Inpage Navigation Section: Överblick
Vulcan S, inte din genomsnittliga glidare. Med sin Parallel Twin-motor, unika ram- och fjädringslayout och designad för självständigt sinnade ryttare kräver Vulcan S inte att föraren anpassar sig till någon "flockmentalitet", föråldrat mode eller livsstil. Tillgänglig i ordets alla betydelser, den tillmötesgående nya Vulcan S uppmuntrar dig att gå din väg!
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
89000,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
3-lägen för fotpinnarna gör det möjligt för förare att justera fotpositionen för att passa storlek och önskemål. Tre lägen tillgängliga: STD, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
3-lägen för fotpinnarna gör det möjligt för förare att justera fotpositionen för att passa storlek och önskemål. Tre lägen tillgängliga: STD, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Att lätt kunna sätta fötterna på marken när man stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med 705 mm är Vulcan S:s låga säte mycket tillmötesgående.
Att lätt kunna sätta fötterna på marken när man stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med 705 mm är Vulcan S:s låga säte mycket tillmötesgående.
Med sin 14 liters bränsletank och Parallel Twin-motorns goda bränsleekonomi innebär det lång räckvidd som Vulcan S. Längre mellan tankarna – bekvämt i stan eller ute på en dagstur.
Med sin 14 liters bränsletank och Parallel Twin-motorns goda bränsleekonomi innebär det lång räckvidd som Vulcan S. Längre mellan tankarna – bekvämt i stan eller ute på en dagstur.
Sitsdesign med tjock vaddering ger utmärkt komfort och bra höftstöd.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Instrumentpanel i originaldesign har en varvräknare i analog stil och en multifunktions-LCD. Bekväma funktioner håller förarna fullt informerade om driftsförhållandena. Inklusive en växelindikator.
Instrumentpanel i originaldesign har en varvräknare i analog stil och en multifunktions-LCD. Bekväma funktioner håller förarna fullt informerade om driftsförhållandena. Inklusive en växelindikator.
Låg totalvikt, finjusterat chassi, 18”/17” radialdäck och noggranna fjädringsinställningar resulterar i en cykel med lätt, enkel hantering och enkel manövrerbarhet.
Låg totalvikt, finjusterat chassi, 18”/17” radialdäck och noggranna fjädringsinställningar resulterar i en cykel med lätt, enkel hantering och enkel manövrerbarhet.
Skivbromsar med stor diameter ger rikligt med bromskraft.
Den kompakta motorn och smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtplacerade fotpinnar är idealiska för avslappnad körning i cruiserstil.
Den kompakta motorn och smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtplacerade fotpinnar är idealiska för avslappnad körning i cruiserstil.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventil 649 cm3 Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låga och mellanvarvtalsområden. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar vid påfart på motorvägar och omkörningar.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventil 649 cm3 Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låga och mellanvarvtalsområden. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar vid påfart på motorvägar och omkörningar.
Ljuddämpare placerad under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och gör det lättare att nå marken när den står stilla. Ljuddämparens design förmedlar både kraft och stil.
Ljuddämpare placerad under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och gör det lättare att nå marken när den står stilla. Ljuddämparens design förmedlar både kraft och stil.
Hjulbasen på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör det roligt att åka (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi), gör även Vulcan S idealisk för oerfarna förare.
Hjulbasen på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör det roligt att åka (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi), gör även Vulcan S idealisk för oerfarna förare.
Liggande bakre stötdämpare med länkage möjliggör en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare med stor volym under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens storlek och vikt.
Liggande bakre stötdämpare med länkage möjliggör en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare med stor volym under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens storlek och vikt.
Utformningen av ramen, den bakre fjädringen och svingarmen skapar en integrerad linje som går från framsidan av cykeln till det bakre delen. En rörram av höghållfast stål ger cykeln ett lätt utseende. 3D-analys användes för att uppnå målen för styvhet och spänningsvärden.
Utformningen av ramen, den bakre fjädringen och svingarmen skapar en integrerad linje som går från framsidan av cykeln till det bakre delen. En rörram av höghållfast stål ger cykeln ett lätt utseende. 3D-analys användes för att uppnå målen för styvhet och spänningsvärden.
Flytande stil med lång och låg hållning och moderna element som den ursprungliga strålkastaren och gjutna hjul med fem ekrar design ger Vulcan S ett mycket otraditionellt cruiser-utseende.
Flytande stil med lång och låg hållning och moderna element som den ursprungliga strålkastaren och gjutna hjul med fem ekrar design ger Vulcan S ett mycket otraditionellt cruiser-utseende.
3-lägen för fotpinnarna gör det möjligt för förare att justera fotpositionen för att passa storlek och önskemål. Tre lägen tillgängliga: STD, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
3-lägen för fotpinnarna gör det möjligt för förare att justera fotpositionen för att passa storlek och önskemål. Tre lägen tillgängliga: STD, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Att lätt kunna sätta fötterna på marken när man stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med 705 mm är Vulcan S:s låga säte mycket tillmötesgående.
Att lätt kunna sätta fötterna på marken när man stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med 705 mm är Vulcan S:s låga säte mycket tillmötesgående.
Med sin 14 liters bränsletank och Parallel Twin-motorns goda bränsleekonomi innebär det lång räckvidd som Vulcan S. Längre mellan tankarna – bekvämt i stan eller ute på en dagstur.
Med sin 14 liters bränsletank och Parallel Twin-motorns goda bränsleekonomi innebär det lång räckvidd som Vulcan S. Längre mellan tankarna – bekvämt i stan eller ute på en dagstur.
Sitsdesign med tjock vaddering ger utmärkt komfort och bra höftstöd.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Instrumentpanel i originaldesign har en varvräknare i analog stil och en multifunktions-LCD. Bekväma funktioner håller förarna fullt informerade om driftsförhållandena. Inklusive en växelindikator.
Instrumentpanel i originaldesign har en varvräknare i analog stil och en multifunktions-LCD. Bekväma funktioner håller förarna fullt informerade om driftsförhållandena. Inklusive en växelindikator.
Låg totalvikt, finjusterat chassi, 18”/17” radialdäck och noggranna fjädringsinställningar resulterar i en cykel med lätt, enkel hantering och enkel manövrerbarhet.
Låg totalvikt, finjusterat chassi, 18”/17” radialdäck och noggranna fjädringsinställningar resulterar i en cykel med lätt, enkel hantering och enkel manövrerbarhet.
Skivbromsar med stor diameter ger rikligt med bromskraft.
Den kompakta motorn och smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtplacerade fotpinnar är idealiska för avslappnad körning i cruiserstil.
Den kompakta motorn och smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtplacerade fotpinnar är idealiska för avslappnad körning i cruiserstil.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventil 649 cm3 Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låga och mellanvarvtalsområden. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar vid påfart på motorvägar och omkörningar.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventil 649 cm3 Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låga och mellanvarvtalsområden. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar vid påfart på motorvägar och omkörningar.
Ljuddämpare placerad under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och gör det lättare att nå marken när den står stilla. Ljuddämparens design förmedlar både kraft och stil.
Ljuddämpare placerad under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och gör det lättare att nå marken när den står stilla. Ljuddämparens design förmedlar både kraft och stil.
Hjulbasen på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör det roligt att åka (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi), gör även Vulcan S idealisk för oerfarna förare.
Hjulbasen på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör det roligt att åka (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi), gör även Vulcan S idealisk för oerfarna förare.
Liggande bakre stötdämpare med länkage möjliggör en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare med stor volym under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens storlek och vikt.
Liggande bakre stötdämpare med länkage möjliggör en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare med stor volym under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens storlek och vikt.
Utformningen av ramen, den bakre fjädringen och svingarmen skapar en integrerad linje som går från framsidan av cykeln till det bakre delen. En rörram av höghållfast stål ger cykeln ett lätt utseende. 3D-analys användes för att uppnå målen för styvhet och spänningsvärden.
Utformningen av ramen, den bakre fjädringen och svingarmen skapar en integrerad linje som går från framsidan av cykeln till det bakre delen. En rörram av höghållfast stål ger cykeln ett lätt utseende. 3D-analys användes för att uppnå målen för styvhet och spänningsvärden.
Flytande stil med lång och låg hållning och moderna element som den ursprungliga strålkastaren och gjutna hjul med fem ekrar design ger Vulcan S ett mycket otraditionellt cruiser-utseende.
Flytande stil med lång och låg hållning och moderna element som den ursprungliga strålkastaren och gjutna hjul med fem ekrar design ger Vulcan S ett mycket otraditionellt cruiser-utseende.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 60.0 mm |
Motorvolym | 649 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med sub-gasspjäll: 38 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 44.7 kW {61 PS} / 7,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 62.4 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 varv/min |
CO2-utsläpp | 102 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.4 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 4.5 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 104.0 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88 / 42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.438 (39 / 16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.714 (36 / 21) |
Växelförhållanden 3:e | 1.333 (32 / 24) |
Växelförhållanden 4:e | 1.111 (30 / 27) |
Växelförhållanden 5:e | 0.966 (28 / 29) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23 / 27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46 / 15) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 120 mm |
Fjädringsväg fram | 130 mm |
Fjädringsväg bak | 80 mm |
Framdäck | 120/70 R18 M/C 59H |
Bakdäck | 160/60 R17 M/C 69H |
Längd x Bredd x Höjd | 2,310 x 880 x 1,100 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,575 mm |
Markfrigång | 130 mm |
Bränslekapacitet | 14.0 liter |
Sadelhöjd | 705 mm |
Tjänstevikt | 229 kg |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Liggande offset enkelstötdämpare, länkad och med 7-vägs justering av fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Chrome finish trim parts to change the style of the Vulcan S 2015-2020
1- Cover for muffler body (Heat shield) 999940578
2- Cover for muffler (Rear ring) 999940579
3- Clutch Cover Plate (Mark, clutch plating) 999940580
Clear touring screen made with optically correct polycarbonate plastic for improved visibility and Quantum hard coating to protect against scratching
Sporty tank stripe kit for your Kawasaki Vulcan S
Kawasaki triple stripe design vinyl decal is made with high-grade adhesive and finished with clear coat for a sleek, durable upgrade.
Anthracite color tank stripe kit (For black bike), Silver color tank stripe kit (For non black bike)
Clear touring screen made with polycarbonate plastic.
Optional chrome handlebar for Vulcan S.
Available in standard shape or Easy Reach.
Easy Reach handlebar brings the handgrips 36mm closer to the rider.
Styrstag, kortare, 180mm. För att montera vänster Vulcan S justerbar fotpinne i bakåtläge (Easy Reach)
LÄS MER12-volts DC-uttag med fäste och skyddskåpa för perfekt montering på Vulcan S instrumentpanel. Kräver extra relä.
LÄS MERDurable powder coated steel luggage rack that replaces the passenger seat.
Designed to enhance usability and styling. Securely mount this luggage rack to your rear fender for extra cargo capacity. Developed by Kawasaki to integrate with the clean, modern lines of your Vulcan S
Length = 35cm, width = 20cm. Anthracite/Black or Chrome finish.
Important Notes: Not suitable for passenger seating.
Det universella GPS-paketet möjliggör flera installationsalternativ utan att behöva extra tillbehör. Navigationssystemet kan monteras i väskan eller direkt på systemet utan väska. Det kan monteras på spegel eller styre (22,28-25,4 mm), eller på andra monteringspunkter med M6 eller M8 kulled och vridbar RAM-arm. Den stänkskyddade navigationsväskan storlek M skyddar din GPS från väder och vind.
Inkluderat:
The ERGO-FIT reduced reach handlebar decreases reach by 25mm (1") to suit most riders 5’6” and under
Metal bracket with chrome finish LED spotlamps with low power consumption. For increased visibility. Bar available in black.
(Requires additional relay)
Passenger backrest (Kawasaki Quick Release)
Padded backrest provides passenger comfort and allows easy installation or removal once installed. KQR™ mounting system is key locked for added security. 20cm (8”) tall from seat surface. Designed to mount optional Luggage Rack (sold separately)
Requires KQR™ bracket kit for fitment (sold separately).
(Anthracite/Black finish)
(Can only be combined with saddlebag kit with KQR brackets)
Passenger ba
ERGO-FIT™ Extended Reach
(Suggested for riders taller than 183cm)
Adjustable factory components and Ergo-Fit extended reach accessories give you comfort and confidence with more room to stretch out and enjoy your ride.
Step1: Ergo-Fit 3 position footpegs can be adjusted 25mm forward with longer accessory tie rod, for more legroom.
Step2: Ergo-Fit Original handlebar levers (brake&clutch) can be positioned farther away from the body for riders with larger hands.
Durable black powder coated steel luggage rack mounts to your fixed passenger backrest. Designed by Kawasaki to enhance your Vulcan S motorcycle styling while providing extra space for whatever you take with you on the road.
All required brackets and hardware included. 20cm (8") long and 23cm (9") wide.
Passenger luggage rack kit consists of 2 components:
1- Backrest kit (fixed)
2- Luggage rack
Lock your helmet securely and conveniently when you’re off the road
Rear Bag 18-21L (Soft Topcase). Rugged, water-resistant nylon construction with reinforced foam body and lid.
Replaces rear saddle and mounts to rear fender side bolts using custom quad side straps and steel center bracket with non-scratch rubberized coating to help protect paint finish
Expandable feature adds 7cm of vertical storage capacity (18-21 liters). Reflective piping for night visibility. Logo on lid. This bag replaces the passenger seat so no passenger seating is possible.
Arrow mattsvart avgassystem för Vulcan S. Komplett system i rostfritt stål med katalysator och slutstycke i kolfiber. Detta system är lättare än originalavgassystemet och ger ett djupt, sportigt ljud. Avgassystemet är godkänt enligt EU:s regler för utsläpp och ljud och har ECE-typgodkännande. (Dubbla lambdasensorer, Euro5+)
LÄS MERUtvecklat i samarbete med SP Connect, består kitet av ett kopplingsfäste, ett antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner; Dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den, och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa fast telefonen på plats. Medan telefonen fortfarande är fullt användbar, kan den nu fästas på eller tas bort från fästet på några sekunder.
Mjukt polypropylen motorcykelöverdrag, för att skydda din motorcykel från damm och andra små partiklar. Den andningsbara membranen möjliggör kontinuerlig luftcirkulation. Utrustad med ett midjeband samt ett elastiskt band för att säkerställa att överdraget stannar på plats. Storlek M, passar till exempel: Ninja 300, ER-6N, ZX-6, Z800, Z900, Z1000, W800, Z1000SX, ZX-10R, Z900RS, H2 och H2R. Storlek L, passar till exempel: Versys 650 + sidoväskor (utan Top case), Versys 1000 + sidoväskor (utan Top case), Vulcan S, ZZR14, J300, Z1000SX + sidoväskor, Versys-X 300, J125/J300.
LÄS MEROavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart