Inpage Navigation Section: Överblick
Få allt du behöver för att njuta av en spännande dag ute på vattnet. Säten för 3 passagerare och en kraftfull motor på 1 498 cc garanterar en dag att minnas för hela besättningen. Den moderna skrovdesignen, samma som flaggskeppsmodellen Jet Ski Ultra 310, är något som är värt att visa upp vare sig du är parkerad på uppfarten eller i vattnet. "Uteffekt uppmätt vid vevaxeln under kontrollerade förhållanden. Faktisk prestanda kan variera."
Färg
Show all
Show less
235900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Mycket praktiskt för långdistanscruising, detta läge fixerar hastigheten (varvtalet) på den angivna nivån. Cruising-hastigheten justeras enkelt med ett knapptryck.
Mycket praktiskt för långdistanscruising, detta läge fixerar hastigheten (varvtalet) på den angivna nivån. Cruising-hastigheten justeras enkelt med ett knapptryck.
Stor, lättläst 7" TFT-instrument i fullfärg erbjuder flera visningslägen, jog-dial-kontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainmentfunktioner.
Stor, lättläst 7" TFT-instrument i fullfärg erbjuder flera visningslägen, jog-dial-kontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainmentfunktioner.
När du accelererar med systemet inkopplat optimeras trimningen automatiskt. Två lägen tillåter antingen enstaka eller upprepade starter.
När du accelererar med systemet inkopplat optimeras trimningen automatiskt. Två lägen tillåter antingen enstaka eller upprepade starter.
Modellerna i ULTRA 160-serien kombinerar den senaste versionen av Kawasakis rappa och pålitliga motor med ett skrov hyllat för sin hantering och precision. Den beprövade modellen är ytterligare förbättrad med avancerade funktioner som Launch Control Mode och Power Mode-val.
Modellerna i ULTRA 160-serien kombinerar den senaste versionen av Kawasakis rappa och pålitliga motor med ett skrov hyllat för sin hantering och precision. Den beprövade modellen är ytterligare förbättrad med avancerade funktioner som Launch Control Mode och Power Mode-val.
Laddat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, hanterar det race-utvecklade skrovet sjön med precision och kontroll, med en hög nivå av sjöduglighet – och i hastigheter från stillaliggande till dess imponerande toppfart.
Laddat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, hanterar det race-utvecklade skrovet sjön med precision och kontroll, med en hög nivå av sjöduglighet – och i hastigheter från stillaliggande till dess imponerande toppfart.
Inbyggda fotfästen ger praktiska justeringspunkter vid förtöjning vid en brygga. Deras smarta design hjälper till att leda bort vatten över bord.
Inbyggda fotfästen ger praktiska justeringspunkter vid förtöjning vid en brygga. Deras smarta design hjälper till att leda bort vatten över bord.
Helt omdesignat förvaringssystem erbjuder en total lastkapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av det nya 40-liters Easy-Access Storage (bakom handtaget, tillgängligt från antingen vänster eller höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti Easy-Access Storage), och 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (akter om baksätet).
Helt omdesignat förvaringssystem erbjuder en total lastkapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av det nya 40-liters Easy-Access Storage (bakom handtaget, tillgängligt från antingen vänster eller höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti Easy-Access Storage), och 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (akter om baksätet).
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full, mellan eller låg motoreffekt.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full, mellan eller låg motoreffekt.
Justerbar sadel erbjuder tre lägen som spänner över 70 mm. Den tvådelade ERGO-FIT LXury-sadeln för tre personer är smalare vid knäna och ger djupare höftstöd för alla tre åkande.
Justerbar sadel erbjuder tre lägen som spänner över 70 mm. Den tvådelade ERGO-FIT LXury-sadeln för tre personer är smalare vid knäna och ger djupare höftstöd för alla tre åkande.
Kawasaki Smart Reverse är elektriskt. Aktiveras med en knapp på det högra handtaget, vilket gör det möjligt att styra backfunktionen med en hand. När backskopan är fälls ut vänder den på vattenstrålen.
Kawasaki Smart Reverse är elektriskt. Aktiveras med en knapp på det högra handtaget, vilket gör det möjligt att styra backfunktionen med en hand. När backskopan är fälls ut vänder den på vattenstrålen.
Responsiv och pålitlig, den naturligt aspirerade, vätskekylda 1,498 cm³ Inline-fyra marina motorn balanserar sin höga prestanda med låga utsläpp, bra bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Responsiv och pålitlig, den naturligt aspirerade, vätskekylda 1,498 cm³ Inline-fyra marina motorn balanserar sin höga prestanda med låga utsläpp, bra bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Mycket praktiskt för långdistanscruising, detta läge fixerar hastigheten (varvtalet) på den angivna nivån. Cruising-hastigheten justeras enkelt med ett knapptryck.
