Inpage Navigation Section: Överblick
Hitta glädje i din dagliga pendling. Kawasaki erbjuder elektrifierande spänning med sina nya rena eldrivna motorcyklar.
Ladda upp din dag med Ninja e-1.
Färg
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
88550,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kawasakis första väggående elmotorcykelar drivs av en kompakt borstlös elmotor som erbjuder stark acceleration och bottenvrid. Förarens valbara körprogram bidrar till förarens självförtroende, medan unika EV-funktioner som e-Boost och Walk Mode bidrar till den roliga upplevelsen. Den förarvänliga elmotorn är också ren och tyst.
Kawasakis första väggående elmotorcykelar drivs av en kompakt borstlös elmotor som erbjuder stark acceleration och bottenvrid. Förarens valbara körprogram bidrar till förarens självförtroende, medan unika EV-funktioner som e-Boost och Walk Mode bidrar till den roliga upplevelsen. Den förarvänliga elmotorn är också ren och tyst.
Även om Ninja e-1 och Z e-1 främst är pendlarmodeller, arbetade Kawasakis ingenjörer hårt för att säkerställa att de bibehöll erbjöd den körglädje som Kawasakis motorcyklar är kända för. En noggrant utformad balans mellan säker hantering och lätt manövrerbarhet kommer att få även nya förare att se fram emot sin dagliga pendling.
Även om Ninja e-1 och Z e-1 främst är pendlarmodeller, arbetade Kawasakis ingenjörer hårt för att säkerställa att de bibehöll erbjöd den körglädje som Kawasakis motorcyklar är kända för. En noggrant utformad balans mellan säker hantering och lätt manövrerbarhet kommer att få även nya förare att se fram emot sin dagliga pendling.
Den attraktiva Ninja- och Z-motorcykelstilen ger silver och matt limegrön färg en fräsch, futuristisk bild av Kawasakis EV-modeller.
Den attraktiva Ninja- och Z-motorcykelstilen ger silver och matt limegrön färg en fräsch, futuristisk bild av Kawasakis EV-modeller.
Drivna av en elmotor skapar Ninja och Z e-1 inga utsläpp när de används.
Uppmätt till 5,0 kW (9,0 kW max), producerar den rena och tysta motorn snabb respons och stark lågeffekt, vilket underlättar kontrollen och bidrar till snabb acceleration från stillastående.
Uppmätt till 5,0 kW (9,0 kW max), producerar den rena och tysta motorn snabb respons och stark lågeffekt, vilket underlättar kontrollen och bidrar till snabb acceleration från stillastående.
Tack vare det regenerativa systemet återvinns bromsenergin tillbaka till batteriet, vilket bidrar till ett längre körsträcka.
Tack vare det regenerativa systemet återvinns bromsenergin tillbaka till batteriet, vilket bidrar till ett längre körsträcka.
Ingen koppling – förare behöver bara vrida på gasen – förenklar körningen avsevärt och bidrar till en förarvänlig miljö.
Ingen koppling – förare behöver bara vrida på gasen – förenklar körningen avsevärt och bidrar till en förarvänlig miljö.
Med e-Boost kan föraren få tillgång till mer effekt i cirka 15 sekunder. När den är aktiverad är accelerationen starkare och toppfarten ökas: 60 km/h >> 73 km/h (ECO), 85 km/h >> 99 km/h† (VÄG). [56 km/h >> 69 km/h (ECO), 79 km/h >> 99 km/h† km/h (ROAD) för Z e-1]
Med e-Boost kan föraren få tillgång till mer effekt i cirka 15 sekunder. När den är aktiverad är accelerationen starkare och toppfarten ökas: 60 km/h >> 73 km/h (ECO), 85 km/h >> 99 km/h† (VÄG). [56 km/h >> 69 km/h (ECO), 79 km/h >> 99 km/h† km/h (ROAD) för Z e-1]
Med endast 140 kg bidrar den låga vikten hos Ninja e-1 till ett förarvänlig maskin.
Med endast 140 kg bidrar den låga vikten hos Ninja e-1 till ett förarvänlig maskin.
Dubbla litiumjonbatterier som väger 11,5 kg styck. Offboard-laddning kan göras genom att ansluta cykeln med en speciell laddare i ett hushållsuttag. Alternativt kan batterierna tas ur och laddas. Laddningstiden per batteri är cirka 3,7 timmar för full laddning, 1,6 timmar för en partiell laddning (20 % >> 85 %).
Dubbla litiumjonbatterier som väger 11,5 kg styck. Offboard-laddning kan göras genom att ansluta cykeln med en speciell laddare i ett hushållsuttag. Alternativt kan batterierna tas ur och laddas. Laddningstiden per batteri är cirka 3,7 timmar för full laddning, 1,6 timmar för en partiell laddning (20 % >> 85 %).
Utöver normalt körläge (ROAD) kan föraren också välja hastighetsbegränsat läge (ECO). Toppfarten i ROAD-läget är 85 km/h (79 km/h för Z e-1), medan topphastigheten i ECO-läget är begränsad till 60 km/h (56 km/h för Z e-1).
Utöver normalt körläge (ROAD) kan föraren också välja hastighetsbegränsat läge (ECO). Toppfarten i ROAD-läget är 85 km/h (79 km/h för Z e-1), medan topphastigheten i ECO-läget är begränsad till 60 km/h (56 km/h för Z e-1).
Lättåtkomligt förvaringsutrymme på 5 liter för mindre saker som tex regnställ, handskar etc (Max 3 kg)
Lättåtkomligt förvaringsutrymme på 5 liter för mindre saker som tex regnställ, handskar etc (Max 3 kg)
Avslappnad förarmiljö som rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till den förarvänliga karaktären. Den relativt upprättstående körställningen och fotpinnens position något framåt ger föraren bra kontroll av cykeln samtidigt som den erbjuder komfort för föraren.
Avslappnad förarmiljö som rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till den förarvänliga karaktären. Den relativt upprättstående körställningen och fotpinnens position något framåt ger föraren bra kontroll av cykeln samtidigt som den erbjuder komfort för föraren.
En ram baserad på Kawasakis Ninja/Z400-motorcyklar ger en säker och stabil hantering som förarna kommer att uppskatta. Byggd av en motorcykeltillverkare som är högt uppskattad för sin pålitlighet, erbjuder Ninja e-1 och Z e-1 samma solida byggkvalitet som alla Kawasaki-motorcyklar.
En ram baserad på Kawasakis Ninja/Z400-motorcyklar ger en säker och stabil hantering som förarna kommer att uppskatta. Byggd av en motorcykeltillverkare som är högt uppskattad för sin pålitlighet, erbjuder Ninja e-1 och Z e-1 samma solida byggkvalitet som alla Kawasaki-motorcyklar.
Oavsett om du föredrar Ninjastilen eller den lätta, smidiga looken hos en Z Supernaked, erbjuder Kawasakis nya EV-pendlare attraktiv motorcykelstyling kompletterad med ny färg och grafik designad för att ge dem en distinkt bild. Och med ett antal hjälpfunktioner blandar dessa maskiner sportig prestanda och daglig bekvämlighet.
Oavsett om du föredrar Ninjastilen eller den lätta, smidiga looken hos en Z Supernaked, erbjuder Kawasakis nya EV-pendlare attraktiv motorcykelstyling kompletterad med ny färg och grafik designad för att ge dem en distinkt bild. Och med ett antal hjälpfunktioner blandar dessa maskiner sportig prestanda och daglig bekvämlighet.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
En ram med noggrant avstämd styvhet i kombination med fjädringskomponenter med optimerade inställningar ger Ninja e-1 och Z e-1 lätt, förutsägbar hantering och förarvänlig respons.
En ram med noggrant avstämd styvhet i kombination med fjädringskomponenter med optimerade inställningar ger Ninja e-1 och Z e-1 lätt, förutsägbar hantering och förarvänlig respons.
Fram och bakbroms ger en säker inbromsning ihop med ABS-systemet
Kawasakis första väggående elmotorcykelar drivs av en kompakt borstlös elmotor som erbjuder stark acceleration och bottenvrid. Förarens valbara körprogram bidrar till förarens självförtroende, medan unika EV-funktioner som e-Boost och Walk Mode bidrar till den roliga upplevelsen. Den förarvänliga elmotorn är också ren och tyst.
Kawasakis första väggående elmotorcykelar drivs av en kompakt borstlös elmotor som erbjuder stark acceleration och bottenvrid. Förarens valbara körprogram bidrar till förarens självförtroende, medan unika EV-funktioner som e-Boost och Walk Mode bidrar till den roliga upplevelsen. Den förarvänliga elmotorn är också ren och tyst.
Även om Ninja e-1 och Z e-1 främst är pendlarmodeller, arbetade Kawasakis ingenjörer hårt för att säkerställa att de bibehöll erbjöd den körglädje som Kawasakis motorcyklar är kända för. En noggrant utformad balans mellan säker hantering och lätt manövrerbarhet kommer att få även nya förare att se fram emot sin dagliga pendling.
