the sophisticated software bases its dynamic analysis on the chassis’ orientation relative to the track surface (rather than relative to a horizontal plane), it is able to take into account corner camber, gradient, etc, and adapt accordingly. It also automatically adjusts for tyre wear, different tyre profiles, high-grip tyres, and numerous other factors that setting-type systems treat as fixed parameters. Models equipped with IMU incorporate chassis-orientation feedback to offer even more precise management.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) optimerar acceleration från stillastående genom att elektroniskt hantera motorns effekt för att förhindra hjulspinn.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) är designad för att hjälpa förare genom att optimera accelerationen från stillastående. Den elektroniskt hanterar motorns effekt för att förhindra hjulspinn när man rör sig iväg. Förare kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en allt större nivå av ingripande. Varje läge gör det möjligt för föraren att starta från stillastående med full gas. Med kopplingshandtaget intryckt och systemet aktiverat, begränsas motorvarvtalet till en bestämd nivå medan föraren håller gasen öppen. När föraren släpper kopplingshandtaget för att koppla i kopplingen, tillåts motorvarvtalet att öka, men effekten regleras för att förhindra hjulspinn och hjälpa till att hålla framhjulet på marken. (I läge 1, det minst ingripande, kan framhjulet lyfta lite.) Systemet kopplas automatiskt ur vid 150 km/h eller när föraren växlar upp till 3:e växeln.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) gör det möjligt för förare att ställa in motorbromsningen efter preferens.
Kawasaki motorbroms kontrollsystem gör det möjligt för förare att välja hur mycket motorbromsning de föredrar. När systemet är aktiverat minskas motorbromseffekten, vilket ger mindre störningar vid körning på bana.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) is a racing technology-based predictive traction control system designed to help riders push harder on the racetrack by maximising acceleration.
S-KTRC, Kawasaki's original predictive traction control, uses the same base technology as Kawasaki’s works machines. Designed to maximise acceleration, it allows riding at the edge of traction on the track. This technology continually controls the rear wheel slip that occurs when power is applied, ensuring optimal acceleration. In general, maximum forward drive requires a certain amount of slip. To ensure the most effective transfer of power to the tarmac, S-KTRC monitors the slip ratio in real time, and governs engine power delivery to optimise rear wheel traction.
S-KTRC monitors a number of parameters, including front and rear wheel speed (slip), engine rpm, throttle position and acceleration. Conditions are confirmed every 5 milliseconds, at which time the system looks at each of the parameters as well has how much they are changing (i.e. their rate of change). This unique Kawasaki method makes it possible to make interpolations and precisely calibrate engine output to suit traction conditions. By acting before slippage exceeds the limits of traction, drops in power can be minimised, resulting in ultra-smooth operation.
Because the sophisticated software bases its dynamic analysis on the chassis’ orientation relative to the track surface (rather than relative to a horizontal plane), it is able to take into account corner camber, gradient, etc, and adapt accordingly. It also automatically adjusts for tyre wear, different tyre profiles, high-grip tyres, and numerous other factors that setting-type systems treat as fixed parameters. Models equipped with IMU incorporate chassis-orientation feedback to offer even more precise management.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) optimerar acceleration från stillastående genom att elektroniskt hantera motorns effekt för att förhindra hjulspinn.
KLCM (Kawasaki Startkontroll-läge) är designad för att hjälpa förare genom att optimera accelerationen från stillastående. Den elektroniskt hanterar motorns effekt för att förhindra hjulspinn när man rör sig iväg. Förare kan välja mellan tre lägen, där varje läge erbjuder en allt större nivå av ingripande. Varje läge gör det möjligt för föraren att starta från stillastående med full gas. Med kopplingshandtaget intryckt och systemet aktiverat, begränsas motorvarvtalet till en bestämd nivå medan föraren håller gasen öppen. När föraren släpper kopplingshandtaget för att koppla i kopplingen, tillåts motorvarvtalet att öka, men effekten regleras för att förhindra hjulspinn och hjälpa till att hålla framhjulet på marken. (I läge 1, det minst ingripande, kan framhjulet lyfta lite.) Systemet kopplas automatiskt ur vid 150 km/h eller när föraren växlar upp till 3:e växeln.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) gör det möjligt för förare att ställa in motorbromsningen efter preferens.
Kawasaki motorbroms kontrollsystem gör det möjligt för förare att välja hur mycket motorbromsning de föredrar. När systemet är aktiverat minskas motorbromseffekten, vilket ger mindre störningar vid körning på bana.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 13.0:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 76.0 x 55.0 mm |
Motorvolym | 998 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med dubbel insprutning: 47 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 147.1 kW {200 PS} / 13,600 varv/min |
---|---|
Maximal effekt med RAM Air | 154,5 kW {210 PS} / 13.600 varv/min |
Maximalt vridmoment | 111.0 N•m {11.3 kgf•m} / 11,500 varv/min |
CO2-utsläpp | 143 g/km |
Bränsleförbrukning | 6.1 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel, kassett |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.681 (79/47) |
Växelförhållanden 1:a | 2.600 (39/15) |
Växelförhållanden 2:a | 2.158 (41/19) |
Växelförhållanden 3:e | 1.882 (32/17) |
Växelförhållanden 4:e | 1.650 (33/20) |
Växelförhållanden 5:e | 1.476 (31/21) |
Växelförhållanden 6:e | 1.304 (30/23) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.412 (41/17) |
Ramtyp | Tvillingbalk, gjuten aluminium |
---|---|
Spår | 105 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 115 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,085 x 750 x 1,185 mm |
Styrvinkel V H | 27° / 27° |
Hjulbas | 1,450 mm |
Markfrigång | 135 mm |
Bränslekapacitet | 17.0 liter |
Sadelhöjd | 835 mm |
Tjänstevikt | 207 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande Brembo-skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 330 mm |
Typ av frambromsok | Brembo radialmontering, M50 monoblock, motsatta 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Omvänd Balance Free gaffel med extern kompressionskammare, kompression och returdämpning, justerbar fjäderförspänning och top-out fjädrar |
Framfjädringens diameter | Ø 43 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link, BFRC lite gasfylld stötdämpare med piggyback-reservoar, kompressions- och returdämpning, justerbar fjäderförspänning och toppfjäder |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Evolution Line komplett system med titanheaders och kolfiber hexagonal ljuddämpare. Detta system ger en betydande ökning av både effekt och vridmoment över hela varvtalsregistret, tillsammans med en stor viktreduktion. Inkluderar kolfiberfäste för att ersätta original aluminium fotpallsfästet. Bör endast användas i kombination med bränsleinsprutningstuning för att förhindra motorskador och uppnå maximal prestanda. (Endast för racing, ej för gatubruk)
Hjälp till att hålla dina händer varma på vägen med ett greppvärmesystem som är ergonomiskt designat för att minimera extra volym på handtaget.
Däckvärmeset som liknar de som används av KRT superbike-teamet. Däckvärmare med kolfiberuppvärmningsteknologi. Detta ger snabb uppvärmning av både däck och fälg utan lokal överhettning och en konstant temperatur. Sidorna på däckvärmaren går långt över fälgflänsen och håller värmen inuti. På detta sätt stabiliseras däckets tryck. En högprecisionstermostat säkerställer en målställning på 80-85 °C. Vid en omgivningstemperatur på 20 °C tar det cirka 35 minuter att nå en däcktemperatur på 80-85 °C och en fälgtemperatur på cirka 40 °C. Däckvärmarna är utrustade med en röd indikator-LED för att visa att uppvärmningsläget är aktivt. Sidoväggar av högkvalitativ värmetålig ‘NOMEX för optimal pålitlighet. En central velcroflik och elastiska band integrerade på sidan gör det enkelt och snabbt att montera och demontera. Anslutning är en 1,8 m strömkabel med Euro-plugg. Lämplig för framdäck 120-17" och bakdäck 195-200-17".
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Utvecklat i samarbete med SP Connect, består kitet av ett kopplingsfäste, ett antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner; Dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den, och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa fast telefonen på plats. Medan telefonen fortfarande är fullt användbar, kan den nu fästas på eller tas bort från fästet på några sekunder.
Depåstöd fram för modeller med radial frambromsok. Denna ställning är designad för att ge stabilt och säkert stöd för din motorcykel under underhåll, och gör det lätt att utföra uppgifter som däckbyten och rengöring. De justerbara adaptrarna säkerställer en anpassad passform för olika modeller med radiala frambromsok.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb ripstop-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret branding.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringspåse.
Passar:
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: