Inpage Navigation Section: Överblick
I en kategori fylld med 400cc sportmodeller introducerar Kawasaki en revolutionerande Supersport-modell. Ninja ZX-4R är utrustad med en 400cc radfyra-motor med klassledande prestanda i ett kompakt chassi. På banan eller på gatan kommer du att uppleva spänningen av Ninja ZX-4R oöverträffade kraft, dess spännande högvarvsljud och dess precisa, smidiga hantering, vilket säkert kommer att väcka den vilande Supersport-föraren inom dig.
Färg
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
91900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Kawasaki tar 400cc-motorprestanda till en ny nivå och uppnår en otrolig effekt på 57 kW (77 hk)*. Motorns vrål när den varvar över 15 000 min-1 bidrar till förarens spänning. Den snabbvarvande karaktären och direkt respons på gasen kompletteras av ett flexibelt drag som erbjuder starkt vridmoment i låg- till mellanregister för stadskörning, samt ett skrikande högt varvtalsområde som är idealiskt för sport- eller banåkning. *JPN-specifik godkänd siffra mätt under fasta förhållanden. Specifikationerna kan variera beroende på marknad. Siffran kan variera beroende på omgivningen och gäller inte för varje enhet.
Kawasaki tar 400cc-motorprestanda till en ny nivå och uppnår en otrolig effekt på 57 kW (77 hk)*. Motorns vrål när den varvar över 15 000 min-1 bidrar till förarens spänning. Den snabbvarvande karaktären och direkt respons på gasen kompletteras av ett flexibelt drag som erbjuder starkt vridmoment i låg- till mellanregister för stadskörning, samt ett skrikande högt varvtalsområde som är idealiskt för sport- eller banåkning. *JPN-specifik godkänd siffra mätt under fasta förhållanden. Specifikationerna kan variera beroende på marknad. Siffran kan variera beroende på omgivningen och gäller inte för varje enhet.
Ett kännetecken för ZX-serien är knivskarp hantering med utmärkt feedback som inger förtroende, och Ninja ZX-4R är inget undantag. Detta kommer direkt från Kawasakis WorldSBK-racingsatsningar och deras arbete med att utveckla Ninja ZX-10R och Ninja ZX-6R. Som ett resultat erbjuder Ninja ZX-4R en hanteringskaraktär som liknar sina syskon.
Ett kännetecken för ZX-serien är knivskarp hantering med utmärkt feedback som inger förtroende, och Ninja ZX-4R är inget undantag. Detta kommer direkt från Kawasakis WorldSBK-racingsatsningar och deras arbete med att utveckla Ninja ZX-10R och Ninja ZX-6R. Som ett resultat erbjuder Ninja ZX-4R en hanteringskaraktär som liknar sina syskon.
Stil möter funktion med Ninja ZX-4R:s högklassiga styling och högklassiga paket. Aggressiva utseenden kompletteras med premiumfunktioner som TFT-färg instrumentering som ger tydlig information, integrerade körlägen som länkar samman launch control och effektlägen och på Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR en Quick shift för snabba, enkla växlingar.
Stil möter funktion med Ninja ZX-4R:s högklassiga styling och högklassiga paket. Aggressiva utseenden kompletteras med premiumfunktioner som TFT-färg instrumentering som ger tydlig information, integrerade körlägen som länkar samman launch control och effektlägen och på Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR en Quick shift för snabba, enkla växlingar.
Viktiga chassidimensioner (tyngdpunktsläge, svängarmsvängningsläge, motoraxellägen, hjulvinkel, etc) inspirerades av Kawasakis World Superbike Ninja ZX-10RR racer, vilket förde WorldSBK-chassidesigntänkande till 400cc-klassen.
Viktiga chassidimensioner (tyngdpunktsläge, svängarmsvängningsläge, motoraxellägen, hjulvinkel, etc) inspirerades av Kawasakis World Superbike Ninja ZX-10RR racer, vilket förde WorldSBK-chassidesigntänkande till 400cc-klassen.
Som ett komplement till det centralt placerade Ram Air-insuget sitter Ram Air-kanalen på sidan, designad med feedback från Ninja H2, luft till luftboxen och bidrar till fantastisk prestanda. Dess aggressiva utseende och insugningsljud bidrar till den skrikande In-Line Four-upplevelsen och identifierar visuellt cykeln som en av Kawasakis Ninja ZX-modeller
Som ett komplement till det centralt placerade Ram Air-insuget sitter Ram Air-kanalen på sidan, designad med feedback från Ninja H2, luft till luftboxen och bidrar till fantastisk prestanda. Dess aggressiva utseende och insugningsljud bidrar till den skrikande In-Line Four-upplevelsen och identifierar visuellt cykeln som en av Kawasakis Ninja ZX-modeller
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Designad med hjälp av Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys, denna rundrörsram tillverkad av höghållfast stål ger den nödvändiga balansen mellan styrka och chassiflex för att uppnå Ninja ZX-4R:s smidiga supersporthantering.
Designad med hjälp av Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys, denna rundrörsram tillverkad av höghållfast stål ger den nödvändiga balansen mellan styrka och chassiflex för att uppnå Ninja ZX-4R:s smidiga supersporthantering.
Ninja ZX-4R:s aggressiva Ninja-stil, som passar den kraftfullaste maskinen i 400cc-klassen, utstrålar en aura av kraft och explosiv action.
Ninja ZX-4R:s aggressiva Ninja-stil, som passar den kraftfullaste maskinen i 400cc-klassen, utstrålar en aura av kraft och explosiv action.
Allomfattande körlägen som länkar samman KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation. Föraren kan välja mellan tre inställningar (Sport, Road, Rain) eller en manuell inställning (Rider). I det manuella Rider-läget kan vart och ett av systemen ställas in oberoende av varandra
Allomfattande körlägen som länkar samman KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation. Föraren kan välja mellan tre inställningar (Sport, Road, Rain) eller en manuell inställning (Rider). I det manuella Rider-läget kan vart och ett av systemen ställas in oberoende av varandra
Ninja ZX-4R:s ø37 mm inverterade gaffel använder SFF-BP innedelar för att erbjuda både racerbanans prestanda och vardaglig användbarhet, medan den horisontella bakfjädringen erbjuder en progressiv karaktär. Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR:s framgafflar erbjuder ökad justerbarhet och har justerbar fjäderförspänning, och Ninja ZX-4RR har en Showa BFRC lite bakdämpare – samma typ som på Ninja ZX-10R.
Ninja ZX-4R:s ø37 mm inverterade gaffel använder SFF-BP innedelar för att erbjuda både racerbanans prestanda och vardaglig användbarhet, medan den horisontella bakfjädringen erbjuder en progressiv karaktär. Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR:s framgafflar erbjuder ökad justerbarhet och har justerbar fjäderförspänning, och Ninja ZX-4RR har en Showa BFRC lite bakdämpare – samma typ som på Ninja ZX-10R.
Från dess dubbla strålkastare till dess Ninja ZX-10R-inspirerade baklykta, all belysning på Ninja ZX-4R är LED.
Från dess dubbla strålkastare till dess Ninja ZX-10R-inspirerade baklykta, all belysning på Ninja ZX-4R är LED.
Aggressiv körställning (mer framåtlutad än Ninja 400, men fortfarande något avslappnad) låter förare dra fördel av Ninja ZX-4R:s smidiga hantering. Bränsletanken känns smal, vilket främjar god kontakt med cykeln, medan formen på den fasta sittdynan underlättar förarens viktförskjutning under sportåkning och är bekväm för längre turer.
Aggressiv körställning (mer framåtlutad än Ninja 400, men fortfarande något avslappnad) låter förare dra fördel av Ninja ZX-4R:s smidiga hantering. Bränsletanken känns smal, vilket främjar god kontakt med cykeln, medan formen på den fasta sittdynan underlättar förarens viktförskjutning under sportåkning och är bekväm för längre turer.
ZX-4R:s två ø290 mm främre bromsskivor och radiellt monterade monoblocksok ger säker bromskraft, samtidigt som de erbjuder utmärkt bromskänsla för att inspirera till förtroende både på banan och på gatan.
ZX-4R:s två ø290 mm främre bromsskivor och radiellt monterade monoblocksok ger säker bromskraft, samtidigt som de erbjuder utmärkt bromskänsla för att inspirera till förtroende både på banan och på gatan.
Med en röd markering över 15 000 varv/min, har den här motorn racinginspirerad teknik som även finns på Ninja ZX-10R. De höga varvtalen ger ett distinkt motorljud som är karakteristiskt för en högpresterande Kawasaki In-line Four.
Med en röd markering över 15 000 varv/min, har den här motorn racinginspirerad teknik som även finns på Ninja ZX-10R. De höga varvtalen ger ett distinkt motorljud som är karakteristiskt för en högpresterande Kawasaki In-line Four.
Den 4,3-tums heldigitala TFT-färginstrumenteringen med valbara visningslägen (Normal, Circuit) visar tydligt den mest relevanta informationen, oavsett om det är på gatan eller på banan. Circuit Mode visar växelposition, varvtider och rpm över 10 000 mer framträdande.
Den 4,3-tums heldigitala TFT-färginstrumenteringen med valbara visningslägen (Normal, Circuit) visar tydligt den mest relevanta informationen, oavsett om det är på gatan eller på banan. Circuit Mode visar växelposition, varvtider och rpm över 10 000 mer framträdande.
Kawasaki tar 400cc-motorprestanda till en ny nivå och uppnår en otrolig effekt på 57 kW (77 hk)*. Motorns vrål när den varvar över 15 000 min-1 bidrar till förarens spänning. Den snabbvarvande karaktären och direkt respons på gasen kompletteras av ett flexibelt drag som erbjuder starkt vridmoment i låg- till mellanregister för stadskörning, samt ett skrikande högt varvtalsområde som är idealiskt för sport- eller banåkning. *JPN-specifik godkänd siffra mätt under fasta förhållanden. Specifikationerna kan variera beroende på marknad. Siffran kan variera beroende på omgivningen och gäller inte för varje enhet.
Kawasaki tar 400cc-motorprestanda till en ny nivå och uppnår en otrolig effekt på 57 kW (77 hk)*. Motorns vrål när den varvar över 15 000 min-1 bidrar till förarens spänning. Den snabbvarvande karaktären och direkt respons på gasen kompletteras av ett flexibelt drag som erbjuder starkt vridmoment i låg- till mellanregister för stadskörning, samt ett skrikande högt varvtalsområde som är idealiskt för sport- eller banåkning. *JPN-specifik godkänd siffra mätt under fasta förhållanden. Specifikationerna kan variera beroende på marknad. Siffran kan variera beroende på omgivningen och gäller inte för varje enhet.
Ett kännetecken för ZX-serien är knivskarp hantering med utmärkt feedback som inger förtroende, och Ninja ZX-4R är inget undantag. Detta kommer direkt från Kawasakis WorldSBK-racingsatsningar och deras arbete med att utveckla Ninja ZX-10R och Ninja ZX-6R. Som ett resultat erbjuder Ninja ZX-4R en hanteringskaraktär som liknar sina syskon.
Ett kännetecken för ZX-serien är knivskarp hantering med utmärkt feedback som inger förtroende, och Ninja ZX-4R är inget undantag. Detta kommer direkt från Kawasakis WorldSBK-racingsatsningar och deras arbete med att utveckla Ninja ZX-10R och Ninja ZX-6R. Som ett resultat erbjuder Ninja ZX-4R en hanteringskaraktär som liknar sina syskon.
Stil möter funktion med Ninja ZX-4R:s högklassiga styling och högklassiga paket. Aggressiva utseenden kompletteras med premiumfunktioner som TFT-färg instrumentering som ger tydlig information, integrerade körlägen som länkar samman launch control och effektlägen och på Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR en Quick shift för snabba, enkla växlingar.
Stil möter funktion med Ninja ZX-4R:s högklassiga styling och högklassiga paket. Aggressiva utseenden kompletteras med premiumfunktioner som TFT-färg instrumentering som ger tydlig information, integrerade körlägen som länkar samman launch control och effektlägen och på Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR en Quick shift för snabba, enkla växlingar.
Viktiga chassidimensioner (tyngdpunktsläge, svängarmsvängningsläge, motoraxellägen, hjulvinkel, etc) inspirerades av Kawasakis World Superbike Ninja ZX-10RR racer, vilket förde WorldSBK-chassidesigntänkande till 400cc-klassen.
Viktiga chassidimensioner (tyngdpunktsläge, svängarmsvängningsläge, motoraxellägen, hjulvinkel, etc) inspirerades av Kawasakis World Superbike Ninja ZX-10RR racer, vilket förde WorldSBK-chassidesigntänkande till 400cc-klassen.
Som ett komplement till det centralt placerade Ram Air-insuget sitter Ram Air-kanalen på sidan, designad med feedback från Ninja H2, luft till luftboxen och bidrar till fantastisk prestanda. Dess aggressiva utseende och insugningsljud bidrar till den skrikande In-Line Four-upplevelsen och identifierar visuellt cykeln som en av Kawasakis Ninja ZX-modeller
Som ett komplement till det centralt placerade Ram Air-insuget sitter Ram Air-kanalen på sidan, designad med feedback från Ninja H2, luft till luftboxen och bidrar till fantastisk prestanda. Dess aggressiva utseende och insugningsljud bidrar till den skrikande In-Line Four-upplevelsen och identifierar visuellt cykeln som en av Kawasakis Ninja ZX-modeller
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Ett Bluetooth-chip inbyggt i instrumentpanelen gör det möjligt för förare att ansluta till sin motorcykel trådlöst. Genom att använda smartphoneappen "RIDEOLOGY THE APP" kan ett antal funktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad och förhöjd motorcykelupplevelse
Designad med hjälp av Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys, denna rundrörsram tillverkad av höghållfast stål ger den nödvändiga balansen mellan styrka och chassiflex för att uppnå Ninja ZX-4R:s smidiga supersporthantering.
Designad med hjälp av Kawasakis avancerade dynamiska styvhetsanalys, denna rundrörsram tillverkad av höghållfast stål ger den nödvändiga balansen mellan styrka och chassiflex för att uppnå Ninja ZX-4R:s smidiga supersporthantering.
Ninja ZX-4R:s aggressiva Ninja-stil, som passar den kraftfullaste maskinen i 400cc-klassen, utstrålar en aura av kraft och explosiv action.
Ninja ZX-4R:s aggressiva Ninja-stil, som passar den kraftfullaste maskinen i 400cc-klassen, utstrålar en aura av kraft och explosiv action.
Allomfattande körlägen som länkar samman KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation. Föraren kan välja mellan tre inställningar (Sport, Road, Rain) eller en manuell inställning (Rider). I det manuella Rider-läget kan vart och ett av systemen ställas in oberoende av varandra
Allomfattande körlägen som länkar samman KTRC och Power Mode tillåter förare att enkelt ställa in Traction Control och motorstyrkan för att passa en given körsituation. Föraren kan välja mellan tre inställningar (Sport, Road, Rain) eller en manuell inställning (Rider). I det manuella Rider-läget kan vart och ett av systemen ställas in oberoende av varandra
Ninja ZX-4R:s ø37 mm inverterade gaffel använder SFF-BP innedelar för att erbjuda både racerbanans prestanda och vardaglig användbarhet, medan den horisontella bakfjädringen erbjuder en progressiv karaktär. Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR:s framgafflar erbjuder ökad justerbarhet och har justerbar fjäderförspänning, och Ninja ZX-4RR har en Showa BFRC lite bakdämpare – samma typ som på Ninja ZX-10R.
Ninja ZX-4R:s ø37 mm inverterade gaffel använder SFF-BP innedelar för att erbjuda både racerbanans prestanda och vardaglig användbarhet, medan den horisontella bakfjädringen erbjuder en progressiv karaktär. Ninja ZX-4R SE och ZX-4RR:s framgafflar erbjuder ökad justerbarhet och har justerbar fjäderförspänning, och Ninja ZX-4RR har en Showa BFRC lite bakdämpare – samma typ som på Ninja ZX-10R.
Från dess dubbla strålkastare till dess Ninja ZX-10R-inspirerade baklykta, all belysning på Ninja ZX-4R är LED.
Från dess dubbla strålkastare till dess Ninja ZX-10R-inspirerade baklykta, all belysning på Ninja ZX-4R är LED.
Aggressiv körställning (mer framåtlutad än Ninja 400, men fortfarande något avslappnad) låter förare dra fördel av Ninja ZX-4R:s smidiga hantering. Bränsletanken känns smal, vilket främjar god kontakt med cykeln, medan formen på den fasta sittdynan underlättar förarens viktförskjutning under sportåkning och är bekväm för längre turer.
Aggressiv körställning (mer framåtlutad än Ninja 400, men fortfarande något avslappnad) låter förare dra fördel av Ninja ZX-4R:s smidiga hantering. Bränsletanken känns smal, vilket främjar god kontakt med cykeln, medan formen på den fasta sittdynan underlättar förarens viktförskjutning under sportåkning och är bekväm för längre turer.
ZX-4R:s två ø290 mm främre bromsskivor och radiellt monterade monoblocksok ger säker bromskraft, samtidigt som de erbjuder utmärkt bromskänsla för att inspirera till förtroende både på banan och på gatan.
ZX-4R:s två ø290 mm främre bromsskivor och radiellt monterade monoblocksok ger säker bromskraft, samtidigt som de erbjuder utmärkt bromskänsla för att inspirera till förtroende både på banan och på gatan.
Med en röd markering över 15 000 varv/min, har den här motorn racinginspirerad teknik som även finns på Ninja ZX-10R. De höga varvtalen ger ett distinkt motorljud som är karakteristiskt för en högpresterande Kawasaki In-line Four.
Med en röd markering över 15 000 varv/min, har den här motorn racinginspirerad teknik som även finns på Ninja ZX-10R. De höga varvtalen ger ett distinkt motorljud som är karakteristiskt för en högpresterande Kawasaki In-line Four.
Den 4,3-tums heldigitala TFT-färginstrumenteringen med valbara visningslägen (Normal, Circuit) visar tydligt den mest relevanta informationen, oavsett om det är på gatan eller på banan. Circuit Mode visar växelposition, varvtider och rpm över 10 000 mer framträdande.
Den 4,3-tums heldigitala TFT-färginstrumenteringen med valbara visningslägen (Normal, Circuit) visar tydligt den mest relevanta informationen, oavsett om det är på gatan eller på banan. Circuit Mode visar växelposition, varvtider och rpm över 10 000 mer framträdande.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 12.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 57.0 x 39.1 mm |
Motorvolym | 399 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 34 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 57.0 kW {77 PS} / 14,500 varv/min |
---|---|
Maximal effekt med RAM Air | 58,7 kW {80 PS} / 14.500 varv/min |
Maximalt vridmoment | 39.0 N•m {4.0 kgf•m} / 13,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 120 g/km |
Bränsleförbrukning | 5.1 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.029 (69/34) |
Växelförhållanden 1:a | 2.929 (41/14) |
Växelförhållanden 2:a | 2.056 (37/18) |
Växelförhållanden 3:e | 1.619 (34/21) |
Växelförhållanden 4:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.154 (30/26) |
Växelförhållanden 6:e | 1.037 (28/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.429 (48/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 97 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 112 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Längd x Bredd x Höjd | 1,990 x 765 x 1,110 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,380 mm |
Markfrigång | 135 mm |
Bränslekapacitet | 15.0 liter |
Sadelhöjd | 800 mm |
Tjänstevikt | 189 kg |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 290 mm |
Typ av frambromsok | Radialmontering, monoblock, motsatt 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 220 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel (SFF-BP) med toppout fjäder |
Framfjädringens diameter | Ø 37 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link, gasfylld stötdämpare med justerbar fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Akrapovic komplett racingavgassystem med samlingsrör i rostfritt stål, samlare och länkrör och kolfiberljuddämpare. Innehåller 2 hål för främre och bakre syresensorer och adaptrar för montering av original M12 små eller eftermarknads stora syresensorer. En plugg medföljer för att täta ett av hålen. Kompakt kolfiberljuddämpare med snedskuren kolfiberände. Inkluderar avtagbar rostfri ljuddämpningsinsats. (± 105 dB <-> ± 107 dB) Effekt +1,6 kW (2,1 hk) vid 14500 rpm. Vridmoment +2,2 Nm vid 7000 rpm. Vikt -5,2 kg. Bör endast användas i kombination med bränsleinsprutning för att förhindra motorskador och uppnå maximal prestanda. (Inte för gatubruk) Ti EU5+ (dubbel O2-sensor)
LÄS MERLås fast hjälmen säkert och smidigt när du är av motorcykeln.
Dubbelriktad (upp-ned) Kawasaki Quick Shifter (KQS) möjliggör kopplingsfria uppväxlingar och nedväxlingar för sömlös acceleration och snabb och enkel nedbromsning. (Standard på Ninja ZX-4RR) Kräver återförsäljarstöd med KVCI-verktyg för att aktivera quickshifter i motorcykelns ECU. Vänligen kontakta din lokala återförsäljare.
LÄS MERGe din Kawasaki-motorcykel ett sportigare utseende och ljud med detta Akrapovič slip-on system. EC/ECE typgodkänt och helt lagligt för vägbruk. Detta lätta system erbjuder utmärkt prestanda. (Euro 5)
LÄS MERHjälper till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Halvstyv nylon-tankväska, speciellt utformad för bränsletankens form.
Svart/grå tankväska med reflekterande passpoaler och Kawasaki-logotyp..
Ficka med genomskinligt plastfönster på ovansidan av tankväskan med hål för hörlurar.
Inuti har den skiljeväggar för att förhindra att varor rör sig.
Inkluderar axelrem och regnskydd med genomskinligt fönster.
L350 mm, B223 mm, H150 mm
Max lastvikt: 2 kg
Kapacitet: cirka 4 liter
Ett matchande fäste krävs för montering.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
Passar:
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: