Inpage Navigation Section: Överblick
Upplev spänningen med en av de mest kraftfulla kompressormatade vattenskotrarna inom PWC-branschen. Jet Ski Ultra 310-serien representerar den senaste generationen av det mest ikoniska namnet inom vattensporter. Denna flaggskeppsmodell erbjuder förstklassiga, branschledande funktioner från nos till akter, inklusive komfortfunktioner för heldagsnöje på vattnet.
Färg
Show all
Show less
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Tvådelad, tresitsig sadel med en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket underlättar stående körning avsevärt.
Tvådelad, tresitsig sadel med en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket underlättar stående körning avsevärt.
Omfattande omarbetat förvaringssystem med en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom handtaget, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Omfattande omarbetat förvaringssystem med en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom handtaget, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Passande för Kawasakis flaggskepps-JET SKI-modeller, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt ökad komfort och bekvämlighet. Den nya lättåtkomliga förvaringen, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världsunika för PWC.
Passande för Kawasakis flaggskepps-JET SKI-modeller, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt ökad komfort och bekvämlighet. Den nya lättåtkomliga förvaringen, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världsunika för PWC.
Inbyggda fästpunkter ger praktiska förankringspunkter vid kaj eller brygga. Deras smarta utformning hjälper till att leda bort vatten.
Inbyggda fästpunkter ger praktiska förankringspunkter vid kaj eller brygga. Deras smarta utformning hjälper till att leda bort vatten.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Med en kompressormatad motor, erkänd som en av de mest kraftfulla i PWC-branschen, och ett racerefererat skrov hyllat för sin hantering och precision både i lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Med en kompressormatad motor, erkänd som en av de mest kraftfulla i PWC-branschen, och ett racerefererat skrov hyllat för sin hantering och precision både i lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Däcket är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Däcket är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Stor och lättläst 7-tums TFT-instrumentpanel i fullfärg med flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment-funktioner.
Stor och lättläst 7-tums TFT-instrumentpanel i fullfärg med flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment-funktioner.
Från däck och uppåt har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar föregångarnas dynamik samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och den höga detaljnivån säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande modellerna.
Från däck och uppåt har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar föregångarnas dynamik samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och den höga detaljnivån säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande modellerna.
När systemet är aktiverat optimeras triminställningen automatiskt vid acceleration. Två lägen gör det möjligt att antingen göra enstaka eller upprepade starter.
När systemet är aktiverat optimeras triminställningen automatiskt vid acceleration. Två lägen gör det möjligt att antingen göra enstaka eller upprepade starter.
Fullspäckat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, det racerelaterade skrovet ger precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och stabil prestanda från tomgång upp till imponerande toppfart.
Fullspäckat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, det racerelaterade skrovet ger precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och stabil prestanda från tomgång upp till imponerande toppfart.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ rak fyrcylindriga marin kompakta motorn ULTRA 310-seriens modeller framåt med en hisnande acceleration.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ rak fyrcylindriga marin kompakta motorn ULTRA 310-seriens modeller framåt med en hisnande acceleration.
Föraren kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Föraren kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Designern har noggrant utformat delarna med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska stilen, och skickligt sammanfogat dem till en högkvalitativ, skräddarsydd design.
Designern har noggrant utformat delarna med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska stilen, och skickligt sammanfogat dem till en högkvalitativ, skräddarsydd design.
Tvådelad, tresitsig sadel med en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket underlättar stående körning avsevärt.
Tvådelad, tresitsig sadel med en omdesignad främre del som är 80 mm smalare vid knäna, vilket underlättar stående körning avsevärt.
Omfattande omarbetat förvaringssystem med en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom handtaget, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Omfattande omarbetat förvaringssystem med en total kapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av den nya 40-liters lättåtkomliga förvaringen (bakom handtaget, åtkomlig från både vänster och höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti den lättåtkomliga förvaringen) samt en 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (bakom baksätet).
Passande för Kawasakis flaggskepps-JET SKI-modeller, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt ökad komfort och bekvämlighet. Den nya lättåtkomliga förvaringen, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världsunika för PWC.
Passande för Kawasakis flaggskepps-JET SKI-modeller, erbjuder en mängd ny utrustning och funktioner avsevärt ökad komfort och bekvämlighet. Den nya lättåtkomliga förvaringen, backkameran och ljudsystemet med fyra högtalare är alla världsunika för PWC.
Inbyggda fästpunkter ger praktiska förankringspunkter vid kaj eller brygga. Deras smarta utformning hjälper till att leda bort vatten.
Inbyggda fästpunkter ger praktiska förankringspunkter vid kaj eller brygga. Deras smarta utformning hjälper till att leda bort vatten.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Kawasaki Smart Reverse med inbromsning fäller ut backskopan elektriskt. Den aktiveras med en tumknapp på höger handtag och gör det möjligt att kontrollera dragkraften med en hand. När den är aktiverad bidrar backskopan till inbromsning.
Med en kompressormatad motor, erkänd som en av de mest kraftfulla i PWC-branschen, och ett racerefererat skrov hyllat för sin hantering och precision både i lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Med en kompressormatad motor, erkänd som en av de mest kraftfulla i PWC-branschen, och ett racerefererat skrov hyllat för sin hantering och precision både i lugnt och vågigt vatten, levererar ULTRA 310-seriens modeller en oöverträffad nivå av prestanda och spänning.
Däcket är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Däcket är plattare och 35 mm lägre vid förarens fötter, vilket ger mer benutrymme och ökad komfort.
Stor och lättläst 7-tums TFT-instrumentpanel i fullfärg med flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment-funktioner.
Stor och lättläst 7-tums TFT-instrumentpanel i fullfärg med flera visningslägen, styrkontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainment-funktioner.
Från däck och uppåt har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar föregångarnas dynamik samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och den höga detaljnivån säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande modellerna.
Från däck och uppåt har ULTRA 310-seriens modeller helt omarbetats för att ge dem ett fräscht utseende. Deras “dynamiska lyxdesign” bevarar föregångarnas dynamik samtidigt som den tillför en tredimensionell känsla, och den höga detaljnivån säkerställer en lyxig, högkvalitativ finish för varje av de tre distinkta, iögonfallande modellerna.
När systemet är aktiverat optimeras triminställningen automatiskt vid acceleration. Två lägen gör det möjligt att antingen göra enstaka eller upprepade starter.
När systemet är aktiverat optimeras triminställningen automatiskt vid acceleration. Två lägen gör det möjligt att antingen göra enstaka eller upprepade starter.
Fullspäckat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, det racerelaterade skrovet ger precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och stabil prestanda från tomgång upp till imponerande toppfart.
Fullspäckat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, det racerelaterade skrovet ger precision och kontroll, med hög sjövärdighet – och stabil prestanda från tomgång upp till imponerande toppfart.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ rak fyrcylindriga marin kompakta motorn ULTRA 310-seriens modeller framåt med en hisnande acceleration.
Utrustad med kompressor och intercooler driver den vätskekylda 1 498 cm³ rak fyrcylindriga marin kompakta motorn ULTRA 310-seriens modeller framåt med en hisnande acceleration.
Föraren kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Föraren kan välja mellan full-, medel- och låg effekt, samt Smart Learning Operation (SLO)-läge.
Designern har noggrant utformat delarna med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska stilen, och skickligt sammanfogat dem till en högkvalitativ, skräddarsydd design.
Designern har noggrant utformat delarna med en tredimensionell känsla för att komplettera den dynamiska stilen, och skickligt sammanfogat dem till en högkvalitativ, skräddarsydd design.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
| Motortyp | Vattenkyld, 4-takt, rak fyrcylindrig |
|---|---|
| Kompressionsförhållande | 8.2:1 |
| Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
| Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 69.2 mm |
| Motorvolym | 1,498 cm³ |
| Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 60 mm x 1 |
| Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
| Startsystem | Elektrisk |
| Tändning | Digital |
| Maximal effekt | 221.0 kW {300 PS} / 8,000 varv/min |
|---|---|
| Maximalt vridmoment | 277.0 N•m {28.2 kgf•m} / 6,000 varv/min |
| Slutväxel | Direktdrift från motorn |
| Längd x Bredd x Höjd | 3,440 x 1,195 x 1,175 mm |
|---|---|
| Bränslekapacitet | 80.0 liter |
| Tjänstevikt* | 494 kg |
| | *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
| Beräknad torrvikt** | 430 kg |
| | **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Inpage Navigation Section: Tillbehör