Inpage Navigation Section: Överblick
Allroundfordonet för många yrkesverksamma som lantbrukare, viltvårdare och trädgårdsexperter. Mule Pro DXT är i toppen av Kawasaki MULE-serien.
Färg
Show all
Show less
238900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
Trans Cab-systemet gör att MULE PRO-DXT kan förvandlas från fyra- till tvåpersonersläge på mindre än en minut. Den sjutbara lastväggen är integrerad med lastbädden vilket gör det möjligt för en enda person att utföra förändringen.
Trans Cab-systemet gör att MULE PRO-DXT kan förvandlas från fyra- till tvåpersonersläge på mindre än en minut. Den sjutbara lastväggen är integrerad med lastbädden vilket gör det möjligt för en enda person att utföra förändringen.
För att växla från fyra-personersläge till två-personersläge, släpp sätesspärrarna och lyft lastväggsstagen för att frigöra lastväggens säkringsmekanism; vik sätets botten ur vägen; skjut lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
För att växla från fyra-personersläge till två-personersläge, släpp sätesspärrarna och lyft lastväggsstagen för att frigöra lastväggens säkringsmekanism; vik sätets botten ur vägen; skjut lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
Den robusta ramkonstruktionen hos MULE PRO-DXT och PRO-DX säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
Den robusta ramkonstruktionen hos MULE PRO-DXT och PRO-DX säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Skjut sedan lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
Skjut sedan lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Lastbäddens sidoväggar är gångjärnsförsedda, vilket gör att de främre delarna kan vikas ur vägen när lastväggen förs in i sitt bakre läge.
Lastbäddens sidoväggar är gångjärnsförsedda, vilket gör att de främre delarna kan vikas ur vägen när lastväggen förs in i sitt bakre läge.
PRO-DXT erbjuder också en rymlig lastbädd. Lastbäddens dimensioner är 1 085 mm L x 1 363 mm B x 279 mm H i tvåpersonersläge, 560 mm x 1 363 mm x 279 mm i fyra-personersläge.
PRO-DXT erbjuder också en rymlig lastbädd. Lastbäddens dimensioner är 1 085 mm L x 1 363 mm B x 279 mm H i tvåpersonersläge, 560 mm x 1 363 mm x 279 mm i fyra-personersläge.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
Trans Cab-systemet gör att MULE PRO-DXT kan förvandlas från fyra- till tvåpersonersläge på mindre än en minut. Den sjutbara lastväggen är integrerad med lastbädden vilket gör det möjligt för en enda person att utföra förändringen.
Trans Cab-systemet gör att MULE PRO-DXT kan förvandlas från fyra- till tvåpersonersläge på mindre än en minut. Den sjutbara lastväggen är integrerad med lastbädden vilket gör det möjligt för en enda person att utföra förändringen.
För att växla från fyra-personersläge till två-personersläge, släpp sätesspärrarna och lyft lastväggsstagen för att frigöra lastväggens säkringsmekanism; vik sätets botten ur vägen; skjut lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
För att växla från fyra-personersläge till två-personersläge, släpp sätesspärrarna och lyft lastväggsstagen för att frigöra lastväggens säkringsmekanism; vik sätets botten ur vägen; skjut lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
Den robusta ramkonstruktionen hos MULE PRO-DXT och PRO-DX säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
Den robusta ramkonstruktionen hos MULE PRO-DXT och PRO-DX säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Skjut sedan lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
Skjut sedan lastväggen framåt; sänka lastväggsstagen och sätt tillbaka sätesspärrarna för att säkra lastväggen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Lastbäddens sidoväggar är gångjärnsförsedda, vilket gör att de främre delarna kan vikas ur vägen när lastväggen förs in i sitt bakre läge.
Lastbäddens sidoväggar är gångjärnsförsedda, vilket gör att de främre delarna kan vikas ur vägen när lastväggen förs in i sitt bakre läge.
PRO-DXT erbjuder också en rymlig lastbädd. Lastbäddens dimensioner är 1 085 mm L x 1 363 mm B x 279 mm H i tvåpersonersläge, 560 mm x 1 363 mm x 279 mm i fyra-personersläge.
PRO-DXT erbjuder också en rymlig lastbädd. Lastbäddens dimensioner är 1 085 mm L x 1 363 mm B x 279 mm H i tvåpersonersläge, 560 mm x 1 363 mm x 279 mm i fyra-personersläge.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, trecylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 23.5:1 |
Ventilsystem | OHV, 6 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 74.0 x 77.0 mm |
Motorvolym | 993 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med in-line |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Maximal effekt | 17.8 kW {24 PS} / 3,600 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 52.1 N•m {5.3 kgf•m} / 2,400 varv/min |
Växellåda | CVT, 2-växlad & back, automatisk |
Slutväxel | Kardanaxel 2WD/4WD med dubbelmodusdifferential |
Ramtyp | Stege typ, rörtyp stål |
---|---|
Fjädringsväg fram | 222 mm |
Fjädringsväg bak | 217 mm (left 217 mm , right 220 mm) - SE |
Framdäck | 26 x 9.00-12 4PR |
Bakdäck | 26 x 11.00-12 4PR |
Längd x Bredd x Höjd | 3,385 x 1,625 x 1,970 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 31° (43° in - 38° out) - SE |
Hjulbas | 2,345 mm |
Markfrigång | 260 mm |
Bränslekapacitet | 30.0 liter |
Sadelhöjd | 880 mm |
Tjänstevikt* | 883 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 848 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Parkeringsbroms | Dual discs (mechanical) |
---|---|
Typ av frambroms | Dubbla skivor |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Dubbla skivor |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Dubbel triangellänk |
Typ av bakre fjädring | Dubbla länkarmar |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Backspegel med 3D-format säkerhetsglas – bredare synfält – 3D-format säkerhetsglas ger förbättrad sikt och bredare synfält – Strukturlackerad svart pulverlack för slitstark yta – Fäste i gjuten aluminium, kompatibelt med rördimensioner från 38,1 mm till 45 mm – Mått: 273 mm L × 89 mm Kan användas tillsammans med fast hytt för Mule PRO-MX och Mule SX. OBS: Ej kompatibel med fast hytt (med tak) för Mule PRO-DX & DXT