Inpage Navigation Section: Överblick
Välkommen till Kawasaki – och välkommen till det ikoniska Ninja-varumärket.
A1-licensvänliga Ninja 125 är inte bara det första steget på Ninja-resan; den visar också Kawasakis klassiska ingenjörskvalitet. Från den fackverksinspirerade ramen i stil med Ninja H2 till den slimmade karossen inspirerad av Kawasaki Racing Team.
Med sin responsiva motor på 15 hk (11 kW), finjusterad för låg- till medelvarvsflexibilitet, samt Ninjas karakteristiska toppvarvsdriv, är Ninja 125 ett perfekt sätt att säga hej till Kawasaki och börja njuta av motorcykelns spänning.
Färger
56400,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och skapar förtroende hos många olika typer av förare. Den lättkörda karaktären underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och skapar förtroende hos många olika typer av förare. Den lättkörda karaktären underlättar även manövrering vid parkering.
Precis som sina Ninja-syskon har Ninja 125 en förförisk, helkåpad kaross. Den smala konstruktionen förstärks av kontrasten mellan de utflutna och indragna sektionerna, vilket ger den en dynamisk timglasform. Den aggressiva strålkastaren med en ensam lampa bidrar till det lätta intrycket, och tillsammans med den skarpa vindrutan och de sportiga hjulen får denna nya Ninja ett riktigt supersportigt utseende.
Precis som sina Ninja-syskon har Ninja 125 en förförisk, helkåpad kaross. Den smala konstruktionen förstärks av kontrasten mellan de utflutna och indragna sektionerna, vilket ger den en dynamisk timglasform. Den aggressiva strålkastaren med en ensam lampa bidrar till det lätta intrycket, och tillsammans med den skarpa vindrutan och de sportiga hjulen får denna nya Ninja ett riktigt supersportigt utseende.
Ninja 125 har ett chassi i full storlek. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tums hjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en motorcykel i full storlek. Smal, kompakt fackverksram. Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enklare att nå marken med fötterna.
Ninja 125 har ett chassi i full storlek. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tums hjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en motorcykel i full storlek. Smal, kompakt fackverksram. Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enklare att nå marken med fötterna.
125 cm³ fyrtakts encylindrig motor. Den mjuka kraftleveransen bidrar till Ninja 125-motorns härliga körupplevelse. Precis som en typisk Kawasaki-motor levererar den bra med kraft på höga varvtal och fortsätter att dra hela vägen upp till varvstoppet. Tillförlitligheten, som ärvt från den robusta 250 cm³-basmotorn, ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda. Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar den sportiga gatprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med en enkel knapptryckning.
125 cm³ fyrtakts encylindrig motor. Den mjuka kraftleveransen bidrar till Ninja 125-motorns härliga körupplevelse. Precis som en typisk Kawasaki-motor levererar den bra med kraft på höga varvtal och fortsätter att dra hela vägen upp till varvstoppet. Tillförlitligheten, som ärvt från den robusta 250 cm³-basmotorn, ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda. Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar den sportiga gatprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med en enkel knapptryckning.
Uni Trak bakfjädringen ger utmärkt väghållning och stötdämpning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen när fjädringen trycks ihop: små ojämnheter dämpas mjukt medan större stötar får mer dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket hjälper till att balansera lättmanövrerad hantering med ett stabilt och tryggt uppträdande. Den 5-stegs justerbara bakre förspänningen gör det möjligt att anpassa bakhöjden samt ställa in motorcykeln för att köra med passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädringen ger utmärkt väghållning och stötdämpning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen när fjädringen trycks ihop: små ojämnheter dämpas mjukt medan större stötar får mer dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket hjälper till att balansera lättmanövrerad hantering med ett stabilt och tryggt uppträdande. Den 5-stegs justerbara bakre förspänningen gör det möjligt att anpassa bakhöjden samt ställa in motorcykeln för att köra med passagerare eller bagage.
ABS som standard ger föraren extra trygghet. Det högklassiga systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering maximerar den sportiga kontrollen.
ABS som standard ger föraren extra trygghet. Det högklassiga systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering maximerar den sportiga kontrollen.
ERGO-FIT-sadeln gör det möjligt för förare att välja den sits som bäst optimerar passformen på motorcykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönstren i sitsmaterialet är unika för varje modell.)
ERGO-FIT-sadeln gör det möjligt för förare att välja den sits som bäst optimerar passformen på motorcykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönstren i sitsmaterialet är unika för varje modell.)
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänk utrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänk utrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Ninja 125:s ergonomi är utvecklad för sportig gatkörning. Körställningen är naturligt aggressiv, med föraren lätt framåtlutad för att nå de sportiga clip-on-styrena.
Ninja 125:s ergonomi är utvecklad för sportig gatkörning. Körställningen är naturligt aggressiv, med föraren lätt framåtlutad för att nå de sportiga clip-on-styrena.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och skapar förtroende hos många olika typer av förare. Den lättkörda karaktären underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel användning är nyckeln, eftersom det kompakta chassit har utformats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbara köregenskaper, tack vare ett chassi utvecklat med låg vikt, smidighet och centraliserad viktfördelning i åtanke, ger utmärkt känsla och skapar förtroende hos många olika typer av förare. Den lättkörda karaktären underlättar även manövrering vid parkering.
Precis som sina Ninja-syskon har Ninja 125 en förförisk, helkåpad kaross. Den smala konstruktionen förstärks av kontrasten mellan de utflutna och indragna sektionerna, vilket ger den en dynamisk timglasform. Den aggressiva strålkastaren med en ensam lampa bidrar till det lätta intrycket, och tillsammans med den skarpa vindrutan och de sportiga hjulen får denna nya Ninja ett riktigt supersportigt utseende.
Precis som sina Ninja-syskon har Ninja 125 en förförisk, helkåpad kaross. Den smala konstruktionen förstärks av kontrasten mellan de utflutna och indragna sektionerna, vilket ger den en dynamisk timglasform. Den aggressiva strålkastaren med en ensam lampa bidrar till det lätta intrycket, och tillsammans med den skarpa vindrutan och de sportiga hjulen får denna nya Ninja ett riktigt supersportigt utseende.
Ninja 125 har ett chassi i full storlek. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tums hjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en motorcykel i full storlek. Smal, kompakt fackverksram. Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enklare att nå marken med fötterna.
Ninja 125 har ett chassi i full storlek. Med en smal, kompakt fackverksram, sportig fjädring och lätta 17-tums hjul erbjuder den lätt och smidig hantering – perfekt för nya förare som vill vänja sig vid att köra en motorcykel i full storlek. Smal, kompakt fackverksram. Fackverksramen ger en smidig och kompakt konstruktion som är lätt att hantera och gör det enklare att nå marken med fötterna.
125 cm³ fyrtakts encylindrig motor. Den mjuka kraftleveransen bidrar till Ninja 125-motorns härliga körupplevelse. Precis som en typisk Kawasaki-motor levererar den bra med kraft på höga varvtal och fortsätter att dra hela vägen upp till varvstoppet. Tillförlitligheten, som ärvt från den robusta 250 cm³-basmotorn, ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda. Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar den sportiga gatprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med en enkel knapptryckning.
125 cm³ fyrtakts encylindrig motor. Den mjuka kraftleveransen bidrar till Ninja 125-motorns härliga körupplevelse. Precis som en typisk Kawasaki-motor levererar den bra med kraft på höga varvtal och fortsätter att dra hela vägen upp till varvstoppet. Tillförlitligheten, som ärvt från den robusta 250 cm³-basmotorn, ger extra trygghet. Sexväxlad växellåda. Den smidigt växlande sexväxlade växellådan kompletterar den sportiga gatprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Elstart & bränsleinsprutning. Elstart och bränsleinsprutning säkerställer problemfri start med en enkel knapptryckning.
Uni Trak bakfjädringen ger utmärkt väghållning och stötdämpning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen när fjädringen trycks ihop: små ojämnheter dämpas mjukt medan större stötar får mer dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket hjälper till att balansera lättmanövrerad hantering med ett stabilt och tryggt uppträdande. Den 5-stegs justerbara bakre förspänningen gör det möjligt att anpassa bakhöjden samt ställa in motorcykeln för att köra med passagerare eller bagage.
Uni Trak bakfjädringen ger utmärkt väghållning och stötdämpning, vilket bidrar till motorcykelns sportiga köregenskaper. Länkaget minskar belastningen på stötdämparen när fjädringen trycks ihop: små ojämnheter dämpas mjukt medan större stötar får mer dämpning. Stötdämparen har en slaglängd på 60 mm, vilket hjälper till att balansera lättmanövrerad hantering med ett stabilt och tryggt uppträdande. Den 5-stegs justerbara bakre förspänningen gör det möjligt att anpassa bakhöjden samt ställa in motorcykeln för att köra med passagerare eller bagage.
ABS som standard ger föraren extra trygghet. Det högklassiga systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering maximerar den sportiga kontrollen.
ABS som standard ger föraren extra trygghet. Det högklassiga systemet är särskilt utvecklat för motorcyklar och har en mycket kompakt ABS-enhet. Oberoende aktivering maximerar den sportiga kontrollen.
ERGO-FIT-sadeln gör det möjligt för förare att välja den sits som bäst optimerar passformen på motorcykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönstren i sitsmaterialet är unika för varje modell.)
ERGO-FIT-sadeln gör det möjligt för förare att välja den sits som bäst optimerar passformen på motorcykeln. För Ninja 125 finns en ERGO-FIT hög sadel (+20 mm) tillgänglig. (Mönstren i sitsmaterialet är unika för varje modell.)
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänk utrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Ø 37 mm teleskopgaffel bidrar till både lätt, smidig hantering samt en härlig körkaraktär. Kawasakis originallänk utrustade Uni Trak-bakfjädring ger en mjuk körning över ett brett spektrum av vägförhållanden.
Skarp bakljusdesign förstärker det sportiga utseendet bak.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Smidig sexväxlad växellåda kompletterar den sportiga gatuprestandan och erbjuder en växel för varje situation. Kopplingen dras in smidigt och lätt, vilket gör den enkel att använda för nya förare och optimerar känslan av prestanda på vägen.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Skivbromsar fram och bak ger imponerande stopprestanda. Dubbelkolvsok greppar en Ø 290 mm skiva fram och en Ø 220 mm skiva bak. Petal disc-design bidrar till det sportiga Kawasaki-utseendet.
Ninja 125:s ergonomi är utvecklad för sportig gatkörning. Körställningen är naturligt aggressiv, med föraren lätt framåtlutad för att nå de sportiga clip-on-styrena.
Ninja 125:s ergonomi är utvecklad för sportig gatkörning. Körställningen är naturligt aggressiv, med föraren lätt framåtlutad för att nå de sportiga clip-on-styrena.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
Heldigital instrumentpanel ger ett modernt, sportigt utseende.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
| Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, encylindrig |
|---|---|
| Kompressionsförhållande | 11.7:1 |
| Ventilsystem | DOHC |
| Cylinderdiameter x slaglängd | 58.0 x 47.2 mm |
| Motorvolym | 125 cm³ |
| Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 28 mm x 1 |
| Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
| Startsystem | Elektrisk |
| Tändning | Digital |
| Maximal effekt | 10.4 kW / 10,000 varv/min |
|---|---|
| Maximalt vridmoment | 11.7 N•m {} / 7,700 varv/min |
| CO2-utsläpp | 61 g/km |
| Bränsleförbrukning | 2.7 l/100km |
| Växellåda | 6-växlad, returväxel |
| Koppling | Våt, flerskivig koppling |
| Primär reduktionskvot | 2.966 (86/29) |
| Växelförhållanden 1:a | 2.833 (34/12) |
| Växelförhållanden 2:a | 1.875 (30/16) |
| Växelförhållanden 3:e | 1.444 (26/18 |
| Växelförhållanden 4:e | 1.208 (29/24) |
| Växelförhållanden 5:e | 1.056 (19/18) |
| Växelförhållanden 6:e | 0.962 (25/26) |
| Slutväxel | Förseglad kedja |
| Slutlig utväxlingsförhållande | 3.500 (56/16) |
| Ramtyp | Rörtyp diamant, stål |
|---|---|
| Spår | 90 mm |
| Fjädringsväg fram | 110 mm |
| Fjädringsväg bak | 120 mm |
| Framdäck | 100/80-17 M/C 52S |
| Bakdäck | 130/70-17 M/C 62S |
| Längd x Bredd x Höjd | 1,935 x 685 x 1,075 mm |
| Styrvinkel V H | 30° / 30° |
| Hjulbas | 1,330 mm |
| Markfrigång | 170 mm |
| Bränslekapacitet | 11.0 liter |
| Sadelhöjd | 785 mm |
| Tjänstevikt* | 149 kg |
| | *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
| Beräknad torrvikt** | 139 kg |
| | **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
| Typ av frambroms | Enskild skiva |
|---|---|
| Typ av bakre broms | Enkel skiva |
| Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
| Typ av bakre fjädring | Uni-Trak svingarm |
Inpage Navigation Section: Tillbehör