Inpage Navigation Section: Överblick
Möt framtiden för nöje på vattnet: Jet Ski STX 160. Som en vidareutveckling av Jet Ski STX-serien tar denna personliga vattenskoter vattensäventyret till nya nivåer. Mer utrustad än någonsin, höjer Jet Ski STX 160 ribban med modern design, avancerad teknik och självsäker hantering. Det här är mer än bara nöje – det är förstärkt nöje.
Färg
Show all
Show less
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
STX 160-seriens dynamiska och smidiga utseende blir direkt tydligt när man ser varje modells noggrant skulpterade, kantiga frontparti, framhävt av accentljus (på LX-S, LX och R). Med nosen placerad högre upp och slanka, flytande linjer från fram- till akterparti ser STX 160-modellerna smala och skarpa ut, vilket illustrerar den sportiga, smidiga körstil de är byggda för.
STX 160-seriens dynamiska och smidiga utseende blir direkt tydligt när man ser varje modells noggrant skulpterade, kantiga frontparti, framhävt av accentljus (på LX-S, LX och R). Med nosen placerad högre upp och slanka, flytande linjer från fram- till akterparti ser STX 160-modellerna smala och skarpa ut, vilket illustrerar den sportiga, smidiga körstil de är byggda för.
Bygger vidare på en redan imponerande grund och lägger de nya STX 160-seriemodellerna till prestanda- och bekvämlighetsfunktioner som gör den sportiga vattenskotern ännu roligare och mer praktisk att använda.
Bygger vidare på en redan imponerande grund och lägger de nya STX 160-seriemodellerna till prestanda- och bekvämlighetsfunktioner som gör den sportiga vattenskotern ännu roligare och mer praktisk att använda.
Prestanda som speglar vad STX 160-serien handlar om – rolig och sportig körning på lugnt vatten – erbjuds här, med nya funktioner som ger föraren en ännu bekvämare och mer njutbar körupplevelse.
Prestanda som speglar vad STX 160-serien handlar om – rolig och sportig körning på lugnt vatten – erbjuds här, med nya funktioner som ger föraren en ännu bekvämare och mer njutbar körupplevelse.
En backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Den är praktisk vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, samt vid parkering vid brygga.
En backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Den är praktisk vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, samt vid parkering vid brygga.
Ett långt bakdäck med integrerat brett påstigningssteg gör det lättare att kliva på och av JET SKI, vilket gör aktiviteter på vattnet ännu smidigare, till exempel vid simning, vattenskidåkning eller wakeboarding. Multi-Mount-skenorna som är inbyggda i däcket rymmer tillbehörsmonteringar och erbjuder praktiska fästpunkter.
Ett långt bakdäck med integrerat brett påstigningssteg gör det lättare att kliva på och av JET SKI, vilket gör aktiviteter på vattnet ännu smidigare, till exempel vid simning, vattenskidåkning eller wakeboarding. Multi-Mount-skenorna som är inbyggda i däcket rymmer tillbehörsmonteringar och erbjuder praktiska fästpunkter.
Stilfulla LED-lampor inbyggda i stötfångaren förstärker det aggressiva intrycket och skapar en unik bild, vilket visuellt placerar JET SKI STX 160-modellerna i linje med Kawasakis mer exklusiva ULTRA-modeller och skiljer dessa JET SKI-modeller från andra vattenskotrar.
Stilfulla LED-lampor inbyggda i stötfångaren förstärker det aggressiva intrycket och skapar en unik bild, vilket visuellt placerar JET SKI STX 160-modellerna i linje med Kawasakis mer exklusiva ULTRA-modeller och skiljer dessa JET SKI-modeller från andra vattenskotrar.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full-, medel och låg effektläge.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full-, medel och låg effektläge.
STX 160-serien erbjuder fyra modeller med fyra distinkta utseenden. Genom att använda färg på olika sätt skapas ett unikt utseende för varje modell, till exempel en central rand för ett sportigt intryck på R-modellen och horisontell färganvändning för ett bredare utseende på LX-modellen.
STX 160-serien erbjuder fyra modeller med fyra distinkta utseenden. Genom att använda färg på olika sätt skapas ett unikt utseende för varje modell, till exempel en central rand för ett sportigt intryck på R-modellen och horisontell färganvändning för ett bredare utseende på LX-modellen.
En högt sittande, skarp front skapar en snygg, långsträckt siluett för hela vattenskotern, för ett utseende som passar nästa generations nya standard för Kawasaki PWC.
En högt sittande, skarp front skapar en snygg, långsträckt siluett för hela vattenskotern, för ett utseende som passar nästa generations nya standard för Kawasaki PWC.
Med en emblem på fronten, liknande de på Kawasakis högre modeller, blir frontvyn dynamisk, iögonfallande och väcker stolthet hos ägaren.
Med en emblem på fronten, liknande de på Kawasakis högre modeller, blir frontvyn dynamisk, iögonfallande och väcker stolthet hos ägaren.
Inbyggda förtöjningsklossar ger praktiska fästpunkter vid bryggan.
STX-skrovet har varit en grundpelare i Kawasakis PWC-utbud i många år, och med god anledning. Det lätta skrovet med smidig hantering är perfekt för sportig körning och levererar den vattenlek och spänning som förare i denna klass efterfrågar.
STX-skrovet har varit en grundpelare i Kawasakis PWC-utbud i många år, och med god anledning. Det lätta skrovet med smidig hantering är perfekt för sportig körning och levererar den vattenlek och spänning som förare i denna klass efterfrågar.
Responsiv och pålitlig, den vätskekylda 1 498 cm³ radfyra motorn kombinerar hög prestanda med låga utsläpp, god bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Responsiv och pålitlig, den vätskekylda 1 498 cm³ radfyra motorn kombinerar hög prestanda med låga utsläpp, god bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Förare kan enkelt justera skrovets lutning efter vattenytans förhållanden och körstil, vilket gör att JET SKI alltid är inställd precis som föraren vill för en optimal åkupplevelse.
Förare kan enkelt justera skrovets lutning efter vattenytans förhållanden och körstil, vilket gör att JET SKI alltid är inställd precis som föraren vill för en optimal åkupplevelse.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Framstötfångaren fungerar som ett stänkskydd för att både hindra vatten från att träffa föraren under färd och för att minska mängden vatten som kan komma in i fotutrymmena, vilket ger en mer bekväm åktur.
Framstötfångaren fungerar som ett stänkskydd för att både hindra vatten från att träffa föraren under färd och för att minska mängden vatten som kan komma in i fotutrymmena, vilket ger en mer bekväm åktur.
Den stora, lättlästa 7” TFT-instrumentpanelen i fullfärg erbjuder flera visningslägen, rattkontroll, Bluetooth-anslutning och underhållningsfunktioner. Den ser också snygg ut som det första föraren ser varje gång de kliver på sin JET SKI, vilket förstärker ägarstoltheten.
Den stora, lättlästa 7” TFT-instrumentpanelen i fullfärg erbjuder flera visningslägen, rattkontroll, Bluetooth-anslutning och underhållningsfunktioner. Den ser också snygg ut som det första föraren ser varje gång de kliver på sin JET SKI, vilket förstärker ägarstoltheten.
Mycket praktisk för långkörning, detta läge fixerar hastigheten (rpm) på angiven nivå. Kryssningshastigheten justeras enkelt med en knapptryckning. Detta är nu en funktion på alla modeller i STX 160-serien.
Mycket praktisk för långkörning, detta läge fixerar hastigheten (rpm) på angiven nivå. Kryssningshastigheten justeras enkelt med en knapptryckning. Detta är nu en funktion på alla modeller i STX 160-serien.
STX 160-seriens dynamiska och smidiga utseende blir direkt tydligt när man ser varje modells noggrant skulpterade, kantiga frontparti, framhävt av accentljus (på LX-S, LX och R). Med nosen placerad högre upp och slanka, flytande linjer från fram- till akterparti ser STX 160-modellerna smala och skarpa ut, vilket illustrerar den sportiga, smidiga körstil de är byggda för.
STX 160-seriens dynamiska och smidiga utseende blir direkt tydligt när man ser varje modells noggrant skulpterade, kantiga frontparti, framhävt av accentljus (på LX-S, LX och R). Med nosen placerad högre upp och slanka, flytande linjer från fram- till akterparti ser STX 160-modellerna smala och skarpa ut, vilket illustrerar den sportiga, smidiga körstil de är byggda för.
Bygger vidare på en redan imponerande grund och lägger de nya STX 160-seriemodellerna till prestanda- och bekvämlighetsfunktioner som gör den sportiga vattenskotern ännu roligare och mer praktisk att använda.
Bygger vidare på en redan imponerande grund och lägger de nya STX 160-seriemodellerna till prestanda- och bekvämlighetsfunktioner som gör den sportiga vattenskotern ännu roligare och mer praktisk att använda.
Prestanda som speglar vad STX 160-serien handlar om – rolig och sportig körning på lugnt vatten – erbjuds här, med nya funktioner som ger föraren en ännu bekvämare och mer njutbar körupplevelse.
Prestanda som speglar vad STX 160-serien handlar om – rolig och sportig körning på lugnt vatten – erbjuds här, med nya funktioner som ger föraren en ännu bekvämare och mer njutbar körupplevelse.
En backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Den är praktisk vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, samt vid parkering vid brygga.
En backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Den är praktisk vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, samt vid parkering vid brygga.
Ett långt bakdäck med integrerat brett påstigningssteg gör det lättare att kliva på och av JET SKI, vilket gör aktiviteter på vattnet ännu smidigare, till exempel vid simning, vattenskidåkning eller wakeboarding. Multi-Mount-skenorna som är inbyggda i däcket rymmer tillbehörsmonteringar och erbjuder praktiska fästpunkter.
Ett långt bakdäck med integrerat brett påstigningssteg gör det lättare att kliva på och av JET SKI, vilket gör aktiviteter på vattnet ännu smidigare, till exempel vid simning, vattenskidåkning eller wakeboarding. Multi-Mount-skenorna som är inbyggda i däcket rymmer tillbehörsmonteringar och erbjuder praktiska fästpunkter.
Stilfulla LED-lampor inbyggda i stötfångaren förstärker det aggressiva intrycket och skapar en unik bild, vilket visuellt placerar JET SKI STX 160-modellerna i linje med Kawasakis mer exklusiva ULTRA-modeller och skiljer dessa JET SKI-modeller från andra vattenskotrar.
Stilfulla LED-lampor inbyggda i stötfångaren förstärker det aggressiva intrycket och skapar en unik bild, vilket visuellt placerar JET SKI STX 160-modellerna i linje med Kawasakis mer exklusiva ULTRA-modeller och skiljer dessa JET SKI-modeller från andra vattenskotrar.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full-, medel och låg effektläge.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full-, medel och låg effektläge.
STX 160-serien erbjuder fyra modeller med fyra distinkta utseenden. Genom att använda färg på olika sätt skapas ett unikt utseende för varje modell, till exempel en central rand för ett sportigt intryck på R-modellen och horisontell färganvändning för ett bredare utseende på LX-modellen.
STX 160-serien erbjuder fyra modeller med fyra distinkta utseenden. Genom att använda färg på olika sätt skapas ett unikt utseende för varje modell, till exempel en central rand för ett sportigt intryck på R-modellen och horisontell färganvändning för ett bredare utseende på LX-modellen.