Mycket praktiskt för långdistanscruising, detta läge fixerar hastigheten (varvtalet) på den angivna nivån. Cruising-hastigheten justeras enkelt med ett knapptryck.
Stor, lättläst 7" TFT-instrument i fullfärg erbjuder flera visningslägen, jog-dial-kontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainmentfunktioner.
Stor, lättläst 7" TFT-instrument i fullfärg erbjuder flera visningslägen, jog-dial-kontroll, Bluetooth-anslutning och till och med infotainmentfunktioner.
När du accelererar med systemet inkopplat optimeras trimningen automatiskt. Två lägen tillåter antingen enstaka eller upprepade starter.
När du accelererar med systemet inkopplat optimeras trimningen automatiskt. Två lägen tillåter antingen enstaka eller upprepade starter.
Modellerna i ULTRA 160-serien kombinerar den senaste versionen av Kawasakis rappa och pålitliga motor med ett skrov hyllat för sin hantering och precision. Den beprövade modellen är ytterligare förbättrad med avancerade funktioner som Launch Control Mode och Power Mode-val.
Modellerna i ULTRA 160-serien kombinerar den senaste versionen av Kawasakis rappa och pålitliga motor med ett skrov hyllat för sin hantering och precision. Den beprövade modellen är ytterligare förbättrad med avancerade funktioner som Launch Control Mode och Power Mode-val.
Laddat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, hanterar det race-utvecklade skrovet sjön med precision och kontroll, med en hög nivå av sjöduglighet – och i hastigheter från stillaliggande till dess imponerande toppfart.
Laddat med teknik från Kawasakis mästerskapsvinnande maskiner, hanterar det race-utvecklade skrovet sjön med precision och kontroll, med en hög nivå av sjöduglighet – och i hastigheter från stillaliggande till dess imponerande toppfart.
Inbyggda fotfästen ger praktiska justeringspunkter vid förtöjning vid en brygga. Deras smarta design hjälper till att leda bort vatten över bord.
Inbyggda fotfästen ger praktiska justeringspunkter vid förtöjning vid en brygga. Deras smarta design hjälper till att leda bort vatten över bord.
Helt omdesignat förvaringssystem erbjuder en total lastkapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av det nya 40-liters Easy-Access Storage (bakom handtaget, tillgängligt från antingen vänster eller höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti Easy-Access Storage), och 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (akter om baksätet).
Helt omdesignat förvaringssystem erbjuder en total lastkapacitet på 168,5 liter. Det 124-liters förseglade främre facket kompletteras av det nya 40-liters Easy-Access Storage (bakom handtaget, tillgängligt från antingen vänster eller höger), ett 1,7-liters vattentätt fack (inuti Easy-Access Storage), och 2,8-liters lättåtkomlig bakficka (akter om baksätet).
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full, mellan eller låg motoreffekt.
Förutom Smart Learning Operation (SLO)-läge kan föraren välja mellan full, mellan eller låg motoreffekt.
Justerbar sadel erbjuder tre lägen som spänner över 70 mm. Den tvådelade ERGO-FIT LXury-sadeln för tre personer är smalare vid knäna och ger djupare höftstöd för alla tre åkande.
Justerbar sadel erbjuder tre lägen som spänner över 70 mm. Den tvådelade ERGO-FIT LXury-sadeln för tre personer är smalare vid knäna och ger djupare höftstöd för alla tre åkande.
Kawasaki Smart Reverse är elektriskt. Aktiveras med en knapp på det högra handtaget, vilket gör det möjligt att styra backfunktionen med en hand. När backskopan är fälls ut vänder den på vattenstrålen.
Kawasaki Smart Reverse är elektriskt. Aktiveras med en knapp på det högra handtaget, vilket gör det möjligt att styra backfunktionen med en hand. När backskopan är fälls ut vänder den på vattenstrålen.
Responsiv och pålitlig, den naturligt aspirerade, vätskekylda 1,498 cm³ Inline-fyra marina motorn balanserar sin höga prestanda med låga utsläpp, bra bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Responsiv och pålitlig, den naturligt aspirerade, vätskekylda 1,498 cm³ Inline-fyra marina motorn balanserar sin höga prestanda med låga utsläpp, bra bränsleekonomi och familjevänlig kraftleverans.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Motortyp | Vattenkyld, 4-takt, rak fyrcylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.6:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 69.2 mm |
Motorvolym | 1,498 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 112.0 kW {152 PS} / 7,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 144.0 N•m {14.7 kgf•m} / 5,750 varv/min |
Slutväxel | Direktdrift från motorn |
Längd x Bredd x Höjd | 3,580 x 1,195 x 1,175 mm |
---|---|
Bränslekapacitet | 80.0 liter |
Tjänstevikt | 456 kg |
| *Curb mass includes all necessary materials and fluids to operate correctly, full tank of fuel (more than 90 percent capacity) and tool kit (if supplied). |
Inpage Navigation Section: Tillbehör