Inpage Navigation Section: Överblick
Kawasaki Z650RS kombinerar retrostil med modern sportteknik. Distinkta stylingdetaljer som en klassisk rund LED-strålkastare, analog instrumentering, 70-talsinfluerat chassi och färger, plus en tvåcylindrig motor, skapar en fantastisk neo-retro känsla. Kawasaki Z650RS är avsedd att imponera på alla förare med sin genomtänkta, destillerade anda av RETROVOLUTION.
Färger
89400,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Brett, platt styre och en avslappnad körställning sätter föraren i en naturlig, bekväm position som både inger förtroende och underlättar kontrollen för ett brett spektrum av förare.
Brett, platt styre och en avslappnad körställning sätter föraren i en naturlig, bekväm position som både inger förtroende och underlättar kontrollen för ett brett spektrum av förare.
Dubbla Ø 300 mm främre skivbromsar och Ø 220 mm bak ger gott om bromskraft. De runda skivorna bidrar till cykelns retrosportbild.
Dubbla Ø 300 mm främre skivbromsar och Ø 220 mm bak ger gott om bromskraft. De runda skivorna bidrar till cykelns retrosportbild.
Precis som Kawasakis retrosport Z900RS har Z650RS ett tidlöst snyggt utseende. Som en mellanklassmodell speglar ett lätt och avslappnat utseende dess förarvänliga karaktär. Attraktionskraften hos en traditionell motorcykel kompletteras av enkla och moderna designdetaljer som gör att Z650RS smälter in utan problem i din vardag.
Precis som Kawasakis retrosport Z900RS har Z650RS ett tidlöst snyggt utseende. Som en mellanklassmodell speglar ett lätt och avslappnat utseende dess förarvänliga karaktär. Attraktionskraften hos en traditionell motorcykel kompletteras av enkla och moderna designdetaljer som gör att Z650RS smälter in utan problem i din vardag.
Horisontell baklänksfjädring ger en progressiv karaktär. Jämfört med fjädring utan länkar, ger den en bättre balans mellan sportig prestanda och åkkomfort.
Horisontell baklänksfjädring ger en progressiv karaktär. Jämfört med fjädring utan länkar, ger den en bättre balans mellan sportig prestanda och åkkomfort.
Hastighetsmätare och varvräknare i analog stil kompletteras av en multifunktionell LCD-skärm, som balanserar retrostil med modern funktionalitet.
Hastighetsmätare och varvräknare i analog stil kompletteras av en multifunktionell LCD-skärm, som balanserar retrostil med modern funktionalitet.
En av de viktigaste bidragen till Z650RS lätta vikt (märks så snart cykeln lyfts från sidostödet) är dess innovativa rundrörsram. Med en vikt på endast 13,5 kg bidrar den avsevärt till cykelns lätta, okomplicerade hantering.
En av de viktigaste bidragen till Z650RS lätta vikt (märks så snart cykeln lyfts från sidostödet) är dess innovativa rundrörsram. Med en vikt på endast 13,5 kg bidrar den avsevärt till cykelns lätta, okomplicerade hantering.
Optimerad för vardagskörning, den spännande Parallell Twin-motorn erbjuder snabb respons, starkt låg-mellanregister och en gynnsam bränsleekonomi. När man öppnar gasen kommer förarna att märka både en mjuk och kraftfull motorkaraktär som erbjuder en hög nivå av kontroll när man gasar och en glädjande acceleration från låg hastighet.
Optimerad för vardagskörning, den spännande Parallell Twin-motorn erbjuder snabb respons, starkt låg-mellanregister och en gynnsam bränsleekonomi. När man öppnar gasen kommer förarna att märka både en mjuk och kraftfull motorkaraktär som erbjuder en hög nivå av kontroll när man gasar och en glädjande acceleration från låg hastighet.
Originalgjutna hjul som de på Z900RS har platta ekrar designade för att se ut som klassiska trådekrade hjul. Designade med hjälp av Kawasakis avancerade analysteknik, erbjuder hjulen en balans mellan låg vikt och elegant utseende, vilket bidrar till både hantering och en design som passar retrokategorin.
Originalgjutna hjul som de på Z900RS har platta ekrar designade för att se ut som klassiska trådekrade hjul. Designade med hjälp av Kawasakis avancerade analysteknik, erbjuder hjulen en balans mellan låg vikt och elegant utseende, vilket bidrar till både hantering och en design som passar retrokategorin.
Brett, platt styre och en avslappnad körställning sätter föraren i en naturlig, bekväm position som både inger förtroende och underlättar kontrollen för ett brett spektrum av förare.
Brett, platt styre och en avslappnad körställning sätter föraren i en naturlig, bekväm position som både inger förtroende och underlättar kontrollen för ett brett spektrum av förare.
Dubbla Ø 300 mm främre skivbromsar och Ø 220 mm bak ger gott om bromskraft. De runda skivorna bidrar till cykelns retrosportbild.
Dubbla Ø 300 mm främre skivbromsar och Ø 220 mm bak ger gott om bromskraft. De runda skivorna bidrar till cykelns retrosportbild.
Precis som Kawasakis retrosport Z900RS har Z650RS ett tidlöst snyggt utseende. Som en mellanklassmodell speglar ett lätt och avslappnat utseende dess förarvänliga karaktär. Attraktionskraften hos en traditionell motorcykel kompletteras av enkla och moderna designdetaljer som gör att Z650RS smälter in utan problem i din vardag.
Precis som Kawasakis retrosport Z900RS har Z650RS ett tidlöst snyggt utseende. Som en mellanklassmodell speglar ett lätt och avslappnat utseende dess förarvänliga karaktär. Attraktionskraften hos en traditionell motorcykel kompletteras av enkla och moderna designdetaljer som gör att Z650RS smälter in utan problem i din vardag.
Horisontell baklänksfjädring ger en progressiv karaktär. Jämfört med fjädring utan länkar, ger den en bättre balans mellan sportig prestanda och åkkomfort.
Horisontell baklänksfjädring ger en progressiv karaktär. Jämfört med fjädring utan länkar, ger den en bättre balans mellan sportig prestanda och åkkomfort.
Hastighetsmätare och varvräknare i analog stil kompletteras av en multifunktionell LCD-skärm, som balanserar retrostil med modern funktionalitet.
Hastighetsmätare och varvräknare i analog stil kompletteras av en multifunktionell LCD-skärm, som balanserar retrostil med modern funktionalitet.
En av de viktigaste bidragen till Z650RS lätta vikt (märks så snart cykeln lyfts från sidostödet) är dess innovativa rundrörsram. Med en vikt på endast 13,5 kg bidrar den avsevärt till cykelns lätta, okomplicerade hantering.
En av de viktigaste bidragen till Z650RS lätta vikt (märks så snart cykeln lyfts från sidostödet) är dess innovativa rundrörsram. Med en vikt på endast 13,5 kg bidrar den avsevärt till cykelns lätta, okomplicerade hantering.
Optimerad för vardagskörning, den spännande Parallell Twin-motorn erbjuder snabb respons, starkt låg-mellanregister och en gynnsam bränsleekonomi. När man öppnar gasen kommer förarna att märka både en mjuk och kraftfull motorkaraktär som erbjuder en hög nivå av kontroll när man gasar och en glädjande acceleration från låg hastighet.
Optimerad för vardagskörning, den spännande Parallell Twin-motorn erbjuder snabb respons, starkt låg-mellanregister och en gynnsam bränsleekonomi. När man öppnar gasen kommer förarna att märka både en mjuk och kraftfull motorkaraktär som erbjuder en hög nivå av kontroll när man gasar och en glädjande acceleration från låg hastighet.
Originalgjutna hjul som de på Z900RS har platta ekrar designade för att se ut som klassiska trådekrade hjul. Designade med hjälp av Kawasakis avancerade analysteknik, erbjuder hjulen en balans mellan låg vikt och elegant utseende, vilket bidrar till både hantering och en design som passar retrokategorin.
Originalgjutna hjul som de på Z900RS har platta ekrar designade för att se ut som klassiska trådekrade hjul. Designade med hjälp av Kawasakis avancerade analysteknik, erbjuder hjulen en balans mellan låg vikt och elegant utseende, vilket bidrar till både hantering och en design som passar retrokategorin.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 60.0 mm |
Motorvolym | 649 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med dubbla gasspjäll: 36 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 50.2 kW {68 PS} / 8,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 64.0 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 varv/min |
CO2-utsläpp | 107 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.3 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 4.5 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 107.0 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88/42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.438 (39/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.714 (36/21) |
Växelförhållanden 3:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 4:e | 1.111 (30/27) |
Växelförhållanden 5:e | 0.966 (28/29) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46/15) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 100 mm |
Fjädringsväg fram | 125 mm |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (53W) |
Bakdäck | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,065 x 800 x 1,115 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,405 mm |
Markfrigång | 125 mm |
Bränslekapacitet | 12.0 liter |
Sadelhöjd | 850 mm |
Tjänstevikt | 187 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Hjälp till att skydda din motorcykel från skador vid vältningsskador
Akrapovič komplett avgassystem med katalysator och titan ljuddämpare. Detta system är cirka 2 kg lättare jämfört med vanliga avgassystem och ger ett rent sportigt ljud. En kombination av racingmaterial som titan för ljuddämparens yttre hylsa och kolfiberändlock ger detta avgassystem en racing touch. Lasermärkt logotyp. Detta godkända avgassystem uppfyller EU-regler och har EC/ECE (Euro 5) typgodkännande. (Euro 5)
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
CNC machined billet aluminium Oil Filler Cap with gold finish Note: Compatibility and availability of accessories may vary per specific model year, please check with your Kawasaki Dealer on availability and additional parts needed for installation
LÄS MER