En högt sittande, skarp front skapar en snygg, långsträckt siluett för hela vattenskotern, för ett utseende som passar nästa generations nya standard för Kawasaki PWC.
En högt sittande, skarp front skapar en snygg, långsträckt siluett för hela vattenskotern, för ett utseende som passar nästa generations nya standard för Kawasaki PWC.
Med en emblem på fronten, liknande de på Kawasakis högre modeller, blir frontvyn dynamisk, iögonfallande och väcker stolthet hos ägaren.
Med en emblem på fronten, liknande de på Kawasakis högre modeller, blir frontvyn dynamisk, iögonfallande och väcker stolthet hos ägaren.
Inbyggda förtöjningsklossar ger praktiska fästpunkter vid bryggan.
STX-skrovet har varit en grundpelare i Kawasakis PWC-utbud i många år, och med god anledning. Det lätta skrovet med smidig hantering är perfekt för sportig körning och levererar den vattenlek och spänning som förare i denna klass efterfrågar.
STX-skrovet har varit en grundpelare i Kawasakis PWC-utbud i många år, och med god anledning. Det lätta skrovet med smidig hantering är perfekt för sportig körning och levererar den vattenlek och spänning som förare i denna klass efterfrågar.
Responsiv och pålitlig, den vätskekylda 1 498 cm³ radfyra motorn kombinerar hög prestanda med låga utsläpp, god bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Responsiv och pålitlig, den vätskekylda 1 498 cm³ radfyra motorn kombinerar hög prestanda med låga utsläpp, god bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Förare kan enkelt justera skrovets lutning efter vattenytans förhållanden och körstil, vilket gör att JET SKI alltid är inställd precis som föraren vill för en optimal åkupplevelse.
Förare kan enkelt justera skrovets lutning efter vattenytans förhållanden och körstil, vilket gör att JET SKI alltid är inställd precis som föraren vill för en optimal åkupplevelse.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Framstötfångaren fungerar som ett stänkskydd för att både hindra vatten från att träffa föraren under färd och för att minska mängden vatten som kan komma in i fotutrymmena, vilket ger en mer bekväm åktur.
Framstötfångaren fungerar som ett stänkskydd för att både hindra vatten från att träffa föraren under färd och för att minska mängden vatten som kan komma in i fotutrymmena, vilket ger en mer bekväm åktur.
Den stora, lättlästa 7” TFT-instrumentpanelen i fullfärg erbjuder flera visningslägen, rattkontroll, Bluetooth-anslutning och underhållningsfunktioner. Den ser också snygg ut som det första föraren ser varje gång de kliver på sin JET SKI, vilket förstärker ägarstoltheten.
Den stora, lättlästa 7” TFT-instrumentpanelen i fullfärg erbjuder flera visningslägen, rattkontroll, Bluetooth-anslutning och underhållningsfunktioner. Den ser också snygg ut som det första föraren ser varje gång de kliver på sin JET SKI, vilket förstärker ägarstoltheten.
Mycket praktisk för långkörning, detta läge fixerar hastigheten (rpm) på angiven nivå. Kryssningshastigheten justeras enkelt med en knapptryckning. Detta är nu en funktion på alla modeller i STX 160-serien.
Mycket praktisk för långkörning, detta läge fixerar hastigheten (rpm) på angiven nivå. Kryssningshastigheten justeras enkelt med en knapptryckning. Detta är nu en funktion på alla modeller i STX 160-serien.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Motortyp | Vattenkyld, 4-takt, rak fyrcylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.6:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 69.2 mm |
Motorvolym | 1,498 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 60 mm |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 112.0 kW {152 PS} / 7,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 144.0 N•m {14.7 kgf•m} / 6,000 varv/min |
Längd x Bredd x Höjd | 3,420 x 1,185 x 1,145 mm |
---|---|
Bränslekapacitet | 78.0 liter |
Tjänstevikt* | 438 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 375 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Inpage Navigation Section: Tillbehör