Inpage Navigation Section: Överblick
MULE SX 4x4 körs på 24 tums däck och erbjuder valbara 2WD och 4WD med Hi-Lo dual-range växellåda och bakre differentialspärr. Kawasaki PRO-design, justerbart rattställ och den pålitliga OHV 410cc-motorn, med en lastkapacitet på 181 kg och en dragkapacitet på 500 kg, gör detta till ett verkligt ”Go-Anywhere”-fordon.
Färg
Show all
Show less
124900,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Total bredd är 1 335 mm; längden är 2 710 mm. Spårvidden mäter 1 055 mm fram och 1 000 mm bak. Hjulsbasen är 1 780 mm.
Total bredd är 1 335 mm; längden är 2 710 mm. Spårvidden mäter 1 055 mm fram och 1 000 mm bak. Hjulsbasen är 1 780 mm.
Främre huven, frontgrillen och strålkastardesignen i pickup-stil, modellerade efter PRO Series MULE-flaggskeppsmodellerna, ger MULE SX-modellerna en tuffare och robustare image likt deras större syskon.
Främre huven, frontgrillen och strålkastardesignen i pickup-stil, modellerade efter PRO Series MULE-flaggskeppsmodellerna, ger MULE SX-modellerna en tuffare och robustare image likt deras större syskon.
Lastutrymmets mått är 1 040 x 905 x 245 mm. Den fyrkantiga, plana designen gör det enkelt att lasta från tre sidor. Lastkapaciteten är 181 kg.
Lastutrymmets mått är 1 040 x 905 x 245 mm. Den fyrkantiga, plana designen gör det enkelt att lasta från tre sidor. Lastkapaciteten är 181 kg.
När parkeringsbromshandtaget dras åt (praktiskt placerat till vänster om förarsätet) aktiveras en mekanisk broms av intern expanstyp för bakhjulen.
När parkeringsbromshandtaget dras åt (praktiskt placerat till vänster om förarsätet) aktiveras en mekanisk broms av intern expanstyp för bakhjulen.
Ratten har ett steglöst justeringsområde på cirka 29°, vilket gör det möjligt för föraren att anpassa dess position efter eget tycke, samt att lyfta den ur vägen för att underlätta in- och urstigning ur fordonet.
Ratten har ett steglöst justeringsområde på cirka 29°, vilket gör det möjligt för föraren att anpassa dess position efter eget tycke, samt att lyfta den ur vägen för att underlätta in- och urstigning ur fordonet.
Mycket hållbar stegliknande rörformad stålram, utformad för en idealisk blandning av styvhet och åkkomfort.
Mycket hållbar stegliknande rörformad stålram, utformad för en idealisk blandning av styvhet och åkkomfort.
Idealiserade fram- och bakfjärdringsinställningar erbjuder följande fördelar: - ökad stabilitet - förbättrad fjädringsfunktion, vilket bidrar till bättre dämpning av ojämnheter och markkontakt samt ökad körkomfort - förbättrad hanteringsrespons som underlättar kontroll
Idealiserade fram- och bakfjärdringsinställningar erbjuder följande fördelar: - ökad stabilitet - förbättrad fjädringsfunktion, vilket bidrar till bättre dämpning av ojämnheter och markkontakt samt ökad körkomfort - förbättrad hanteringsrespons som underlättar kontroll
MULE SX drivs av en 401 cm³, 4-takts, OHV, luftkyld motor. Motorn är kompakt, lätt och hållbar, och mycket pålitlig.
MULE SX drivs av en 401 cm³, 4-takts, OHV, luftkyld motor. Motorn är kompakt, lätt och hållbar, och mycket pålitlig.
16-liters bränsletank ger de bränsleeffektiva MULE-fordonen god räckvidd. Den omdesignade påfyllningsöppningen gör tankningen mycket enklare.
16-liters bränsletank ger de bränsleeffektiva MULE-fordonen god räckvidd. Den omdesignade påfyllningsöppningen gör tankningen mycket enklare.
Den avtagbara främre huven ger snabb tillgång till ett rymligt, 60-liters förseglat förvaringsutrymme. Huven öppnas från förarhyttens sida, vilket möjliggör åtkomst inifrån hytten.
Den avtagbara främre huven ger snabb tillgång till ett rymligt, 60-liters förseglat förvaringsutrymme. Huven öppnas från förarhyttens sida, vilket möjliggör åtkomst inifrån hytten.
Remdriven automatväxellåda med Hi-Lo dubbelområde i överföringslådan ger 4WD-modellerna utmärkta terrängegenskaper. Två framåtgående hastigheter att välja mellan ger flexibilitet vid backklättring med tung last.
Remdriven automatväxellåda med Hi-Lo dubbelområde i överföringslådan ger 4WD-modellerna utmärkta terrängegenskaper. Två framåtgående hastigheter att välja mellan ger flexibilitet vid backklättring med tung last.
En bilinspirerad instrumentpanel, utformad efter PRO Series-modellerna, placerar alla reglage inom lätt räckhåll för föraren.
En bilinspirerad instrumentpanel, utformad efter PRO Series-modellerna, placerar alla reglage inom lätt räckhåll för föraren.
Total bredd är 1 335 mm; längden är 2 710 mm. Spårvidden mäter 1 055 mm fram och 1 000 mm bak. Hjulsbasen är 1 780 mm.
Total bredd är 1 335 mm; längden är 2 710 mm. Spårvidden mäter 1 055 mm fram och 1 000 mm bak. Hjulsbasen är 1 780 mm.
Främre huven, frontgrillen och strålkastardesignen i pickup-stil, modellerade efter PRO Series MULE-flaggskeppsmodellerna, ger MULE SX-modellerna en tuffare och robustare image likt deras större syskon.
Främre huven, frontgrillen och strålkastardesignen i pickup-stil, modellerade efter PRO Series MULE-flaggskeppsmodellerna, ger MULE SX-modellerna en tuffare och robustare image likt deras större syskon.
Lastutrymmets mått är 1 040 x 905 x 245 mm. Den fyrkantiga, plana designen gör det enkelt att lasta från tre sidor. Lastkapaciteten är 181 kg.
Lastutrymmets mått är 1 040 x 905 x 245 mm. Den fyrkantiga, plana designen gör det enkelt att lasta från tre sidor. Lastkapaciteten är 181 kg.
När parkeringsbromshandtaget dras åt (praktiskt placerat till vänster om förarsätet) aktiveras en mekanisk broms av intern expanstyp för bakhjulen.
När parkeringsbromshandtaget dras åt (praktiskt placerat till vänster om förarsätet) aktiveras en mekanisk broms av intern expanstyp för bakhjulen.
Ratten har ett steglöst justeringsområde på cirka 29°, vilket gör det möjligt för föraren att anpassa dess position efter eget tycke, samt att lyfta den ur vägen för att underlätta in- och urstigning ur fordonet.
Ratten har ett steglöst justeringsområde på cirka 29°, vilket gör det möjligt för föraren att anpassa dess position efter eget tycke, samt att lyfta den ur vägen för att underlätta in- och urstigning ur fordonet.
Mycket hållbar stegliknande rörformad stålram, utformad för en idealisk blandning av styvhet och åkkomfort.
Mycket hållbar stegliknande rörformad stålram, utformad för en idealisk blandning av styvhet och åkkomfort.
Idealiserade fram- och bakfjärdringsinställningar erbjuder följande fördelar: - ökad stabilitet - förbättrad fjädringsfunktion, vilket bidrar till bättre dämpning av ojämnheter och markkontakt samt ökad körkomfort - förbättrad hanteringsrespons som underlättar kontroll
Idealiserade fram- och bakfjärdringsinställningar erbjuder följande fördelar: - ökad stabilitet - förbättrad fjädringsfunktion, vilket bidrar till bättre dämpning av ojämnheter och markkontakt samt ökad körkomfort - förbättrad hanteringsrespons som underlättar kontroll
MULE SX drivs av en 401 cm³, 4-takts, OHV, luftkyld motor. Motorn är kompakt, lätt och hållbar, och mycket pålitlig.
MULE SX drivs av en 401 cm³, 4-takts, OHV, luftkyld motor. Motorn är kompakt, lätt och hållbar, och mycket pålitlig.
16-liters bränsletank ger de bränsleeffektiva MULE-fordonen god räckvidd. Den omdesignade påfyllningsöppningen gör tankningen mycket enklare.
16-liters bränsletank ger de bränsleeffektiva MULE-fordonen god räckvidd. Den omdesignade påfyllningsöppningen gör tankningen mycket enklare.
Den avtagbara främre huven ger snabb tillgång till ett rymligt, 60-liters förseglat förvaringsutrymme. Huven öppnas från förarhyttens sida, vilket möjliggör åtkomst inifrån hytten.
Den avtagbara främre huven ger snabb tillgång till ett rymligt, 60-liters förseglat förvaringsutrymme. Huven öppnas från förarhyttens sida, vilket möjliggör åtkomst inifrån hytten.
Remdriven automatväxellåda med Hi-Lo dubbelområde i överföringslådan ger 4WD-modellerna utmärkta terrängegenskaper. Två framåtgående hastigheter att välja mellan ger flexibilitet vid backklättring med tung last.
Remdriven automatväxellåda med Hi-Lo dubbelområde i överföringslådan ger 4WD-modellerna utmärkta terrängegenskaper. Två framåtgående hastigheter att välja mellan ger flexibilitet vid backklättring med tung last.
En bilinspirerad instrumentpanel, utformad efter PRO Series-modellerna, placerar alla reglage inom lätt räckhåll för föraren.
En bilinspirerad instrumentpanel, utformad efter PRO Series-modellerna, placerar alla reglage inom lätt räckhåll för föraren.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 8.6:1 |
Ventilsystem | OHV, 2 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 82.0 x 76.0 mm |
Motorvolym | 401 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Batteri & spole (transistoriserad tändning) |
Maximal effekt | 9.9 kW {13.5 PS} / 4,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 29.0 N•m {3.0 kgf•m} / 2,400 varv/min |
Växellåda | CVT, 2-växlad & back, automatisk |
Primär reduktionskvot | 3.653 ~ 0.794 |
Slutväxel | Kardanaxel 2WD/4WD |
Slutlig utväxlingsförhållande | 4.000 (64/16) |
Ramtyp | Stege typ, rörtyp stål |
---|---|
Spår | 45 mm |
Fjädringsväg fram | 78 mm |
Fjädringsväg bak | 79 mm |
Framdäck | 24 x 9-10 |
Bakdäck | 24 x 11-10 |
Längd x Bredd x Höjd | 2,710 x 1,335 x 1,800 mm |
Styrvinkel V H | 43° / 38° (43° in - 38° out) - SE |
Hjulbas | 1,780 mm |
Markfrigång | 170 mm |
Bränslekapacitet | 16.0 liter |
Sadelhöjd | 780 mm |
Tjänstevikt* | 468 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 450 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Parkeringsbroms | Mechanical internal expansion type on rear wheels |
---|---|
Typ av frambroms | Dubbla hydrauliska trummor |
Typ av bakre broms | Dubbla hydraultrummor |
Typ av framfjädring | MacPherson-stötdämpare |
Typ av bakre fjädring | Enhetsvingarm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör