Inpage Navigation Section: Överblick
Förnyad för att ytterligare förkroppsliga Ninjas sportcykellinje kommer Ninja 650-motorcykeln packad med en sportig 649cc-motor, tekniska framsteg på nästa nivå och stylinguppdateringar. Omisskännlig sportprestanda möts av en upprätt körställning för spännande dagliga pendlingar, medan en överlägsen nivå av attityd påminner dig om dess legendariska arv.
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
107500,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kawasakis avancerade antispinnsystem ger både förbättrad sportprestanda och lugn under vissa förhållanden för att klara ytor med löst underlag. Två lägen låter föraren justera inställningarna för att passa körsituationen och förarens preferenser. Förare kan också välja att stänga av systemet. För 35 kW-kitmodeller erbjuder KTRC ett läge (plus AV).
Kawasakis avancerade antispinnsystem ger både förbättrad sportprestanda och lugn under vissa förhållanden för att klara ytor med löst underlag. Två lägen låter föraren justera inställningarna för att passa körsituationen och förarens preferenser. Förare kan också välja att stänga av systemet. För 35 kW-kitmodeller erbjuder KTRC ett läge (plus AV).
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Dubbla LED-strålkastare, var och en med halv- och helljus samt positionslampa, ger ökad ljusstyrka.
Dubbla LED-strålkastare, var och en med halv- och helljus samt positionslampa, ger ökad ljusstyrka.
Ninja 650:s nya distinktare stil ger den ett sportigare utseende och ännu starkare Ninja-familjens utseende. Dess eleganta och sportiga design inger förtroende hos föraren.
Ninja 650:s nya distinktare stil ger den ett sportigare utseende och ännu starkare Ninja-familjens utseende. Dess eleganta och sportiga design inger förtroende hos föraren.
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till lättare och bättre hantering.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen – Kawasakis första i 650cc-klassen – ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen – Kawasakis första i 650cc-klassen – ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den nydesignade vindrutan prioriterar ett sportigare utseende och är nu lägre . Den är inställd i en mer upprätt vinkel för att ge föraren ett bättre vindskydd.
Den nydesignade vindrutan prioriterar ett sportigare utseende och är nu lägre . Den är inställd i en mer upprätt vinkel för att ge föraren ett bättre vindskydd.
Passagerarsadel med 4 tjockare uretan (cirka 5 mm tjockare i mitten, 10 mm tjockare på sidorna) och sidor som sträcker sig bredare ger ökad passagerarkomfort.
Passagerarsadel med 4 tjockare uretan (cirka 5 mm tjockare i mitten, 10 mm tjockare på sidorna) och sidor som sträcker sig bredare ger ökad passagerarkomfort.
Kawasakis avancerade antispinnsystem ger både förbättrad sportprestanda och lugn under vissa förhållanden för att klara ytor med löst underlag. Två lägen låter föraren justera inställningarna för att passa körsituationen och förarens preferenser. Förare kan också välja att stänga av systemet. För 35 kW-kitmodeller erbjuder KTRC ett läge (plus AV).
Kawasakis avancerade antispinnsystem ger både förbättrad sportprestanda och lugn under vissa förhållanden för att klara ytor med löst underlag. Två lägen låter föraren justera inställningarna för att passa körsituationen och förarens preferenser. Förare kan också välja att stänga av systemet. För 35 kW-kitmodeller erbjuder KTRC ett läge (plus AV).
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Dubbla LED-strålkastare, var och en med halv- och helljus samt positionslampa, ger ökad ljusstyrka.
Dubbla LED-strålkastare, var och en med halv- och helljus samt positionslampa, ger ökad ljusstyrka.
Ninja 650:s nya distinktare stil ger den ett sportigare utseende och ännu starkare Ninja-familjens utseende. Dess eleganta och sportiga design inger förtroende hos föraren.
Ninja 650:s nya distinktare stil ger den ett sportigare utseende och ännu starkare Ninja-familjens utseende. Dess eleganta och sportiga design inger förtroende hos föraren.
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 däck bidrar till lättare och bättre hantering.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen – Kawasakis första i 650cc-klassen – ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen – Kawasakis första i 650cc-klassen – ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den nydesignade vindrutan prioriterar ett sportigare utseende och är nu lägre . Den är inställd i en mer upprätt vinkel för att ge föraren ett bättre vindskydd.
Den nydesignade vindrutan prioriterar ett sportigare utseende och är nu lägre . Den är inställd i en mer upprätt vinkel för att ge föraren ett bättre vindskydd.
Passagerarsadel med 4 tjockare uretan (cirka 5 mm tjockare i mitten, 10 mm tjockare på sidorna) och sidor som sträcker sig bredare ger ökad passagerarkomfort.
Passagerarsadel med 4 tjockare uretan (cirka 5 mm tjockare i mitten, 10 mm tjockare på sidorna) och sidor som sträcker sig bredare ger ökad passagerarkomfort.
Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence. Two modes allow riders to adjust settings to suit the riding situation and rider preference. Riders may also elect to turn the system OFF. For 35 kW kit models, KTRC offers one mode (plus OFF).
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence. Two modes allow riders to adjust settings to suit the riding situation and rider preference. Riders may also elect to turn the system OFF. For 35 kW kit models, KTRC offers one mode (plus OFF).
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 60.0 mm |
Motorvolym | 649 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med dubbla gasspjäll: 36 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 50.2 kW {68 PS} / 8,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 64.0 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 varv/min |
CO2-utsläpp | 107 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.4 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 107.0 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 4.5 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88/42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.438 (39/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.714 (36/21) |
Växelförhållanden 3:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 4:e | 1.111 (30/27) |
Växelförhållanden 5:e | 0.966 (28/29) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46/15) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 100 mm |
Fjädringsväg fram | 125 mm |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,055 x 740 x 1,145 mm |
Styrvinkel V H | 32° / 32° |
Hjulbas | 1,410 mm |
Markfrigång | 130 mm |
Bränslekapacitet | 15.0 liter |
Sadelhöjd | 790 mm |
Tjänstevikt* | 193 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 178 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande petalformade skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör