Inpage Navigation Section: Överblick
Med en unik kraftenhet som kombinerar en 451 cm³ förbränningsmotor och en kompakt el-motor, erbjuder världens första starka hybridmotorcykel förare ett antal nya körupplevelser: en mellanklass modell med omedelbar acceleration av en 1 000 cc-klass supersportmodell från stående start (med e-boost), bränsleekonomi i paritet med 250cc-klassen och knappväxling av sportåkning. Efter Kawasakis spelförändrande Ninja 7 Hybrid, är Z7 Hybrid, med tre olika körlägen som vart och ett erbjuder en distinkt körkaraktär och många innovativa funktioner för förare att utforska, verkligen en del av en ny era inom åk upplevelse.
Färg
Show all
Show less
139950,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Att ha tre körlägen att välja mellan (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låg-hastighet kortdistans EV) ger mångsidigheten att anpassa sig till ett brett spektrum av körsituationer. Varje läges köregenskaper är distinkta, vilket ger föraren flera stimulerande element att utforska.
Att ha tre körlägen att välja mellan (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låg-hastighet kortdistans EV) ger mångsidigheten att anpassa sig till ett brett spektrum av körsituationer. Varje läges köregenskaper är distinkta, vilket ger föraren flera stimulerande element att utforska.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda 6-växlade växellåda använder proprietär logik för att smidigt växla och manövrera kopplingen. Med aktivering av växlarna och den hydrauliska kopplingen som utförs av cykeln, kan föraren fokusera på gasreglaget.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda 6-växlade växellåda använder proprietär logik för att smidigt växla och manövrera kopplingen. Med aktivering av växlarna och den hydrauliska kopplingen som utförs av cykeln, kan föraren fokusera på gasreglaget.
Med en kompakt el-motor monterad bakom en 451 cm³ Parallel Twin förbränningsmotor är den starka hybriden i en motorcykel den första i sitt slag . Genom att arbeta tillsammans kompletterar bensin och el-motorn varandra för att skapa en förarvänlig karaktär med starkt lågt vridmoment.
Med en kompakt el-motor monterad bakom en 451 cm³ Parallel Twin förbränningsmotor är den starka hybriden i en motorcykel den första i sitt slag . Genom att arbeta tillsammans kompletterar bensin och el-motorn varandra för att skapa en förarvänlig karaktär med starkt lågt vridmoment.
Hittills har många fordon med bensin och El-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara El eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Hittills har många fordon med bensin och El-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara El eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Beroende på körprogram kan förare uppleva helautomatisk (EV-läge), manuell knappväxling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Beroende på körprogram kan förare uppleva helautomatisk (EV-läge), manuell knappväxling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Hittills har många fordon med bensin och EV-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara EV eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Hittills har många fordon med bensin och EV-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara EV eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Sammansättningen av drivlinan är mycket effektiv. Den nya 451cc-motorn har anpassats för att erbjuda antingen helautomatiska eller manuellt valbara växlar medan EV-motorn (som är vätskekyld) sitter bakom bensinmotorns dubbla cylindrar och skapar ett kompakt helhetspaket som underlättar viktfördelningen.
Sammansättningen av drivlinan är mycket effektiv. Den nya 451cc-motorn har anpassats för att erbjuda antingen helautomatiska eller manuellt valbara växlar medan EV-motorn (som är vätskekyld) sitter bakom bensinmotorns dubbla cylindrar och skapar ett kompakt helhetspaket som underlättar viktfördelningen.
För nollutsläppszoner är enbart EV drift möjlig. Om laddningen av litiumjonbatteriet nästan är slut kan bensinmotorn kopplas in och generera el för att ladda batterierna.
För nollutsläppszoner är enbart EV drift möjlig. Om laddningen av litiumjonbatteriet nästan är slut kan bensinmotorn kopplas in och generera el för att ladda batterierna.
En ny version av Rideology Appen kommer att introduceras för Kawasaki Hybrid. Den tillgängliga informationen kommer att fokusera på allmän information som redan används i Rideology för andra maskiner samt uppdateringar och information som är unika för driften av en HEV.
En ny version av Rideology Appen kommer att introduceras för Kawasaki Hybrid. Den tillgängliga informationen kommer att fokusera på allmän information som redan används i Rideology för andra maskiner samt uppdateringar och information som är unika för driften av en HEV.
Beroende på vilket läge som valts kommer maskinen att starta med enbart elkraft och växla till bensinmotorn när hastigheten ökar - detta sker automatiskt och kräver ingen ingripande av föraren.
Beroende på vilket läge som valts kommer maskinen att starta med enbart elkraft och växla till bensinmotorn när hastigheten ökar - detta sker automatiskt och kräver ingen ingripande av föraren.
Beroende på körläget kan förare välja hel automatisk (EV-läge), manuell växling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Beroende på körläget kan förare välja hel automatisk (EV-läge), manuell växling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
I ECO-HYBRID-läge när cykeln stannar helt, stängs motorn av för att spara bränsle.
I ECO-HYBRID-läge när cykeln stannar helt, stängs motorn av för att spara bränsle.
En ortodox design för sportmotorcykelchassi användes för att noggrant placera alla komponenter i hybridmotorn (ICE, el-motor, batteripaket, ISG) i en lätt rundrörsram för att uppnå den lätta, smidiga hantering som Kawasaki sportmotorcyklar är kända för.
En ortodox design för sportmotorcykelchassi användes för att noggrant placera alla komponenter i hybridmotorn (ICE, el-motor, batteripaket, ISG) i en lätt rundrörsram för att uppnå den lätta, smidiga hantering som Kawasaki sportmotorcyklar är kända för.
När fordonet stannar under MT-drift, återgår växellådan automatiskt till 1:ans växel för att underlätta start igen. Systemet kan också stängas av.
När fordonet stannar under MT-drift, återgår växellådan automatiskt till 1:ans växel för att underlätta start igen. Systemet kan också stängas av.
Silver och limegrönt med en halvmatt finish, Ninja 7 Hybrids färg och grafik bidrar med en fräsch, futuristisk bild för Kawasakis HEV-modeller.
Silver och limegrönt med en halvmatt finish, Ninja 7 Hybrids färg och grafik bidrar med en fräsch, futuristisk bild för Kawasakis HEV-modeller.
Eftersom batteriet inte behöver laddas regelbundet – det laddas under körning – gör det att föraren kan fokusera på resan framför sig.
Eftersom batteriet inte behöver laddas regelbundet – det laddas under körning – gör det att föraren kan fokusera på resan framför sig.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Från front till bak, bidrar all-LED belysning till ett modernt utseende och en slank, futuristisk design.
Från front till bak, bidrar all-LED belysning till ett modernt utseende och en slank, futuristisk design.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Från den avslappnade, sportiga körställningen som tillgodoser ett brett spektrum av förare, till den uppmärksamma layouten på instrumenten, alla aspekter av Ninja 7 Hybrids förargränssnitt har designats för att vara intuitiva och förtroendeingivande.
Från den avslappnade, sportiga körställningen som tillgodoser ett brett spektrum av förare, till den uppmärksamma layouten på instrumenten, alla aspekter av Ninja 7 Hybrids förargränssnitt har designats för att vara intuitiva och förtroendeingivande.
Tack vare bidraget från dess drivmotor är Ninja 7 Hybrid:s bränsleekonomi överlägsen, till och med jämfört med Kawasakis egen Ninja 250.
Tack vare bidraget från dess drivmotor är Ninja 7 Hybrid:s bränsleekonomi överlägsen, till och med jämfört med Kawasakis egen Ninja 250.
Att ha tre körlägen att välja på (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låghastighets-kortdistans EV) erbjuder mångsidigheten att anpassa sig till många olika körsituationer. Varje läges körkaraktär är distinkt, vilket ger föraren ett antal olika körstilar att utforska.
Att ha tre körlägen att välja på (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låghastighets-kortdistans EV) erbjuder mångsidigheten att anpassa sig till många olika körsituationer. Varje läges körkaraktär är distinkt, vilket ger föraren ett antal olika körstilar att utforska.
Att ha tre körlägen att välja mellan (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låg-hastighet kortdistans EV) ger mångsidigheten att anpassa sig till ett brett spektrum av körsituationer. Varje läges köregenskaper är distinkta, vilket ger föraren flera stimulerande element att utforska.
Att ha tre körlägen att välja mellan (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låg-hastighet kortdistans EV) ger mångsidigheten att anpassa sig till ett brett spektrum av körsituationer. Varje läges köregenskaper är distinkta, vilket ger föraren flera stimulerande element att utforska.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda 6-växlade växellåda använder proprietär logik för att smidigt växla och manövrera kopplingen. Med aktivering av växlarna och den hydrauliska kopplingen som utförs av cykeln, kan föraren fokusera på gasreglaget.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda 6-växlade växellåda använder proprietär logik för att smidigt växla och manövrera kopplingen. Med aktivering av växlarna och den hydrauliska kopplingen som utförs av cykeln, kan föraren fokusera på gasreglaget.
Med en kompakt el-motor monterad bakom en 451 cm³ Parallel Twin förbränningsmotor är den starka hybriden i en motorcykel den första i sitt slag . Genom att arbeta tillsammans kompletterar bensin och el-motorn varandra för att skapa en förarvänlig karaktär med starkt lågt vridmoment.
Med en kompakt el-motor monterad bakom en 451 cm³ Parallel Twin förbränningsmotor är den starka hybriden i en motorcykel den första i sitt slag . Genom att arbeta tillsammans kompletterar bensin och el-motorn varandra för att skapa en förarvänlig karaktär med starkt lågt vridmoment.
Hittills har många fordon med bensin och El-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara El eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Hittills har många fordon med bensin och El-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara El eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Beroende på körprogram kan förare uppleva helautomatisk (EV-läge), manuell knappväxling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Beroende på körprogram kan förare uppleva helautomatisk (EV-läge), manuell knappväxling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Hittills har många fordon med bensin och EV-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara EV eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Hittills har många fordon med bensin och EV-kraft inte kunnat fungera oberoende; antingen bara EV eller bara bensin. Kawasakis starka hybridteknologi innebär att motorcykeln kan köras endast med el, endast bensin eller en kombination av de två.
Sammansättningen av drivlinan är mycket effektiv. Den nya 451cc-motorn har anpassats för att erbjuda antingen helautomatiska eller manuellt valbara växlar medan EV-motorn (som är vätskekyld) sitter bakom bensinmotorns dubbla cylindrar och skapar ett kompakt helhetspaket som underlättar viktfördelningen.
Sammansättningen av drivlinan är mycket effektiv. Den nya 451cc-motorn har anpassats för att erbjuda antingen helautomatiska eller manuellt valbara växlar medan EV-motorn (som är vätskekyld) sitter bakom bensinmotorns dubbla cylindrar och skapar ett kompakt helhetspaket som underlättar viktfördelningen.
För nollutsläppszoner är enbart EV drift möjlig. Om laddningen av litiumjonbatteriet nästan är slut kan bensinmotorn kopplas in och generera el för att ladda batterierna.
För nollutsläppszoner är enbart EV drift möjlig. Om laddningen av litiumjonbatteriet nästan är slut kan bensinmotorn kopplas in och generera el för att ladda batterierna.
En ny version av Rideology Appen kommer att introduceras för Kawasaki Hybrid. Den tillgängliga informationen kommer att fokusera på allmän information som redan används i Rideology för andra maskiner samt uppdateringar och information som är unika för driften av en HEV.
En ny version av Rideology Appen kommer att introduceras för Kawasaki Hybrid. Den tillgängliga informationen kommer att fokusera på allmän information som redan används i Rideology för andra maskiner samt uppdateringar och information som är unika för driften av en HEV.
Beroende på vilket läge som valts kommer maskinen att starta med enbart elkraft och växla till bensinmotorn när hastigheten ökar - detta sker automatiskt och kräver ingen ingripande av föraren.
Beroende på vilket läge som valts kommer maskinen att starta med enbart elkraft och växla till bensinmotorn när hastigheten ökar - detta sker automatiskt och kräver ingen ingripande av föraren.
Beroende på körläget kan förare välja hel automatisk (EV-läge), manuell växling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
Beroende på körläget kan förare välja hel automatisk (EV-läge), manuell växling (SPORTHYBRID) eller förarens preferens (ECO-HYBRID).
I ECO-HYBRID-läge när cykeln stannar helt, stängs motorn av för att spara bränsle.
I ECO-HYBRID-läge när cykeln stannar helt, stängs motorn av för att spara bränsle.
En ortodox design för sportmotorcykelchassi användes för att noggrant placera alla komponenter i hybridmotorn (ICE, el-motor, batteripaket, ISG) i en lätt rundrörsram för att uppnå den lätta, smidiga hantering som Kawasaki sportmotorcyklar är kända för.
En ortodox design för sportmotorcykelchassi användes för att noggrant placera alla komponenter i hybridmotorn (ICE, el-motor, batteripaket, ISG) i en lätt rundrörsram för att uppnå den lätta, smidiga hantering som Kawasaki sportmotorcyklar är kända för.
När fordonet stannar under MT-drift, återgår växellådan automatiskt till 1:ans växel för att underlätta start igen. Systemet kan också stängas av.
När fordonet stannar under MT-drift, återgår växellådan automatiskt till 1:ans växel för att underlätta start igen. Systemet kan också stängas av.
Silver och limegrönt med en halvmatt finish, Ninja 7 Hybrids färg och grafik bidrar med en fräsch, futuristisk bild för Kawasakis HEV-modeller.
Silver och limegrönt med en halvmatt finish, Ninja 7 Hybrids färg och grafik bidrar med en fräsch, futuristisk bild för Kawasakis HEV-modeller.
Eftersom batteriet inte behöver laddas regelbundet – det laddas under körning – gör det att föraren kan fokusera på resan framför sig.
Eftersom batteriet inte behöver laddas regelbundet – det laddas under körning – gör det att föraren kan fokusera på resan framför sig.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Från front till bak, bidrar all-LED belysning till ett modernt utseende och en slank, futuristisk design.
Från front till bak, bidrar all-LED belysning till ett modernt utseende och en slank, futuristisk design.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Från den avslappnade, sportiga körställningen som tillgodoser ett brett spektrum av förare, till den uppmärksamma layouten på instrumenten, alla aspekter av Ninja 7 Hybrids förargränssnitt har designats för att vara intuitiva och förtroendeingivande.
Från den avslappnade, sportiga körställningen som tillgodoser ett brett spektrum av förare, till den uppmärksamma layouten på instrumenten, alla aspekter av Ninja 7 Hybrids förargränssnitt har designats för att vara intuitiva och förtroendeingivande.
Tack vare bidraget från dess drivmotor är Ninja 7 Hybrid:s bränsleekonomi överlägsen, till och med jämfört med Kawasakis egen Ninja 250.
Tack vare bidraget från dess drivmotor är Ninja 7 Hybrid:s bränsleekonomi överlägsen, till och med jämfört med Kawasakis egen Ninja 250.
Att ha tre körlägen att välja på (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låghastighets-kortdistans EV) erbjuder mångsidigheten att anpassa sig till många olika körsituationer. Varje läges körkaraktär är distinkt, vilket ger föraren ett antal olika körstilar att utforska.
Att ha tre körlägen att välja på (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID och låghastighets-kortdistans EV) erbjuder mångsidigheten att anpassa sig till många olika körsituationer. Varje läges körkaraktär är distinkt, vilket ger föraren ett antal olika körstilar att utforska.
Kawasakis hybrid-elfordon har kraftenheter som kombinerar en förbränningsmotor (ICE) med en kompakt dragmotor för att erbjuda en rad prestandamöjligheter och en mängd nya körupplevelser.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki ett antal framtida mobilitetslösningar. Med kraftenheter som kombinerar en förbränningsmotor (ICE) med en kompakt dragmotor, erbjuder Kawasakis hybrid-elfordon möjligheten till ökad prestanda i ett kompakt paket, förbättrad bränsleekonomi eller nollutsläppskörning – eller alla dessa alternativ med flera körlägen – samtidigt som de bibehåller den körglädje som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Och med ett antal innovativa funktioner för förarna att utforska, som e-boost, button-shift sportkörning och WALK Mode, markerar Kawasakis hybridmodeller början på en ny era i körupplevelse.
e-boost funktionen gör det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet.
Unik för Kawasakis EV- och HEV-modeller, gör e-boost det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet. För att förhindra överhettning av batteriet är e-boost-funktionens drift begränsad (tiden varierar beroende på modell). När alla villkor är uppfyllda visas tillgången till e-boost på skärmen via en indikator eller e-boost-mätaren. Genom att trycka på knappen på höger handtag aktiveras funktionen, vilket ökar effekt och vridmoment. e-boost-mätaren (nu lila) räknar ner den återstående tillgängliga tiden. När motorcykeln är redo igen kan e-boost-funktionen aktiveras på nytt. e-boost kan aktiveras medan man kör (under körning) eller när man har stannat.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda växellåda använder egenutvecklad logik för att smidigt växla och hantera kopplingen. Med växling av växlarna och den hydrauliska kopplingen utförd av motorcykeln kan föraren fokusera på gasreglaget.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda växellåda använder egenutvecklad logik för att smidigt växla och hantera kopplingen. Under både uppväxling och nedväxling hanterar ECU motor- och motorhastigheten för en mjuk och naturlig växlingskänsla. Den fina gasregleringen och kopplingshanteringen som förare använder på en konventionell motorcykel styrs nu av motorcykeln själv. Med en automatiserad manuell växellåda är både fullautomatisk och manuell drift möjlig. Växlarna växlas av en elektrisk växlarmotor som styrs av ECU:n. Vid fullautomatisk drift tas växlingssignaler emot från ECU:n. Vid manuell drift skickar ECU:n signaler till växlarmotorn baserat på förarens input via växlingsknapparna. Den hydrauliska kopplingen styrs av en dedikerad oljepump som kontrolleras av en solenoid ventil. ECU:n avgör när kopplingen ska kopplas in (för att ta emot drivkraft från motorn) eller kopplas ur (för att växla växel, eller när motorcykeln står stilla). Till skillnad från en konventionell motorcykel finns det varken kopplingshandtag eller växelpedal att hantera. Eftersom växlingen och den hydrauliska kopplingen hanteras av motorcykeln kan föraren fokusera på gasregleringen – en fördel vid U-svängar och andra låg-hastighetsmanövrer, vid mycket låg hastighet och när man kör i tät trafik. Ytterligare system som Button-Shift och ALPF (Automatic Launch Position Finder), som automatiskt återställer växellådan till 1:a växeln när fordonet stannar för att underlätta att komma igång igen, kan också integreras.
Med knappväxling initierar föraren växlingarna genom att använda växlingsknapparna på vänster handtag.
Knappväxling är en av de nya körupplevelserna som erbjuds av Kawasakis nya HEV-modeller. Istället för att använda en växelpedal för att byta växel, initierar föraren växlingarna genom att använda växlingsknapparna på vänster handtag. En fingerswitch på den andra sidan används för att växla upp, och en tumspak används för att växla ner. Växlingarna och den hydrauliska kopplingen aktiveras sedan av motorcykelns automatiserade manuella växellåda, vilket gör denna funktion möjlig.
När fordonet stannar helt stänger funktionen för stopp vid tomgång av motorn för att spara bränsle.
På modeller som Ninja 7 Hybrid och Z7 Hybrid erbjuder funktionen för stopp vid tomgång extra bekvämlighet vid körning i stads trafik. När fordonet stannar helt stängs motorn av för att spara bränsle.
WALK Mode hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt.
Detta praktiska läge hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt. När motorcykeln är stillastående och gasreglaget är stängt, aktiveras WALK Mode genom att trycka och hålla inne WALK-lägesknappen. När det är aktiverat, ändras bakgrundsskärmen till orange för att tydligt skilja det från normal drift.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Kawasakis hybrid-elfordon har kraftenheter som kombinerar en förbränningsmotor (ICE) med en kompakt dragmotor för att erbjuda en rad prestandamöjligheter och en mängd nya körupplevelser.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki ett antal framtida mobilitetslösningar. Med kraftenheter som kombinerar en förbränningsmotor (ICE) med en kompakt dragmotor, erbjuder Kawasakis hybrid-elfordon möjligheten till ökad prestanda i ett kompakt paket, förbättrad bränsleekonomi eller nollutsläppskörning – eller alla dessa alternativ med flera körlägen – samtidigt som de bibehåller den körglädje som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Och med ett antal innovativa funktioner för förarna att utforska, som e-boost, button-shift sportkörning och WALK Mode, markerar Kawasakis hybridmodeller början på en ny era i körupplevelse.
e-boost funktionen gör det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet.
Unik för Kawasakis EV- och HEV-modeller, gör e-boost det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet. För att förhindra överhettning av batteriet är e-boost-funktionens drift begränsad (tiden varierar beroende på modell). När alla villkor är uppfyllda visas tillgången till e-boost på skärmen via en indikator eller e-boost-mätaren. Genom att trycka på knappen på höger handtag aktiveras funktionen, vilket ökar effekt och vridmoment. e-boost-mätaren (nu lila) räknar ner den återstående tillgängliga tiden. När motorcykeln är redo igen kan e-boost-funktionen aktiveras på nytt. e-boost kan aktiveras medan man kör (under körning) eller när man har stannat.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda växellåda använder egenutvecklad logik för att smidigt växla och hantera kopplingen. Med växling av växlarna och den hydrauliska kopplingen utförd av motorcykeln kan föraren fokusera på gasreglaget.
Kawasakis unika, elektroniskt styrda växellåda använder egenutvecklad logik för att smidigt växla och hantera kopplingen. Under både uppväxling och nedväxling hanterar ECU motor- och motorhastigheten för en mjuk och naturlig växlingskänsla. Den fina gasregleringen och kopplingshanteringen som förare använder på en konventionell motorcykel styrs nu av motorcykeln själv. Med en automatiserad manuell växellåda är både fullautomatisk och manuell drift möjlig. Växlarna växlas av en elektrisk växlarmotor som styrs av ECU:n. Vid fullautomatisk drift tas växlingssignaler emot från ECU:n. Vid manuell drift skickar ECU:n signaler till växlarmotorn baserat på förarens input via växlingsknapparna. Den hydrauliska kopplingen styrs av en dedikerad oljepump som kontrolleras av en solenoid ventil. ECU:n avgör när kopplingen ska kopplas in (för att ta emot drivkraft från motorn) eller kopplas ur (för att växla växel, eller när motorcykeln står stilla). Till skillnad från en konventionell motorcykel finns det varken kopplingshandtag eller växelpedal att hantera. Eftersom växlingen och den hydrauliska kopplingen hanteras av motorcykeln kan föraren fokusera på gasregleringen – en fördel vid U-svängar och andra låg-hastighetsmanövrer, vid mycket låg hastighet och när man kör i tät trafik. Ytterligare system som Button-Shift och ALPF (Automatic Launch Position Finder), som automatiskt återställer växellådan till 1:a växeln när fordonet stannar för att underlätta att komma igång igen, kan också integreras.
Med knappväxling initierar föraren växlingarna genom att använda växlingsknapparna på vänster handtag.
Knappväxling är en av de nya körupplevelserna som erbjuds av Kawasakis nya HEV-modeller. Istället för att använda en växelpedal för att byta växel, initierar föraren växlingarna genom att använda växlingsknapparna på vänster handtag. En fingerswitch på den andra sidan används för att växla upp, och en tumspak används för att växla ner. Växlingarna och den hydrauliska kopplingen aktiveras sedan av motorcykelns automatiserade manuella växellåda, vilket gör denna funktion möjlig.
När fordonet stannar helt stänger funktionen för stopp vid tomgång av motorn för att spara bränsle.
På modeller som Ninja 7 Hybrid och Z7 Hybrid erbjuder funktionen för stopp vid tomgång extra bekvämlighet vid körning i stads trafik. När fordonet stannar helt stängs motorn av för att spara bränsle.
WALK Mode hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt.
Detta praktiska läge hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt. När motorcykeln är stillastående och gasreglaget är stängt, aktiveras WALK Mode genom att trycka och hålla inne WALK-lägesknappen. När det är aktiverat, ändras bakgrundsskärmen till orange för att tydligt skilja det från normal drift.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.7:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 70.0 x 58.6 mm |
Motorvolym | 451 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 36 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Integrerad startgenerator |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 51.1 kW {69 PS} / 10,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 60.4 N•m {6.2 kgf•m} / 2,800 varv/min |
CO2 emission ECO-HYBRID (AT) mode | 86 g/km |
Fuel consumption ECO-HYBRID (AT) mode | 3.7 L/100 km [WMTC Class 3-2] |
CO2 emission SPORT-HYBRID (MT) mode | 92 g/km |
Fuel consumption SPORT-HYBRID (MT) mode | 4.0* L/100 km [WMTC Class 3-2] |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Primär reduktionskvot | 2.219 (71/32) |
Växelförhållanden 1:a | 2.235 (38/17) |
Växelförhållanden 2:a | 1.800 (36/20) |
Växelförhållanden 3:e | 1.500 (33/22) |
Växelförhållanden 4:e | 1.240 (31/25) |
Växelförhållanden 5:e | 1.074 (29/27) |
Växelförhållanden 6:e | 0.964 (27/28) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.071 (43/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 104 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 114 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,145 x 750 x 1,135 mm |
Styrvinkel V H | 30° / 30° |
Hjulbas | 1,535 mm |
Markfrigång | 130 mm |
Bränslekapacitet | 14.0 liter |
Sadelhöjd | 795 mm |
Tjänstevikt | 227 kg |
Typ av frambroms | Dubbla skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak, gasfylld stötdämpare och fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Hjälper till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Motorcykelskydd tillverkat av andningsbart, slitstarkt icke-vävt ripstop material. Kawasaki-specifik med gröna honeycomb-designelement. Lättåtkomligt låsspänne. 100 % polyester. Med en fleranvändbar förvaringspåse.
LÄS MEROavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: