Inpage Navigation Section: Överblick
Säg hej till Kawasakis Z125.
Med Kawasakis unika Sugomi designfilosofi i fokus gör sig den minsta medlemmen i Z-familjen redo att synas och lämna ett starkt intryck i Naked-segmentet.
Det exponerade fackverkschassit smälter samman med den minimalistiska och aggressiva Z-karossen och lockar till körglädje med den A1-vänliga motorn på 15 hk (11 kW) – lättillgänglig för nya förare men ändå så sportig som man förväntar sig av Kawasaki.
Z125-Ignite.
Färger
53900,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och inger förtroende hos en bred grupp förare. Den lättkörda karaktären underlättar dessutom manövrering vid parkering.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och inger förtroende hos en bred grupp förare. Den lättkörda karaktären underlättar dessutom manövrering vid parkering.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tumshjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt fackverksram Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enkelt att nå marken med fötterna.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tumshjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt fackverksram Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enkelt att nå marken med fötterna.
Uni Trak-bakfjädring ger utmärkt väggrepp och stötupptagning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen i takt med att fjädringen komprimeras: små ojämnheter dämpas mycket lätt medan större gupp får en kraftigare dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket bidrar till att balansera den lätta och smidiga hanteringen med en stabil karaktär. Den 5-stegs justerbara förspänningen bak gör det möjligt för föraren att höja eller sänka bakändan, samt anpassa motorcykeln för passagerare eller bagage.
Uni Trak-bakfjädring ger utmärkt väggrepp och stötupptagning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen i takt med att fjädringen komprimeras: små ojämnheter dämpas mycket lätt medan större gupp får en kraftigare dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket bidrar till att balansera den lätta och smidiga hanteringen med en stabil karaktär. Den 5-stegs justerbara förspänningen bak gör det möjligt för föraren att höja eller sänka bakändan, samt anpassa motorcykeln för passagerare eller bagage.
Precis som sina större syskon i Z-serien antyder Z125:s aggressiva design dess sportiga potential. Den dynamiska formen, med en smal midja och timglasliknande siluett, förstärks av den extremt lätta känslan som skapas av den skarpa, tighta karossen och den unika fackverksramen.
Precis som sina större syskon i Z-serien antyder Z125:s aggressiva design dess sportiga potential. Den dynamiska formen, med en smal midja och timglasliknande siluett, förstärks av den extremt lätta känslan som skapas av den skarpa, tighta karossen och den unika fackverksramen.
Fram- och bakskivbromsar ger imponerande bromsprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. De vågformade bromsskivorna bidrar dessutom till Kawasakis sportiga utseende.
Fram- och bakskivbromsar ger imponerande bromsprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. De vågformade bromsskivorna bidrar dessutom till Kawasakis sportiga utseende.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
125 cm³ 4-taktsmotor Den jämna kraftleveransen bidrar till Z125:s motor på 125 cm³:s behagliga körupplevelse. Likt en typisk Kawasaki-motor levererar motorn ett bra "ryck" vid höga varv och fortsätter dra ända upp till varvräknarens gräns. Den pålitlighet som ärvs från den robusta 250 cm³-basmotorn ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda Den smidiga sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder rätt växel för varje situation. Elektrisk start & bränsleinsprutning Elektrisk start och bränsleinsprutning garanterar enkel start med ett knapptryck.
125 cm³ 4-taktsmotor Den jämna kraftleveransen bidrar till Z125:s motor på 125 cm³:s behagliga körupplevelse. Likt en typisk Kawasaki-motor levererar motorn ett bra "ryck" vid höga varv och fortsätter dra ända upp till varvräknarens gräns. Den pålitlighet som ärvs från den robusta 250 cm³-basmotorn ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda Den smidiga sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder rätt växel för varje situation. Elektrisk start & bränsleinsprutning Elektrisk start och bränsleinsprutning garanterar enkel start med ett knapptryck.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Standardutrustning: ABS bidrar till förarens trygghet. Det högpresterande systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering ger maximal sportig kontroll.
Standardutrustning: ABS bidrar till förarens trygghet. Det högpresterande systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering ger maximal sportig kontroll.
Z125:s lätta och smidiga hantering, tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre, placerar föraren i en optimal position för aktiv kontroll. Det underlättar dynamisk och sportig körning, vilket gör det enkelt för Z125-föraren att smidigt navigera i stadstrafik.
Z125:s lätta och smidiga hantering, tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre, placerar föraren i en optimal position för aktiv kontroll. Det underlättar dynamisk och sportig körning, vilket gör det enkelt för Z125-föraren att smidigt navigera i stadstrafik.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar både till Z125:s lätta och smidiga hantering och till en allmänt balanserad körkaraktär. Kawasakis ursprungliga Uni Trak-bakfjädring med länkage ger en mjuk och komfortabel körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar både till Z125:s lätta och smidiga hantering och till en allmänt balanserad körkaraktär. Kawasakis ursprungliga Uni Trak-bakfjädring med länkage ger en mjuk och komfortabel körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen kopplar in mjukt och kopplar ur helt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar kopplingskänslan för vägkörning.
Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen kopplar in mjukt och kopplar ur helt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar kopplingskänslan för vägkörning.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och inger förtroende hos en bred grupp förare. Den lättkörda karaktären underlättar dessutom manövrering vid parkering.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och inger förtroende hos en bred grupp förare. Den lättkörda karaktären underlättar dessutom manövrering vid parkering.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tumshjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt fackverksram Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enkelt att nå marken med fötterna.
Z125 har ett fullstort chassi. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tumshjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en fullstor motorcykel. Smal, kompakt fackverksram Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enkelt att nå marken med fötterna.
Uni Trak-bakfjädring ger utmärkt väggrepp och stötupptagning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen i takt med att fjädringen komprimeras: små ojämnheter dämpas mycket lätt medan större gupp får en kraftigare dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket bidrar till att balansera den lätta och smidiga hanteringen med en stabil karaktär. Den 5-stegs justerbara förspänningen bak gör det möjligt för föraren att höja eller sänka bakändan, samt anpassa motorcykeln för passagerare eller bagage.
Uni Trak-bakfjädring ger utmärkt väggrepp och stötupptagning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen i takt med att fjädringen komprimeras: små ojämnheter dämpas mycket lätt medan större gupp får en kraftigare dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket bidrar till att balansera den lätta och smidiga hanteringen med en stabil karaktär. Den 5-stegs justerbara förspänningen bak gör det möjligt för föraren att höja eller sänka bakändan, samt anpassa motorcykeln för passagerare eller bagage.
Precis som sina större syskon i Z-serien antyder Z125:s aggressiva design dess sportiga potential. Den dynamiska formen, med en smal midja och timglasliknande siluett, förstärks av den extremt lätta känslan som skapas av den skarpa, tighta karossen och den unika fackverksramen.
Precis som sina större syskon i Z-serien antyder Z125:s aggressiva design dess sportiga potential. Den dynamiska formen, med en smal midja och timglasliknande siluett, förstärks av den extremt lätta känslan som skapas av den skarpa, tighta karossen och den unika fackverksramen.
Fram- och bakskivbromsar ger imponerande bromsprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. De vågformade bromsskivorna bidrar dessutom till Kawasakis sportiga utseende.
Fram- och bakskivbromsar ger imponerande bromsprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. De vågformade bromsskivorna bidrar dessutom till Kawasakis sportiga utseende.
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
ERGO-FIT sadel gör det möjligt för förare att välja sadel som optimerar deras körställning på cykeln. För Z125 finns en ERGO-FIT låg sadel (-25 mm) tillgänglig. (Mönster på sadelmaterialet är unika för varje maskin.)
125 cm³ 4-taktsmotor Den jämna kraftleveransen bidrar till Z125:s motor på 125 cm³:s behagliga körupplevelse. Likt en typisk Kawasaki-motor levererar motorn ett bra "ryck" vid höga varv och fortsätter dra ända upp till varvräknarens gräns. Den pålitlighet som ärvs från den robusta 250 cm³-basmotorn ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda Den smidiga sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder rätt växel för varje situation. Elektrisk start & bränsleinsprutning Elektrisk start och bränsleinsprutning garanterar enkel start med ett knapptryck.
125 cm³ 4-taktsmotor Den jämna kraftleveransen bidrar till Z125:s motor på 125 cm³:s behagliga körupplevelse. Likt en typisk Kawasaki-motor levererar motorn ett bra "ryck" vid höga varv och fortsätter dra ända upp till varvräknarens gräns. Den pålitlighet som ärvs från den robusta 250 cm³-basmotorn ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda Den smidiga sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder rätt växel för varje situation. Elektrisk start & bränsleinsprutning Elektrisk start och bränsleinsprutning garanterar enkel start med ett knapptryck.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Standardutrustning: ABS bidrar till förarens trygghet. Det högpresterande systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering ger maximal sportig kontroll.
Standardutrustning: ABS bidrar till förarens trygghet. Det högpresterande systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering ger maximal sportig kontroll.
Z125:s lätta och smidiga hantering, tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre, placerar föraren i en optimal position för aktiv kontroll. Det underlättar dynamisk och sportig körning, vilket gör det enkelt för Z125-föraren att smidigt navigera i stadstrafik.
Z125:s lätta och smidiga hantering, tillsammans med en upprätt körställning och ett brett styre, placerar föraren i en optimal position för aktiv kontroll. Det underlättar dynamisk och sportig körning, vilket gör det enkelt för Z125-föraren att smidigt navigera i stadstrafik.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar både till Z125:s lätta och smidiga hantering och till en allmänt balanserad körkaraktär. Kawasakis ursprungliga Uni Trak-bakfjädring med länkage ger en mjuk och komfortabel körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar både till Z125:s lätta och smidiga hantering och till en allmänt balanserad körkaraktär. Kawasakis ursprungliga Uni Trak-bakfjädring med länkage ger en mjuk och komfortabel körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen kopplar in mjukt och kopplar ur helt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar kopplingskänslan för vägkörning.
Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar motorcykelns sportiga gatprestanda och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen kopplar in mjukt och kopplar ur helt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar kopplingskänslan för vägkörning.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.7:1 |
Ventilsystem | DOHC |
Cylinderdiameter x slaglängd | 58.0 x 47.2 mm |
Motorvolym | 125 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 28 mm x 1 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 10.4 kW / 10,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 11.7 N•m {} / 7,700 varv/min |
CO2-utsläpp | 61 g/km |
Bränsleförbrukning | 2.7 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.966 (86/29) |
Växelförhållanden 1:a | 2.833 (34/12) |
Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
Växelförhållanden 3:e | 1.444 (26/18 |
Växelförhållanden 4:e | 1.208 (29/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.056 (19/18) |
Växelförhållanden 6:e | 0.962 (25/26) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.500 (56/16) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, stål |
---|---|
Spår | 90 mm |
Fjädringsväg fram | 110 mm |
Fjädringsväg bak | 120 mm |
Framdäck | 100/80-17 M/C 52S |
Bakdäck | 130/70-17 M/C 62S |
Längd x Bredd x Höjd | 1,935 x 740 x 1,015 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,320 mm |
Markfrigång | 185 mm |
Bränslekapacitet | 11.0 liter |
Sadelhöjd | 815 mm |
Tjänstevikt* | 147 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 137 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Typ av bakre fjädring | Uni-Trak svingarm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör