Inpage Navigation Section: Överblick
Den nya Versys 650, skapad för att erövra staden eller lämna den långt bakom dig. Designad för att erövra den urbana djungeln, kommer dess ultimata potential till liv i Tourer+-versionen som transporterar dig, din passagerare och bagage till nästa stora äventyr. Nya dedikerade funktioner som en justerbar vindruta, färg TFT-mätare med Bluetooth-anslutning, LED-belysning och KTRC traction control säkerställer att du njuter av varje åktur. Kort kontorsresa eller weekendresa, låt Versys 650 vara din ultimata reseguide.
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
92500,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Tillsammans med den omgjorda toppkåpan erbjuder den nya vindruta ett ökat vindskydd, vilket bidrar till ökad förarkomfort och bidrar till Versys 650:s potential som en kapabel partner för långtouring touring. Dess fyra lägen kan enkelt justeras från sadeln.
Tillsammans med den omgjorda toppkåpan erbjuder den nya vindruta ett ökat vindskydd, vilket bidrar till ökad förarkomfort och bidrar till Versys 650:s potential som en kapabel partner för långtouring touring. Dess fyra lägen kan enkelt justeras från sadeln.
Som komplement till tillbehörets eluttag, har ett nytt tillbehör USB-uttag med hög vattentålighet. Båda strömkällorna kan byggas in i den inre kåpa, där de skulle vara idealiskt placerade för laddning av tillbehör eller personliga föremål.
Som komplement till tillbehörets eluttag, har ett nytt tillbehör USB-uttag med hög vattentålighet. Båda strömkällorna kan byggas in i den inre kåpa, där de skulle vara idealiskt placerade för laddning av tillbehör eller personliga föremål.
Nya LED-strålkastare kompletterar LED-baklykta och lägger till symmetri till Versys 650:s "ansikte". LED-blinkers ger en modern touch och bidrar till cykelns snygga utseende.
Nya LED-strålkastare kompletterar LED-baklykta och lägger till symmetri till Versys 650:s "ansikte". LED-blinkers ger en modern touch och bidrar till cykelns snygga utseende.
Kombinationen av lång fjädringväg och sportiga 17” hjul möjliggör rolig, sportig körning på en mängd olika vägar och förhållanden.
Kombinationen av lång fjädringväg och sportiga 17” hjul möjliggör rolig, sportig körning på en mängd olika vägar och förhållanden.
Optimerad för glädjande respons i vardagliga körsituationer, den spännande 649 cm³ Parallel Twin-motorn erbjuder mjuk, linjär respons, starkt vridmoment i låg-mellanområdet och gynnsam bränsleekonomi.
Optimerad för glädjande respons i vardagliga körsituationer, den spännande 649 cm³ Parallel Twin-motorn erbjuder mjuk, linjär respons, starkt vridmoment i låg-mellanområdet och gynnsam bränsleekonomi.
Omdesignad toppkåpa inspirerad av Versys 1000 och med en ny vindruta för Versys 650 ligger i linje med den senaste Versys-familjens stil.
Omdesignad toppkåpa inspirerad av Versys 1000 och med en ny vindruta för Versys 650 ligger i linje med den senaste Versys-familjens stil.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Smal, upprätt körposition och brett styre ger en naturligt avslappnad hållning och hög kontroll.
Smal, upprätt körposition och brett styre ger en naturligt avslappnad hållning och hög kontroll.
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Kawasakis avancerade Traction Control ger både fördelar vid sportig körning och trygghet att köra på underlag som kan vara hala. Tre valbara lägen erbjuder olika nivåer för att passa körsituationen och förarens önskemål.
Tillsammans med den omgjorda toppkåpan erbjuder den nya vindruta ett ökat vindskydd, vilket bidrar till ökad förarkomfort och bidrar till Versys 650:s potential som en kapabel partner för långtouring touring. Dess fyra lägen kan enkelt justeras från sadeln.
Tillsammans med den omgjorda toppkåpan erbjuder den nya vindruta ett ökat vindskydd, vilket bidrar till ökad förarkomfort och bidrar till Versys 650:s potential som en kapabel partner för långtouring touring. Dess fyra lägen kan enkelt justeras från sadeln.
Som komplement till tillbehörets eluttag, har ett nytt tillbehör USB-uttag med hög vattentålighet. Båda strömkällorna kan byggas in i den inre kåpa, där de skulle vara idealiskt placerade för laddning av tillbehör eller personliga föremål.
Som komplement till tillbehörets eluttag, har ett nytt tillbehör USB-uttag med hög vattentålighet. Båda strömkällorna kan byggas in i den inre kåpa, där de skulle vara idealiskt placerade för laddning av tillbehör eller personliga föremål.
Nya LED-strålkastare kompletterar LED-baklykta och lägger till symmetri till Versys 650:s "ansikte". LED-blinkers ger en modern touch och bidrar till cykelns snygga utseende.
Nya LED-strålkastare kompletterar LED-baklykta och lägger till symmetri till Versys 650:s "ansikte". LED-blinkers ger en modern touch och bidrar till cykelns snygga utseende.
Kombinationen av lång fjädringväg och sportiga 17” hjul möjliggör rolig, sportig körning på en mängd olika vägar och förhållanden.
Kombinationen av lång fjädringväg och sportiga 17” hjul möjliggör rolig, sportig körning på en mängd olika vägar och förhållanden.
Optimerad för glädjande respons i vardagliga körsituationer, den spännande 649 cm³ Parallel Twin-motorn erbjuder mjuk, linjär respons, starkt vridmoment i låg-mellanområdet och gynnsam bränsleekonomi.
Optimerad för glädjande respons i vardagliga körsituationer, den spännande 649 cm³ Parallel Twin-motorn erbjuder mjuk, linjär respons, starkt vridmoment i låg-mellanområdet och gynnsam bränsleekonomi.
Omdesignad toppkåpa inspirerad av Versys 1000 och med en ny vindruta för Versys 650 ligger i linje med den senaste Versys-familjens stil.
Omdesignad toppkåpa inspirerad av Versys 1000 och med en ny vindruta för Versys 650 ligger i linje med den senaste Versys-familjens stil.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Smal, upprätt körposition och brett styre ger en naturligt avslappnad hållning och hög kontroll.
Smal, upprätt körposition och brett styre ger en naturligt avslappnad hållning och hög kontroll.
Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence. Two modes allow riders to adjust settings to suit the riding situation and rider preference. Riders may also elect to turn the system OFF. For 35 kW kit models, KTRC offers one mode (plus OFF).
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence. Two modes allow riders to adjust settings to suit the riding situation and rider preference. Riders may also elect to turn the system OFF. For 35 kW kit models, KTRC offers one mode (plus OFF).
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 60.0 mm |
Motorvolym | 649 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 49.0 kW {67 PS} / 8,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 61.0 N•m {6.2 kgf•m} / 7,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 107 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.4 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 107.0 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 4.5 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88/42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.438 (39/16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.714 (36/21) |
Växelförhållanden 3:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 4:e | 1.111 (30/27) |
Växelförhållanden 5:e | 0.966 (28/29) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46/15) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 108 mm |
Fjädringsväg fram | 150 mm |
Fjädringsväg bak | 145 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,165 x 840 x 1,360 mm (1,420 mm high position screen) - SE |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,415 mm |
Markfrigång | 170 mm |
Bränslekapacitet | 21.0 liter |
Sadelhöjd | 845 mm |
Tjänstevikt* | 219 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 200 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande petalformade skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel petalformad skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med justerbar returdämpning (höger sida) och justerbar fjäderförspänning (vänster sida) |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Liggande offset enkelstötdämpare med fjärrstyrd fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Tuff och aerodynamisk dubbel LED-ljusbar ger extra belysning för förbättrad synlighet.
Hjälp till att skydda din motorcykels kaross med en ramskyddssats.
USB (A) hona 5V utgång för montering på instrumentbrädan för att ladda din telefon eller andra elektriska enheter. Satsen inkluderar uttaget, höljet och anslutningsmaterial. Kräver reläsats (säljs separat).
LÄS MERDragkedjeförsedda svarta nylonfoder gör det enkelt att packa ditt last och stoppa ner det i de låsbara packväskorna.
När du har anlänt till din destination är det bara att ta tag i innerväskan och lämna väskan på din motorcykel och fortsätta..
Snabbt avtagbart sidoväskset på 56L som rymmer de flesta hjälmar. Sidoväskorna är designade för att fästas vid handtag och fotstöd och ger ett rent, sportigt utseende när de tas bort. Den smala monteringsbredden på 93 cm gör dem lämpliga för hög hastighet.
Setet kräver:
Den robusta, vattentäta väskan med olika innerfack gör det enklare att packa in bagage i den låsbara övre väskan. När du anländer till din destination tar du bara din packade innerväska, lämnar toppväskan på din motorcykel och du är redo att åka. Nylonkonstruktion med reflekterande remsor. Finns som tillvalsdel i toppväskan (47L).
Förvara dina personliga saker i 47 liter låsbart, vattentåligt utrymme; tillräckligt med plats för två hjälmar. Kräver bottenplatta och modellspecifika tillbehör.