Inpage Navigation Section: Överblick
Upplev spänningen med en av de mest kraftfulla turboladdade vattenskotrarna i PWC-branschen. Jet Ski Ultra 310-serien representerar den senaste generationen av det mest ikoniska namnet inom vattensport. Denna flaggskeppsmodell erbjuder förstklassiga funktioner från nos till akter, inklusive bekvämligheter för heldagsnöje på vattnet.
Färg
Show all
Show less
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Designern har noggrant utformat delar med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska designen, och skickligt sammanvävt dessa delar för att skapa en högkvalitativ, skräddarsydd finish.
Designern har noggrant utformat delar med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska designen, och skickligt sammanvävt dessa delar för att skapa en högkvalitativ, skräddarsydd finish.
Backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Praktiskt vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, eller parkering vid brygga.
Backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Praktiskt vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, eller parkering vid brygga.
Däckytan är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Däckytan är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Fullpackad med teknik från Kawasakis mästarmaskiner, hanterar det tävlingsutvecklade skrovet med precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och vid hastigheter från tomgång upp till dess imponerande toppfart.
Fullpackad med teknik från Kawasakis mästarmaskiner, hanterar det tävlingsutvecklade skrovet med precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och vid hastigheter från tomgång upp till dess imponerande toppfart.
Det förlängda akterdäcket ger en större yta för vattenlek och mer utrymme för förvaring av utrustning. Multi-Mount-skenan som är inbyggd i däcket rymmer tillbehörsfästen och erbjuder praktiska förankringspunkter.
Det förlängda akterdäcket ger en större yta för vattenlek och mer utrymme för förvaring av utrustning. Multi-Mount-skenan som är inbyggd i däcket rymmer tillbehörsfästen och erbjuder praktiska förankringspunkter.
Integrerade förtöjningsbeslag ger praktiska fästpunkter vid kajen. Deras smarta design hjälper även till att leda bort vatten.
Integrerade förtöjningsbeslag ger praktiska fästpunkter vid kajen. Deras smarta design hjälper även till att leda bort vatten.
Stilfulla LED-lampor integrerade i stötfångaren bidrar till det kraftfulla uttrycket och skapar ett unikt utseende som visuellt särskiljer Ultra 310LX från mängden.
Stilfulla LED-lampor integrerade i stötfångaren bidrar till det kraftfulla uttrycket och skapar ett unikt utseende som visuellt särskiljer Ultra 310LX från mängden.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Den tvådelade sadeln för tre personer har en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket gör det mycket enklare att köra stående.
Den tvådelade sadeln för tre personer har en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket gör det mycket enklare att köra stående.
Stor, lättläst 7-tums fullfärgsskärm med TFT-instrumentering erbjuder flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment funktioner.
Stor, lättläst 7-tums fullfärgsskärm med TFT-instrumentering erbjuder flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment funktioner.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ raka fyracylindriga marinamotorn ULTRA 310-serien framåt med en hisnande acceleration.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ raka fyracylindriga marinamotorn ULTRA 310-serien framåt med en hisnande acceleration.
Ett helt omarbetat förvaringssystem erbjuder en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom styret, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Ett helt omarbetat förvaringssystem erbjuder en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom styret, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Från däck till topp har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar dynamiken från föregångarna samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och hög detaljnoggrannhet säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande designvarianterna.
Från däck till topp har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar dynamiken från föregångarna samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och hög detaljnoggrannhet säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande designvarianterna.
Förare kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Förare kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Passande för Kawasakis flaggskeppsmodeller av JET SKI, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt förbättrad komfort och bekvämlighet. Den nya Easy-Access Storage, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världspremiärer inom PWC.
Passande för Kawasakis flaggskeppsmodeller av JET SKI, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt förbättrad komfort och bekvämlighet. Den nya Easy-Access Storage, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världspremiärer inom PWC.
När systemet är aktiverat optimeras trimmet automatiskt vid acceleration. Två lägen finns: enkelstart eller upprepade starter.
När systemet är aktiverat optimeras trimmet automatiskt vid acceleration. Två lägen finns: enkelstart eller upprepade starter.
Med en kompressormatad motor som är erkänd som en av de mest kraftfulla inom PWC-branschen och ett raceutvecklat skrov som hyllas för sin precision och hantering i både lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Med en kompressormatad motor som är erkänd som en av de mest kraftfulla inom PWC-branschen och ett raceutvecklat skrov som hyllas för sin precision och hantering i både lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Designern har noggrant utformat delar med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska designen, och skickligt sammanvävt dessa delar för att skapa en högkvalitativ, skräddarsydd finish.
Designern har noggrant utformat delar med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska designen, och skickligt sammanvävt dessa delar för att skapa en högkvalitativ, skräddarsydd finish.
Backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Praktiskt vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, eller parkering vid brygga.
Backkamera monterad bakom baksätet ger föraren en extra vy bakom JET SKI. Praktiskt vid bogsering av vattenskidåkare eller wakeboardåkare, eller parkering vid brygga.
Däckytan är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Däckytan är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Fullpackad med teknik från Kawasakis mästarmaskiner, hanterar det tävlingsutvecklade skrovet med precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och vid hastigheter från tomgång upp till dess imponerande toppfart.
Fullpackad med teknik från Kawasakis mästarmaskiner, hanterar det tävlingsutvecklade skrovet med precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och vid hastigheter från tomgång upp till dess imponerande toppfart.
Det förlängda akterdäcket ger en större yta för vattenlek och mer utrymme för förvaring av utrustning. Multi-Mount-skenan som är inbyggd i däcket rymmer tillbehörsfästen och erbjuder praktiska förankringspunkter.
Det förlängda akterdäcket ger en större yta för vattenlek och mer utrymme för förvaring av utrustning. Multi-Mount-skenan som är inbyggd i däcket rymmer tillbehörsfästen och erbjuder praktiska förankringspunkter.
Integrerade förtöjningsbeslag ger praktiska fästpunkter vid kajen. Deras smarta design hjälper även till att leda bort vatten.
Integrerade förtöjningsbeslag ger praktiska fästpunkter vid kajen. Deras smarta design hjälper även till att leda bort vatten.
Stilfulla LED-lampor integrerade i stötfångaren bidrar till det kraftfulla uttrycket och skapar ett unikt utseende som visuellt särskiljer Ultra 310LX från mängden.
Stilfulla LED-lampor integrerade i stötfångaren bidrar till det kraftfulla uttrycket och skapar ett unikt utseende som visuellt särskiljer Ultra 310LX från mängden.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Den tvådelade sadeln för tre personer har en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket gör det mycket enklare att köra stående.
Den tvådelade sadeln för tre personer har en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket gör det mycket enklare att köra stående.
Stor, lättläst 7-tums fullfärgsskärm med TFT-instrumentering erbjuder flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment funktioner.
Stor, lättläst 7-tums fullfärgsskärm med TFT-instrumentering erbjuder flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment funktioner.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ raka fyracylindriga marinamotorn ULTRA 310-serien framåt med en hisnande acceleration.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ raka fyracylindriga marinamotorn ULTRA 310-serien framåt med en hisnande acceleration.
Ett helt omarbetat förvaringssystem erbjuder en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom styret, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Ett helt omarbetat förvaringssystem erbjuder en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom styret, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Från däck till topp har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar dynamiken från föregångarna samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och hög detaljnoggrannhet säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande designvarianterna.
Från däck till topp har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar dynamiken från föregångarna samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och hög detaljnoggrannhet säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande designvarianterna.
Förare kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Förare kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Passande för Kawasakis flaggskeppsmodeller av JET SKI, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt förbättrad komfort och bekvämlighet. Den nya Easy-Access Storage, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världspremiärer inom PWC.
Passande för Kawasakis flaggskeppsmodeller av JET SKI, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt förbättrad komfort och bekvämlighet. Den nya Easy-Access Storage, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världspremiärer inom PWC.
När systemet är aktiverat optimeras trimmet automatiskt vid acceleration. Två lägen finns: enkelstart eller upprepade starter.
När systemet är aktiverat optimeras trimmet automatiskt vid acceleration. Två lägen finns: enkelstart eller upprepade starter.
Med en kompressormatad motor som är erkänd som en av de mest kraftfulla inom PWC-branschen och ett raceutvecklat skrov som hyllas för sin precision och hantering i både lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Med en kompressormatad motor som är erkänd som en av de mest kraftfulla inom PWC-branschen och ett raceutvecklat skrov som hyllas för sin precision och hantering i både lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
| Motortyp | Vattenkyld, 4-takt, rak fyrcylindrig med kompressor och intercooler |
|---|---|
| Kompressionsförhållande | 8.2:1 |
| Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
| Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 69.2 mm |
| Motorvolym | 1,498 cm³ |
| Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 60 mm x 1 |
| Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
| Startsystem | Elektrisk |
| Tändning | Digital |
| Maximal effekt | 221.0 kW {300 PS} / 8,000 varv/min |
|---|---|
| Maximalt vridmoment | 277.0 N•m {28.2 kgf•m} / 6,000 varv/min |
| Längd x Bredd x Höjd | 3,580 x 1,195 x 1,175 mm |
|---|---|
| Bränslekapacitet | 80.0 liter |
| Tjänstevikt* | 509 kg |
| | *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
| Beräknad torrvikt** | 445 kg |
| | **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Inpage Navigation Section: Tillbehör