Inpage Navigation Section: Överblick
Säg hej till Z125 från Kawasaki. Den minsta i Z-familjen visar Kawasakis unika Sugomi-designfilosofi för alla att se, och den minsta i Z-familjen är här för att uppmärksammas och göra ett djupt Naked bike intryck. Det exponerade chassit av rundrörstyp blandas med minimal och aggressiv Z-kaross som uppmuntrar till livlig körning från den A1-vänliga 15PS (11kW)-motorn som är både nyförarvänlig och lika sportig som du kan förvänta dig av Kawasaki. Z125-Ignite
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
53900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Precis som sina större bröder i Z-serien, antyder Z125:s aggressiva styling dess sportiga potential. En dynamisk design skapad av dess tunna timglasprofil kompletteras av en original rundrörsram
Precis som sina större bröder i Z-serien, antyder Z125:s aggressiva styling dess sportiga potential. En dynamisk design skapad av dess tunna timglasprofil kompletteras av en original rundrörsram
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Z125:s lätta, smidiga karaktär tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre sätter föraren i den perfekta positionen för aktiv kontroll, vilket möjliggör dynamisk, sportig körning som gör det möjligt för Z125-föraren att utan problem, skickligt ta sig fram i stadstrafik.
Z125:s lätta, smidiga karaktär tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre sätter föraren i den perfekta positionen för aktiv kontroll, vilket möjliggör dynamisk, sportig körning som gör det möjligt för Z125-föraren att utan problem, skickligt ta sig fram i stadstrafik.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
Precis som sina större bröder i Z-serien, antyder Z125:s aggressiva styling dess sportiga potential. En dynamisk design skapad av dess tunna timglasprofil kompletteras av en original rundrörsram
Precis som sina större bröder i Z-serien, antyder Z125:s aggressiva styling dess sportiga potential. En dynamisk design skapad av dess tunna timglasprofil kompletteras av en original rundrörsram
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Z125:s lätta, smidiga karaktär tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre sätter föraren i den perfekta positionen för aktiv kontroll, vilket möjliggör dynamisk, sportig körning som gör det möjligt för Z125-föraren att utan problem, skickligt ta sig fram i stadstrafik.
Z125:s lätta, smidiga karaktär tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre sätter föraren i den perfekta positionen för aktiv kontroll, vilket möjliggör dynamisk, sportig körning som gör det möjligt för Z125-föraren att utan problem, skickligt ta sig fram i stadstrafik.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.7:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 58.0 x 47.2 mm |
Motorvolym | 125 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 28 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 11.0 kW {15 PS} / 10,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 11.7 N•m {1.2 kgf•m} / 7,700 varv/min |
CO2-utsläpp | 61 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.7 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.966 (86/29) |
Växelförhållanden 1:a | 2.833 (34/12) |
Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.444 (26/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.208 (29/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.056 (19/18) |
Växelförhållanden 6:e | 0.962 (25/26) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.500 (56/16) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, stål |
---|---|
Spår | 90 mm |
Fjädringsväg fram | 110 mm |
Fjädringsväg bak | 120 mm |
Framdäck | 100/80-17 M/C 52S |
Bakdäck | 130/70-17 M/C 62S |
Längd x Bredd x Höjd | 1,935 x 740 x 1,015 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,330 mm |
Markfrigång | 185 mm |
Bränslekapacitet | 11.0 liter |
Sadelhöjd | 815 mm |
Tjänstevikt | 147 kg |
Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 290 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, gasfylld stötdämpare och fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Gör livet enklare med växelndikatorn för både Z125 och Ninja 125. Denna växelindikator är förprogrammerad i samarbete med HealTech Electronics för båda 125-modellerna. Vi rekommenderar att använda det valfria fästet för Z125 för en ergonomisk visningsposition. Specifikationer: - Förprogrammerad; Växelindikatorn är förprogrammerad för Z125 och Ninja 125. Du behöver inte köra testproceduren, det är plug and play. - Automatisk ljusstyrkekontroll; Indikatorn har en ljussensor som justerar ljusstyrkan beroende på omgivningsljuset. - Touchsensor; Det finns en dold touchsensor på toppen för att komma åt menyerna. - IP68; 100% vattentålig. - Flashminne; Användarinställningar sparas även när batteriet är frånkopplat. - Monteringsmaterial; Klistermärken, kablage och buntband ingår.
Gör livet enklare med växelndikatorn för både Z125 och Ninja 125. Denna växelindikator är förprogrammerad i samarbete med HealTech Electronics för båda 125-modellerna. Vi rekommenderar att använda det valfria fästet för Z125 för en ergonomisk visningsposition. Specifikationer: - Förprogrammerad; Växelindikatorn är förprogrammerad för Z125 och Ninja 125. Du behöver inte köra testproceduren, det är plug and play. - Automatisk ljusstyrkekontroll; Indikatorn har en ljussensor som justerar ljusstyrkan beroende på omgivningsljuset. - Touchsensor; Det finns en dold touchsensor på toppen för att komma åt menyerna. - IP68; 100% vattentålig. - Flashminne; Användarinställningar sparas även när batteriet är frånkopplat. - Monteringsmaterial; Klistermärken, kablage och buntband ingår.
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Utvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart