Inpage Navigation Section: Överblick
Allroundfordonet för många yrkesverksamma som lantbrukare, viltvårdare och trädgårdsexperter. Mule Pro DX är i toppen av Kawasaki MULE-serien.
Färg
Show all
Show less
221900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Om lastkapacitet är din högsta prioritet, då blir MULE PRO-DX din favoritpartner. Dess lastflak är den största i sin klass, vilket säkerställer att du kan bära mer och jobbet blir lättare.
Om lastkapacitet är din högsta prioritet, då blir MULE PRO-DX din favoritpartner. Dess lastflak är den största i sin klass, vilket säkerställer att du kan bära mer och jobbet blir lättare.
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
MULE PRO-DX har kapacitet att ta en passagerare som kan följa med för arbets- och fritidsaktiviteter tillsammans med föraren.
MULE PRO-DX har kapacitet att ta en passagerare som kan följa med för arbets- och fritidsaktiviteter tillsammans med föraren.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Elektriskt “valbart” 2WD/4WD och ett bakre differentialsystem med två lägen gör det enkelt att växla mellan drivsystem beroende på varierande terräng och användningsområden.
Om lastkapacitet är din högsta prioritet, då blir MULE PRO-DX din favoritpartner. Dess lastflak är den största i sin klass, vilket säkerställer att du kan bära mer och jobbet blir lättare.
Om lastkapacitet är din högsta prioritet, då blir MULE PRO-DX din favoritpartner. Dess lastflak är den största i sin klass, vilket säkerställer att du kan bära mer och jobbet blir lättare.
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
En inbyggd multi-funktions display inbyggd i instrumentpanelen, är standard på samtliga modeller
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Förutom bränslekompatibilitet på plats erbjuder den högmomentiga trecylindriga dieselmotorn i MULE PRO-DXT och PRO-DX utmärkt prestanda för lastbärning samt enkel låg-hastighetskontroll. Fordonets topphastighet är upp till 48 km/h.
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Ratten har ett steglöst justerbarhetsområde på cirka 34 grader, vilket gör att föraren kan ställa in ratten efter sina önskemål, samt lyfta den ur vägen för att underlätta att ta sig in och ur fordonet
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
Fram- och bakre skivbromsar säkerställer stark och pålitlig bromskraft. Det hydrauliska skivbromssystemet erbjuder förutsägbar prestanda och levererar bromskraft som matchar inmatningen vid bromspedalen.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX kombinerar ett brett chassi med en hjulbas på 2 345 mm. Detta bidrar till körstabilitet och komfort, samtidigt som det erbjuder enkel manövrering och manövrerbarhet. Den robusta ramkonstruktionen säkerställer stor hållbarhet samt suverän hantering.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
MULE PRO-DXT och PRO-DX är designade för att återspegla deras tuffa konstruktion och starka prestanda, och har en robust, no-nonsense stil som liknar den som finns på högkvalitativa pickup bilar.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
Dubbla 55/60 W strålkastare och standard LED-lampor ger bra ljus i mörkret.
MULE PRO-DX har kapacitet att ta en passagerare som kan följa med för arbets- och fritidsaktiviteter tillsammans med föraren.
MULE PRO-DX har kapacitet att ta en passagerare som kan följa med för arbets- och fritidsaktiviteter tillsammans med föraren.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Gasassisterad tippbar lastflak underlättar åtkomst till motorn.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Kawasakis högkvalitativa elektriska servostyrning (EPS) fungerar bäst när du behöver det som mest: i extremt låg hastighet och när den står stilla. Vrid på hjulet, en signal skickas till EPS ECU, vilket initierar assistans. ECU:n använder indata från en fordonshastighetssensor och vridmomentsensor för att bestämma mängden styrassistans som krävs från systemets elmotor. Vid låg hastighet eller vid stopp är assistansen som störst; assistansen minskar när fordonets hastighet ökar, vilket gör styrningen mer fast.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, trecylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 23.5:1 |
Ventilsystem | OHV, 6 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 74.0 x 77.0 mm |
Motorvolym | 993 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning med in-line |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Maximal effekt | 17.8 kW {24 PS} / 3,600 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 52.1 N•m {5.3 kgf•m} / 2,400 varv/min |
Växellåda | CVT, 2-växlad & back, automatisk |
Primär reduktionskvot | 3.334 ~ 0.756 |
Slutväxel | Kardanaxel 2WD/4WD med dubbelmodusdifferential |
Slutlig utväxlingsförhållande | 6.382 (31/17 x 35/10) - 6.245 (31/21 x 55/13) |
Ramtyp | Stege typ, rörtyp stål |
---|---|
Fjädringsväg fram | 222 mm |
Fjädringsväg bak | 217 mm (left 217 mm , right 220 mm) - SE |
Framdäck | 26 x 9.00-12 4PR |
Bakdäck | 26 x 11.00-12 4PR |
Längd x Bredd x Höjd | 3,385 x 1,625 x 1,965 mm |
Styrvinkel V H | 40° / 31° (43° in - 38° out) - SE |
Hjulbas | 2,345 mm |
Markfrigång | 265 mm |
Bränslekapacitet | 30.0 liter |
Sadelhöjd | 885 mm |
Tjänstevikt* | 845 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 810 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Parkeringsbroms | Dual discs (mechanical) |
---|---|
Typ av frambroms | Dubbla skivor |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Dubbla skivor |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Dubbel triangellänk |
Typ av bakre fjädring | Dubbla länkarmar |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Backspegel med 3D-format säkerhetsglas – bredare synfält – 3D-format säkerhetsglas ger förbättrad sikt och bredare synfält – Strukturlackerad svart pulverlack för slitstark yta – Fäste i gjuten aluminium, kompatibelt med rördimensioner från 38,1 mm till 45 mm – Mått: 273 mm L × 89 mm Kan användas tillsammans med fast hytt för Mule PRO-MX och Mule SX. OBS: Ej kompatibel med fast hytt (med tak) för Mule PRO-DX & DXT