Inpage Navigation Section: Överblick
Ninja 1000SX har karaktär utan kompromisser. Genomsyrad av Ninja-andan som efterfrågas av kräsna solomotorcyklister, tar Ninja 1000SX konceptet vidare med SX sporttouringens mångsidighet för att dela upplevelsen med en medresenär. Från traction control till farthållare, har Ninja 1000SX tekniken som krävs för den perfekta åkturen.
Färger
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
161400,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Motor och chassi trimmade för maximal körglädje och kompletteras med sportigare, mer dynamisk stil.
Motor och chassi trimmade för maximal körglädje och kompletteras med sportigare, mer dynamisk stil.
En upprätt körställning, hanterbar motorkraft och säker hantering erbjuder mångsidighet för daglig körning, medan ökad sitskomfort, elektronisk farthållare och en mängd tillbehör gör det ännu lättare att sticka iväg på helgturer.
En upprätt körställning, hanterbar motorkraft och säker hantering erbjuder mångsidighet för daglig körning, medan ökad sitskomfort, elektronisk farthållare och en mängd tillbehör gör det ännu lättare att sticka iväg på helgturer.
Som ett komplement till Kawasakis senaste elektronikpaket med IMU-förbättringar, är Ninja 1000SX utrustad med integrerade körlägen, en 4,3-tums helt digital TFT-färddisplay och smartphoneanslutning.
Som ett komplement till Kawasakis senaste elektronikpaket med IMU-förbättringar, är Ninja 1000SX utrustad med integrerade körlägen, en 4,3-tums helt digital TFT-färddisplay och smartphoneanslutning.
Som komplement till Ninja 1000SX:s spännande motorkaraktär möjliggör Quick shifter kopplingsfria upp- och nedväxlingar för acceleration och snabb och enkel inbromsning.
Som komplement till Ninja 1000SX:s spännande motorkaraktär möjliggör Quick shifter kopplingsfria upp- och nedväxlingar för acceleration och snabb och enkel inbromsning.
Den kraftfulla 1 043 cm³ vätskekylda, 4-takts In-line Four-motorn drar starkt från alla varv och släpper inte före rödmarkeringen. Motorn levererar enastående respons, ett starkt mellanregister och ett härligt insugsljud – varje vridning på gasen belönar föraren med en fysiskt och ljudmässigt upphetsande känsla. Förändringen av elektroniska gasspjällsventiler möjliggör en elektronisk farthållare, samtidigt som det bidrar till smidig kraftleverans.
Den kraftfulla 1 043 cm³ vätskekylda, 4-takts In-line Four-motorn drar starkt från alla varv och släpper inte före rödmarkeringen. Motorn levererar enastående respons, ett starkt mellanregister och ett härligt insugsljud – varje vridning på gasen belönar föraren med en fysiskt och ljudmässigt upphetsande känsla. Förändringen av elektroniska gasspjällsventiler möjliggör en elektronisk farthållare, samtidigt som det bidrar till smidig kraftleverans.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Uppdateringar av kåpan och en helt ny enkelsidig ljuddämpare ger Ninja 1000SX sportigare, mer dynamisk stil som återspeglar dess sportpotential och bidrar till en starkare Ninja-familjebild. Helt LED-belysning ger en högklassig touch
Uppdateringar av kåpan och en helt ny enkelsidig ljuddämpare ger Ninja 1000SX sportigare, mer dynamisk stil som återspeglar dess sportpotential och bidrar till en starkare Ninja-familjebild. Helt LED-belysning ger en högklassig touch
Den tjockare, bredare förar- och passagerarsadeln ger ökad komfort, vilket underlättar för många timmar i sadeln. Sadeln bak är bredare och erbjuder en större sittyta. Dessutom finns en mängd tillbehörsalternativ för sadlar tillgängliga för att tillgodose både föraren och passagerares behov och preferenser.
Den tjockare, bredare förar- och passagerarsadeln ger ökad komfort, vilket underlättar för många timmar i sadeln. Sadeln bak är bredare och erbjuder en större sittyta. Dessutom finns en mängd tillbehörsalternativ för sadlar tillgängliga för att tillgodose både föraren och passagerares behov och preferenser.
Helt nya avgassystemet har ett 4--2-1-arrangemang, vilket bidrar till Ninja 1000SX:s förbättrade sportiga utseende. Det enkelsidiga ljuddämpararrangemanget sparar cirka 2 kg i vikt.
Helt nya avgassystemet har ett 4--2-1-arrangemang, vilket bidrar till Ninja 1000SX:s förbättrade sportiga utseende. Det enkelsidiga ljuddämpararrangemanget sparar cirka 2 kg i vikt.
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Vindskyddet som erbjuds av den fullständiga kåpans kaross kompletteras av en ny vindruta med fyra tillgängliga positioner. Som tidigare kan vindrutan justeras för hand (utan verktyg).
Vindskyddet som erbjuds av den fullständiga kåpans kaross kompletteras av en ny vindruta med fyra tillgängliga positioner. Som tidigare kan vindrutan justeras för hand (utan verktyg).
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Ninja 1000SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera ojämnheter och hjulspår. Ninja 1000SX har hög nivå på komponenterna och en suveräna stabiliteten vid körning på kurviga vägar.
Ninja 1000SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera ojämnheter och hjulspår. Ninja 1000SX har hög nivå på komponenterna och en suveräna stabiliteten vid körning på kurviga vägar.
Bridgestone Battlax Hypersport S22-däck bidrar till bättre hantering, samtidigt som de erbjuder förbättrat grepp i både torra och våta förhållanden.
Bridgestone Battlax Hypersport S22-däck bidrar till bättre hantering, samtidigt som de erbjuder förbättrat grepp i både torra och våta förhållanden.
Enkelt system för att ta av eller sätta på sidoväskorna. Ett system som gör att sidoväskorna kommer närmre motorcykeln. Ser lika snyggt ut med eller utan väskor.
Enkelt system för att ta av eller sätta på sidoväskorna. Ett system som gör att sidoväskorna kommer närmre motorcykeln. Ser lika snyggt ut med eller utan väskor.
Motor och chassi trimmade för maximal körglädje och kompletteras med sportigare, mer dynamisk stil.
Motor och chassi trimmade för maximal körglädje och kompletteras med sportigare, mer dynamisk stil.
En upprätt körställning, hanterbar motorkraft och säker hantering erbjuder mångsidighet för daglig körning, medan ökad sitskomfort, elektronisk farthållare och en mängd tillbehör gör det ännu lättare att sticka iväg på helgturer.
En upprätt körställning, hanterbar motorkraft och säker hantering erbjuder mångsidighet för daglig körning, medan ökad sitskomfort, elektronisk farthållare och en mängd tillbehör gör det ännu lättare att sticka iväg på helgturer.
Som ett komplement till Kawasakis senaste elektronikpaket med IMU-förbättringar, är Ninja 1000SX utrustad med integrerade körlägen, en 4,3-tums helt digital TFT-färddisplay och smartphoneanslutning.
Som ett komplement till Kawasakis senaste elektronikpaket med IMU-förbättringar, är Ninja 1000SX utrustad med integrerade körlägen, en 4,3-tums helt digital TFT-färddisplay och smartphoneanslutning.
Som komplement till Ninja 1000SX:s spännande motorkaraktär möjliggör Quick shifter kopplingsfria upp- och nedväxlingar för acceleration och snabb och enkel inbromsning.
Som komplement till Ninja 1000SX:s spännande motorkaraktär möjliggör Quick shifter kopplingsfria upp- och nedväxlingar för acceleration och snabb och enkel inbromsning.
Den kraftfulla 1 043 cm³ vätskekylda, 4-takts In-line Four-motorn drar starkt från alla varv och släpper inte före rödmarkeringen. Motorn levererar enastående respons, ett starkt mellanregister och ett härligt insugsljud – varje vridning på gasen belönar föraren med en fysiskt och ljudmässigt upphetsande känsla. Förändringen av elektroniska gasspjällsventiler möjliggör en elektronisk farthållare, samtidigt som det bidrar till smidig kraftleverans.
Den kraftfulla 1 043 cm³ vätskekylda, 4-takts In-line Four-motorn drar starkt från alla varv och släpper inte före rödmarkeringen. Motorn levererar enastående respons, ett starkt mellanregister och ett härligt insugsljud – varje vridning på gasen belönar föraren med en fysiskt och ljudmässigt upphetsande känsla. Förändringen av elektroniska gasspjällsventiler möjliggör en elektronisk farthållare, samtidigt som det bidrar till smidig kraftleverans.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med ett enkelt knapptryck. När det är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på högerhanden vid långdistansåkning, vilket möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Uppdateringar av kåpan och en helt ny enkelsidig ljuddämpare ger Ninja 1000SX sportigare, mer dynamisk stil som återspeglar dess sportpotential och bidrar till en starkare Ninja-familjebild. Helt LED-belysning ger en högklassig touch
Uppdateringar av kåpan och en helt ny enkelsidig ljuddämpare ger Ninja 1000SX sportigare, mer dynamisk stil som återspeglar dess sportpotential och bidrar till en starkare Ninja-familjebild. Helt LED-belysning ger en högklassig touch
Den tjockare, bredare förar- och passagerarsadeln ger ökad komfort, vilket underlättar för många timmar i sadeln. Sadeln bak är bredare och erbjuder en större sittyta. Dessutom finns en mängd tillbehörsalternativ för sadlar tillgängliga för att tillgodose både föraren och passagerares behov och preferenser.
Den tjockare, bredare förar- och passagerarsadeln ger ökad komfort, vilket underlättar för många timmar i sadeln. Sadeln bak är bredare och erbjuder en större sittyta. Dessutom finns en mängd tillbehörsalternativ för sadlar tillgängliga för att tillgodose både föraren och passagerares behov och preferenser.
Helt nya avgassystemet har ett 4--2-1-arrangemang, vilket bidrar till Ninja 1000SX:s förbättrade sportiga utseende. Det enkelsidiga ljuddämpararrangemanget sparar cirka 2 kg i vikt.
Helt nya avgassystemet har ett 4--2-1-arrangemang, vilket bidrar till Ninja 1000SX:s förbättrade sportiga utseende. Det enkelsidiga ljuddämpararrangemanget sparar cirka 2 kg i vikt.
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Vindskyddet som erbjuds av den fullständiga kåpans kaross kompletteras av en ny vindruta med fyra tillgängliga positioner. Som tidigare kan vindrutan justeras för hand (utan verktyg).
Vindskyddet som erbjuds av den fullständiga kåpans kaross kompletteras av en ny vindruta med fyra tillgängliga positioner. Som tidigare kan vindrutan justeras för hand (utan verktyg).
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Den helt nya digitala TFT-färginstrumenteringen, ger förarmiljön ett högteknologiskt, högklassigt utseende. Den nya mätaren erbjuder även ytterligare funktioner som inte var tillgängliga på den tidigare modellen.
Ninja 1000SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera ojämnheter och hjulspår. Ninja 1000SX har hög nivå på komponenterna och en suveräna stabiliteten vid körning på kurviga vägar.
Ninja 1000SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera ojämnheter och hjulspår. Ninja 1000SX har hög nivå på komponenterna och en suveräna stabiliteten vid körning på kurviga vägar.
Bridgestone Battlax Hypersport S22-däck bidrar till bättre hantering, samtidigt som de erbjuder förbättrat grepp i både torra och våta förhållanden.
Bridgestone Battlax Hypersport S22-däck bidrar till bättre hantering, samtidigt som de erbjuder förbättrat grepp i både torra och våta förhållanden.
Enkelt system för att ta av eller sätta på sidoväskorna. Ett system som gör att sidoväskorna kommer närmre motorcykeln. Ser lika snyggt ut med eller utan väskor.
Enkelt system för att ta av eller sätta på sidoväskorna. Ett system som gör att sidoväskorna kommer närmre motorcykeln. Ser lika snyggt ut med eller utan väskor.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 77.0 x 56.0 mm |
Motorvolym | 1,043 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump med oljekylare |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 104.5 kW {142 PS} / 10,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 111.0 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 135 g/km |
Bränsleförbrukning | 5.8 l/100km |
CO2-utsläpp 85 kW kit | 135.0 g/km |
Bränsleförbrukning 85kW kit | 6.0 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.627 (83/51) |
Växelförhållanden 1:a | 2.600 (39/15) |
Växelförhållanden 2:a | 1.950 (39/20) |
Växelförhållanden 3:e | 1.600 (24/15) |
Växelförhållanden 4:e | 1.389 (25/18) |
Växelförhållanden 5:e | 1.238 (26/21) |
Växelförhållanden 6:e | 1.107 (31/28) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.733 (41/15) |
Ramtyp | Tvillingrör aluminium |
---|---|
Spår | 98 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 144 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 190/50 ZR17 M/C (73W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,100 x 825 x 1,190 mm 1,225 mm high position screen - SE |
Styrvinkel V H | 31° / 31° |
Hjulbas | 1,440 mm |
Markfrigång | 135 mm |
Bränslekapacitet | 19.0 liter |
Sadelhöjd | 835 mm |
Tjänstevikt | 235 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Radialmontering, monoblock, motsatt 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med kompressions- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link, gasfylld stötdämpare, returdämpning och justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Motorcykelskydd tillverkat av andningsbart, slitstarkt icke-vävt ripstop material. Kawasaki-specifik med gröna honeycomb-designelement. Lättåtkomligt låsspänne. 100 % polyester. Med en fleranvändbar förvaringspåse.
LÄS MERUtvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Ge din Kawasaki Ninja 1000SX ett sportigare utseende med det sexhörniga Akrapovič-kolfiber ljuddämparen. Detta lätta slip-on system är designat för att användas tillsammans med vårt panniersystem. Består av ett inlopp i rostfritt stål, en ytterhylsa för ljuddämpare av kolfiber, en ändhylsa av kolfiber, en ljuddämparklämma i kolfiber och en värmebeständig dekal av samma märke som Akrapovič. Kolfiber värmeskydd och monteringskit ingår. Uppfyller gällande europeiska standarder.
Håll händerna varma på vägen med ett greppvärmesystem som är ergonomiskt designat för att minimera extra volym på greppet.
Original Kawasaki-kedjesats som innehåller motordrev, bricka, bakdrev, muttrar och saxnål etc. Detta kompletta paket från Kawasaki innehåller alla kvalificerade original delar som krävs för korrekt byte av drivkedja för populära modeller. Jämfört med eftermarknadskit har de orginalkiten fördelen av ett gummiklädd främre kedjehjul, vilket gör att kedjans drift blir mycket tystare. Den som har använt ett eftermarknadskit kommer att känna skillnaden. De nya kedjesatserna har den igenkännbara gröna Kawasaki-märkta förpackningen.
Ge din Kawasaki ett sportigare utseende med den hexagonalt formade titaniumdämparen från Akrapovič.
Denna lätta slip-on är designad för att användas tillsammans med vårt panniersystem.
Består av ett kopplingsrör i rostfritt stål, en yttre hylsa för inlopp/titanljuddämpare i rostfritt stål, ändlock i kolfiber, en ljuddämparklämma i kolfiber och dubbla Akrapovič- och Ninja 1000SX-märkta lasergraverade logotyper.
Kolfiber värmesköldsats och monteringssats ingår.
Uppfyller de tillämpliga europeiska standarderna.
Hjälp till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Tvådelat gel-säte ger långdistansstöd och komfort för både förare och passagerare.
Snabbt avtagbart sidoväskset på 56L som rymmer de flesta hjälmar. Sidoväskorna är designade för att fästas vid handtag och fotstöd och ger ett rent, sportigt utseende när de tas bort. Den smala monteringsbredden på 93 cm gör dem lämpliga för hög hastighet.
Setet kräver:
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
(XL + toppbox-versionen har ett extra fack som kan öppnas med dragkedja för att ge plats åt toppboxen.)
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb ripstop-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret branding.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringspåse.
Passar:
Förvara dina personliga saker i 47 liter låsbart, vattentåligt utrymme; tillräckligt med plats för två hjälmar. Kräver bottenplatta och modellspecifika tillbehör.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Stylish wheel rim tape to complete the sporty looks of your bike. (Set of four rings for one bike)
LÄS MERCNC machined billet aluminium Oil Filler Cap with gold finish Note: Compatibility and availability of accessories may vary per specific model year, please check with your Kawasaki Dealer on availability and additional parts needed for installation
LÄS MERUpptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: