Inpage Navigation Section: Överblick
När gatorna kallar, svara med helt nya Eliminator 500. Denna motorcykel bryter mot konventionerna med en slank och låg design, en låg och bekväm sadel samt lätt och smidig hantering – Kawasakis mest lättillgängliga cruiser hittills. Tänk inte för mycket – tidlös design har kombinerats med modern teknik så att du bara kan köra.
Färger
Show all
Show less
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Som ett komplement till den förarvänliga karaktär som får förare att le och njuta av den spänning som en Kawasaki-motorcykel erbjuder, stöds Eliminator av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta Trellisram.
Som ett komplement till den förarvänliga karaktär som får förare att le och njuta av den spänning som en Kawasaki-motorcykel erbjuder, stöds Eliminator av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta Trellisram.
En modern tolkning av den långa och låga stilen hos originalet Eliminator kompletteras av en mångsidighet som passar alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blicken från fram- till bakdel, den låga sitsen och det låga, platta styret antyder den nya Eliminators aktiva körpotential och lätta manövrerbarhet, som om den kunde glida lätt över marken.
En modern tolkning av den långa och låga stilen hos originalet Eliminator kompletteras av en mångsidighet som passar alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blicken från fram- till bakdel, den låga sitsen och det låga, platta styret antyder den nya Eliminators aktiva körpotential och lätta manövrerbarhet, som om den kunde glida lätt över marken.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga sadlar gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga sadlar gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Gott om kraft, en bekväm passagerarsadel och ett ergonomiskt passagerargrepp gör det enkelt att dela Eliminator-upplevelsen med en vän.
Gott om kraft, en bekväm passagerarsadel och ett ergonomiskt passagerargrepp gör det enkelt att dela Eliminator-upplevelsen med en vän.
Medan LED-bakljuset påminner om stilen hos originalet Eliminator är bakdesignen helt ny. Smal, med sin snedskurna nedre linje som vinklar kraftigt uppåt, bidrar den till intrycket av aktiv prestanda.
Medan LED-bakljuset påminner om stilen hos originalet Eliminator är bakdesignen helt ny. Smal, med sin snedskurna nedre linje som vinklar kraftigt uppåt, bidrar den till intrycket av aktiv prestanda.
Förutom att bidra till körkomfort och naturlig hantering påminner de dubbla bakstötdämparna om stilen hos Kawasakis traditionella motorcyklar.
Förutom att bidra till körkomfort och naturlig hantering påminner de dubbla bakstötdämparna om stilen hos Kawasakis traditionella motorcyklar.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande gitterram uppnår konstruktionen i höghållfast stål Eliminators låga sittposition samtidigt som den behåller den aktiva prestandapotentialen från dess sportigare syskon.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande gitterram uppnår konstruktionen i höghållfast stål Eliminators låga sittposition samtidigt som den behåller den aktiva prestandapotentialen från dess sportigare syskon.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
En naturlig körställning med styre placerat där armarna naturligt sträcker sig och fotpinnar placerade så att det inte känns trångt för benen, ger föraren trygghet och bidrar till en stressfri vardagskörning.
En naturlig körställning med styre placerat där armarna naturligt sträcker sig och fotpinnar placerade så att det inte känns trångt för benen, ger föraren trygghet och bidrar till en stressfri vardagskörning.
Som komplement till den långa och låga stilen har chassigeometrin noggrant valts för att uppnå lätt och naturlig hantering. Eliminators smidiga hantering ökar förarens självförtroende och bidrar till en stressfri körning.
Som komplement till den långa och låga stilen har chassigeometrin noggrant valts för att uppnå lätt och naturlig hantering. Eliminators smidiga hantering ökar förarens självförtroende och bidrar till en stressfri körning.
Den kompakta, runda, hel-digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminators autentiska stil. Den mycket läsbara layouten inkluderar en stapelstilad varvräknare och växelindikator – synliga påminnelser om Eliminators aktiva körpotential. Smartphone-anslutning gör det möjligt för föraren att använda instrumentfunktionerna för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Den kompakta, runda, hel-digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminators autentiska stil. Den mycket läsbara layouten inkluderar en stapelstilad varvräknare och växelindikator – synliga påminnelser om Eliminators aktiva körpotential. Smartphone-anslutning gör det möjligt för föraren att använda instrumentfunktionerna för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design.
En lång och låg design med eleganta proportioner skapas av den vertikalt smala bränsletanken och de horisontella linjerna som syns från styrhuvudet till den ursprungliga bakdelen. Designen av den imponerande, mellanstorlek karossen antyder en balans mellan aktiv prestanda och kontroll.
En lång och låg design med eleganta proportioner skapas av den vertikalt smala bränsletanken och de horisontella linjerna som syns från styrhuvudet till den ursprungliga bakdelen. Designen av den imponerande, mellanstorlek karossen antyder en balans mellan aktiv prestanda och kontroll.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Som ett komplement till den förarvänliga karaktär som får förare att le och njuta av den spänning som en Kawasaki-motorcykel erbjuder, stöds Eliminator av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta Trellisram.
Som ett komplement till den förarvänliga karaktär som får förare att le och njuta av den spänning som en Kawasaki-motorcykel erbjuder, stöds Eliminator av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta Trellisram.
En modern tolkning av den långa och låga stilen hos originalet Eliminator kompletteras av en mångsidighet som passar alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blicken från fram- till bakdel, den låga sitsen och det låga, platta styret antyder den nya Eliminators aktiva körpotential och lätta manövrerbarhet, som om den kunde glida lätt över marken.
En modern tolkning av den långa och låga stilen hos originalet Eliminator kompletteras av en mångsidighet som passar alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blicken från fram- till bakdel, den låga sitsen och det låga, platta styret antyder den nya Eliminators aktiva körpotential och lätta manövrerbarhet, som om den kunde glida lätt över marken.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga sadlar gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga sadlar gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Gott om kraft, en bekväm passagerarsadel och ett ergonomiskt passagerargrepp gör det enkelt att dela Eliminator-upplevelsen med en vän.
Gott om kraft, en bekväm passagerarsadel och ett ergonomiskt passagerargrepp gör det enkelt att dela Eliminator-upplevelsen med en vän.
Medan LED-bakljuset påminner om stilen hos originalet Eliminator är bakdesignen helt ny. Smal, med sin snedskurna nedre linje som vinklar kraftigt uppåt, bidrar den till intrycket av aktiv prestanda.
Medan LED-bakljuset påminner om stilen hos originalet Eliminator är bakdesignen helt ny. Smal, med sin snedskurna nedre linje som vinklar kraftigt uppåt, bidrar den till intrycket av aktiv prestanda.
Förutom att bidra till körkomfort och naturlig hantering påminner de dubbla bakstötdämparna om stilen hos Kawasakis traditionella motorcyklar.
Förutom att bidra till körkomfort och naturlig hantering påminner de dubbla bakstötdämparna om stilen hos Kawasakis traditionella motorcyklar.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande gitterram uppnår konstruktionen i höghållfast stål Eliminators låga sittposition samtidigt som den behåller den aktiva prestandapotentialen från dess sportigare syskon.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande gitterram uppnår konstruktionen i höghållfast stål Eliminators låga sittposition samtidigt som den behåller den aktiva prestandapotentialen från dess sportigare syskon.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
En naturlig körställning med styre placerat där armarna naturligt sträcker sig och fotpinnar placerade så att det inte känns trångt för benen, ger föraren trygghet och bidrar till en stressfri vardagskörning.
En naturlig körställning med styre placerat där armarna naturligt sträcker sig och fotpinnar placerade så att det inte känns trångt för benen, ger föraren trygghet och bidrar till en stressfri vardagskörning.
Som komplement till den långa och låga stilen har chassigeometrin noggrant valts för att uppnå lätt och naturlig hantering. Eliminators smidiga hantering ökar förarens självförtroende och bidrar till en stressfri körning.
Som komplement till den långa och låga stilen har chassigeometrin noggrant valts för att uppnå lätt och naturlig hantering. Eliminators smidiga hantering ökar förarens självförtroende och bidrar till en stressfri körning.
Den kompakta, runda, hel-digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminators autentiska stil. Den mycket läsbara layouten inkluderar en stapelstilad varvräknare och växelindikator – synliga påminnelser om Eliminators aktiva körpotential. Smartphone-anslutning gör det möjligt för föraren att använda instrumentfunktionerna för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Den kompakta, runda, hel-digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminators autentiska stil. Den mycket läsbara layouten inkluderar en stapelstilad varvräknare och växelindikator – synliga påminnelser om Eliminators aktiva körpotential. Smartphone-anslutning gör det möjligt för föraren att använda instrumentfunktionerna för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design.
En lång och låg design med eleganta proportioner skapas av den vertikalt smala bränsletanken och de horisontella linjerna som syns från styrhuvudet till den ursprungliga bakdelen. Designen av den imponerande, mellanstorlek karossen antyder en balans mellan aktiv prestanda och kontroll.
En lång och låg design med eleganta proportioner skapas av den vertikalt smala bränsletanken och de horisontella linjerna som syns från styrhuvudet till den ursprungliga bakdelen. Designen av den imponerande, mellanstorlek karossen antyder en balans mellan aktiv prestanda och kontroll.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 70.0 x 58.6 mm |
Motorvolym | 451 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 33.4 kW {45.4 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 89 g/km |
Bränsleförbrukning | 3.8 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.029 (69/34) |
Växelförhållanden 1:a | 2.929 (41/14) |
Växelförhållanden 2:a | 2.056 (37/18) |
Växelförhållanden 3:e | 1.619 (34/21) |
Växelförhållanden 4:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.154 (30/26) |
Växelförhållanden 6:e | 1.037 (28/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.071 (43/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 121 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 90 mm |
Framdäck | 130/70-18 M/C 63H |
Bakdäck | 150/80-16 M/C 71H |
Längd x Bredd x Höjd | 2,250 x 785 x 1,100 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,520 mm |
Markfrigång | 150 mm |
Bränslekapacitet | 13.0 liter |
Sadelhöjd | 735 mm |
Tjänstevikt* | 176 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 164 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 310 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Skräddarsytt för att passa och komplettera Eliminator 500, denna sadel förbättrar körkomforten för längre förare.
Hjälper till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.