Inpage Navigation Section: Överblick
När gatorna kallar, svara med den helt nya Eliminator 500. Denna cykel skakar om konventionen med en elegant och låg design, en låg och bekväm sadel och lätt och enkel hantering för den mest lättillgängliga glidaren från Kawasaki hittills. Tidlös design har kombinerats med modern teknik så att du kan bara nuta och åka.
Färg
Show all
Show less
72900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator kompletterar den förarvänliga karaktären som kommer att få ett leende på förare som vill njuta av upphetsningen som erbjuds av en Kawasaki-motorcykel, och den backas upp av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta trellisramen.
Eliminator kompletterar den förarvänliga karaktären som kommer att få ett leende på förare som vill njuta av upphetsningen som erbjuds av en Kawasaki-motorcykel, och den backas upp av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta trellisramen.
En modern omtolkning av den långa och låga stilen hos den ursprungliga Eliminator kompletteras av en mångsidighet som lämpar sig för alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blickarna från framifrån till bak, det låga sätet och det låga, platta styret antyder nya Eliminators aktiva körpotential och en lättmanövrerad manövrerbarhet, som om den skulle kunna glida lätt över marken.
En modern omtolkning av den långa och låga stilen hos den ursprungliga Eliminator kompletteras av en mångsidighet som lämpar sig för alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blickarna från framifrån till bak, det låga sätet och det låga, platta styret antyder nya Eliminators aktiva körpotential och en lättmanövrerad manövrerbarhet, som om den skulle kunna glida lätt över marken.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga säten gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga säten gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Riklig med motorstyrka, en bekväm sadel och ett ergonomiskt tillbehörshandtag, gör det enkelt och roligt att dela din Eliminatorupplevelse med en passagerare
Riklig med motorstyrka, en bekväm sadel och ett ergonomiskt tillbehörshandtag, gör det enkelt och roligt att dela din Eliminatorupplevelse med en passagerare
Medan LED-bakljuset påminner om den ursprungliga Eliminator, är bakdesignen original. Slimmad, med en snedskuren nedre linje som vinklar skarpt uppåt, bidrar den till prestandadesignen.
Medan LED-bakljuset påminner om den ursprungliga Eliminator, är bakdesignen original. Slimmad, med en snedskuren nedre linje som vinklar skarpt uppåt, bidrar den till prestandadesignen.
Förutom att bidra till åkkomfort och bättre hantering, påminner dubbla bakdämpare om stilen hos Kawasakis klassiska motorcyklar
Förutom att bidra till åkkomfort och bättre hantering, påminner dubbla bakdämpare om stilen hos Kawasakis klassiska motorcyklar
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande spaljéram, uppnår den höghållfasta stålkonstruktionen Eliminatorns låga sitthöjd samtidigt som den aktiva prestandapotentialen hos sin sportigare bror bibehålls.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande spaljéram, uppnår den höghållfasta stålkonstruktionen Eliminatorns låga sitthöjd samtidigt som den aktiva prestandapotentialen hos sin sportigare bror bibehålls.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
En naturlig körställning med handtag placerade där dina armar naturligt sträcker sig och fotpinnarna placerade så att det inte känns trångt för dina ben.
En naturlig körställning med handtag placerade där dina armar naturligt sträcker sig och fotpinnarna placerade så att det inte känns trångt för dina ben.
Som komplement till den långa och låga stilen valdes chassigeometrin noggrant ut för att uppnå lätt hantering. Eliminatorns lätthanterliga karaktär ökar förarens självförtroende och bidrar till stressfri körning.
Som komplement till den långa och låga stilen valdes chassigeometrin noggrant ut för att uppnå lätt hantering. Eliminatorns lätthanterliga karaktär ökar förarens självförtroende och bidrar till stressfri körning.
Den kompakta, runda och helt digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminatorns autentiska stil. Den lättavlästa layouten inkluderar en stapelvisande varvräknare och en växelindikator – tydliga påminnelser om Eliminatorns aktiva körpotential. Smartphoneanslutning gör det möjligt för föraren att komma åt instrumentfunktioner för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Den kompakta, runda och helt digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminatorns autentiska stil. Den lättavlästa layouten inkluderar en stapelvisande varvräknare och en växelindikator – tydliga påminnelser om Eliminatorns aktiva körpotential. Smartphoneanslutning gör det möjligt för föraren att komma åt instrumentfunktioner för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design
En lång och låg design med eleganta proportioner.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Enkel att använda är nyckelordet, eftersom det kompakta chassit har designats för att vara så användarvänligt som möjligt. Förutsägbar hantering tack vare ett chassi utformat med låg vikt, manövrerbarhet och masscentralisering i åtanke ger en utmärkt känsla och självförtroende för ett brett spektrum av förare. Den enkla hanteringen underlättar även manövrering vid parkering.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator erbjuder en naturlig körställning som rymmer ett brett spektrum av förare och ger ett självförtroende från det ögonblick du sitter på den. Dess lätta vikt och goda viktcentralisering gör det lätt att lyfta cykeln från sidostödet och bidrar till manövrerbarhet i låg hastighet. Dess lättillgängliga, stressfria karaktär gör Eliminator till en idealisk vardagspartner.
Eliminator kompletterar den förarvänliga karaktären som kommer att få ett leende på förare som vill njuta av upphetsningen som erbjuds av en Kawasaki-motorcykel, och den backas upp av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta trellisramen.
Eliminator kompletterar den förarvänliga karaktären som kommer att få ett leende på förare som vill njuta av upphetsningen som erbjuds av en Kawasaki-motorcykel, och den backas upp av aktiv prestanda från dess Ninja-baserade motor och lätta trellisramen.
En modern omtolkning av den långa och låga stilen hos den ursprungliga Eliminator kompletteras av en mångsidighet som lämpar sig för alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blickarna från framifrån till bak, det låga sätet och det låga, platta styret antyder nya Eliminators aktiva körpotential och en lättmanövrerad manövrerbarhet, som om den skulle kunna glida lätt över marken.
En modern omtolkning av den långa och låga stilen hos den ursprungliga Eliminator kompletteras av en mångsidighet som lämpar sig för alla livsstilar. Horisontella linjer som drar blickarna från framifrån till bak, det låga sätet och det låga, platta styret antyder nya Eliminators aktiva körpotential och en lättmanövrerad manövrerbarhet, som om den skulle kunna glida lätt över marken.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga säten gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Med 735 mm är Eliminators sitthöjd den lägsta av Kawasakis 250-500 cc modeller, vilket bidrar till en betryggande räckvidd ned till till marken. Tillbehör höga och låga säten gör att ett brett utbud av förare kan njuta av Eliminator med självförtroende och komfort.
Riklig med motorstyrka, en bekväm sadel och ett ergonomiskt tillbehörshandtag, gör det enkelt och roligt att dela din Eliminatorupplevelse med en passagerare
Riklig med motorstyrka, en bekväm sadel och ett ergonomiskt tillbehörshandtag, gör det enkelt och roligt att dela din Eliminatorupplevelse med en passagerare
Medan LED-bakljuset påminner om den ursprungliga Eliminator, är bakdesignen original. Slimmad, med en snedskuren nedre linje som vinklar skarpt uppåt, bidrar den till prestandadesignen.
Medan LED-bakljuset påminner om den ursprungliga Eliminator, är bakdesignen original. Slimmad, med en snedskuren nedre linje som vinklar skarpt uppåt, bidrar den till prestandadesignen.
Förutom att bidra till åkkomfort och bättre hantering, påminner dubbla bakdämpare om stilen hos Kawasakis klassiska motorcyklar
Förutom att bidra till åkkomfort och bättre hantering, påminner dubbla bakdämpare om stilen hos Kawasakis klassiska motorcyklar
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Genom Eliminatorns långa och låga design och imponerande chassi, resulterade ansträngningar i ett lättviktigt chassi. Lätt manövrerbarhet bidrar till förarens självförtroende och hjälper till att minska stressen vid körningen.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande spaljéram, uppnår den höghållfasta stålkonstruktionen Eliminatorns låga sitthöjd samtidigt som den aktiva prestandapotentialen hos sin sportigare bror bibehålls.
Inspirerad av Ninja 400:s högpresterande spaljéram, uppnår den höghållfasta stålkonstruktionen Eliminatorns låga sitthöjd samtidigt som den aktiva prestandapotentialen hos sin sportigare bror bibehålls.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
Eliminatorns Parallell Twin-motor erbjuder ett starkt vridmoment i låga varv, vilket gynnar låghastighetskörning och manövrerbarhet, och bidrar till vardagskörning med låg stress. Vid motorvägshastigheter gör dess starka kraft och linjära respons dess Ninja-linje uppenbar.
En naturlig körställning med handtag placerade där dina armar naturligt sträcker sig och fotpinnarna placerade så att det inte känns trångt för dina ben.
En naturlig körställning med handtag placerade där dina armar naturligt sträcker sig och fotpinnarna placerade så att det inte känns trångt för dina ben.
Som komplement till den långa och låga stilen valdes chassigeometrin noggrant ut för att uppnå lätt hantering. Eliminatorns lätthanterliga karaktär ökar förarens självförtroende och bidrar till stressfri körning.
Som komplement till den långa och låga stilen valdes chassigeometrin noggrant ut för att uppnå lätt hantering. Eliminatorns lätthanterliga karaktär ökar förarens självförtroende och bidrar till stressfri körning.
Den kompakta, runda och helt digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminatorns autentiska stil. Den lättavlästa layouten inkluderar en stapelvisande varvräknare och en växelindikator – tydliga påminnelser om Eliminatorns aktiva körpotential. Smartphoneanslutning gör det möjligt för föraren att komma åt instrumentfunktioner för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Den kompakta, runda och helt digitala LCD-instrumentpanelen ger en modern känsla som kompletterar Eliminatorns autentiska stil. Den lättavlästa layouten inkluderar en stapelvisande varvräknare och en växelindikator – tydliga påminnelser om Eliminatorns aktiva körpotential. Smartphoneanslutning gör det möjligt för föraren att komma åt instrumentfunktioner för en förbättrad motorcykelupplevelse.
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design
Med en lång hjulbas med 18” fram and 16” bak hjul hjälper till att skapa en snygg och låg design
En lång och låg design med eleganta proportioner.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.3:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 70.0 x 58.6 mm |
Motorvolym | 451 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 32 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 33.4 kW {45.4 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 varv/min |
CO2-utsläpp | 89 g/km |
Bränsleförbrukning | 3.8 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.029 (69/34) |
Växelförhållanden 1:a | 2.929 (41/14) |
Växelförhållanden 2:a | 2.056 (37/18) |
Växelförhållanden 3:e | 1.619 (34/21) |
Växelförhållanden 4:e | 1.333 (32/24) |
Växelförhållanden 5:e | 1.154 (30/26) |
Växelförhållanden 6:e | 1.037 (28/27) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.071 (43/14) |
Ramtyp | Fackverk, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 121 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 90 mm |
Framdäck | 130/70-18 M/C 63H |
Bakdäck | 150/80-16M/C 71H |
Längd x Bredd x Höjd | 2,250 x 785 x 1,100 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,520 mm |
Markfrigång | 150 mm |
Bränslekapacitet | 13.0 liter |
Sadelhöjd | 735 mm |
Tjänstevikt* | 176 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 164 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 310 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 240 mm |
Typ av bakre bromsok | Dubbel-kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Dubbla stötdämpare |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Hjälper till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Skräddarsytt för att passa och komplettera Eliminator 500, denna sadel förbättrar körkomforten för längre förare.
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: