Inpage Navigation Section: Överblick
Vulcan S – inte din genomsnittliga cruiser. Med sin parallell Twin-motor, unika ram- och fjädringslayout och designad för självständiga förare, kräver Vulcan S inte att föraren rättar sig efter någon ”flockmentalitet”, föråldrad modefluga eller livsstil. Tillgänglig i alla bemärkelser uppmuntrar den nya Vulcan S dig att gå din egen väg!
Färger
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Låg totalvikt, finjusterad balans i chassits styvhet, 18”/17” radialdäck och fjädringsinställningar resulterar i en motorcykel med lätt, smidig hantering och enkel manövrerbarhet. Dess låga beräknade torrvikt är 215 kg.
Låg totalvikt, finjusterad balans i chassits styvhet, 18”/17” radialdäck och fjädringsinställningar resulterar i en motorcykel med lätt, smidig hantering och enkel manövrerbarhet. Dess låga beräknade torrvikt är 215 kg.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventils 649 cm³ Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låg och mellanvarvtalsområdet. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar snabba omkörningar.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventils 649 cm³ Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låg och mellanvarvtalsområdet. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar snabba omkörningar.
Den flytande stilen med lång och låg profil samt moderna inslag som den klassiska strålkastaren och gjutna hjul med fem-ekrad design ger Vulcan S ett mycket okonventionellt cruiser utseende.
Den flytande stilen med lång och låg profil samt moderna inslag som den klassiska strålkastaren och gjutna hjul med fem-ekrad design ger Vulcan S ett mycket okonventionellt cruiser utseende.
Att enkelt kunna sätta fötterna i marken när du stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med en sittposition på 705 mm är Vulcan S:s låga sits mycket bekväm.
Att enkelt kunna sätta fötterna i marken när du stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med en sittposition på 705 mm är Vulcan S:s låga sits mycket bekväm.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Den kompakta motorn och den smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtriktade fotpinnar är idealiska för avslappnad, cruiser-liknande körning.
Den kompakta motorn och den smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtriktade fotpinnar är idealiska för avslappnad, cruiser-liknande körning.
Fotpinnar med tre lägen gör det möjligt för föraren att justera fotpositionen efter storlek och personliga preferenser. Tre lägen finns: standard, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Fotpinnar med tre lägen gör det möjligt för föraren att justera fotpositionen efter storlek och personliga preferenser. Tre lägen finns: standard, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Med sin 14 liters bränsletank och parallell Twin-motorns goda bränsleekonomi ger Vulcan S en lång räckvidd, vilket innebär att föraren kan köra längre mellan tankningarna – praktiskt i stadstrafik och tryggt på dagsutflykter.
Med sin 14 liters bränsletank och parallell Twin-motorns goda bränsleekonomi ger Vulcan S en lång räckvidd, vilket innebär att föraren kan köra längre mellan tankningarna – praktiskt i stadstrafik och tryggt på dagsutflykter.
Avgassystemet placerat under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och är diskret placerat, vilket gör det lättare att nå marken när man stannar. Dess design förmedlar både kraft och stil.
Avgassystemet placerat under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och är diskret placerat, vilket gör det lättare att nå marken när man stannar. Dess design förmedlar både kraft och stil.
Instrumentpanelen i originaldesign har en analog stil på varvräknaren och en multifunktions-LCD. Praktiska funktioner håller föraren fullt informerad om motorcykelns driftförhållanden, inklusive växelindikator.
Instrumentpanelen i originaldesign har en analog stil på varvräknaren och en multifunktions-LCD. Praktiska funktioner håller föraren fullt informerad om motorcykelns driftförhållanden, inklusive växelindikator.
En hjulbas på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör den rolig att köra (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi) gör också Vulcan S idealisk för nya förare.
En hjulbas på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör den rolig att köra (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi) gör också Vulcan S idealisk för nya förare.
Den formgivna sadeln med tjock stoppning erbjuder utmärkt komfort och bra stöd för höfterna.
Den formgivna sadeln med tjock stoppning erbjuder utmärkt komfort och bra stöd för höfterna.
Designen av ramen, bakfjädringen och swingarmen skapar en integrerad linje som löper från motorcykelns framdel till baknavet. Ett rörformat ramverk av höghållfast stål ger motorcykeln ett lätt utseende. 3D-analyser användes för att uppnå önskad styvhet och belastningsvärden.
Designen av ramen, bakfjädringen och swingarmen skapar en integrerad linje som löper från motorcykelns framdel till baknavet. Ett rörformat ramverk av höghållfast stål ger motorcykeln ett lätt utseende. 3D-analyser användes för att uppnå önskad styvhet och belastningsvärden.
Bakfjädring med enkelstötdämpare är utrustad med länkage för att möjliggöra en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens vikt och last.
Bakfjädring med enkelstötdämpare är utrustad med länkage för att möjliggöra en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens vikt och last.
Skivbromsar med stor diameter ger kraftfull bromsverkan samtidigt som de är lätta att kontrollera för nybörjarförare.
Skivbromsar med stor diameter ger kraftfull bromsverkan samtidigt som de är lätta att kontrollera för nybörjarförare.
Låg totalvikt, finjusterad balans i chassits styvhet, 18”/17” radialdäck och fjädringsinställningar resulterar i en motorcykel med lätt, smidig hantering och enkel manövrerbarhet. Dess låga beräknade torrvikt är 215 kg.
Låg totalvikt, finjusterad balans i chassits styvhet, 18”/17” radialdäck och fjädringsinställningar resulterar i en motorcykel med lätt, smidig hantering och enkel manövrerbarhet. Dess låga beräknade torrvikt är 215 kg.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventils 649 cm³ Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låg och mellanvarvtalsområdet. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar snabba omkörningar.
Vätskekyld, DOHC, 8-ventils 649 cm³ Parallel Twin med bränsleinsprutning levererar jämn prestanda, särskilt i låg och mellanvarvtalsområdet. Motorn har trimmats för förarvänliga köregenskaper som kommer att inspirera nya förare. Vulcan S erbjuder mjuk start från stillastående, mjuk acceleration och ett tillfredsställande drag vid acceleration. Den starka accelerationen underlättar snabba omkörningar.
Den flytande stilen med lång och låg profil samt moderna inslag som den klassiska strålkastaren och gjutna hjul med fem-ekrad design ger Vulcan S ett mycket okonventionellt cruiser utseende.
Den flytande stilen med lång och låg profil samt moderna inslag som den klassiska strålkastaren och gjutna hjul med fem-ekrad design ger Vulcan S ett mycket okonventionellt cruiser utseende.
Att enkelt kunna sätta fötterna i marken när du stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med en sittposition på 705 mm är Vulcan S:s låga sits mycket bekväm.
Att enkelt kunna sätta fötterna i marken när du stannar är en av de viktigaste faktorerna för att känna sig bekväm på en motorcykel. Med en sittposition på 705 mm är Vulcan S:s låga sits mycket bekväm.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Flerlägesgrepp tillåter förare att justera positionen för att passa handstorlek och preferenser.
Den kompakta motorn och den smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtriktade fotpinnar är idealiska för avslappnad, cruiser-liknande körning.
Den kompakta motorn och den smala ramen resulterar i en design som är smal vid knän och fötter. Framåtriktade fotpinnar är idealiska för avslappnad, cruiser-liknande körning.
Fotpinnar med tre lägen gör det möjligt för föraren att justera fotpositionen efter storlek och personliga preferenser. Tre lägen finns: standard, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Fotpinnar med tre lägen gör det möjligt för föraren att justera fotpositionen efter storlek och personliga preferenser. Tre lägen finns: standard, 25 mm framåt, 25 mm bakåt.
Med sin 14 liters bränsletank och parallell Twin-motorns goda bränsleekonomi ger Vulcan S en lång räckvidd, vilket innebär att föraren kan köra längre mellan tankningarna – praktiskt i stadstrafik och tryggt på dagsutflykter.
Med sin 14 liters bränsletank och parallell Twin-motorns goda bränsleekonomi ger Vulcan S en lång räckvidd, vilket innebär att föraren kan köra längre mellan tankningarna – praktiskt i stadstrafik och tryggt på dagsutflykter.
Avgassystemet placerat under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och är diskret placerat, vilket gör det lättare att nå marken när man stannar. Dess design förmedlar både kraft och stil.
Avgassystemet placerat under motorn bidrar till en låg tyngdpunkt och är diskret placerat, vilket gör det lättare att nå marken när man stannar. Dess design förmedlar både kraft och stil.
Instrumentpanelen i originaldesign har en analog stil på varvräknaren och en multifunktions-LCD. Praktiska funktioner håller föraren fullt informerad om motorcykelns driftförhållanden, inklusive växelindikator.
Instrumentpanelen i originaldesign har en analog stil på varvräknaren och en multifunktions-LCD. Praktiska funktioner håller föraren fullt informerad om motorcykelns driftförhållanden, inklusive växelindikator.
En hjulbas på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör den rolig att köra (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi) gör också Vulcan S idealisk för nya förare.
En hjulbas på 1 575 mm valdes för en balans mellan lätt hantering och överlägsen körstabilitet. Samma egenskaper som gör den rolig att köra (lätt hantering och avslappnad, förarvänlig ergonomi) gör också Vulcan S idealisk för nya förare.
Den formgivna sadeln med tjock stoppning erbjuder utmärkt komfort och bra stöd för höfterna.
Den formgivna sadeln med tjock stoppning erbjuder utmärkt komfort och bra stöd för höfterna.
Designen av ramen, bakfjädringen och swingarmen skapar en integrerad linje som löper från motorcykelns framdel till baknavet. Ett rörformat ramverk av höghållfast stål ger motorcykeln ett lätt utseende. 3D-analyser användes för att uppnå önskad styvhet och belastningsvärden.
Designen av ramen, bakfjädringen och swingarmen skapar en integrerad linje som löper från motorcykelns framdel till baknavet. Ett rörformat ramverk av höghållfast stål ger motorcykeln ett lätt utseende. 3D-analyser användes för att uppnå önskad styvhet och belastningsvärden.
Bakfjädring med enkelstötdämpare är utrustad med länkage för att möjliggöra en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens vikt och last.
Bakfjädring med enkelstötdämpare är utrustad med länkage för att möjliggöra en längre slaglängd för ökad åkkomfort. Det bakre fjädringsarrangemanget bidrar också till cykelns kompakta design, vilket frigör utrymme för en ljuddämpare under motorn. Den bakre stötdämparen har justerbar förspänning, med 7 lägen för att passa förarens vikt och last.
Skivbromsar med stor diameter ger kraftfull bromsverkan samtidigt som de är lätta att kontrollera för nybörjarförare.
Skivbromsar med stor diameter ger kraftfull bromsverkan samtidigt som de är lätta att kontrollera för nybörjarförare.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Dubbla gasventiler erbjuder ökad effekt och större användarvänlighet tack vare ett andra set ECU-styrda gasventiler.
Nyare sportcyklar använder ofta stora gasreglage för att generera höga effekt-nivåer. Men med gasreglage av stor diameter, när en förare plötsligt öppnar gasen, kan den obegränsade vridmomentresponsen vara kraftig. Teknologin med dubbla gasventiler designades för att dämpa motorresponsen samtidigt som den bidrar till prestanda. På modeller med dubbla gasventiler finns det två gasventiler per cylinder: förutom huvudventilerna, som är fysiskt kopplade till gasreglaget och styrs av föraren, finns ett andra set ventiler som öppnas och stängs av ECU:n och noggrant reglerar luftflödet till intaget för att säkerställa ett naturligt, linjärt svar. Med att luften som passerar genom gasreglagen blir jämnare förbättras förbränningseffektiviteten och effekten ökar.
ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att känna sig som ett med sin motorcykel.
Rätt passform är avgörande för förarens komfort och kontroll. Den ideala passformen varierar dock från förare till förare, beroende på deras fysiska mått och körstil. ERGO-FIT är ett gränssnittssystem som är designat för att göra det möjligt för förare att hitta sin idealiska körposition. Olika delar av chassits gränssnitt (som handtag, fotpinnar och sadel) kan justeras genom en kombination av utbytbara delar och delar med justerbara positioner. Detta gör det möjligt för ett brett spektrum av förare att hitta en körposition som erbjuder både komfort och kontroll. Genom att känna sig som ett med sin motorcykel kommer de att kunna uppleva hur Kawasakis motorcyklar är roliga och belönande att köra. Justerbara delar och deras justeringsomfång varierar beroende på modell.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, parallelltwin |
---|---|
Kompressionsförhållande | 10.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 83.0 x 60.0 mm |
Motorvolym | 649 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 2 |
Smörjning | Tvångssmörjning , semi-torrsump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Batteri & spole (transistoriserad tändning) |
Maximal effekt | 44.7 kW {61 PS} / 7,500 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 62.4 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 varv/min |
CO2-utsläpp | 104 g/km |
Bränsleförbrukning | 4.5 l/100km |
CO2-utsläpp 35 kW kit | 102.0 g/km |
Bränsleförbrukning 35 kW kit | 4.4 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 2.095 (88 / 42) |
Växelförhållanden 1:a | 2.438 (39 / 16) |
Växelförhållanden 2:a | 1.714 (36 / 21) |
Växelförhållanden 3:e | 1.333 (32 / 24) |
Växelförhållanden 4:e | 1.111 (30 / 27) |
Växelförhållanden 5:e | 0.966 (28 / 29) |
Växelförhållanden 6:e | 0.852 (23 / 27) |
Slutlig utväxlingsförhållande | 3.067 (46 / 15) |
Ramtyp | Rörtyp diamant, höghållfast stål |
---|---|
Spår | 120 mm |
Fjädringsväg fram | 130 mm |
Fjädringsväg bak | 80 mm |
Framdäck | 120/70 R18 M/C 59H |
Bakdäck | 160/60 R17 M/C 69H |
Längd x Bredd x Höjd | 2,310 x 880 x 1,100 mm |
Styrvinkel V H | 35° / 35° |
Hjulbas | 1,575 mm |
Markfrigång | 130 mm |
Bränslekapacitet | 14.0 liter |
Sadelhöjd | 705 mm |
Tjänstevikt* | 229 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 215 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Enskild skiva |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Dubbla Kolvar |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 250 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | Teleskopgaffel |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Liggande offset enkelstötdämpare, länkad och med 7-vägs justering av fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Montera Café-stilens vindruta för ökad vindavledning och förbättrad körkomfort.
Installation av Café-stil vindruta kräver 2 komponenter:
Håll dina personliga tillhörigheter säkra under färden med sidoväskor som matchar motorcykelns stil.
Detta svarta sidoväskset i läder är förstärkt för att behålla formen under alla körförhållanden.
Ett snabbmonterings system på insidan gör att väskorna enkelt kan tas bort från fästena utan verktyg.
Tillverkade i slitstark, vattenavvisande marin vinyl med detaljer i äkta läder. En innerficka håller viktiga papper och dokument åtskilda och skyddade.
Magnetiskt spänne i locket ger smidig åtkomst till innehållet.
KQR™-monteringssystemet möjliggör enkel installation av KQR™-sidoväskorna när monteringssatsen väl är på plats.
(Maxlast: 2,2 kg per väska. Invändiga mått: H26 × L33 × D13 cm)
KQR™ Sidoväsk kit innehåller tre delar:
Håll dina personliga tillhörigheter säkra under färden med sidoväskor som kompletterar motorcykelns design.
Detta svarta sidoväskset i läder är förstärkt för att behålla formen under alla körförhållanden.
Ett snabbmonteringssystem på insidan gör det enkelt att ta bort väskorna från fästena – helt utan verktyg.
Tillverkade i slitstark, vattenavvisande marin vinyl med detaljer i äkta läder. En innerficka håller viktiga papper och dokument åtskilda och skyddade.
Magnetiskt lås i locket ger smidig åtkomst till innehållet.
(Maxlast: 2,2 kg per väska. Invändiga mått: H26 × L33 × D13 cm)
Det fasta sidoväskkitet består av två delar:
Stort vindrutekit för ökad komfort och vindskydd.
Detta vindrutekit kan monteras på framgaffeln utan att gaffelbenen behöver demonteras.
Genomskinlig vindruta med fästen i svart finish.
Höjd: 54 cm (effektiv höjd: 43 cm), bredd: 45 cm.
Komplett vindrutekit består av tre delar:
Medium vindrutekit för ökad komfort och vindskydd.
Detta vindrutekit kan monteras på framgaffeln utan att gaffelbenen behöver demonteras.
Genomskinlig vindruta med fästen i svart finish.
Höjd: 47 cm (effektiv höjd: 36 cm), bredd: 39 cm.
Komplett vindrutekit består av tre delar:
Stort KQR™ vindrutekit med snabb montering för ökad komfort och vindskydd.
Detta vindrutekit med lås gör det enkelt att montera eller ta bort vindrutan när fästsystemet väl är installerat.
Monteringssystemet kan fästas på framgaffeln utan att gaffelbenen behöver demonteras.
Genomskinlig vindruta med fästen i svart finish.
Höjd: 54 cm (effektiv höjd: 43 cm), bredd: 45 cm.
Komplett vindrutekit består av tre delar:
Medium KQR (snabb monterat) Vindruta-kit för ökad komfort och vindskydd.
Detta vindrutekit med lås möjliggör enkel montering eller borttagning av vindrutan efter installation.
Monteringssystemet för vindrutan kan fästas på framgaffeln utan att gaffelbenen behöver tas bort.
Klar vindruta med svarta fästen.
Höjd = 47 cm (effektiv höjd = 36 cm), bredd = 39 cm.
Komplett vindrutekit består av tre komponenter:
Kawasaki Quick Release passagerarryggstöd
Det vadderade ryggstödet ger komfort för passageraren och har KQR™-fästsystemet för enkel montering och demontering med minimal användning av verktyg.
Luggage Rack Chrome (Option for KQR backrest)
Robust bagagehållare i pulverlackerat stål som ersätter passagerarsadeln.