Även om Ninja e-1 och Z e-1 främst är pendlarmodeller, arbetade Kawasakis ingenjörer hårt för att säkerställa att de bibehöll erbjöd den körglädje som Kawasakis motorcyklar är kända för. En noggrant utformad balans mellan säker hantering och lätt manövrerbarhet kommer att få även nya förare att se fram emot sin dagliga pendling.
Den attraktiva Ninja- och Z-motorcykelstilen ger silver och matt limegrön färg en fräsch, futuristisk bild av Kawasakis EV-modeller.
Den attraktiva Ninja- och Z-motorcykelstilen ger silver och matt limegrön färg en fräsch, futuristisk bild av Kawasakis EV-modeller.
Drivna av en elmotor skapar Ninja och Z e-1 inga utsläpp när de används.
Uppmätt till 5,0 kW (9,0 kW max), producerar den rena och tysta motorn snabb respons och stark lågeffekt, vilket underlättar kontrollen och bidrar till snabb acceleration från stillastående.
Uppmätt till 5,0 kW (9,0 kW max), producerar den rena och tysta motorn snabb respons och stark lågeffekt, vilket underlättar kontrollen och bidrar till snabb acceleration från stillastående.
Tack vare det regenerativa systemet återvinns bromsenergin tillbaka till batteriet, vilket bidrar till ett längre körsträcka.
Tack vare det regenerativa systemet återvinns bromsenergin tillbaka till batteriet, vilket bidrar till ett längre körsträcka.
Ingen koppling – förare behöver bara vrida på gasen – förenklar körningen avsevärt och bidrar till en förarvänlig miljö.
Ingen koppling – förare behöver bara vrida på gasen – förenklar körningen avsevärt och bidrar till en förarvänlig miljö.
Med e-Boost kan föraren få tillgång till mer effekt i cirka 15 sekunder. När den är aktiverad är accelerationen starkare och toppfarten ökas: 60 km/h >> 73 km/h (ECO), 85 km/h >> 99 km/h† (VÄG). [56 km/h >> 69 km/h (ECO), 79 km/h >> 99 km/h† km/h (ROAD) för Z e-1]
Med e-Boost kan föraren få tillgång till mer effekt i cirka 15 sekunder. När den är aktiverad är accelerationen starkare och toppfarten ökas: 60 km/h >> 73 km/h (ECO), 85 km/h >> 99 km/h† (VÄG). [56 km/h >> 69 km/h (ECO), 79 km/h >> 99 km/h† km/h (ROAD) för Z e-1]
Med endast 140 kg bidrar den låga vikten hos Ninja e-1 till ett förarvänlig maskin.
Med endast 140 kg bidrar den låga vikten hos Ninja e-1 till ett förarvänlig maskin.
Dubbla litiumjonbatterier som väger 11,5 kg styck. Offboard-laddning kan göras genom att ansluta cykeln med en speciell laddare i ett hushållsuttag. Alternativt kan batterierna tas ur och laddas. Laddningstiden per batteri är cirka 3,7 timmar för full laddning, 1,6 timmar för en partiell laddning (20 % >> 85 %).
Dubbla litiumjonbatterier som väger 11,5 kg styck. Offboard-laddning kan göras genom att ansluta cykeln med en speciell laddare i ett hushållsuttag. Alternativt kan batterierna tas ur och laddas. Laddningstiden per batteri är cirka 3,7 timmar för full laddning, 1,6 timmar för en partiell laddning (20 % >> 85 %).
Utöver normalt körläge (ROAD) kan föraren också välja hastighetsbegränsat läge (ECO). Toppfarten i ROAD-läget är 85 km/h (79 km/h för Z e-1), medan topphastigheten i ECO-läget är begränsad till 60 km/h (56 km/h för Z e-1).
Utöver normalt körläge (ROAD) kan föraren också välja hastighetsbegränsat läge (ECO). Toppfarten i ROAD-läget är 85 km/h (79 km/h för Z e-1), medan topphastigheten i ECO-läget är begränsad till 60 km/h (56 km/h för Z e-1).
Lättåtkomligt förvaringsutrymme på 5 liter för mindre saker som tex regnställ, handskar etc (Max 3 kg)
Lättåtkomligt förvaringsutrymme på 5 liter för mindre saker som tex regnställ, handskar etc (Max 3 kg)
Avslappnad förarmiljö som rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till den förarvänliga karaktären. Den relativt upprättstående körställningen och fotpinnens position något framåt ger föraren bra kontroll av cykeln samtidigt som den erbjuder komfort för föraren.
Avslappnad förarmiljö som rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till den förarvänliga karaktären. Den relativt upprättstående körställningen och fotpinnens position något framåt ger föraren bra kontroll av cykeln samtidigt som den erbjuder komfort för föraren.
En ram baserad på Kawasakis Ninja/Z400-motorcyklar ger en säker och stabil hantering som förarna kommer att uppskatta. Byggd av en motorcykeltillverkare som är högt uppskattad för sin pålitlighet, erbjuder Ninja e-1 och Z e-1 samma solida byggkvalitet som alla Kawasaki-motorcyklar.
En ram baserad på Kawasakis Ninja/Z400-motorcyklar ger en säker och stabil hantering som förarna kommer att uppskatta. Byggd av en motorcykeltillverkare som är högt uppskattad för sin pålitlighet, erbjuder Ninja e-1 och Z e-1 samma solida byggkvalitet som alla Kawasaki-motorcyklar.
Oavsett om du föredrar Ninjastilen eller den lätta, smidiga looken hos en Z Supernaked, erbjuder Kawasakis nya EV-pendlare attraktiv motorcykelstyling kompletterad med ny färg och grafik designad för att ge dem en distinkt bild. Och med ett antal hjälpfunktioner blandar dessa maskiner sportig prestanda och daglig bekvämlighet.
Oavsett om du föredrar Ninjastilen eller den lätta, smidiga looken hos en Z Supernaked, erbjuder Kawasakis nya EV-pendlare attraktiv motorcykelstyling kompletterad med ny färg och grafik designad för att ge dem en distinkt bild. Och med ett antal hjälpfunktioner blandar dessa maskiner sportig prestanda och daglig bekvämlighet.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Den kompakta nya 4,3-tums helt digitala TFT-färginstrumenteringen ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder också ytterligare funktioner som inte är tillgängliga på den tidigare modellen, inklusive smartphone-anslutning.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
Detta läge hjälper till vid manövrering på en parkeringsplats. När gasen är inkopplad flyttas cykeln framåt i gånghastighet. Om du vrider gasreglaget förbi "noll"-punkten flyttas cykeln bakåt.
En ram med noggrant avstämd styvhet i kombination med fjädringskomponenter med optimerade inställningar ger Ninja e-1 och Z e-1 lätt, förutsägbar hantering och förarvänlig respons.
En ram med noggrant avstämd styvhet i kombination med fjädringskomponenter med optimerade inställningar ger Ninja e-1 och Z e-1 lätt, förutsägbar hantering och förarvänlig respons.
Fram och bakbroms ger en säker inbromsning ihop med ABS-systemet
Drivna av elmotorer erbjuder Kawasakis elektriska fordon ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer, samtidigt som de bibehåller den körupplevelse som Kawasaki-modeller är kända för.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki flera framtida mobilitetslösningar. Kawasakis elektriska fordon erbjuder ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer (ICE). Med en lång historia av att producera motorcyklar designade för att vara roliga att köra och att kontrollera, bibehåller Kawasakis EV-motorcyklar den körupplevelse som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Stark acceleration och respons vid start kompletteras av attraktiv motorcykeldesign och en motorcykelliknande körupplevelse som erbjuder trygg hantering och lätt manövrerbarhet, vilket visar att roliga upplevelser inte är begränsade till ICE-modeller, och kan vara lätt tillgängliga för ett brett spektrum av förare.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
e-boost funktionen gör det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet.
Unik för Kawasakis EV- och HEV-modeller, gör e-boost det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet. För att förhindra överhettning av batteriet är e-boost-funktionens drift begränsad (tiden varierar beroende på modell). När alla villkor är uppfyllda visas tillgången till e-boost på skärmen via en indikator eller e-boost-mätaren. Genom att trycka på knappen på höger handtag aktiveras funktionen, vilket ökar effekt och vridmoment. e-boost-mätaren (nu lila) räknar ner den återstående tillgängliga tiden. När motorcykeln är redo igen kan e-boost-funktionen aktiveras på nytt. e-boost kan aktiveras medan man kör (under körning) eller när man har stannat.
WALK Mode hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt.
Detta praktiska läge hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt. När motorcykeln är stillastående och gasreglaget är stängt, aktiveras WALK Mode genom att trycka och hålla inne WALK-lägesknappen. När det är aktiverat, ändras bakgrundsskärmen till orange för att tydligt skilja det från normal drift.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Drivna av elmotorer erbjuder Kawasakis elektriska fordon ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer, samtidigt som de bibehåller den körupplevelse som Kawasaki-modeller är kända för.
När världen rör sig mot koldioxidneutralitet utvecklar Kawasaki flera framtida mobilitetslösningar. Kawasakis elektriska fordon erbjuder ett rent och tyst alternativ till modeller drivna av förbränningsmotorer (ICE). Med en lång historia av att producera motorcyklar designade för att vara roliga att köra och att kontrollera, bibehåller Kawasakis EV-motorcyklar den körupplevelse som Kawasaki-motorcyklar är kända för. Stark acceleration och respons vid start kompletteras av attraktiv motorcykeldesign och en motorcykelliknande körupplevelse som erbjuder trygg hantering och lätt manövrerbarhet, vilket visar att roliga upplevelser inte är begränsade till ICE-modeller, och kan vara lätt tillgängliga för ett brett spektrum av förare.
När fordonet enbart drivs med elmotor skapas inga utsläpp.
e-boost funktionen gör det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet.
Unik för Kawasakis EV- och HEV-modeller, gör e-boost det möjligt för förare att kortvarigt få extra effekt för starkare acceleration och högre topphastighet. För att förhindra överhettning av batteriet är e-boost-funktionens drift begränsad (tiden varierar beroende på modell). När alla villkor är uppfyllda visas tillgången till e-boost på skärmen via en indikator eller e-boost-mätaren. Genom att trycka på knappen på höger handtag aktiveras funktionen, vilket ökar effekt och vridmoment. e-boost-mätaren (nu lila) räknar ner den återstående tillgängliga tiden. När motorcykeln är redo igen kan e-boost-funktionen aktiveras på nytt. e-boost kan aktiveras medan man kör (under körning) eller när man har stannat.
WALK Mode hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt.
Detta praktiska läge hjälper till med manövrering på en parkeringsplats. När det är aktiverat, får öppning av gasreglaget motorcykeln att röra sig framåt i gånghastighet. När gasreglaget stängs förbi "nollpunkten" rör sig motorcykeln bakåt. När motorcykeln är stillastående och gasreglaget är stängt, aktiveras WALK Mode genom att trycka och hålla inne WALK-lägesknappen. När det är aktiverat, ändras bakgrundsskärmen till orange för att tydligt skilja det från normal drift.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Genom att använda Traction (T)-knappen på vänster handtag kan förare snabbt och enkelt välja mellan två nivåer (Svag, Stark) av traction control för att passa förhållanden och preferenser. Förare kan även välja att stänga av systemet.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Primär reduktionskvot | 3.211 (61/19) |
---|---|
Slutväxel | Kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.867 (58/15) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 93 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 133 mm |
Framdäck | 100/80-17 M/C 52S |
Bakdäck | 130/70-17 M/C 62S |
Längd x Bredd x Höjd | 1,980 x 690 x 1,105 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,370 mm |
Markfrigång | 160 mm |
Sadelhöjd | 785 mm |
Tjänstevikt | 140 kg |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 290 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Nedre länk Uni-Trak, gasfylld stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Köps som en nödvändig komponent för att montera USB-uttagssats eller andra elektriska tillbehör (säljs separat).
Lås fast hjälmen säkert och smidigt när du är av motorcykeln.
Stor rökfärgad vindruta för bättre vindskydd, ökad komfort och förbättrat utseende. Denna ruta är cirka 15 mm högre och 40 mm bredare än originalrutan.
Kawasaki-märkt produkt, producerad och utvecklad av Kawasaki och helt laglig.
Stor genomskinlig vindruta för bättre vindskydd, ökad komfort och förbättrat utseende. Denna ruta är cirka 15 mm högre och 40 mm bredare än originalrutan.
Kawasaki-märkt produkt, producerad och utvecklad av Kawasaki och helt laglig.
Vattentåligt USB-C-uttag som är smidigt monterat på styret. Vibrationdämpat och uttaget kan förslutas med ett lock. Total maximal uteffekt är 3A. (För att fungera krävs att reläkitet är installerat – finns som tillbehör och säljs separat.)
LÄS MERMade to tailor fit and complement the Ninja e-1 and Z e-1 motorcycle, this seat enhances riding comfort for taller riders
Motorcykelöverdrag tillverkat av andningsbart, slitstarkt non-woven ripstop-material. Kawasaki-specifikt med gröna hexagonmönster. Enkel åtkomligt låsspänne. 100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsväska.
LÄS MEREtt oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb ripstop-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret branding.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringspåse.
Passar:
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: