Inpage Navigation Section: Överblick
KLX230R ger dig fullstor terrängglädje och uppmanar dig verkligen att komma ut och leka. Tack vare smidig hantering och gott om kraft tar du dig fram över varierad terräng och sparkar upp rejält med jord på vägen. Fjädring med lång slaglängd tillsammans med förbättrad lågvarvskontroll ger cykeln en sportig känsla som verkligen sticker ut. Med styling inspirerad av KX-serien erbjuder den lättmanövrerade och högpresterande KLX230R-paketet massor av kul på varje offroad-äventyr.
Färg
52300,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
När terrängen blir tuff är nya KLX230R redo med längre hjulslag och generös markfrigång. Tjockare sadeldämpning gör ojämna stigar bekväma att köra på, medan den pålitliga motorn nu har fått en balanserare för en ännu roligare och mer användbar offroad-upplevelse. En större bränsletank ger dessutom längre tid på spåret mellan tankningarna.
När terrängen blir tuff är nya KLX230R redo med längre hjulslag och generös markfrigång. Tjockare sadeldämpning gör ojämna stigar bekväma att köra på, medan den pålitliga motorn nu har fått en balanserare för en ännu roligare och mer användbar offroad-upplevelse. En större bränsletank ger dessutom längre tid på spåret mellan tankningarna.
Att skapa ett lätt och smidigt paket har varit en nyckelfaktor sedan KLX230R designades. Den enkla luftkylda motorn och den lättkörda perimeter-ramen bidrar till en kompakt konstruktion, samtidigt som balansen mellan motor och ram ger en prestanda som kan uppskattas av ett brett spektrum av förare.
Att skapa ett lätt och smidigt paket har varit en nyckelfaktor sedan KLX230R designades. Den enkla luftkylda motorn och den lättkörda perimeter-ramen bidrar till en kompakt konstruktion, samtidigt som balansen mellan motor och ram ger en prestanda som kan uppskattas av ett brett spektrum av förare.
En bränsletank på 7,6 liter (jämfört med föregående modells 6,6 liter) ger längre räckvidd och längre intervaller mellan tankningarna, vilket ger mer tid för rolig körning. Tanklocket är även nyckelstyrt för extra säkerhet.
En bränsletank på 7,6 liter (jämfört med föregående modells 6,6 liter) ger längre räckvidd och längre intervaller mellan tankningarna, vilket ger mer tid för rolig körning. Tanklocket är även nyckelstyrt för extra säkerhet.
Designad från början för terrängkörning erbjuder perimeter-ramen i höghållfast stål den stabilitet som behövs för säker körning på stigar. Sadeln är 20 mm lägre för att göra motorcykeln enklare att hantera, och tillsammans med en bättre balanserad körare-triangel (styre, sits och fotpinnar) passar den en bredare grupp förare.
Designad från början för terrängkörning erbjuder perimeter-ramen i höghållfast stål den stabilitet som behövs för säker körning på stigar. Sadeln är 20 mm lägre för att göra motorcykeln enklare att hantera, och tillsammans med en bättre balanserad körare-triangel (styre, sits och fotpinnar) passar den en bredare grupp förare.
Det senaste KX-seriens designkoncept, ”Aggressive & Agile”, har behållits med en slät design som löper från fram- till bakskärm och skapar en känsla av enhet samt ett skarpt helhetsintryck. Den släta karossen är utformad med så få utskjutande delar som möjligt för att underlätta rörelse runt motorcykeln och bidrar till utmärkt ergonomi.
Det senaste KX-seriens designkoncept, ”Aggressive & Agile”, har behållits med en slät design som löper från fram- till bakskärm och skapar en känsla av enhet samt ett skarpt helhetsintryck. Den släta karossen är utformad med så få utskjutande delar som möjligt för att underlätta rörelse runt motorcykeln och bidrar till utmärkt ergonomi.
KLX230R:s nydesignade sadel har 6 mm tjockare polyuretanskum för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en flat silhuett som ger föraren frihet att röra sig. Resultatet är en mycket bekväm och samtidigt funktionell sadel för terrängkörning.
KLX230R:s nydesignade sadel har 6 mm tjockare polyuretanskum för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en flat silhuett som ger föraren frihet att röra sig. Resultatet är en mycket bekväm och samtidigt funktionell sadel för terrängkörning.
Styrstången är 25 mm längre fram än på föregående modell för att passa den lägre sittpositionen, vilket ger föraren utmärkt kontroll och förbättrad hantering i kurvor. Fotpinnarna är placerade 9 mm längre bak för att skapa en körställning med ännu bättre kontroll.
Styrstången är 25 mm längre fram än på föregående modell för att passa den lägre sittpositionen, vilket ger föraren utmärkt kontroll och förbättrad hantering i kurvor. Fotpinnarna är placerade 9 mm längre bak för att skapa en körställning med ännu bättre kontroll.
KLX230R:s uppdaterade motor ger mer vridmoment i lågt till medelvarv, vilket ger bättre kontroll vid låg hastighet och en användarvänlig motorkaraktär med linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör denna leksak ännu roligare att köra än tidigare.
KLX230R:s uppdaterade motor ger mer vridmoment i lågt till medelvarv, vilket ger bättre kontroll vid låg hastighet och en användarvänlig motorkaraktär med linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör denna leksak ännu roligare att köra än tidigare.
Generös fjädringsslaglängd både fram och bak möjliggörs av en perfekt anpassad fjädring, medan hjul i stor aluminiumdiameter – 21” fram och 18” bak – effektivt tar sig fram på stigar. Kombinationen bidrar i hög grad till motorcykelns prestanda i terrängen.
Generös fjädringsslaglängd både fram och bak möjliggörs av en perfekt anpassad fjädring, medan hjul i stor aluminiumdiameter – 21” fram och 18” bak – effektivt tar sig fram på stigar. Kombinationen bidrar i hög grad till motorcykelns prestanda i terrängen.
När terrängen blir tuff är nya KLX230R redo med längre hjulslag och generös markfrigång. Tjockare sadeldämpning gör ojämna stigar bekväma att köra på, medan den pålitliga motorn nu har fått en balanserare för en ännu roligare och mer användbar offroad-upplevelse. En större bränsletank ger dessutom längre tid på spåret mellan tankningarna.
När terrängen blir tuff är nya KLX230R redo med längre hjulslag och generös markfrigång. Tjockare sadeldämpning gör ojämna stigar bekväma att köra på, medan den pålitliga motorn nu har fått en balanserare för en ännu roligare och mer användbar offroad-upplevelse. En större bränsletank ger dessutom längre tid på spåret mellan tankningarna.
Att skapa ett lätt och smidigt paket har varit en nyckelfaktor sedan KLX230R designades. Den enkla luftkylda motorn och den lättkörda perimeter-ramen bidrar till en kompakt konstruktion, samtidigt som balansen mellan motor och ram ger en prestanda som kan uppskattas av ett brett spektrum av förare.
Att skapa ett lätt och smidigt paket har varit en nyckelfaktor sedan KLX230R designades. Den enkla luftkylda motorn och den lättkörda perimeter-ramen bidrar till en kompakt konstruktion, samtidigt som balansen mellan motor och ram ger en prestanda som kan uppskattas av ett brett spektrum av förare.
En bränsletank på 7,6 liter (jämfört med föregående modells 6,6 liter) ger längre räckvidd och längre intervaller mellan tankningarna, vilket ger mer tid för rolig körning. Tanklocket är även nyckelstyrt för extra säkerhet.
En bränsletank på 7,6 liter (jämfört med föregående modells 6,6 liter) ger längre räckvidd och längre intervaller mellan tankningarna, vilket ger mer tid för rolig körning. Tanklocket är även nyckelstyrt för extra säkerhet.
Designad från början för terrängkörning erbjuder perimeter-ramen i höghållfast stål den stabilitet som behövs för säker körning på stigar. Sadeln är 20 mm lägre för att göra motorcykeln enklare att hantera, och tillsammans med en bättre balanserad körare-triangel (styre, sits och fotpinnar) passar den en bredare grupp förare.
Designad från början för terrängkörning erbjuder perimeter-ramen i höghållfast stål den stabilitet som behövs för säker körning på stigar. Sadeln är 20 mm lägre för att göra motorcykeln enklare att hantera, och tillsammans med en bättre balanserad körare-triangel (styre, sits och fotpinnar) passar den en bredare grupp förare.
Det senaste KX-seriens designkoncept, ”Aggressive & Agile”, har behållits med en slät design som löper från fram- till bakskärm och skapar en känsla av enhet samt ett skarpt helhetsintryck. Den släta karossen är utformad med så få utskjutande delar som möjligt för att underlätta rörelse runt motorcykeln och bidrar till utmärkt ergonomi.
Det senaste KX-seriens designkoncept, ”Aggressive & Agile”, har behållits med en slät design som löper från fram- till bakskärm och skapar en känsla av enhet samt ett skarpt helhetsintryck. Den släta karossen är utformad med så få utskjutande delar som möjligt för att underlätta rörelse runt motorcykeln och bidrar till utmärkt ergonomi.
KLX230R:s nydesignade sadel har 6 mm tjockare polyuretanskum för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en flat silhuett som ger föraren frihet att röra sig. Resultatet är en mycket bekväm och samtidigt funktionell sadel för terrängkörning.
KLX230R:s nydesignade sadel har 6 mm tjockare polyuretanskum för en bekvämare körning, samtidigt som den behåller en flat silhuett som ger föraren frihet att röra sig. Resultatet är en mycket bekväm och samtidigt funktionell sadel för terrängkörning.
Styrstången är 25 mm längre fram än på föregående modell för att passa den lägre sittpositionen, vilket ger föraren utmärkt kontroll och förbättrad hantering i kurvor. Fotpinnarna är placerade 9 mm längre bak för att skapa en körställning med ännu bättre kontroll.
Styrstången är 25 mm längre fram än på föregående modell för att passa den lägre sittpositionen, vilket ger föraren utmärkt kontroll och förbättrad hantering i kurvor. Fotpinnarna är placerade 9 mm längre bak för att skapa en körställning med ännu bättre kontroll.
KLX230R:s uppdaterade motor ger mer vridmoment i lågt till medelvarv, vilket ger bättre kontroll vid låg hastighet och en användarvänlig motorkaraktär med linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör denna leksak ännu roligare att köra än tidigare.
KLX230R:s uppdaterade motor ger mer vridmoment i lågt till medelvarv, vilket ger bättre kontroll vid låg hastighet och en användarvänlig motorkaraktär med linjär acceleration. Tillsammans med känslan vid låg hastighet gör denna leksak ännu roligare att köra än tidigare.
Generös fjädringsslaglängd både fram och bak möjliggörs av en perfekt anpassad fjädring, medan hjul i stor aluminiumdiameter – 21” fram och 18” bak – effektivt tar sig fram på stigar. Kombinationen bidrar i hög grad till motorcykelns prestanda i terrängen.
Generös fjädringsslaglängd både fram och bak möjliggörs av en perfekt anpassad fjädring, medan hjul i stor aluminiumdiameter – 21” fram och 18” bak – effektivt tar sig fram på stigar. Kombinationen bidrar i hög grad till motorcykelns prestanda i terrängen.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
| Motortyp | Luftkyld, 4-takts, encylindrig |
|---|---|
| Kompressionsförhållande | 9.4:1 |
| Ventilsystem | SOHC, 2 ventiler |
| Cylinderdiameter x slaglängd | 67.0 x 66.0 mm |
| Motorvolym | 233 cm³ |
| Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 1 |
| Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
| Startsystem | Elektrisk |
| Tändning | Batteri & spole (transistoriserad tändning) |
| Växellåda | 6-växlad, returväxel |
|---|---|
| Koppling | Våt, flerskivig koppling |
| Primär reduktionskvot | 2.871 (89/31) |
| Växelförhållanden 1:a | 3.000 (39/13) |
| Växelförhållanden 2:a | 2.067 (31/15) |
| Växelförhållanden 3:e | 1.556 (28/18) |
| Växelförhållanden 4:e | 1.261 (29/23) |
| Växelförhållanden 5:e | 1.040 (26/25) |
| Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
| Slutväxel | Kedja |
| Slutlig utväxlingsförhållande | 3.538 (46/13) |
| Ramtyp | Rörram, halvdubbel vagga |
|---|---|
| Spår | 100 mm |
| Fjädringsväg fram | 220 mm |
| Fjädringsväg bak | 217 mm |
| Framdäck | 80/100-21 51M |
| Bakdäck | 100/100-18 59M |
| Längd x Bredd x Höjd | 2,035 x 845 x 1,185 mm |
| Styrvinkel V H | 45° / 45° |
| Hjulbas | 1,355 mm |
| Markfrigång | 270 mm |
| Bränslekapacitet | 7.6 liter |
| Sadelhöjd | 875 mm |
| Tjänstevikt* | 119 kg |
| | *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
| Beräknad torrvikt** | 112 kg |
| | **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
| Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
|---|---|
| Frambromsens diameter | Ø 240 mm |
| Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
| Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
| Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
| Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
| Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
| Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
| Typ av bakre fjädring | Uni-Trak med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Tillverkad av Progrip för Kawasaki. Diameter från 33 till 61 mm.