Designad för att förbättra användbarhet och stil. Montera denna bagagehållare säkert på din bakskärm för extra lastkapacitet. Utvecklad av Kawasaki för att smidigt passa de rena och moderna linjerna på din Vulcan S.
Mått: längd 35 cm, bredd 20 cm. Finns i antracit/svart eller kromfinish.
Viktigt: Ej lämplig för passagerarsits.
Kawasaki Quick Release passagerarryggstöd
Det vadderade ryggstödet ger passageraren komfort och är utrustat med KQR™-fästsystemet för enkel montering och demontering med minimalt behov av verktyg.
18–21 L bakväska. Ersätter passagerarsadeln.
Robust och vattenavvisande konstruktion i nylon med förstärkt skumkropp och lock.
Ersätter baksadeln och monteras på bakskärmens sidobultar med hjälp av specialdesignade fyrsidiga remmar och ett mittfäste i stål med reptålig gummibeläggning som skyddar lacken.
Expanderbar funktion ger 7 cm extra höjd (18–21 liter). Reflexpasspoaler för ökad synlighet i mörker. Kawasaki-logotyp på locket.
Mått: Längd = 45 cm, Bredd = 25 cm, Höjd = 20–28 cm.
OBS: Använd inte på ytor med satin-, halvmatt eller matt lackfinish.
Arrow mattsvart avgassystem för Vulcan S. Komplett system i rostfritt stål med katalysator och slutstycke i kolfiber. Detta system är lättare än originalavgassystemet och ger ett djupt, sportigt ljud. Avgassystemet är godkänt enligt EU:s regler för utsläpp och ljud och har ECE-typgodkännande. (Dubbla lambdasensorer, Euro5+)
Robust och vattenavvisande tankväska i nylon med förstärkt skumkropp och lock som behåller formen även när den är tom.
Expanderbar funktion ger 7 cm extra packvolym.
Transparent fönsterfack (13 × 10 × 4 cm) för transponder, mynt m.m. Två genomföringsportar.
Utrustad med reflexpasspoaler, främre krok, magnetisk botten och bakre rem. Reptålig gummibeläggning skyddar tankens lack.
Genomföringsport upptill för direktåtkomst till elektronik, vätskesystem m.m. Regnskydd ingår.
Volym: 18–20 liter
Mått: Längd = 43 cm, Bredd = 28 cm, Höjd = 15–22 cm
OBS: Använd inte på bränsletankar med halvmatt eller matt lackfinish.
Slitstark pakethållare i svart pulverlackerat stål som monteras på det fasta passagerarryggstödet.
Designad av Kawasaki för att komplettera Vulcan S-stylingen samtidigt som den ger extra lastutrymme för det du vill ta med dig på vägen.
Alla nödvändiga fästen och monteringsdetaljer ingår. Mått: 20 cm lång och 23 cm bred.
Montering av pakethållaren kräver följande två komponenter:
ERGO-FIT™ Anpassning för reducerad räckvidd.
Rekommenderas för förare kortare än 170 cm.
En kombination av justerbara originaldelar och tillbehör minskar avståndet till styre och fotpinnar för bästa möjliga passform och komfort.
ERGO-FIT™ Anpassning för utökad räckvidd.
Rekommenderas för förare som är längre än 183 cm.
Justerbara originalkomponenter och Ergo-Fit-tillbehör för utökad räckvidd ger dig komfort och trygghet, med mer utrymme att sträcka ut dig och njuta av körningen.
Bekväm bakre sadel med förlängd räckvidd, designad för att kombineras med förlängd räckvidd framsadel.
Framdelen är anpassad för att skapa mer utrymme för föraren.
Stoppningen är tjockare för ökad komfort. Inklusive fäste.
Den förlängda räckviddsframsadeln måste kombineras med den förlängda räckviddsbaksadeln.
Lock your helmet securely and conveniently when you’re off the road
12-volts DC-uttag med fäste och skyddskåpa för perfekt montering på Vulcan S instrumentpanel. Kräver extra relä.
Det universella GPS-paketet möjliggör flera installationsalternativ utan att behöva extra tillbehör. Navigationssystemet kan monteras i väskan eller direkt på systemet utan väska. Det kan monteras på spegel eller styre (22,28-25,4 mm), eller på andra monteringspunkter med M6 eller M8 kulled och vridbar RAM-arm. Den stänkskyddade navigationsväskan storlek M skyddar din GPS från väder och vind.
Inkluderat:
Relay kit for Vulcan S lightbar/sub lamp, 12V outlet, Gear position indicator or other electrical accessories.
Relay is needed only one time when multiple electrical accessories are fitted. (Only one Relay Kit required per Vulcan S)
Utvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.