Inpage Navigation Section: Överblick
W800, den senaste medlemmen av en femtioårig Kawasaki W-dynasti med känsla för detaljer och nivå av tekniskt hantverk som få maskiner besitter. Från den försäkrade, lätt hantering till den suggestiva vintage åkande överklagande, W800 är utvecklingen av autentisk originalikon som gör gårdagen levande idag.
Färg
120000,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Stora orangea runda blinkers (istället för små vita blinkers) bidrar till den klassiska stilen. Blinkersfästen i krom bidrar till det högkvalitativa utseendet.
Stora orangea runda blinkers (istället för små vita blinkers) bidrar till den klassiska stilen. Blinkersfästen i krom bidrar till det högkvalitativa utseendet.
Kromat tankemblem kompletterar tankens glänsande färg. Knäskydden på tanken har samma design som W800 CAFE.
Kromat tankemblem kompletterar tankens glänsande färg. Knäskydden på tanken har samma design som W800 CAFE.
Centralstöd som standard
Utseendet på den klassiska instrumenteringen med dubbla mätare har modellspecifikt typsnitt, vilket återspeglar karaktären hos W800.
Utseendet på den klassiska instrumenteringen med dubbla mätare har modellspecifikt typsnitt, vilket återspeglar karaktären hos W800.
Hjul med stor diameter på 19" fram och 18" bak ger W800 dess klassiska set-up: en fin balans mellan avslappnad, lätt svängd och stabil rakt fram. Speciellt det stora framhjulet bidrar med en karakteristisk, okomplicerad känsla. Som jämförelse ger 18”/18” hjulen på W800 STREET och CAFE något sportigare köregenskaper.
Hjul med stor diameter på 19" fram och 18" bak ger W800 dess klassiska set-up: en fin balans mellan avslappnad, lätt svängd och stabil rakt fram. Speciellt det stora framhjulet bidrar med en karakteristisk, okomplicerad känsla. Som jämförelse ger 18”/18” hjulen på W800 STREET och CAFE något sportigare köregenskaper.
En blandning av retro och modern design, den stora Ø 170 mm LED-strålkastaren kastar ett starkt, vitt ljus för fantastisk synlighet nattetid. Den har sex kammare (fyra för halvljus, två för helljus). Positionslampor i helljuskamrarna ser till att hela lampan ser ut att lysa, som en glödlampa i retrostil. Detaljer som en konvex lins och kromad strålkastarring bidrar till den högkvalitativa, klassiska designen.
En blandning av retro och modern design, den stora Ø 170 mm LED-strålkastaren kastar ett starkt, vitt ljus för fantastisk synlighet nattetid. Den har sex kammare (fyra för halvljus, två för helljus). Positionslampor i helljuskamrarna ser till att hela lampan ser ut att lysa, som en glödlampa i retrostil. Detaljer som en konvex lins och kromad strålkastarring bidrar till den högkvalitativa, klassiska designen.
Förutom den modellspecifika färgen och grafiken, skiljer ett antal funktioner ytterligare W800 från W800 STREET och CAFE samtidigt som de bidrar till dess högkvalitativa känslan.
Förutom den modellspecifika färgen och grafiken, skiljer ett antal funktioner ytterligare W800 från W800 STREET och CAFE samtidigt som de bidrar till dess högkvalitativa känslan.
W800-styret ger föraren en avslappnad körställning, mellan den upprätta, "klassiska stilen" på W800 STREET och den sportiga, lite mer framåtlutande positionen på W800 CAFE. (Styrets position är densamma som den för föregående W800.)
W800-styret ger föraren en avslappnad körställning, mellan den upprätta, "klassiska stilen" på W800 STREET och den sportiga, lite mer framåtlutande positionen på W800 CAFE. (Styrets position är densamma som den för föregående W800.)
Långslagig motor trimmad för prestanda i låg och mellanregistret ger gott om vridmoment. Den levande motorkänslan påminner förare om att de kör en Twin Engine-maskin. Bränsleinsprutning ger ren, effektiv och problemfri drift. Till skillnad från de övervägande svarta motorerna i W800 STREET och CAFE, är W800:s motor mestadels silver, vilket uppmärksammar dess klassiska form och skönhet.
Långslagig motor trimmad för prestanda i låg och mellanregistret ger gott om vridmoment. Den levande motorkänslan påminner förare om att de kör en Twin Engine-maskin. Bränsleinsprutning ger ren, effektiv och problemfri drift. Till skillnad från de övervägande svarta motorerna i W800 STREET och CAFE, är W800:s motor mestadels silver, vilket uppmärksammar dess klassiska form och skönhet.
Lång, bekväm sadel med tjock, räfflad stoppning har gott om plats för förare och passagerare. Framsidan av sitsen var formad för att underlätta räckvidden till marken.
Lång, bekväm sadel med tjock, räfflad stoppning har gott om plats för förare och passagerare. Framsidan av sitsen var formad för att underlätta räckvidden till marken.
Stora orangea runda blinkers (istället för små vita blinkers) bidrar till den klassiska stilen. Blinkersfästen i krom bidrar till det högkvalitativa utseendet.
Stora orangea runda blinkers (istället för små vita blinkers) bidrar till den klassiska stilen. Blinkersfästen i krom bidrar till det högkvalitativa utseendet.
Kromat tankemblem kompletterar tankens glänsande färg. Knäskydden på tanken har samma design som W800 CAFE.
Kromat tankemblem kompletterar tankens glänsande färg. Knäskydden på tanken har samma design som W800 CAFE.
Centralstöd som standard
Utseendet på den klassiska instrumenteringen med dubbla mätare har modellspecifikt typsnitt, vilket återspeglar karaktären hos W800.
Utseendet på den klassiska instrumenteringen med dubbla mätare har modellspecifikt typsnitt, vilket återspeglar karaktären hos W800.
Hjul med stor diameter på 19" fram och 18" bak ger W800 dess klassiska set-up: en fin balans mellan avslappnad, lätt svängd och stabil rakt fram. Speciellt det stora framhjulet bidrar med en karakteristisk, okomplicerad känsla. Som jämförelse ger 18”/18” hjulen på W800 STREET och CAFE något sportigare köregenskaper.
Hjul med stor diameter på 19" fram och 18" bak ger W800 dess klassiska set-up: en fin balans mellan avslappnad, lätt svängd och stabil rakt fram. Speciellt det stora framhjulet bidrar med en karakteristisk, okomplicerad känsla. Som jämförelse ger 18”/18” hjulen på W800 STREET och CAFE något sportigare köregenskaper.
En blandning av retro och modern design, den stora Ø 170 mm LED-strålkastaren kastar ett starkt, vitt ljus för fantastisk synlighet nattetid. Den har sex kammare (fyra för halvljus, två för helljus). Positionslampor i helljuskamrarna ser till att hela lampan ser ut att lysa, som en glödlampa i retrostil. Detaljer som en konvex lins och kromad strålkastarring bidrar till den högkvalitativa, klassiska designen.
En blandning av retro och modern design, den stora Ø 170 mm LED-strålkastaren kastar ett starkt, vitt ljus för fantastisk synlighet nattetid. Den har sex kammare (fyra för halvljus, två för helljus). Positionslampor i helljuskamrarna ser till att hela lampan ser ut att lysa, som en glödlampa i retrostil. Detaljer som en konvex lins och kromad strålkastarring bidrar till den högkvalitativa, klassiska designen.
Förutom den modellspecifika färgen och grafiken, skiljer ett antal funktioner ytterligare W800 från W800 STREET och CAFE samtidigt som de bidrar till dess högkvalitativa känslan.
Förutom den modellspecifika färgen och grafiken, skiljer ett antal funktioner ytterligare W800 från W800 STREET och CAFE samtidigt som de bidrar till dess högkvalitativa känslan.
W800-styret ger föraren en avslappnad körställning, mellan den upprätta, "klassiska stilen" på W800 STREET och den sportiga, lite mer framåtlutande positionen på W800 CAFE. (Styrets position är densamma som den för föregående W800.)
W800-styret ger föraren en avslappnad körställning, mellan den upprätta, "klassiska stilen" på W800 STREET och den sportiga, lite mer framåtlutande positionen på W800 CAFE. (Styrets position är densamma som den för föregående W800.)
Långslagig motor trimmad för prestanda i låg och mellanregistret ger gott om vridmoment. Den levande motorkänslan påminner förare om att de kör en Twin Engine-maskin. Bränsleinsprutning ger ren, effektiv och problemfri drift. Till skillnad från de övervägande svarta motorerna i W800 STREET och CAFE, är W800:s motor mestadels silver, vilket uppmärksammar dess klassiska form och skönhet.
Långslagig motor trimmad för prestanda i låg och mellanregistret ger gott om vridmoment. Den levande motorkänslan påminner förare om att de kör en Twin Engine-maskin. Bränsleinsprutning ger ren, effektiv och problemfri drift. Till skillnad från de övervägande svarta motorerna i W800 STREET och CAFE, är W800:s motor mestadels silver, vilket uppmärksammar dess klassiska form och skönhet.
Lång, bekväm sadel med tjock, räfflad stoppning har gott om plats för förare och passagerare. Framsidan av sitsen var formad för att underlätta räckvidden till marken.
Lång, bekväm sadel med tjock, räfflad stoppning har gott om plats för förare och passagerare. Framsidan av sitsen var formad för att underlätta räckvidden till marken.
Sound tuning enhances the exhilaration a Kawasaki motorcycle offers by complementing the sensations the rider feels with a carefully crafted auditory component.
Kawasaki has long had a reputation for building great-sounding bikes – a characteristic inherent in Kawasaki’s engine architecture – but it is only recently that effort has been put into crafting a specific auditory experience though careful sound tuning of either the intake or exhaust system.
Designed specifically to allow riders to enjoy their motorcycles aurally as well as physically, the carefully crafted auditory notes can be the key components of the street riding exhilaration offered by models that have benefitted from sound tuning. Sound tuning can include conducting sound research, designing intake and exhaust system components based on acoustic test carried out in a sound room, and careful consideration of every detail of a system’s components to ensure a balance of performance and the desired sound.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Sound tuning enhances the exhilaration a Kawasaki motorcycle offers by complementing the sensations the rider feels with a carefully crafted auditory component.
Kawasaki has long had a reputation for building great-sounding bikes – a characteristic inherent in Kawasaki’s engine architecture – but it is only recently that effort has been put into crafting a specific auditory experience though careful sound tuning of either the intake or exhaust system.
Designed specifically to allow riders to enjoy their motorcycles aurally as well as physically, the carefully crafted auditory notes can be the key components of the street riding exhilaration offered by models that have benefitted from sound tuning. Sound tuning can include conducting sound research, designing intake and exhaust system components based on acoustic test carried out in a sound room, and careful consideration of every detail of a system’s components to ensure a balance of performance and the desired sound.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Motortyp | Luftkyld, 4-takts, V-twin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 8.4:1 |
Ventilsystem | SOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 77.0 x 83.0 mm |
Motorvolym | 773 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 34 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 35.0 kW {48 PS} / 6,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 62.9 N•m {6.4 kgf•m} / 4,800 varv/min |
CO2-utsläpp | 119 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.8 l/100km |
Växellåda | 5-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88/42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.353 (40/17) |
Växelförhållanden 2:a | 1.591 (35/22) |
Växelförhållanden 3:e | 1.240 (31/25) |
Växelförhållanden 4:e | 1.000 (28/28) |
Växelförhållanden 5:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.467 (37/15) |
Ramtyp | Dubbel vagga, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 108 mm |
Fjädringsväg fram | 130 mm |
Fjädringsväg bak | 107 mm |
Framdäck | 100/90-19 M/C 57H |
Bakdäck | 130/80-18 M/C 66H |
Längd x Bredd x Höjd | 2,190 x 790 x 1,075 mm |
Styrvinkel V H | 37° / 37° |
Hjulbas | 1,465 mm |
Markfrigång | 125 mm |
Bränslekapacitet | 15.0 liter |
Sadelhöjd | 790 mm |
Tjänstevikt* | 226 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 211 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 320 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 270 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Bagageräcke i svart stålkonstruktion som monteras på bakramen.
Hjälp till att hålla händerna varma på vägen med ett värmehandtagsystem som är ergonomiskt designat för att minimera extra bulk på handtagen.
Krompläterad stålbyggd bagagehållare som fästs på den bakre ramen.
Svarta motorskydd tillverkade av överdimensionerade stålrör.
Inkluderar nödvändiga fästen och hårdvara.
Anmärkningar:
Krompläterade motorskydd tillverkade av överdimensionerade stålrör.
Inkluderar nödvändiga fästen och hårdvara..
Anmärkningar: