Inpage Navigation Section: Överblick
Med ett starkt arv inom stand-up vattenskotrar segmentet och otaliga race vinster och mästerskapen har Kawasaki nu flyttat kategorin till nästa nivå med en fyrtakts, 1498cc fyrcylindrig motor, vilket gör den till den snabbast accelererande masstillverkade stå upp någonsin. SX-R har både prestationspersonlighet och förarfunktioner som anstår ett nytt riktmärke som är inställt på "Ignite the fun".
Färg
134900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Cirka 400 mm längre och 30 mm bredare, skrovets större storlek bidrar till utmärkt stabilitet i både körning rakt fram och i svängar. Skrovets stabilitet underlättar ombordstigning.
Cirka 400 mm längre och 30 mm bredare, skrovets större storlek bidrar till utmärkt stabilitet i både körning rakt fram och i svängar. Skrovets stabilitet underlättar ombordstigning.
Som första, för en stå-upp Jet Ski har skrovet en Kawasaki Stänk Deflektor (KSD): en liggande remsa på den främre delen av skrovet minskar vattenstänk, särskilt i fart och i grovt vatten.
Som första, för en stå-upp Jet Ski har skrovet en Kawasaki Stänk Deflektor (KSD): en liggande remsa på den främre delen av skrovet minskar vattenstänk, särskilt i fart och i grovt vatten.
Med sitt höga racingpotential speglar SX-R:s eleganta och skarpa linjer de mycket framgångsrika 800 SX-R, samtidigt som den nya modellen får ett distinkt Kawasaki-utseende. MX-stil på styret förstärker det sportiga utseendet.
Med sitt höga racingpotential speglar SX-R:s eleganta och skarpa linjer de mycket framgångsrika 800 SX-R, samtidigt som den nya modellen får ett distinkt Kawasaki-utseende. MX-stil på styret förstärker det sportiga utseendet.
Indraget under styret erbjuder bekväm förvaring för små föremål. Föremålen säkras med ett gumminät. (2018 färger visas)
Indraget under styret erbjuder bekväm förvaring för små föremål. Föremålen säkras med ett gumminät. (2018 färger visas)
Utvecklingen av det nya skrovet inkluderade feedback från racingteamen. Dess smidiga hantering, komplementerad av stor stabilitet och ökad kraft, möjliggör högre kurvtagningshastighet. kurvgreppet på den välbalanserade maskinen överträffar det hos 800 SX-R.
Utvecklingen av det nya skrovet inkluderade feedback från racingteamen. Dess smidiga hantering, komplementerad av stor stabilitet och ökad kraft, möjliggör högre kurvtagningshastighet. kurvgreppet på den välbalanserade maskinen överträffar det hos 800 SX-R.
Bommen är en förstärkt version av den från 800 SX-R (för att säkerställa hållbarheten för att matcha den ökade kraften och högre toppfarten). Dess pivot var placerad för att minska mängden framåt/bakåt rörelse vid greppen, för att minimera förarens trötthet, särskilt under långa lopp. (2018 färger visas)
Bommen är en förstärkt version av den från 800 SX-R (för att säkerställa hållbarheten för att matcha den ökade kraften och högre toppfarten). Dess pivot var placerad för att minska mängden framåt/bakåt rörelse vid greppen, för att minimera förarens trötthet, särskilt under långa lopp. (2018 färger visas)
Helt ny skrovdesign erbjuder en idealisk kombination av hög stabilitet och suverän kurvtagning. Omfattande kunskap från racemaskinerna 800 SX-R och 800 SX-R användes vid utformningen av det nya skrovet.
Helt ny skrovdesign erbjuder en idealisk kombination av hög stabilitet och suverän kurvtagning. Omfattande kunskap från racemaskinerna 800 SX-R och 800 SX-R användes vid utformningen av det nya skrovet.
Förutom att leverera dubbla effekten av 800 SX-R och en högre topphastighet, underlättar den hanteringen genom den breda effektpridningen från den nya 4-taktsmotorn. DOHC, 16-ventils, bränsleinsprutad, 4-takts In-Line Four-motorpå 1 498 cm3 och har ett förhållande mellan borrning och slag på 83,0 x 69,2 mm.
Förutom att leverera dubbla effekten av 800 SX-R och en högre topphastighet, underlättar den hanteringen genom den breda effektpridningen från den nya 4-taktsmotorn. DOHC, 16-ventils, bränsleinsprutad, 4-takts In-Line Four-motorpå 1 498 cm3 och har ett förhållande mellan borrning och slag på 83,0 x 69,2 mm.
Styre i MX-stil som bidrar till maskinens tuffa utseende.
Ett styrmunstycke i gjutet aluminium överför motorns massiva kraft. Speciellt designad för SX-R, munstycket (Ø 87 mm i diameter, 102 mm långt) säkerställer den lätta operationen och är idealt för en ståmaskin.
Ett styrmunstycke i gjutet aluminium överför motorns massiva kraft. Speciellt designad för SX-R, munstycket (Ø 87 mm i diameter, 102 mm långt) säkerställer den lätta operationen och är idealt för en ståmaskin.
Större, bredare fotutrymme ger föraren mer utrymme att röra sig på och gör det lättare att vänja sig vid en stå PWC.
Större, bredare fotutrymme ger föraren mer utrymme att röra sig på och gör det lättare att vänja sig vid en stå PWC.
Vattenintaget sker via ett speciellt intagsgaller i rostfritt stål med låg motståndskraft. Dess design, även om den är något längre, baserades på det mycket effektiva gallret på 800 SX-R.
Vattenintaget sker via ett speciellt intagsgaller i rostfritt stål med låg motståndskraft. Dess design, även om den är något längre, baserades på det mycket effektiva gallret på 800 SX-R.
Cirka 400 mm längre och 30 mm bredare, skrovets större storlek bidrar till utmärkt stabilitet i både körning rakt fram och i svängar. Skrovets stabilitet underlättar ombordstigning.
Cirka 400 mm längre och 30 mm bredare, skrovets större storlek bidrar till utmärkt stabilitet i både körning rakt fram och i svängar. Skrovets stabilitet underlättar ombordstigning.
Som första, för en stå-upp Jet Ski har skrovet en Kawasaki Stänk Deflektor (KSD): en liggande remsa på den främre delen av skrovet minskar vattenstänk, särskilt i fart och i grovt vatten.
Som första, för en stå-upp Jet Ski har skrovet en Kawasaki Stänk Deflektor (KSD): en liggande remsa på den främre delen av skrovet minskar vattenstänk, särskilt i fart och i grovt vatten.
Med sitt höga racingpotential speglar SX-R:s eleganta och skarpa linjer de mycket framgångsrika 800 SX-R, samtidigt som den nya modellen får ett distinkt Kawasaki-utseende. MX-stil på styret förstärker det sportiga utseendet.
Med sitt höga racingpotential speglar SX-R:s eleganta och skarpa linjer de mycket framgångsrika 800 SX-R, samtidigt som den nya modellen får ett distinkt Kawasaki-utseende. MX-stil på styret förstärker det sportiga utseendet.
Indraget under styret erbjuder bekväm förvaring för små föremål. Föremålen säkras med ett gumminät. (2018 färger visas)
Indraget under styret erbjuder bekväm förvaring för små föremål. Föremålen säkras med ett gumminät. (2018 färger visas)
Utvecklingen av det nya skrovet inkluderade feedback från racingteamen. Dess smidiga hantering, komplementerad av stor stabilitet och ökad kraft, möjliggör högre kurvtagningshastighet. kurvgreppet på den välbalanserade maskinen överträffar det hos 800 SX-R.
Utvecklingen av det nya skrovet inkluderade feedback från racingteamen. Dess smidiga hantering, komplementerad av stor stabilitet och ökad kraft, möjliggör högre kurvtagningshastighet. kurvgreppet på den välbalanserade maskinen överträffar det hos 800 SX-R.
Bommen är en förstärkt version av den från 800 SX-R (för att säkerställa hållbarheten för att matcha den ökade kraften och högre toppfarten). Dess pivot var placerad för att minska mängden framåt/bakåt rörelse vid greppen, för att minimera förarens trötthet, särskilt under långa lopp. (2018 färger visas)
Bommen är en förstärkt version av den från 800 SX-R (för att säkerställa hållbarheten för att matcha den ökade kraften och högre toppfarten). Dess pivot var placerad för att minska mängden framåt/bakåt rörelse vid greppen, för att minimera förarens trötthet, särskilt under långa lopp. (2018 färger visas)
Helt ny skrovdesign erbjuder en idealisk kombination av hög stabilitet och suverän kurvtagning. Omfattande kunskap från racemaskinerna 800 SX-R och 800 SX-R användes vid utformningen av det nya skrovet.
Helt ny skrovdesign erbjuder en idealisk kombination av hög stabilitet och suverän kurvtagning. Omfattande kunskap från racemaskinerna 800 SX-R och 800 SX-R användes vid utformningen av det nya skrovet.
Förutom att leverera dubbla effekten av 800 SX-R och en högre topphastighet, underlättar den hanteringen genom den breda effektpridningen från den nya 4-taktsmotorn. DOHC, 16-ventils, bränsleinsprutad, 4-takts In-Line Four-motorpå 1 498 cm3 och har ett förhållande mellan borrning och slag på 83,0 x 69,2 mm.
Förutom att leverera dubbla effekten av 800 SX-R och en högre topphastighet, underlättar den hanteringen genom den breda effektpridningen från den nya 4-taktsmotorn. DOHC, 16-ventils, bränsleinsprutad, 4-takts In-Line Four-motorpå 1 498 cm3 och har ett förhållande mellan borrning och slag på 83,0 x 69,2 mm.
Styre i MX-stil som bidrar till maskinens tuffa utseende.
Ett styrmunstycke i gjutet aluminium överför motorns massiva kraft. Speciellt designad för SX-R, munstycket (Ø 87 mm i diameter, 102 mm långt) säkerställer den lätta operationen och är idealt för en ståmaskin.
Ett styrmunstycke i gjutet aluminium överför motorns massiva kraft. Speciellt designad för SX-R, munstycket (Ø 87 mm i diameter, 102 mm långt) säkerställer den lätta operationen och är idealt för en ståmaskin.
Större, bredare fotutrymme ger föraren mer utrymme att röra sig på och gör det lättare att vänja sig vid en stå PWC.
Större, bredare fotutrymme ger föraren mer utrymme att röra sig på och gör det lättare att vänja sig vid en stå PWC.
Vattenintaget sker via ett speciellt intagsgaller i rostfritt stål med låg motståndskraft. Dess design, även om den är något längre, baserades på det mycket effektiva gallret på 800 SX-R.
Vattenintaget sker via ett speciellt intagsgaller i rostfritt stål med låg motståndskraft. Dess design, även om den är något längre, baserades på det mycket effektiva gallret på 800 SX-R.
Motortyp | Vattenkyld, 4-takt, rak fyrcylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.6:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 69.2 mm |
Motorvolym | 1,498 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 60 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 112.0 kW {152 PS} / 7,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 144.0 N•m {14.7 kgf•m} / 7,250 varv/min |
Slutväxel | Direktdrift från motorn |
Längd x Bredd x Höjd | 2,655 x 765 x 840 mm |
---|---|
Bränslekapacitet | 23.0 liter |
Tjänstevikt | 250 kg |
| *Curb mass includes all necessary materials and fluids to operate correctly, full tank of fuel (more than 90 percent capacity) and tool kit (if supplied). |
Inpage Navigation Section: Tillbehör