Inpage Navigation Section: Överblick
Gör ditt statement med den helt nya Ninja 500. Den aggressiva stilen Ninja sportcyklar är kända för och sätter tonen med en 451cc tvåcylindrig motor. Upplev legendarisk Ninja-prestanda på sportcykeln designad för att leda flocken.
Färg
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
77100,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Med måtten 310 mm (samma storlek som ZX-14R), erbjuder Ninja 500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Med måtten 310 mm (samma storlek som ZX-14R), erbjuder Ninja 500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Ninja 500:s "ansikte" bygger på två nydesignade kompakta strålkastare. Under dem sticker två spoilers fram och fullbordar den enastående looken.
Ninja 500:s "ansikte" bygger på två nydesignade kompakta strålkastare. Under dem sticker två spoilers fram och fullbordar den enastående looken.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Ninja 500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Ninja 500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Ninja 500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska hållbarhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är monterad i ramen och används som en bärande del. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Ninja 500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska hållbarhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är monterad i ramen och används som en bärande del. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Avslappnad förarposition rymmer ett brett utbud av storlekar på förare och körstilar. Jämfört med vissa andra modeller (vars något extrema körställning äventyrar komforten) gör det förhöjda styret och fotpinnens position föraren i en position att lättare hantera cykeln samtidigt som den erbjuder förarkomfort.
Avslappnad förarposition rymmer ett brett utbud av storlekar på förare och körstilar. Jämfört med vissa andra modeller (vars något extrema körställning äventyrar komforten) gör det förhöjda styret och fotpinnens position föraren i en position att lättare hantera cykeln samtidigt som den erbjuder förarkomfort.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Sadel med tjock stoppning av uretan bidrar till suverän åkkomfort. Ninja 500:s breda chassi erbjuder också bra vindskydd, vilket ytterligare bidrar till åkkomforten.
Sadel med tjock stoppning av uretan bidrar till suverän åkkomfort. Ninja 500:s breda chassi erbjuder också bra vindskydd, vilket ytterligare bidrar till åkkomforten.
Från fram till bak, med en flödande, lagerpålagd design, ger karossen på nya Ninja 500 ett fräscht intryck, medan sportiga inslag ger maskinen ett målmedvetet, tävlingsinspirerat utseende som ägarna kommer vara stolta över att äga och visa upp.
Från fram till bak, med en flödande, lagerpålagd design, ger karossen på nya Ninja 500 ett fräscht intryck, medan sportiga inslag ger maskinen ett målmedvetet, tävlingsinspirerat utseende som ägarna kommer vara stolta över att äga och visa upp.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Med måtten 310 mm (samma storlek som ZX-14R), erbjuder Ninja 500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Med måtten 310 mm (samma storlek som ZX-14R), erbjuder Ninja 500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Ninja 500:s "ansikte" bygger på två nydesignade kompakta strålkastare. Under dem sticker två spoilers fram och fullbordar den enastående looken.
Ninja 500:s "ansikte" bygger på två nydesignade kompakta strålkastare. Under dem sticker två spoilers fram och fullbordar den enastående looken.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Ninja 500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Ninja 500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Ninja 500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska hållbarhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är monterad i ramen och används som en bärande del. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Ninja 500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska hållbarhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är monterad i ramen och används som en bärande del. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Avslappnad förarposition rymmer ett brett utbud av storlekar på förare och körstilar. Jämfört med vissa andra modeller (vars något extrema körställning äventyrar komforten) gör det förhöjda styret och fotpinnens position föraren i en position att lättare hantera cykeln samtidigt som den erbjuder förarkomfort.
Avslappnad förarposition rymmer ett brett utbud av storlekar på förare och körstilar. Jämfört med vissa andra modeller (vars något extrema körställning äventyrar komforten) gör det förhöjda styret och fotpinnens position föraren i en position att lättare hantera cykeln samtidigt som den erbjuder förarkomfort.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Sadel med tjock stoppning av uretan bidrar till suverän åkkomfort. Ninja 500:s breda chassi erbjuder också bra vindskydd, vilket ytterligare bidrar till åkkomforten.
Sadel med tjock stoppning av uretan bidrar till suverän åkkomfort. Ninja 500:s breda chassi erbjuder också bra vindskydd, vilket ytterligare bidrar till åkkomforten.
Från fram till bak, med en flödande, lagerpålagd design, ger karossen på nya Ninja 500 ett fräscht intryck, medan sportiga inslag ger maskinen ett målmedvetet, tävlingsinspirerat utseende som ägarna kommer vara stolta över att äga och visa upp.
Från fram till bak, med en flödande, lagerpålagd design, ger karossen på nya Ninja 500 ett fräscht intryck, medan sportiga inslag ger maskinen ett målmedvetet, tävlingsinspirerat utseende som ägarna kommer vara stolta över att äga och visa upp.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 70.0 x 58.6 mm |
Motorvolym | 451 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 33.4 kW {45.4 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 89 g/km |
Bränsleförbrukning | 3.8 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.029 (69/34) |
Växelförhållanden 1:a | 2.929 (41/14) |
Växelförhållanden 2:a | 2.056 (37/18) |
Växelförhållanden 3:e | 1.619 (34/21) |
Växelförhållanden 4:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.154 (30/26) |
Växelförhållanden 6:e | 1.037 (28/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.071 (43/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 92 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Framdäck | 110/70R17 M/C 54H |
Bakdäck | 150/60R17 M/C 66H |
Längd x Bredd x Höjd | 1,995 x 730 x 1,120 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,375 mm |
Markfrigång | 145 mm |
Bränslekapacitet | 14.0 liter |
Sadelhöjd | 785 mm |
Tjänstevikt* | 171 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 157 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 310 mm |
Typ av frambromsok | Balanserad aktivering dubbelkolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Nedre länk Uni-Trak, gasfylld stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Ge din Kawasaki en sportigare look och ett mer aggressivt ljud med detta Akrapovič slip-on-system. Detta lätta slip-on-system erbjuder imponerande prestanda. Kombinationen av racingmaterial som titan i ytterhöljet och avslutning i kolfiber ger avgassystemet en tydlig racingkänsla. Värmeskydd ingår. Detta godkända avgassystem uppfyller Euro5+-regler (avgas- och bullerkrav) och har EC-typgodkännande.
LÄS MERLås enkelt fast din hjälm när du inte kör.
Hjälp till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Motorcykelöverdrag tillverkat av andningsbart, slitstarkt non-woven ripstop-material. Kawasaki-specifikt med gröna hexagonmönster. Enkel åtkomligt låsspänne. 100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsväska.
LÄS MERTillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb ripstop-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret branding.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringspåse.
Passar:
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Halvstyv nylon-tankväska, speciellt utformad för bränsletankens form.
Svart/grå tankväska med reflekterande passpoaler och Kawasaki-logotyp..
Ficka med genomskinligt plastfönster på ovansidan av tankväskan med hål för hörlurar.
Inuti har den skiljeväggar för att förhindra att varor rör sig.
Inkluderar axelrem och regnskydd med genomskinligt fönster.
L350 mm, B223 mm, H150 mm
Max lastvikt: 2 kg
Kapacitet: cirka 4 liter
Ett matchande fäste krävs för montering.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: