Inpage Navigation Section: Överblick
Välkommen till Kawasaki och det ikoniska varumärket Ninja. Den A1-licensvänliga Ninja 125 är inte bara det första steget på Ninja-vägen utan uppvisar också Kawasakis tekniska kvalitet från Ninja H2-ramen i rundrörsstil till den eleganta Kawasaki Racing Team-inspirerade karossen. Med sin lyhörda 15 PS (11 kW) motor trimmad för flexibilitet från låg till mellanklass plus karakteristiska toppspänningar från Ninja, är Ninja 125 ett bra sätt att säga hej till Kawasaki och börja njuta av motorcykelns spänning.
Färger
56900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Precis som sina Ninja-bröder har Ninja 125 en snygg helkåpa. Kontrasten mellan svängda och smala delar kompletterar chassipaketet och ger en dynamisk "timglas"kontur. Aggressiv strålkastare med en glödlampa bidrar till den bilden, och med den skarpa vindrutan och sportiga hjulen ger denna nya Ninja ett seriöst supersportutseende.
Precis som sina Ninja-bröder har Ninja 125 en snygg helkåpa. Kontrasten mellan svängda och smala delar kompletterar chassipaketet och ger en dynamisk "timglas"kontur. Aggressiv strålkastare med en glödlampa bidrar till den bilden, och med den skarpa vindrutan och sportiga hjulen ger denna nya Ninja ett seriöst supersportutseende.
Ninja 125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
Ninja 125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Ninja 125:s ergonomi designades med sportig gatkörning i åtanke. Körställningen är naturligt aggressiv.
Ninja 125:s ergonomi designades med sportig gatkörning i åtanke. Körställningen är naturligt aggressiv.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Precis som sina Ninja-bröder har Ninja 125 en snygg helkåpa. Kontrasten mellan svängda och smala delar kompletterar chassipaketet och ger en dynamisk "timglas"kontur. Aggressiv strålkastare med en glödlampa bidrar till den bilden, och med den skarpa vindrutan och sportiga hjulen ger denna nya Ninja ett seriöst supersportutseende.
Precis som sina Ninja-bröder har Ninja 125 en snygg helkåpa. Kontrasten mellan svängda och smala delar kompletterar chassipaketet och ger en dynamisk "timglas"kontur. Aggressiv strålkastare med en glödlampa bidrar till den bilden, och med den skarpa vindrutan och sportiga hjulen ger denna nya Ninja ett seriöst supersportutseende.
Ninja 125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
Ninja 125 har ett fullstort chassi. Med en slimmad, kompakt rundrörsram, sportig fjädring och lätta 17" hjul, är den lätta, smidiga hanteringen den erbjuder idealisk för nya förare att bli bekanta med att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt rundrörsram Rundrörsram möjliggör ett smalt, kompakt paket som är lätt att hantera och gör det lätt att nå marken med fötterna.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
125 cm3 4-takt. En-cylindrig smidig motoreffekt bidrar till Z125:s 125 cm3 motors prestanda. Som en typisk Kawasaki-motor ger motorn ett bra "knuff" vid höga varvtal och fortsätter att dra ända upp till varvtalsstoppet. Tillförlitlighet som ärvts från den robusta 250cc basmotor ger föraren all tid att fokusera på körningen. Sexväxlad växellåda. Smidigt sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation.Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med bara en knapptryckning.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
ABS som standard bidrar till förarens trygghet. Highspec-systemet designades speciellt för motorcyklar och har en mycket kompakt och liten ABS-enhet.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädring ger utmärkt väghållningsförmåga och stötdämpning, vilket bidrar till cykelns sportiga hantering. Stötdämparlänkaget minskar hävstångseffekten på stötdämparen när fjädringen komprimeras: små stötar dämpas mycket lätt medan stora stötar får mycket dämpning. 5-vägs förspänningsjustering bak gör att förare kan justera den bakre åkhöjden, samt ställa in cykeln efter en passagerare eller bagage.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Ninja 125:s ergonomi designades med sportig gatkörning i åtanke. Körställningen är naturligt aggressiv.
Ninja 125:s ergonomi designades med sportig gatkörning i åtanke. Körställningen är naturligt aggressiv.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänkutrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.7:1 |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 58.0 x 47.2 mm |
Motorvolym | 125 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 28 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 11.0 kW {15 PS} / 10,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 11.7 N•m {1.2 kgf•m} / 7,700 varv/min |
CO2-utsläpp | 61 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.7 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.966 (86/29) |
Växelförhållanden 1:a | 2.833 (34/12) |
Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.444 (26/18) |
Växelförhållanden 4:e | 1.208 (29/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.056 (19/18) |
Växelförhållanden 6:e | 0.962 (25/26) |
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.500 (56/16) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, stål |
---|---|
Spår | 90 mm |
Fjädringsväg fram | 110 mm |
Fjädringsväg bak | 120 mm |
Framdäck | 100/80-17 M/C 52S |
Bakdäck | 130/70-17 M/C 62S |
Längd x Bredd x Höjd | 1,935 x 685 x 1,075 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,330 mm |
Markfrigång | 170 mm |
Bränslekapacitet | 11.0 liter |
Sadelhöjd | 785 mm |
Tjänstevikt | 149 kg |
Typ av frambroms | Enskild petalformad skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 290 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, gasfylld stötdämpare och fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Designad för att skräddarsys och komplettera Ninja 125, denna sadel förbättrar körkomforten för längre förare.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Gör livet enklare med växelndikatorn för både Z125 och Ninja 125. Denna växelindikator är förprogrammerad i samarbete med HealTech Electronics för båda 125-modellerna. Vi rekommenderar att använda det valfria fästet för Z125 för en ergonomisk visningsposition. Specifikationer: - Förprogrammerad; Växelindikatorn är förprogrammerad för Z125 och Ninja 125. Du behöver inte köra testproceduren, det är plug and play. - Automatisk ljusstyrkekontroll; Indikatorn har en ljussensor som justerar ljusstyrkan beroende på omgivningsljuset. - Touchsensor; Det finns en dold touchsensor på toppen för att komma åt menyerna. - IP68; 100% vattentålig. - Flashminne; Användarinställningar sparas även när batteriet är frånkopplat. - Monteringsmaterial; Klistermärken, kablage och buntband ingår.
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb ripstop-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret branding.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringspåse.
Passar:
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart