Inpage Navigation Section: Överblick
Alla blickar är på dig när du åker den helt nya Z500 SE ABS supernaken. Med distinkt chassi och en kraftfull 451cc-motor är denna aggressivt utformade streetfighter för dig som inte är rädd för att synas.
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
70900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Ninja 500 SE har en högkvalitativ fullfärgsskärm med TFT-teknik (tunnfilmstransistor), vilket ger en hög kontrast. Skärmens bakgrundsfärg är valbar (svart eller vit), och skärmens ljusstyrka justeras automatiskt för att passa tillgängligt ljus.
Ninja 500 SE har en högkvalitativ fullfärgsskärm med TFT-teknik (tunnfilmstransistor), vilket ger en hög kontrast. Skärmens bakgrundsfärg är valbar (svart eller vit), och skärmens ljusstyrka justeras automatiskt för att passa tillgängligt ljus.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Med måtten 310 mm (samma storlek som Z1000), erbjuder Z500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Med måtten 310 mm (samma storlek som Z1000), erbjuder Z500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Den nya Z500 har en skarp, aggressiv stil och behåller storcykeldesignen från andra cyklar i Z-serien för att skapa en aggressiv, smidig look. Dess muskulösa, atletiska chassi-design återspeglar dess prestanda. Liksom andra modeller i Z-serien ger sugomi designelement (hukande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakdel) den en silhuett som omedelbart känns igen som en Kawasaki Supernaked.
Den nya Z500 har en skarp, aggressiv stil och behåller storcykeldesignen från andra cyklar i Z-serien för att skapa en aggressiv, smidig look. Dess muskulösa, atletiska chassi-design återspeglar dess prestanda. Liksom andra modeller i Z-serien ger sugomi designelement (hukande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakdel) den en silhuett som omedelbart känns igen som en Kawasaki Supernaked.
Avslappnad körställning rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till dess förarvänliga karaktär. Den relativt upprättstående körställningen och det breda styret sätter föraren i den idealiska positionen för aktiv kontroll av cykeln, vilket underlättar dynamisk, sportig körning
Avslappnad körställning rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till dess förarvänliga karaktär. Den relativt upprättstående körställningen och det breda styret sätter föraren i den idealiska positionen för aktiv kontroll av cykeln, vilket underlättar dynamisk, sportig körning
Z500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är styvt monterad och används som en del av ramen. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Z500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är styvt monterad och används som en del av ramen. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Z500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Z500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Z500:s "ansikte" är baserat på en nydesignad trippelstrålkastarenhet, omsluten av en vass frontkåpa för att ge den ett intensivt utseende.
Z500:s "ansikte" är baserat på en nydesignad trippelstrålkastarenhet, omsluten av en vass frontkåpa för att ge den ett intensivt utseende.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Ninja 500 SE har en högkvalitativ fullfärgsskärm med TFT-teknik (tunnfilmstransistor), vilket ger en hög kontrast. Skärmens bakgrundsfärg är valbar (svart eller vit), och skärmens ljusstyrka justeras automatiskt för att passa tillgängligt ljus.
Ninja 500 SE har en högkvalitativ fullfärgsskärm med TFT-teknik (tunnfilmstransistor), vilket ger en hög kontrast. Skärmens bakgrundsfärg är valbar (svart eller vit), och skärmens ljusstyrka justeras automatiskt för att passa tillgängligt ljus.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Oavsett från vilken vinkel Z500 ses, gör dess distinkta front och slanka, flödande linjer det tydligt att detta är en medlem av Ninja-familjen, med tävlingsinspirerat, stor-motorcykelutseende. Formen på den fulla kåpkarossen främjar en känsla av enhet med föraren, vilket hjälper dem att känna sig ett med motorcykeln.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Medan sitthöjden är 785 mm ger den smala designen av både sadel och motorn en rak linje för att nå marken med fötterna. Sadelns platta form erbjuder bra stoppning i den främre delen utan att offra räckvidden till marken.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Chassit har en design i supersportstil med kort hjulbas/lång svingarm, kompletterat med en optimerad däcksinställning som ger lätt, naturlig hantering. Cykelns låga vikt bidrar också till enkel hantering och underlättar manövrering när du hanterar cykeln, till exempel vid parkering.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Jämn, kraftfull acceleration är tillgänglig med en vridning av höger handen från en ny 451 cm3 motor. Accelerationen känns snabb tack vare massor av kraft i låg- till mellanvarvsregistret och tillräckligt med kraft i högvarvsregistret. Med välbalanserad effekt och stark acceleration i hela varvtalsregistret gör kombinationen av denna motor med ett lätt chassi att maskinen är väl lämpad för en mängd olika körstilar.
Med måtten 310 mm (samma storlek som Z1000), erbjuder Z500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Med måtten 310 mm (samma storlek som Z1000), erbjuder Z500 halvflytande främre bromsskiva säker bromskraft. Alla modeller är utrustade med ABS.
Den nya Z500 har en skarp, aggressiv stil och behåller storcykeldesignen från andra cyklar i Z-serien för att skapa en aggressiv, smidig look. Dess muskulösa, atletiska chassi-design återspeglar dess prestanda. Liksom andra modeller i Z-serien ger sugomi designelement (hukande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakdel) den en silhuett som omedelbart känns igen som en Kawasaki Supernaked.
Den nya Z500 har en skarp, aggressiv stil och behåller storcykeldesignen från andra cyklar i Z-serien för att skapa en aggressiv, smidig look. Dess muskulösa, atletiska chassi-design återspeglar dess prestanda. Liksom andra modeller i Z-serien ger sugomi designelement (hukande ställning, lågt placerat strålkastare och uppsvept bakdel) den en silhuett som omedelbart känns igen som en Kawasaki Supernaked.
Avslappnad körställning rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till dess förarvänliga karaktär. Den relativt upprättstående körställningen och det breda styret sätter föraren i den idealiska positionen för aktiv kontroll av cykeln, vilket underlättar dynamisk, sportig körning
Avslappnad körställning rymmer ett brett utbud av förarstorlekar och körsituationer, vilket bidrar till dess förarvänliga karaktär. Den relativt upprättstående körställningen och det breda styret sätter föraren i den idealiska positionen för aktiv kontroll av cykeln, vilket underlättar dynamisk, sportig körning
Z500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är styvt monterad och används som en del av ramen. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Z500 har en rundrörsram som liknar designen på Ninja H2. Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys användes för att säkerställa optimal styvhet med låg vikt. Motorn är styvt monterad och används som en del av ramen. Ramdesignen bidrar väsentligt till cykelns låga vikt.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Z500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Den kraft som finns i 451 cm³-motorn finns genom hela varvtalsregistret för att göra det enkelt för förare att använda, oavsett vilken typ av körning de kör, från lågeffekt för att accelerera från rödljuset i staden till toppvarv för acceleration på motorväg. Motorn i nya Z500 är klar för uppgiften, oavsett vad det kan vara.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Race-inspirerad kopplingsteknik erbjuder både en mycket lättare känsla vid växelspaken, såväl som en vridmomentbegränsande funktion som hjälper till att förhindra bakhjulslåsning vid nedväxling.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellerna och TFT-skärmen på SE-modellerna erbjuder smartphone-anslutning, vilket gör att förare kan ansluta sig till sina motorcykel för att få displaymeddelanden, körloggar och community-funktioner.
Z500:s "ansikte" är baserat på en nydesignad trippelstrålkastarenhet, omsluten av en vass frontkåpa för att ge den ett intensivt utseende.
Z500:s "ansikte" är baserat på en nydesignad trippelstrålkastarenhet, omsluten av en vass frontkåpa för att ge den ett intensivt utseende.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 70.0 x 58.6 mm |
Motorvolym | 451 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 33.4 kW {45.4 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 89 g/km |
Bränsleförbrukning | 3.8 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.029 (69/34) |
Växelförhållanden 1:a | 2.929 (41/14) |
Växelförhållanden 2:a | 2.056 (37/18) |
Växelförhållanden 3:e | 1.619 (34/21) |
Växelförhållanden 4:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.154 (30/26) |
Växelförhållanden 6:e | 1.037 (28/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.071 (43/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 92 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Framdäck | 110/70R17 M/C 54H |
Bakdäck | 150/60R17 M/C 66H |
Längd x Bredd x Höjd | 1,995 x 800 x 1,050 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,375 mm |
Markfrigång | 145 mm |
Bränslekapacitet | 14.0 liter |
Sadelhöjd | 785 mm |
Tjänstevikt* | 168 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 154 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild halvflytande skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 310 mm |
Typ av frambromsok | Balanserad aktivering dubbelkolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Nedre länk Uni-Trak, gasfylld stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Give your motorcycle a custom appearance with this lower cowling.
Stort rökfärgat instrumentskydd för bättre skydd och en sportig look.
LÄS MERLadda dina USB-enheter under färd med ett USB-uttags sats.
Halvstyv nylon-tankväska, speciellt utformad för bränsletankens form.
Svart/grå tankväska med reflekterande passpoaler och Kawasaki-logotyp..
Ficka med genomskinligt plastfönster på ovansidan av tankväskan med hål för hörlurar.
Inuti har den skiljeväggar för att förhindra att varor rör sig.
Inkluderar axelrem och regnskydd med genomskinligt fönster.
L350 mm, B223 mm, H150 mm
Max lastvikt: 2 kg
Kapacitet: cirka 4 liter
Ett matchande fäste krävs för montering.
Hjälp till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Utformat för att passa perfekt och komplettera Ninja 500 & Z500, denna sadel förbättrar körkomforten för längre förare.
Printed adhesive gel resin tank pad helps protect finish from scratches and wear
Lås enkelt fast din hjälm när du inte kör.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Ge din Kawasaki en sportigare look och ett mer aggressivt ljud med detta Akrapovič slip-on-system. Detta lätta slip-on-system erbjuder imponerande prestanda. Kombinationen av racingmaterial som titan i ytterhöljet och avslutning i kolfiber ger avgassystemet en tydlig racingkänsla. Värmeskydd ingår. Detta godkända avgassystem uppfyller Euro5+-regler (avgas- och bullerkrav) och har EC-typgodkännande.
LÄS MERHalvstyv nylon-tankväska, speciellt utformad för bränsletankens form.
Svart/grå tankväska med reflekterande passpoaler och Kawasaki-logotyp..
Ficka med genomskinligt plastfönster på ovansidan av tankväskan med hål för hörlurar.
Inuti har den skiljeväggar för att förhindra att varor rör sig.
Inkluderar axelrem och regnskydd med genomskinligt fönster.
L350 mm, B223 mm, H150 mm
Max lastvikt: 2 kg
Kapacitet: cirka 4 liter
Ett matchande fäste krävs för montering.
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: